Tommie K figures het out

Iets gezien op het nieuws? Actualiteiten omtrent drugs waar je het over wilt hebben? Dit is jouw forum!

Tommie K figures het out

Berichtdoor Tommie_K op 10 nov 2016 22:49

Hallo peeps. Sorry voor de pretentieuze titel maar ik heb nogal wat te melden. Ik heb voor het eerst sinds mijn eerste sigaret een maand niet gerookt. Het geheim is echt enorm :kots: maar als jullie aandringen vertel ik het. Het is nogal een verhaal. Maar ik rook geen sigaretten meer.
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Re: Tommie K figures het out

Berichtdoor Tijdloos op 11 nov 2016 01:36

Nu wil, ik het horen ook!
En zou zeggen goed bezig stop met de dure hobby ;)
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Tommie_K op 11 nov 2016 13:43

Goddomme, nou ik zie dat ik een aardige slok op had gisteren. Ik was tamelijk idolaat van mezelf omdat ik ondanks dat gegeven niet een enkele seconde de aandrang heb gehad om een sigaret aan te steken.

Het "geheim" is echter niet zo geheimzinnig.

Ik had wel eens zo'n e-sigaret geprobeerd, maar dat was geen succes. Een viezige wannabe-tabaksmaak, veel te weinig rook en "throat hit" die doet denken aan de keer dat ik als kleine jongen de pepermolen had opgerookt.

Maar laatst zag ik iemand die een of ander battery-pack achtig dingetje bij zich had en tot zichtbaar genoegen romige wolken welriekende damp zat te produceren en toen was ik per abuis toch weer eventjes gefascineerd geraakt.

Bij nader onderzoek bleek dat er ook kits voor gevorderden zijn, zogenaamde mods (battery packs) met sub ohm tanks erbij. En dat tabakssmaakjes niet meer echt de standaard zijn. (Altijd verwarrend gevonden omdat de smaak van verbrande tabak nou juist een van de redenen is waarom ik er vanaf wilde).

Enfin, voor een paar tientjes heb op zo'n chinese bol.com een stel van die accessoires aangeschaft . Die liquids kan je ook zelf mengen (kost een fractie van het geld ook) en al snel had ik een mix zonder zoetige ellende, zonder throat hit (die bleek na een week sowieso niet erg wenselijk meer, beetje stockholm-achtig dat je dat als roker zo prettig vindt, die irritatie aan je strot) en ik ben van 6mg /ml inmiddels om 3mg /ml nicotine.

Nicotine krijg je dus wel binnen, maar de teer, monoxide, formaldehyde, benzeen en die 75 andere kankerverwekkende stoffen niet meer. Dat scheelt nogal wat als je twee weken na overstap gaat hardlopen.

Maar wat veel interessanter is: het is veel aangenamer dan roken. Let's face it, de meeste rokers hebben behalve hun behoefte aan nicotine ook gewoon een orale fixatie, vandaar dat stickers enzovoorts dat zenuwachtige gedoe niet helemaal voorkomen. Maar op deze manier kan ik me prima vermaken qua kringen blazen enzovoorts, alleen stinkt niet meer alles naar kanker en dood om mij heen.

Enige probleem is dat het natuurlijk geen porem is, zo'n vapetoeter in je bek. Maar dat pakte bij mij wel aardig uit: "dan maar niet meer roken op het werk". Blijkt goed te doen, als zet ik 's avonds als ik thuiskom wel eerst effe mijn woonkamer blauw.

Voor de liefhebber: ik heb een iStick pico gekocht en daarop een aspire cleito tank gedraaid met 0.3 ohm weerstandjes. Voor base liquid betaalde ik 12 euro voor een liter, 10 euro voor een nicotinesapje dat ik met die base kan aanlengen. Extra smaakjes kan je er met behulp van een DIY liquid website in de juiste hoeveelheden en combinaties aan toevoegen, zodat je lekker de hele dag de smaak van muilpeer-bananenflap kan dampen. Of niet. Ik vond de anijzige tint van appel-absinth wel goed te pruimen bij een Brugse tripel. Plakje droge worst erbij.

Enfin, met deze post voorzie ik wel mijn douchebag badge te halen, maar wie zichzelf net als ik stelselmatig aan het doden is met de meest toxische walm die mensen zichzelf "vrijwillig" toedienen: probeer maar eens aan de gedachte te wennen. Want ik had alles geprobeerd en al die eerdere pogingen gingen al snel aan epische cravenementen ten onder. Maar nu ben ik helemaal content als ik met mijn handformaat shisha lounge op mijn Perzische tapijtje lig. I thought I'd share.

TL;DR: Wie een e-sigaret wil proberen is waarschijnlijk ten einde raad en wil van 1 of meer pakjes Marlboro of zware shag p.d. af. Laat je geen beginnersset aansmeren, want je valt niet onder "beginner" helaas. Sub ohm, 60+ watt, high VG low nicotine. Dat zijn de kenmerken waar je naar zoekt. En doe je portemonnee een lol en meng zelf je liquids. Die premium smaakjes klinken wel leuk, maar je betaalt niet wat ze kosten maar wat ze denken dat jij kan missen. Oftewel de prijs van een pakje sigaretten minus een euro om het verhaal leuk te houden.

Als iemand "om" gaat, let me know. Het lijkt me een leuk idee om te weten dat ik een persoon heb weten te redden van een nare COPD of longkanker :)
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tommie_K op 11 nov 2016 14:09

Tijdloos schreef:Nu wil, ik het horen ook!
En zou zeggen goed bezig stop met de dure hobby ;)

Thx. Sorry voor de misschien wat teleurstellende methode maar ik ben er toch wel erg gelukkig mee na al die jaren dat ik nergens een afrit zag zonder tolpoortje.

Ik zit nu aan een mixje van Graham cracker met Bavarian cream een vleugje vanille en rijpe aarbeien. Maar ik ben vandaag dan ook vrij en heb flink mijn roes uit liggen slapen. Brunch vaping.
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 22 nov 2016 15:50

Wauw. Ben ik echt heel onaardig als ik zeg dat je blij bent met het feit dat je de verslaving hebt vervangen door vrijwel dezelfde verslaving? :rolleyes:
Een feestje op een spiegel!
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Tommie_K op 26 nov 2016 06:30

SmartieAndMe schreef:Wauw. Ben ik echt heel onaardig als ik zeg dat je blij bent met het feit dat je de verslaving hebt vervangen door vrijwel dezelfde verslaving? :rolleyes:

Niet heel erg onaardig, misschien een tikkeltje aanmatigend omdat het suggereert dat ik een paar heel opvallende feiten zou hebben gemist. Maar het is voor de discussie van cruciaal belang dat iemand een sceptische houding aanneemt, dus al met al doe je goed werk :D

In feite is de kern van de verslaving nicotine. Die blijft hetzelfde.

Maar waarom ben ik desondanks buitengewoon opgetogen over de nieuwe situatie denk je? Niet om zomaar eventjes de bewijslast op jouw bordje te gooien, maar voordat ik van wal steek ben ik benieuwd wat je ideeën over het onderwerp zijn.
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 26 nov 2016 06:44

Ik heb 10 jaar gerookt dus waarschijnlijk zullen we het wat veel dingen betreft wel met elkaar eens zijn. Ik denk dat je opgetogen bent omdat je nu je verslaving kunt blijven voeden op een manier die een stuk minder destructief voor je lijf is, c'est correct?

Mijn enige mening op dit topic is eigenlijk dat ik geloof dat je met de juiste overtuiging vrijwel moeiteloos kunt stoppen. Daarnaast zie ik geen enkel voordeel in een nicotineverslaving en dus ook geen redenen in het in stand houden hiervan.

Dat gezegd hebbende, steek van wal en verbaas mij!

EDIT, dat is eigenlijk helemaal niet mijn enige mening op dit topic, maar wel de meest relevante voor nu.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor MusicIsLife op 04 dec 2016 16:00

SmartieAndMe schreef:Mijn enige mening op dit topic is eigenlijk dat ik geloof dat je met de juiste overtuiging vrijwel moeiteloos kunt stoppen.

Dit ja. Ik ben een aantal maanden geleden 5 dagen gestopt uit financiële overwegingen maar toen ik op een gegeven moment moe en geïrriteerd was heb ik toch maar weer een pakje peuken gekocht. Vanaf dat moment heb ik ook zoiets gehad van: Als de tijd daar is dat ik het roken moe ben, dan stop ik wel. Dat is ook het enige moment dat het mij gaat lukken denk ik.
Music is an expression of our inner creativity!

Done: XTC/MDMA, Speed, Alcohol, Nicotine, Tramadol, 2c-b, 4-fmp, Wiet/Hasj, Cocaïne, Ketamine
To do: LSD, 6-apb
MusicIsLife
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tommie_K op 09 dec 2016 12:09

SmartieAndMe schreef:Ik heb 10 jaar gerookt dus waarschijnlijk zullen we het wat veel dingen betreft wel met elkaar eens zijn. Ik denk dat je opgetogen bent omdat je nu je verslaving kunt blijven voeden op een manier die een stuk minder destructief voor je lijf is, c'est correct?

Mijn enige mening op dit topic is eigenlijk dat ik geloof dat je met de juiste overtuiging vrijwel moeiteloos kunt stoppen. Daarnaast zie ik geen enkel voordeel in een nicotineverslaving en dus ook geen redenen in het in stand houden hiervan.

Dat gezegd hebbende, steek van wal en verbaas mij!

EDIT, dat is eigenlijk helemaal niet mijn enige mening op dit topic, maar wel de meest relevante voor nu.

Omdat ik nogal op me heb laten wachten zal ik een extra overdreven lange reactie schrijven. Je kunt de mensen immers niet laten wachten en wachten en dan terugkomen met "nou ja dat is ook maar weetjewel your opinion, man."

Gezondheid

"Minder destructief" is wel erg zacht uitgedrukt. Het zal nog wel even duren voordat de effecten op lange termijn wetenschappelijk aangetoond zijn, maar off the record schat men opvallend unaniem dat de damp uit e-sigaretten pakweg 95% minder schadelijk is dan sigarettenrook. De basisvloeistof (glycerine) is sowieso niet bijster verdacht (astma-patienten gebruiken het om hun medicatie in de longen te krijgen), het is meer de vraag wat er qua aroma's zoal aan toegevoegd wordt.(zie 1) Maar zie de discussie vooral als marginaal vergeleken bij de uiterst schadelijke gevolgen van het inhaleren van sigarettenrook.

Andere aanzienlijke overwegingen die ik heb/had

- Ik houd een kleine 200 euro per maand in mijn zak (sinds de opstartkosten eruit zijn en ik zelf liquids ben gaan maken)
- Geen smerige lucht in huis, kleding en coiffure. Geen asbakken vol met getver. Geen grafbakkes
- De kans dat iemand uiteindelijk nicotinevrij door het leven zal gaan is voor een vaper veel groter dan voor een roker. Daar zijn misschien een hoop psychologische redenen voor, maar wat sowieso een interessant inzicht is is dat nicotine op zichzelf niet zo'n gruwelijk verslavend potentieel heeft als men zou denken.

Er is namelijk nogal wat black hat chemistry betrokken geweest bij het engineeren van de ultiem verslavende hedendaagse sigaret. De bedrijven die daarmee indertijd begonnen zijn, zijn niet toevallig ook de grote namen in de tabaksindustrie (zie 2). Die ellende wordt de vaper bespaard. Ik weet hoeveel nicotine ik toevoeg en dat dat inmiddels een kwart is van de initiële hoeveelheid.

- Ik heb al lang geleden onder ogen gezien dat ik behalve met een nicotineverslaving ook nog met een orale fixatie te maken heb. Ik ervaarde roken in het donker als minder bevredigend dan roken wanneer ik wel kan zien wat ik doe. Ik genoot er altijd net wat meer van als het buiten lekker droog vroor en windstil was, waardoor je rookpluimen dikker lijken en langer blijven hangen, enzovoorts. Toen ik pleisters probeerde ontdekte ik al snel dat ik stevig moest ontbijten omdat ik anders een half uur na aanbrengen van zo'n ding klapwiekend van de nicotine op mijn werk aankwam. Het kon me echter niet lang van de sigaret weghouden. En dan heb ik het nog niet over het gevreet, gekauwgomkauw en gezoethoutkluif dat je bijna typisch bij net gestopte rokers kan waarnemen.

Vapen faciliteert deze orale fixatie echter in die mate dat het voor mij vermoedelijk van doorslaggevend belang is geweest bij het overschakelen. (Dat is dus slechts een vermoeden van mogelijk anekdotisch bewijs ter waarde van een enkeling op een drugsforum, dus reken het maar niet mee als Keihard QED, maar voor de aardigheid wilde ik het toch vermelden).

Jouw weliswaar niet enige maar toch meest relevante mening...

... Is dusdanig vaag en rekbaar dat ik er mijn schouders over zou ophalen als het niet zo'n pareltje van totalitaire retoriek zou zijn. Ik snap wel wat je bedoelt en zal niet ontkennen dat veel mensen die ineens radicaal en permanent gestopt zijn dit met recht verklaren door te wijzen op hun mindset tijdens het stoppen. Maar er zijn een paar bezwaren tegen je suggestie dat dit een stopmethode is die superieur is aan andere methodes. Of eigenlijk tegen de suggestie dat het uberhaupt een methode is. Want...

- Wat was dat dan precies, die "juiste overtuiging" van jou?
- Wanneer wist jij zeker dat je overtuiging de juiste was?
- Hoe kwam je aan die overtuiging, wat was de voorgeschiedenis en welke stappen leidden vervolgens tot het vormen van die overtuiging?
- Heb je die stappen doelbewust genomen? Zo ja, wist je bij aanvang dat je masterplan zou werken?
- Kun je uit je antwoorden een stappenplan destilleren waarvan je vermoedt dat het voor veel anderen ook zo goed zal werken?
- Zo ja, waarom waarom heb je dat nog niet gedaan? En waarom behalve jij ook niemand anders?
- En hoe zit het met de ploeteraars die het niet lukt om te stoppen, de 70% procent van de rokers die ondanks alle zelfverwijt, schaamte en verwoede pogingen,en ten koste van hun lichamelijke en geestelijke gezondheid toch blijven doorroken? Zijn die soms te lui om de juiste overtuiging te verkrijgen en moeten ze potdomme eens wat beter hun best doen? Of heeft dat geen zin, omdat ze er gewoon te stom voor zijn? Of moet je er een rechtschapen mens voor zijn, of een deugdzaam karakter hebben?

Met andere woorden: als de juiste overtuiging maakbaar zou zijn, is het dan niet raar dat gezondheidsorganisaties zich er niet massaal op storten?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in je bericht een vleugje trots proef, kan dat kloppen? Dedain is misschien te sterk uitgedrukt, maar het klinkt wel een beetje als "Leuk en aardig dat gelul allemaal, maar een Echte Kerel (m/v) houdt zichzelf niet voor de gek en doet het zoals ik ook gedaan heb: zonder hulp en op basis van mentale standvastigheid".

Maar wat als jouw 'juiste overtuiging" helemaal niet maakbaar is? Zou het dan niet wat passender zijn om te redeneren vanuit een gevoel van grote dankbaarheid dat de voorzienigheid/het toeval/een samenloop van omstandigheden jou van een juiste overtuiging heeft voorzien? Ik denk heel eerlijk gezegd dat er verschillende criteria een kritieke rol spelen en dat je die niet allemaal in de hand hebt.

Hoe het ook zij: het is jouw mening, en het staat je vrij om te menen wat je wilt. Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet welk punt je maakt: ik geloof eigenlijk niet dat er ook maar een enkel argument in schuilt voor rokers om niet per direct te proberen of een overstap naar vapen haalbaar is, en ook geen enkel argument waarom iemand zou moeten denken dat je door daarvoor te kiezen een andere mogelijkheid verwerpt of anderszins een brug achter je verbrandt.

Waar je natuurlijk 100% gelijk in hebt is dat het resultaat van een overstap op vapen ook in het gunstigste geval niet ideaal is. En het resultaat van jouw overtuiging is dat wel. Naar wat ik bedoel met totalitaire retoriek is (a) dat de schijn ontstaat dat eigenlijk alleen een resultaat van 100% succes werkelijk de moeite waard is en (b) dat heel veel mensen bij voorbaat al worden uitgesloten, of niet "voldoen", omdat het hebben van de "juiste overtuiging", laten we eerlijk zijn, naar alle waarschijnlijkheid een niet-overdraagbare eigenschap is.

Je lijkt dus een wat bedrieglijke redenering te volgen. Lijkt, want misschien lees ik dat vleugje trots er volkomen ten onrechte in. Of mogelijk ben ik gewoon "butthurt" doordat ik me overtroffen voel door iemand die wel een ruggengraat heeft. Of misschien ook niet, en op kosmische schaal maakt het geen zak uit natuurljk.

Er zijn echter nogal wat beleidsmakers die een dergelijk standpunt 100% onmiskenbaar, openlijk en met krachtige stem uitdragen en er bovendien naar handelen. Dit leidde in Engeland en de VS tot regelgeving die vapen gelijk stelt met roken en pruimen van tabak, omdat de vloeistoffen nicotine bevatten en omdat de risico's niet in kaart zijn gebracht, en , zo luidt het mantra: "omdat het niet de bedoeling is dat mensen gaan vapen, maar dat ze helemaal stoppen met nicotine. Onder de tabakswet ermee!". OK, nou, prima toch dat mensen onder de 18 nu geen e-juice meer kunnen kopen, zou je kunnen zeggen, en daar hoeft niemand lang over na te denken. Maar het betekent in de praktijk onder meer dat vapen actief zal worden ontmoedigd, dat het niet meer is toegestaan om te claimen dat je een gezonder alternatief voor sigaretten biedt en dat de publieke opinie (vooral in de VS, waar deze opinie niet zo heel vaak op rationele overwegingen is gebaseerd) zich tegen vapen keert of dat men op zijn best zal denken "zie je nou, het is net als roken gewoon slecht voor je".
Ondernemers die een vape-shopje of een e-liquidje willen exploiteren (en daarmee nu de hoofdmoot van de industrie vormen) krijgen te maken met draconische verplichtingen en bijbehorende kosten om ieder nieuw mixje of verdampertje vergunning- en accijnstechnisch helemaal rond te krijgen. Als in: de industrie wordt gezuiverd van deze kleine tot middelgrote ondernemingen, de markt (10 miljard dollar op jaarbasis, met een prognose van 40 miljard dollar binnen vijf jaar) wordt hen uit handen geslagen ten faveure van bedrijven met een wat langere adem, zoals Philip Morris bijvoorbeeld en B.A.T., maar ook Big Pillem, die weer het alleenrecht heeft op middeltjes die weliswaar minder goed werken, maar wel door de dokter mogen worden gepromoot, enfin, twee branches die likkebaardend twee vliegen in één klap slaan. Of eigenlijk in nul klappen. Van deze bedrijfstakken is het zelfregulerend vermogen inmiddels in een eindeloze reeks schandalen en doofpotaffaires wel aangetoond en het lijkt dat er qua prioriteiten wat meer lobbyisten en advocaten actief zijn dan mensen die als missie hebben om ook anderen aan de greep van juist diezelfde bedrijven te ontrukken en daar middels een uit de hand gelopen liefhebberij ook nog wat mee kunnen verdienen.

Het alternatief was geweest dat vapen juist zou worden aangemoedigd voor rokers van tabakproducten, een idee zo logisch dat de meeste artsen en health researchers in beide landen er luidkeels hun voorkeur voor hebben laten blijken. De stugge denktrant van onder meer de FDA wordt kenner en leek desondank gewoon door de strot geramd in een staaltje koppige rechtlijnigheid die, vergeleken bij de prognoses inzake de gemiste mogelijkheid , alleen al binnen de huidige rokerspopulatie miljoenen levens meer zal gaan kosten.

Ja. Helemaal stoppen met nicotine is het beste. Maar laat je door dat feit geen zand in de ogen strooien, mijn waarde Smartie. Want zelfs vanaf je al-dan-niet moral high ground moet overduidelijk waarneembaar zijn dat er geen enkele reden is om zuinigjes te doen over een concept dat de grootste potentie heeft om levens te redden sinds pakweg de uitvinding van de desinfecterende zeep. Zegt men dan he?

https://www.theguardian.com/commentisfr ... ettes-kill
http://commentcentral.co.uk/e-cigs-have ... ish-lives/
http://www.businessinsider.com/professo ... es-2013-11
https://motherboard.vice.com/read/50-to ... s-of-lives
http://www.economywatch.com/economy-bus ... 14-06.html
https://www.theguardian.com/society/201 ... says-study

Realpolitik, Smartie. Harm reduction, op ongekende schaal. Daarna weer verder filosoferen over de triomf der wilskracht en het pad van rechtschapenheid.

Allergie-informatie: de bovenstaande tekst kan sporen van ironie bevatten.

Aanvullend, om fijn nog meer te kunnen lezen na mijn toch al niet zo bondige verhaal:

(1) Over de toegevoegde aroma's: dat is dus nog een grijs gebied. Al is dit al geen wild-west meer te noemen: de grootste aromaproducent (TFA/TPA) hanteert bijvoorbeeld een open book-policy voor wat betreft de samenstelling van haar producten. Sinds bijvoorbeeld werd aangetoond dat diketonen bij inhalatie potentieel schadelijk zijn, is het bedrijf systematisch alternatieven gaan bieden voor de aroma's die deze stoffen bevatten (de DX-lijn). Capella, de nr.2 producent doet dat ook (v2-lijn) maar is als ik het me goed herinner niet zo radicaal open over de samenstellingen van al haar producten (al is alles wel GRAS - generally regarded as safe volgens de maatstaven van de vermaledijde FDA).

(2) Over die Black Hat Chemistry: "Nicotine is known as the drug that is responsible for the addicted behaviour of tobacco users, but it has poor reinforcing effects when administered alone. Tobacco product design features enhance abuse liability by (A) optimising the dynamic delivery of nicotine to central nervous system receptors, and affecting smokers’ withdrawal symptoms, mood and behaviour; and (B) effecting conditioned learning, through sensory cues, including aroma, touch and visual stimulation, to create perceptions of pending nicotine reward."

Lees meer over deze trukendoos en hoe de Marlboro Light de best verkochte sigaret is geworden: http://tobaccocontrol.bmj.com/content/early/2015/05/03/tobaccocontrol-2014-051943.full (geen kletspraatje, maar Harvard/NCI-research)

...of vergaap je aan de andere 598 chemicalien die aan sigaretten worden toegevoegd
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... cigarettes
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Tommie_K op 09 dec 2016 12:41

MusicIsLife schreef:Als de tijd daar is dat ik het roken moe ben, dan stop ik wel. Dat is ook het enige moment dat het mij gaat lukken denk ik.

Ik heb er lange, lange jaren precies zo over gedacht. Op een gegeven moment duurde het wachten al zo lang en had ik al zo veel momenten laten passeren waarvan je zou zeggen: "Dat is toch godverdomme de aanleiding zeker?" dat ik er depressief van werd om uberhaupt nog over het onderwerp na te denken en er maar helemaal mee ophield om nog iets te beredeneren. En dan stiekem roken, als mijn verstandige ik zogenaamd effe niet thuis was.

Nu echter denk ik weer aan nicotine-vrij. Maar wat wel weer typisch is dat ik op 0 wil komen door telkens de dosis te halveren :D

("En, hoever ben je?" -"Ja bijna bijna bijna goddomme!")

Maar wat ik wilde zeggen:

Afbeelding

Gearbest.com. Uitstekend dingetje dit, ondanks de bespottelijke prijs.Twee tientjes, aftikken met iDeal. Ligt over twee weken op de mat. Lees je intussen een beetje in en give it a shot. Vind je het helemaal niks, fuck it, geef 'm dan aan een andere roker, misschien hij wel.Nothing to lose, so much to win.

Of verpats 'm voor 25 euro, de prijs hier ter plekke is 45 geloof ik. Of nee, dat heb ik niet gezegd. Winst maken door te falen is pedagogisch/didactisch geloof ik niet zo'n goed idee.
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 09 dec 2016 12:52

Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Dat moment komt voor de meeste mensen nooit en rook je de rest van je leven. Je moet jezelf ermee blijven confronteren als je het roken zat wilt worden, maar het is makkelijker om dat knagende gevoel te negeren en een peukie op te steken.

Werkt dat afbouwen een beetje Tommie? Dat klinkt wel als een prima alternatief, al denk ik dat je het voor jezelf wel moeilijk maakt. Je geeft jezelf steeds iets minder. Maak je de craving dan niet steeds iets groter?
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Tommie_K op 15 dec 2016 19:48

SmartieAndMe schreef:Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Dat moment komt voor de meeste mensen nooit en rook je de rest van je leven. Je moet jezelf ermee blijven confronteren als je het roken zat wilt worden, maar het is makkelijker om dat knagende gevoel te negeren en een peukie op te steken.

Werkt dat afbouwen een beetje Tommie? Dat klinkt wel als een prima alternatief, al denk ik dat je het voor jezelf wel moeilijk maakt. Je geeft jezelf steeds iets minder. Maak je de craving dan niet steeds iets groter?

Het werkt eigenlijk alleen maar omdat er in het geheel geen sprake is van craving. Ik ben maar een simpele ziel met een rubberen ruggegraat. Anders had ik al op 0mg gezeten, maar ook in een blinde test bleek dat heel kleine beetje nicotine vs geen nicotine een duidelijk verschil...
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 16 dec 2016 16:18

Denk je niet dat het grotendeels tussen je oren zit? Dat als iemand zonder dat jij het weet de nicotine eruit haalt, je het misschien niet eens door hebt?
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Tommie_K op 22 dec 2016 10:13

SmartieAndMe schreef:Denk je niet dat het grotendeels tussen je oren zit? Dat als iemand zonder dat jij het weet de nicotine eruit haalt, je het misschien niet eens door hebt?

Bij een fruitsmaakje pik ik 'm eruit. Bij een custard of een wat zwaardere cream absoluut niet.

Natuurlijk zit het tussen mijn oren, daar twijfel ik niet aan :-) ooit al eens een roker 's nachts bibberend wakker zien worden en dan met bevende handen een sigaret roken en weer gelijk verderslapen? Roken is maar een minkukel eigenlijk. Ergens wel fascinerend dat het toch een vn de hardnekkigste verslavingen is die er zijn.

Maar intussen is broeder_K ook maar mooi van de sigaret af door het onophoudelijk gepush van ondergetekende. In de arbeidssferen heb ik een collega laten kennismaken, ditmaal een stuk omzichtiger omdat het geen pushgevoelige is. Maar die vond het lastig mijn apparaatje weeer terug te geven merkte ik, dus die gaat ook maar eens een mailtje moeten ontvangen met wat tips van hoe en en waar.

Wie had gedacht dat ik aan mijn eind zou komen doordat ik straks word omgelegd door een huurling van Morris/B.A.T. wegens ontoelaatbare dervingen van inkomsten. Ik zal een nog redelijk jong en welriekend lijk zijn denk ik. Wat zullen er veel mensen huilen op de begrafenis. Zou je je tegenwoordig ook kunnen laten vaporiseren ipv cremeren? Anders staan ze straks alsnog in mijn rooklucht.
Tommie_K
Bewuste gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 22 dec 2016 11:43

In dat geval stel ik voor dat je voortaan in hennepkleding gaat rondlopen. Is iedereen tenminste stoned als je gevaped wordt.

Als ooit die overstap gemaakt gaat worden snappen mensen spontaan niet meer waar de uitdrukking 'in rook opgaan' vandaan komt.
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 22 dec 2016 13:50

Dan veranderen we de uitspraak toch gewoon naar in damp opgaan.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Benzoboss op 23 dec 2016 19:07

SmartieAndMe schreef:Wauw. Ben ik echt heel onaardig als ik zeg dat je blij bent met het feit dat je de verslaving hebt vervangen door vrijwel dezelfde verslaving? :rolleyes:

Tabak bevat nogwat meer verslavende stoffen als alleen nicotine.
Ondezoek heefd bewezen dat nicotine op zich zel niet zo verslavend is.
Het is een combinatie van een maoi en nicotine die het zo verslavend maken.
EDIT het is best onaardig om te zeggen maar je hebt het ook niet helemaal goed :wave:
We were born to die!!!
Benzoboss
Belezen gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 27 dec 2016 12:17

SmartieAndMe schreef:vrijwel

wijsneus :wave:
SmartieAndMe
Badass junkie

Berichtdoor Benzoboss op 27 dec 2016 12:20

SmartieAndMe schreef:
SmartieAndMe schreef:vrijwel

wijsneus :wave:

Is dit niet een forum waar wijsneuzen welkom zijn :kots:
We were born to die!!!
Benzoboss
Belezen gebruiker

Berichtdoor SmartieAndMe op 27 dec 2016 12:21

oh jawel hoor je bent van harte welkom, ik ben er zelf ook een.
SmartieAndMe
Badass junkie

Keer terug naar Nieuws en actualiteiten!