Familielid met Angststoornis/Psychose

Hier moet je zijn voor alles over LSD.

Familielid met Angststoornis/Psychose

Berichtdoor Eik op 03 jan 2017 16:25

Hallo beste forumleden,

Als alles goed gaat ga ik binnenkort voor het eerst LSD nemen met twee goede vrienden van me. Mijn vrouw waar ik al sinds 1999 mee samen ben is normaal gesproken niet zo van de drugs (paar keer per jaar een heis van een joint en 1-malig xtc) heeft altijd aangegeven geen interesse te hebben in psychedelica.

Ze weet dat ik het jammer vind dat ze mijn interesse hierin niet deelt maar ik heb dat altijd gerespecteerd en haar nooit gepushed iets te proberen. Nu kwam ze tijdens de kerst opeens met de mededeling dat LSD haar eigenlijk interessanter lijkt dan paddo's/truffels. Het idee dat je iets giftigs eet staat haar niet aan en ze heeft blijkbaar meer vertrouwen in LSD.

Er is echter 1 belangrijke belemmerende factor. Ze heeft een zus die al jaren lijdt aan een bi-polaire stoornis met daarbij ook ernstige angstaanvallen en een enkele keer zelfs psychoses.
Het is bekend dat psychedelica niet aangeraden wordt voor dit soort mensen.

Nu is de vraag of het voor mijn vrouw, die overigens verder erg stabiel lijkt te zijn, onverstandig is om te experimenteren met LSD. Ze is uiteraard een ander persoon maar heeft mogelijk toch wat van dezelfde genen. Mijn eerste indruk is dat een keer met een lage dosis experimenteren waarschijnlijk niet meteen een psychotische aanval zal triggeren maar ik hoor graag andere meningen hierover.

Het lijkt me fantastische om samen met mijn geliefde de wereld van de psychedelica te verkennen maar als hier serieuze risico's aan kleven dan is het me dat niet waard...

Ik hoor graag van jullie...
Eik
Experimenterende gebruiker

Re: Familielid met Angststoornis/Psychose

Berichtdoor Mindless op 03 jan 2017 19:50

Paddo's/truffels giftig? Hoe komt ze daar bij?

Met psychedelica neem je overigens altijd een zeker risico wat betreft een angstaanval of zelfs een psychose krijgen. Dit risico is voor sommige mensen erg klein en voor anderen groter, maar je weet het dus niet. Omdat je vrouw gerelateerd is aan iemand die weleens angstaanvallen en een psychose heeft gehad, kan het inderdaad zo zijn dat zij daar een hoger risico op heeft bij het nemen van psychedelica. Ik denk dat ze veel moet gaan lezen over psychedelica gebruik en dan zelf een weloverwogen beslissing moet maken of ze dit wil proberen.

Wel denk ik dat het verstandiger is om (een lichte dosis) lsd te nemen dan psilocybine. De laatste is toch echt een stuk duisterder van aard en erg dwingerig in welke kant de trip opgaat. Maar ook lsd is natuurlijk geen kinderspel. Ik zou er erg voorzichtig mee omgaan. Het kan denk ik prima, maar iemand moet het zelf echt 100% willen en ook van tevoren aanvaarden dat de trip misschien niet alleen maar positief zal zijn. Is dat niet zo, dan kun je het imo beter bij dingen als mdma houden.
We fear the power of innocence.
Mindless
Moderator

Berichtdoor Fool op 04 jan 2017 02:56

Volgens de meest recente onderzoeken vallen de langdurigere mentale risico's bij klassieke psychedelica (paddos/LSD) juist heel erg mee, en is dit voor een groot deel bangmakerij dat zo vaak herhaalt is. Zie bijvoorbeeld dit artikel van Nature: http://www.nature.com/news/no-link-foun ... is-1.16968

Ik zou eerder denken dat een jointje hier en daar een stuk meer risico's op dit gebied met zich mee brengt.

Let wel op dat ik hier niet uitsluit dat je onder invloed heftige trips kan hebben waarbij je helemaal van de kaart raakt, maar dat risico is erg beheersbaar als je goed voorbereid bent.

Hier nog iets van hetzelfde: http://nymag.com/scienceofus/2015/03/tr ... lness.html
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Tijdloos op 04 jan 2017 03:40

Ik zou indien mogelijk ook een benzo achter de hand hebben , mocht het nodig zin (wat ik niet denk op een lage dosis met goede setting etc)

Kan ook helpen om een fijn gevoel te geven , het stopt de trip niet maar je word rustiger en maakt je minder "scherp" . Zelf kan ik dan zelfs slapen maar dat is niet bij iedereen zo.

Better safe then sorry is mijn advies. Zolang men zich goed voelt voor inname gaat het (bijna) altijd wel goed.

Enjoy!
Tijdloos
Moderator

Berichtdoor Psychedelibee op 04 jan 2017 18:17

Mogelijk loopt zij meer risico vanwege haar genen, maar daar is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.

Net zoals Mindless al aangeeft is het belangrijk dat ze zich zelf heel goed inleest en zo zelf kan bepalen of ze er voor open staat en de risico's aanvaardbaar vind. Het allerbelangrijkste is in ieder geval dat ze open staat voor mogelijke negatieve momenten tijdens een trip, hoewel dat vaak de meest leerzame momenten zijn moet je daar echt voor open staan, maar dat kan jij haar uit eigen ervaring ook wel uitleggen denk ik.

Zolang jullie met een kleine dosis beginnen samen met een goede set en setting kan er niet zo heel veel fout gaan denk ik, maar een risico neem je natuurlijk altijd.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Eik op 05 jan 2017 10:05

Hey bedankt voor de reacties!

Ik ben het helemaal met jullie eens dat ze zoiets alleen moet doen als ze het ook zelf wilt en niet om mij te "pleasen". Net als jullie ben ik ervan overtuigd dat een nare ervaring ("bad trip") altijd mogelijk is. Zelfs mensen met veel ervaring met psychedelica lopen hier soms tegenaan.

Bij haar is de kans wellicht iets groter maar misschien is er ook wel niets aan de hand. Als ze gaat experimenteren dan zullen we er zeker voor zorgen dat het met een hele bescheiden dosis is. Persoonlijk denk ik dat het risiso van een mindere ervaring acceptabel is. Als ze het risico loopt dat lsd voor haar een permanente trigger is voor blijvende pychissche problemen dan lijkt me dat niet aanvaardbaar...

Als jullie het over risico's hebben denken jullie dan vooral aan een negatieve ervaring tijdens de trip of aan een meer langdurige negatieve impact?
Eik

Berichtdoor Fool op 05 jan 2017 13:13

Eik schreef:Als jullie het over risico's hebben denken jullie dan vooral aan een negatieve ervaring tijdens de trip of aan een meer langdurige negatieve impact?

Op de lange termijn, ik ben ervan overtuigd dat zware trips uiteindelijk (meestal) een goed eindeffect opleveren. :)
Fool
Badass junkie

Berichtdoor ZERO- op 08 jan 2017 17:40

Ik denk dat als zij zelf erg stabiel is, het wel meevalt, al weet je het nooit zeker. Er is altijd een risico als je drugs neemt dat het mis kan gaan, en dat risico is wellicht ietwat groter omdat psychische problemen in de familie zitten. Anderzijds kun je net zo goed stellen dat jouw vrouw veel meer beschermende factoren heeft dan haar zus, waardoor zij stabieler is en waardoor de kans misschien wel kleiner is dat het mis gaat. Je kan van alles speculeren maar zeker weet je het nooit. Het is een schatting.

Dus tja, alleen drugs doen als je je goed en er zeker over voelt, that's it. Dan is 't prima. Als zij denkt dat het goed gaat, dan gaat het waarschijnlijk ook gewoon goed.

Overigens heb ik zelf ervaring met angst en depressie en mijn truffel/Lsd-trips zijn nooit verkeerd gegaan. Al heb je hier niks aan natuurlijk want één situatie zegt niets hehe.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Lysergine op 13 jan 2017 18:16

Het lijkt me een goed idee om een benzodiazepine zoals diazepam of oxazepam bij de hand te houden, als je daaraan kan komen en LSD besluit te proberen. Natuurlijk kunnen benzo`s een eventueel uitgelokte psychose niet voorkomen - dat risico loop je nou eenmaal - maar dan heb je tenminste iets mocht de ervaring tegenvallen. Die wetenschap kan al kalmerend werken.
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Eik op 23 jan 2017 11:18

Ik heb mijn vrouw verteld over mijn eerste echte trip-ervaring met LSD van een week geleden. Ze reageerde geinteresseerd en heeft aangegeven het wel eens met mij samen te willen doen.

Mijn vrouw is best wel een stabiel persoon en ze heeft vertrouwen in mijn inschatting van wat LSD doet. Ze lijkt er erg positief over. Haar ervaringen met alcohol en mdma waren goed en met lage dosissen weed ook. Ze heeft 1 keer een wat angstige bui gehad met het roken van weed. Ze is zich ervan bewust dat het altijd "slecht" uit kan pakken en is bereid een slechte ervaring te hebben mocht het daartoe komen. Persoonlijk denk ik dat de risico's op permanente psychologische schade zeer beperkt zijn als ik jullie reacties zo lees...

We denken eraan om ergens in de lente of zomer het experiment te doen als we de kinderen een keertje bij opa en oma kwijt kunnen... Zelf denk ik dat het het leukste is om beide tegelijk te trippen maar ik zou ook nuchter kunnen blijven als jullie denken dat dat voor haar een betere ervaring is. Verder denk ik dat ze met 1 van mijn zegeltjes (70-90 ug?) meeteen een interessante maar niet te overweldigende ervaring heeft.

Als jullie nog advies tips hebben hoor ik het graag!

P.S. Lysergine zijn die kalmeringsstofjes die je noemt vrij verkrijgbaar?
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 23 jan 2017 19:32

Mooi dat ze er zoveel interesse in toont en er voor open staat.

Ik zou zelf ook mee trippen als ik jou was want dan zitten jullie tenminste samen op dezelfde of vergelijkbare golflengte. Ik vind nuchtere mensen of die onder invloed van iets totaal anders zijn als ik aan het trippen ben ook alleen maar irritant aangezien die je niet snappen. Nu zul jij haar wel snappen door je eigen ervaringen, maar dan kun je zo'n speciaal moment toch niet zo goed delen samen. Voor jou is de dosis in ieder geval handelbaar genoeg om nog in te kunnen grijpen als zij niet lekker zou gaan.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Mindless op 23 jan 2017 19:55

"Kunnen jullie de kinderen even een dagje hebben? Wij willen een tripje maken."

:P :wink:

Zeker gewoon samen trippen ja. Als jij ervoor zorgt niet al te hard te trippen, dan kun je haar best wat in de gaten houden. En zoals Bee zegt, je wilt echt op dezelfde golflengte zitten. Dat is leuker voor beide. Verder zou ik zo'n eerste keer lekker overdag doen met mooi weer en ergens waar je wat natuur hebt (al is het maar een tuin of uitzicht op natuur). Wat bewegingsruimte is ook wel handig, omdat sommige mensen erg veel energie krijgen van LSD en dat kwijt moeten kunnen. En begin echt vroeg op de dag. Voor 12 uur 's middags zou ik doen. Dan zitten jullie niet 's avonds laat nog te wachten tot jullie kunnen slapen. LSD duurt lang, dus je pikt sowieso wel een flink deel van de dag mee (mooi om de kleurovergang qua zonlicht buiten mee te maken!)

Ik kijk uit naar haar reactie!
Mindless
Moderator

Berichtdoor Eik op 24 jan 2017 11:47

De kogel is definitief door de kerk. We hebben het er gisterenavond nog even over gehad en ze is nieuwsgierig genoeg om het te willen proberen. We hebben het er ook over gehad of het handiger zou zijn dat ik nuchter ben of niet. Zelf deel ik jullie mening dat het fijner en mooier is om op dezelfde golflengte te zitten.

Ik heb het idee dat ik met 1 zegeltje op nog steeds in staat ben haar emotioneel te steunen mocht ze het moeilijk krijgen. Ik zou dat lastiger vinden met 3 gram paddo's of 15 gram truffels omdat dat voor mij echt wel zwaarder aanvoelde. Verder heb ik haar gevraagd of ze het doet om mij te pleasen of uit intrinsieke interesse. Ze gaf aan zelf interesse te hebben. Niet zozeer zin maar wel nieuwsgierigheid is haar drive. Ze vind het wel nog steeds best spannend maar dat vind ik heel begrijpelijk.

Waarschijnlijk kunnen we eind februari een dag regelen zonder de kids en lekker op tijd rond 12-13 uur beginnen. Ik heb er al waanzinnig veel zin in om te zien hoe de liefde van mijn leven gaat reageren op een eerste psychedelische ervaring...

We hebben het hele huis ter beschikking en we gaan lekkere hapjes van tevoren klaarzetten en een ovenschotel voor later op de avond. Ik heb nu al zin om ons bubbelbad uit te proberen! :love:

Mochten jullie nog tips hebben voor trippen met je geliefde dan hoor ik het graag! Als er hier ook dames zijn die een vrouwelijk perspectief op trippen kunnen geven dan lijkt me dat ook interessant. Ik wil het echt een leuke ervaring maken voor haar!
Eik

Berichtdoor Lysergine op 26 jan 2017 05:24

Eik schreef:P.S. Lysergine zijn die kalmeringsstofjes die je noemt vrij verkrijgbaar?

Oxazepam en diazepam worden voorgeschreven bij o.a. stressklachten en slapeloosheid en zijn vanwege hun verslavingspotentieel alleen op recept verkrijgbaar. Net als bij LSD kun je het zonder recept dus alleen via een dealer regelen. Een vrij verkrijgbaar alternatief weet ik niet zo snel. Het meeste is niet sterk genoeg.
Lysergine
Newbie

Berichtdoor Psychedelibee op 26 jan 2017 09:49

Lysergine schreef:
Eik schreef:P.S. Lysergine zijn die kalmeringsstofjes die je noemt vrij verkrijgbaar?

Oxazepam en diazepam worden voorgeschreven bij o.a. stressklachten en slapeloosheid en zijn vanwege hun verslavingspotentieel alleen op recept verkrijgbaar. Net als bij LSD kun je het zonder recept dus alleen via een dealer regelen. Een vrij verkrijgbaar alternatief weet ik niet zo snel. Het meeste is niet sterk genoeg.

Er zijn genoeg benzo's als research chemical vrij online te bestellen. Waar en hoe mag hier niet besproken worden, maar makkelijk is het zeker.

Als iemand echt zwaar bad gaat kan het helpen, heb het ook een keer bij een medetripper toegepast. Maar eigenlijk ben ik er geen voorstander van aangezien je de problemen of inzichten daarmee ook onderdrukt en die persoon op die manier niet de kans krijgt eraan te werken in de trip. Zo vergroot je wel de kans dat het een trauma wordt achteraf, ipv een helende ervaring omdat iemand een onderliggend probleem heeft kunnen aanpakken.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor ZERO- op 27 jan 2017 22:53

Spannend hoor. Veel plezier in ieder geval!

Mindless schreef:"Kunnen jullie de kinderen even een dagje hebben? Wij willen een tripje maken."

Ik hoop dat mijn leven er zo later ook uit gaat zien hoor, haha.
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor Fool op 28 jan 2017 15:06

ZERO- schreef:Spannend hoor. Veel plezier in ieder geval!

Mindless schreef:"Kunnen jullie de kinderen even een dagje hebben? Wij willen een tripje maken."

Ik hoop dat mijn leven er zo later ook uit gaat zien hoor, haha.

Mini-smarties. :eek: :eek:
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Eik op 06 maart 2017 15:54

Hallo allemaal,

Het leek me leuk om jullie eventjes op de hoogte te stellen van de eerste trip-ervaring van mijn vrouw. Afgelopen vrijdag hadden we de kindjes niet in huis en hadden we de hele dag voor ons zelf.

We hebben de ochtend doorgebracht met uitslapen, het huis een beetje opruimen en eten koken. We hebben een gezonde ovenschotel klaar gemaakt voor als we die avond honger zouden krijgen en zin hadden in gezond eten zonder er moeite voor te doen. Verder hebben we allemaal bakjes met lekkernijen klaargezet: frambozen, besjes, nootjes, blokjes kaas, wortels, vijgen, chocolade...

Om 13.00 uur 1 zegeltje (circa 80 microgram) onder onze tong gelegd en op de bank al kletsend gewacht tot het zou gaan werken. Mijn vrouw was een beetje zenuwachtig omdat het haar eerste keer trippen zou worden maar was gelukkig niet misselijk. Zelf voelde ik me vooral heel verantwoordelijk omdat ik haar heel graag een leuke ervaring wilde bezorgen.

Tijdens het opkomen van de trip vond ze het vooral een vreemde ervaring... Niet zozeer fijn maar ook niet vervelend. Op dat moment dacht ik: "ha als de opkomst al okay is zal de trip wel goed gaan". En dat bleek ook het geval. Naarmate de LSD meer ging werken werden we steeds vrolijker. Op gegeven moment kwamen we echt niet meer bij van het lachen! Verder voelde alles heel ontspannen en relaxed omdat we elkaar al heel erg lang en goed kennen (we zijn al bijna 19 jaar samen).

Kleuren en muziek werden intensiever beleefd, het schilderij golfde zachtjes en er hing een licht groen "netjë" over de wereld heen. Met de ogen gesloten waren en mooie visuals...
Na de piek hebben we lang nagenoten door een bubbelbadje te nemen, lekker in bed te liggen... Voor mij was er ook een nieuwe ervaring: sex tijdens het trippen. Een hele bizarre maar wel zeer prettige ervaring!

We hebben de dag afgesloten met onze heerlijke ovenschotel, het kijken van de matrix en stand-up-comedians en daarna lekker slapen...

Ik was erg gelukkig dat mijn vrouw wel onder de indruk was maar totaal niet angstig. Ze zag er heel vrolijk en gelukkig uit. Dit was wel echt een best-case scenario! Wat ik ook heel fijn vind is dat mijn vrouw mijn interesse in psychedelica nu beter lijkt te begrijpen. Al met al een wonderbaarlijk goed geslaagde ervaring. Nu wil ik voor een volgende keer de dosis iets vergroten richting de 1,5 zegel (100-130 ug). Ik ben benieuwd wat voor effect dat heeft!
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 06 maart 2017 17:21

Wat leuk man dat het zo goed gegaan is! Toch wel even spannend natuurlijk, maar zo te horen was de setting perfect en kon zij zich prima overgeven aan het trippen.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor Mindless op 06 maart 2017 18:15

Prachtig! Dit soort verhalen zijn altijd leuk om te lezen. :D
Mindless
Moderator

Berichtdoor HoMaar! op 06 maart 2017 18:42

Het blijft een feestje om dit met je levenspartner te mogen bespreken en beleven.
Petje af.
HoMaar!

Berichtdoor Eik op 07 maart 2017 13:09

Het was inderdaad spannend. Ik heb echt mijn uiterste best gedaan om de setting ideaal te maken voor haar... Echt heel fijn dat het zo'n waanzinnig leuke ervaring was! Ik had wel verwacht dat het niet helemaal fout zou lopen maar dat ze zich er zo aan over kon geven en dat we samen zoveel lol zouden hebben had ik alleen maar kunnen hopen!

Natuurlijk hielp het ook wel dat de dosering hoog genoeg was om een impact te hebben en laag genoeg om niet te overweldigen. Zelf ben ik ondertussen wel toe aan een iets sterkere LSD ervaring. Ik vond deze circa 75ug toch echt wel minder sterk dan 15 gram truffels (moeilijk te vergelijken natuurlijk).

Zouden jullie me kunnen vertellen wat ik mag verwachten als ik van 1 zegeltje naar 1,5 zegeltjes ga? Meer visuals met open ogen? Meer mindloops? En duurt het dan ook langer?
Ik vind zelf bij psilocybine dat er best een sterk exponentieel effect zit als je de dosering verhoogt. Is dat bij LSD ook het geval? Met andere woorden is het verstandig om meteen naar 1,5 zegeltjes te gaan of kan ik beter eerst 1,25 nemen?
Eik

Berichtdoor Psychedelibee op 07 maart 2017 13:53

75ug is een beetje de ondergrens voor trippen, dus daarboven wordt het snel een stuk visueler en mentaler.

Gezien je ervaring met trippen moet 1,5 zegel prima kunnen, als je je goed voelt zou je ook wel voor 2 kunnen gaan denk ik. LSD verloopt naar mijn idee meer lineair ipv exponentieel zoals bij psilo. Maar ben wel benieuwd hoe anderen dit ervaren.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor ZERO- op 08 maart 2017 20:08

Oooooh dat klinkt echt heeeeeeeeeel leuk! Ik wil ook graag nog een keertje met mijn vriend trippen. (Wel vaker dan eens trouwens ook.) Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en dat het je vrouw goed bevallen is!
ZERO-
Badass junkie

Keer terug naar LSD