Ayahuasca - de ware natuur van Aya?

Voor je vragen over drugs uit de natuur zoals paddo's, truffels, cacti, kanna, en andere herbals.

Ayahuasca - de ware natuur van Aya?

Berichtdoor Mananas op 16 nov 2016 10:38

Hallo allemaal,

Er zullen vast wel meerdere mensen lid zijn van dit forum die, net als ikzelf, afdoende ervaring hebben met Ayahuasca om - in de mate van het mogelijke - er iets over te kunnen vertellen.

Onder 'vertellen' versta ik niet alleen het beschrijven van de ervaring van Ayahuasca, maar wil ik eveneens de vraag stellen naar wat nu juist de ware natuur van Ayahuasca is: m.a.w. een meer filosofische dialoog aan te gaan naar de ware aard van (n,n) DMT, 'The Spirit Molecule'.

Wat versta ik onder de ware aard? Zowat alles, maar met een specifieke interesse naar (o.a.):

- het realiteitsgehalte van Ayahuasca

- Mckenna zijn visies

- de aanwezigheid en spontane activiteit tijdens de embryonale fase, het dromen en het sterven van DMT in de pijnappelklier, het oudste, meest 'primitieve' gedeelte van onze hersenen

- de betekenis gelegen in de ervaringen, en in welke mate deze pervaringen met elkaar overeenstemmen

- de achterliggende reden, niet enkel de verklaring, van waarom Ayahuasca slechts oraal actief wordt in combinatie met MAO-remmers of waarom het actieve ingrediënt (n,n) DMT moet geëxtraheerd worden en gevaporiseerd om in effect te treden

- het in vraag stellen van het 'helingsgehalte' van Ayahuasca

Vooraleer ik een hele uiteenzetting ga uittypen, ga ik slechts kort voornoemde punten aanhalen om af te sluiten met de vraag of er mensen zijn die interesse hebben in een dergelijk debat:

- in mijn (innerlijke) oog openen psychedelica werkelijk poorten naar een andere realiteit, of is het op z'n minst een uitbreiding van onze nuchtere en beperkte waarneming van de realiteit.

- Mckenna zijn visies stemmen in grote mate overeen met mijn visies; DMT is het ultieme, meest unieke psychedelicum

- de aanwezigheid en spontane activiteit van (n,n) DMT in de pijnappelklier is iets waar ik niet kort iets over kan zeggen

- volgens mij stemmen vele Ayahuasca-ervaringen met elkaar overeen en dit is een frappant gegeven dat veel dieper uitgespit kan worden

- omtrent de achterliggende noodzaak van MAO-remmers of extractie tast ik volledig in het duister

- het mag duidelijk wezen dat ik mijn twijfels heb bij het helende aspect, (vooral) dan op lichamelijk vlak, van Ayahuasca: op geestelijk vlak ligt mijn visie geheel anders, doch niet zonder twijfels

Zijn er mensen die interesse hebben dit debat aan te gaan?
DONE: DMT,Ayahuasca,Mescaline,Salvia Div60x,Ketamine,Magic Mushrooms/Truffels,LSD,2cb,XTC,Speed,Cocaïne,Crack,Heroïne,PCP,Wiet,Hasj,Hasj-olie,MDMA-kristallen,Iboga,Alcohol,Benzo's,Barbituraten,LSA,Kiev,Poppers,Lachgas,GHB.
STILL TO DO: Just more!
Mananas
Belezen gebruiker

Re: Ayahuasca - de ware natuur van Aya?

Berichtdoor Dreamer4 op 16 nov 2016 16:23

Ja hoor!
Dreamer4
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Mananas op 19 nov 2016 05:39

Laten we dan maar van start gaan eh! :)

Misschien kunnen we beginnen met het vergelijken, door middel van beschrijving, van onze Ayahuasca-ervaring en ervaringen - of wat denk jij Dreamer4?
DONE: DMT,Ayahuasca,Mescaline,Salvia Div60x,Ketamine,Magic Mushrooms/Truffels,LSD,2cb,XTC,Speed,Cocaïne,Crack,Heroïne,PCP,Wiet,Hasj,Hasj-olie,MDMA-kristallen,Iboga,Alcohol,Benzo's,Barbituraten,LSA,Kiev,Poppers,Lachgas,GHB.
Mananas
Belezen gebruiker

Berichtdoor Dreamer4 op 20 nov 2016 12:34

sounds like a good plan!

Hierbij mijn Ayahuasca trip report:
viewtopic.php?f=21&t=59586&p=1215728#p1215728

Ben benieuwd of je overeenkomsten kunt vinden :)
Dreamer4
Experimenterende gebruiker

Berichtdoor Mananas op 05 dec 2016 23:39

Sorry, maar ik ga hier niet verder op ingaan. De reden is dat ik hoopte op meer participatie... Jammer!
Mananas
Belezen gebruiker

Berichtdoor De Mooiste Thee op 08 dec 2016 00:19

interessant topic, mooie voorzet Mana, weinig animo zo te lezen maar daar komt verandering in :D

Om maar één van de topics aan te snijden, je moet toch ergens beginnen,

zijn er overeenkomsten tussen reizen..

Hoe en welke dingen we aanleren, verwerken en opslaan is voor iedereen verschillend. Wat wel iedereen gemeen heeft is dat we zijn geboren.

Een veelvoorkomend thema tijdens aya reizen is het herbeleven van een (weder)geboorte, na het strugglen in de duisternis die soms uren kan duren, komt de omarming door tja hoe zal ik deze eens verwoorden... universele liefde...

Het geboortetrauma, ik kon mijn eigen ervaring pas plaatsen na het lezen van "beyond the brain" van Stanislav Grof.

In verhalen van vrienden komt dit thema ook geregeld voor. Hoor wel of iemand hier wat over vind.

Verder vind ik wel dat de samenstelling van aya (naast de grote van de groep, stand van de maan etc) een grote invloed heeft op de soort reis. De aya met de liaan als mao remmer en de chakruna als dmt source geeft mij meer een binding met de natuur dan bijvoorbeeld een combinatie van harmala en acacia of mimosa waarmee ik vaker alien encounters krijg.

ok van de hak op de tak :lol: over dmt en de pijnappelklier. In de pijnappelklier wordt melatonine gemaakt, weet verder niks over spontane aanmaak van dmt in deze klier. Wat ik wel weet is dat de chemische samenstelling van de twee maar 1 co2 moleculetje verschilt. Dus kort door de bocht gezegd kunnen we als we op een bepaalde manier adem halen melatonine omzetten in dmt.

Melatonine C13H16N2O2
DMT C12H16N2

Door bepaalde ademhalingsoefeningen ben ik wel in meditatieve staten gekomen, nog geen full blown dmt visuals wel de twilight zone, de wachtruimte als je nog net niet genoeg hebt gehad om door de poort te schieten.

food 4 thought
De Mooiste Thee
Newbie

Berichtdoor Mananas op 18 dec 2016 00:38

Oké,

De Mooiste Thee heeft mij kunnen overhalen toch verder te gaan met dit topic.

Geef mij eerst even de tijd om de vorige trip-reports in mij op te nemen, na te denken en dan pas mijn reactie te geven.

Uit wat ik mij herinner van de ervaringen van de vorige participant en de jouwe zijn er overeenkomsten, zeker, maar bij enkele dingen die je aanhaalt schieten meteen al vragen doorheen mijn hoofd, vragen dus die initieel dit topic in gang hebben gezet.

Daarom zal ik er ook mee verder gaan, maar geef me even de tijd alles te ordenen in mijn hoofd! :)

Peace!
Mananas
Belezen gebruiker

Berichtdoor De Mooiste Thee op 19 dec 2016 04:51

cheers Mananas,

Heb voor de komende vakantie nog een batchje mhrb, dus wie weet komen er nog wel nieuwe inzichten bij.
De Mooiste Thee
Newbie

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven