Vraag over speedgebruik (emoties wisselen heel snel)

De naam zegt het al, hier kun je terecht voor alles over de harddrug Speed.

Vraag over speedgebruik (emoties wisselen heel snel)

Berichtdoor banaantje123 op 03 jan 2017 02:59

Hi, ik ben nieuw op dit forum dus even wat over mij:
Ik ben Anna 15 jaar zit in 3HAVO, woon in een crisisopvang en ik gebruik af en toe drugs. (i.v.m dat ik het soms als zelfmedicatie gebruik heb ik zelf gevraagd om preventiegesprekken bij de brijder stichting en daarnaast loop ik voor een aantal dingen bij een psychiater, en ik ben depressief en heb waarschijnlijk ADD). Ik zeg het er maar even bij zodat jullie een iets beter beeld krijgen ook van de vraag die ik ga stellen.

Misschien komt hier onbegrip over, ik kan tegen een beetje goedbedoeld advies en kritiek, maar ga niet haten a.u.b :)

Ik gebruik af en toe speed. Ik had het een maandje niet gedaan ook geen behoefte gehad (ik had daarvoor veel gebruikt) en rond oud en nieuw had ik een gram gekocht. Ik doe het meestal met vrienden dus dit keer ook. Ik voel me altijd super lekker bij mn vrienden en geniet er dan van, maar ik heb ook wel een heel klein beetje (extreem als ik zegmaar s'avonds thuis kom) het gevoel dat het om de tien minuten in 'fases' gaat. Eerst: ''Ik ga nog lekker gamen en appen gezellig en nog een nakkie maar over een paar uurtjes lekker slapen.''(soort van rush/upper gevoel).
En op het andere moment ''godverdomme je hebt ervoor gezorgd dat je minder goed kan slapen ik had nuchter moeten blijven etc. En ook het gevoel dat ik niet weet wat ik wil, want dan zit ik opties te bedenken en dan denk ik: ik vind niks leuk alles is gewoon verpest.
Mijn vraag: ik vind het zo hinderlijk van dat laatste gevoel, wat moet ik dan doen? Leuke dingen doen, nog een nakkie nemen (wat ik in het rush moment echt een goede optie vind om die nare gedachtes kwijt te zijn), mijn ogen stijf op elkaar houden, of wat anders?

Sorry voor dit lange bericht,

oxox
banaantje123
Newbie

Re: Vraag over speedgebruik (emoties wisselen heel snel)

Berichtdoor Fool op 03 jan 2017 10:40

Ervan leren zodat je het de volgende keer niet neemt, tenzij je van plan bent om de avond door te halen?

Props voor je initiatief tegenover Brijder, dat hoor je niet vaak!
Fool
Badass junkie

Berichtdoor Psychedelibee op 03 jan 2017 14:32

Er is niks kutters als je speed is uitgewerkt maar je wil of moet perse slapen. Daar had ik de eerste keren dat ik speed deed ook enorm moeite mee. Als ik het nu gebruik heb ik er gewoon vrede mee dat ik niet ga slapen en mocht het dan lukken is het mooi meegenomen. Als ik wel perse een goede nachtrust wil gebruik ik gewoon geen speed.

Op het moment dat je je kut voelt bijnemen heeft in ieder geval geen zin, want dat is alleen maar uitstel van executie. Dat punt dat je je kut voelt zul je doorheen moeten, maar als je vrede hebt met het feit dat je niet kan slapen is het al een stuk dragelijker.
There's more to reality than meets a normal eye.
Psychedelibee
Moderator

Berichtdoor ZERO- op 08 jan 2017 18:03

Ik herken dat van mijn alcoholgebruik. In periodes dat ik niet goed in mijn vel zit en ook last heb van angst en depressie kan mijn stemming erg wisselen als ik gedronken heb. Een vriendin van mij heeft ook soortgelijke stemmingswisselingen bij het gebruik van speed en xtc. Het is soms lastig, maar het helpt als je accepteert dat je af en toe even zo denkt en er vanuit gaat dat het over een kwartiertje bijvoorbeeld weer over is. Wat Psychedelibee ook zegt, accepteren dat je niet kunt slapen, en accepteren dat als je drugs gebruikt je je af en toe even zo voelt. Dat maakt het al heel wat dragelijker.

Maar goed, lastige situatie zit je wel in. Goed dat je erover in gesprek gaat/bent. Je bent wel heel jong om al regelmatig speed te gebruiken. Depressief zijn en drugs gebruiken is geen prettige combi. Hopelijk helpen die gesprekken je (:
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor banaantje123 op 11 jan 2017 21:41

ZERO- schreef:Ik herken dat van mijn alcoholgebruik. In periodes dat ik niet goed in mijn vel zit en ook last heb van angst en depressie kan mijn stemming erg wisselen als ik gedronken heb. Een vriendin van mij heeft ook soortgelijke stemmingswisselingen bij het gebruik van speed en xtc. Het is soms lastig, maar het helpt als je accepteert dat je af en toe even zo denkt en er vanuit gaat dat het over een kwartiertje bijvoorbeeld weer over is. Wat Psychedelibee ook zegt, accepteren dat je niet kunt slapen, en accepteren dat als je drugs gebruikt je je af en toe even zo voelt. Dat maakt het al heel wat dragelijker.

Maar goed, lastige situatie zit je wel in. Goed dat je erover in gesprek gaat/bent. Je bent wel heel jong om al regelmatig speed te gebruiken. Depressief zijn en drugs gebruiken is geen prettige combi. Hopelijk helpen die gesprekken je (:

Ja, de gesprekken helpen me wel. Ik heb het advies gekregen op een ander drugsforum (waar ik een bericht postte over dat ik ga stoppen met blowen om te kijken of het effect had op mijn depressie) om een tijd te stoppen met MDMA (en andere uppers), dus dat ga ik proberen te doen. (Wat niet wegneemt dat ik niks anders meer op feestjes gebruik).
banaantje123
Newbie

Berichtdoor Benzoboss op 12 jan 2017 13:22

Op een een of andere manier voel ik me altijd kut als de speed gaat onwerken de eerste 20min ofzo :mrgreen:
I began asking myself just what my high was about. What did I do when I was high that I didn't do when I was sober? What was wrong that drugs fixed?

And i was in the darkness so darkness i became.
Benzoboss
Bewuste gebruiker

Berichtdoor Exceptional Insight op 13 jan 2017 08:25

Fool schreef:Props voor je initiatief tegenover Brijder, dat hoor je niet vaak!

Dit.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Exceptional Insight
DF god

Berichtdoor ZERO- op 15 jan 2017 19:00

banaantje123 schreef:Ja, de gesprekken helpen me wel. Ik heb het advies gekregen op een ander drugsforum (waar ik een bericht postte over dat ik ga stoppen met blowen om te kijken of het effect had op mijn depressie) om een tijd te stoppen met MDMA (en andere uppers), dus dat ga ik proberen te doen. (Wat niet wegneemt dat ik niks anders meer op feestjes gebruik).

Verstandig! Drugs gebruiken lokt depressie en angst wel uit ja. Ik denk zeker dat je klachten verminderen als je stopt met drugs gebruiken! Je kunt het beste alleen iets gebruiken als je goed in je vel zit. Ik doe het ook alleen in goede periodes (:
ZERO-
Badass junkie

Berichtdoor F-ekt op 11 feb 2017 22:22

Hey Anna!

Ik heb ook ADD en heb dus ook wel eens last (vooral met speed) van mijn gedachtes. Inderdaad eerst helemaal zen worden van de gedachte, 'chill nog een nakkie en een beetje nazitten/appen/klooien' en daarna een soort van crisis 'OHNEE hoe voel ik me morgen en overmorgen, en wanneer moet ik in godsnaam gaan slapen!?!?!'

Wat bij mij helpt in deze situaties (klinkt misschien een beetje zweverig maar give it a try!) Is die crisis/negatieve gedachtes een naam te geven. Die van mij heet francien. En zodra ik zo'n gedachtes krijg zeg ik een soort van "Hou je bek Francien, ik heb hier echt effe geen tijd voor" in mijn hoofd. Wat er voor zorgt dat ik het volledig aan de kant schuif en niet meer aan denkt. Om dit nog even wat beter uit te leggen. Als je in een groepje aan het praten bent, en een iemand in dat groepje vind je stom of heb je niks mee, en vertelt naar jouw idee allemaal bullshit. Dan zeg je onbewust in je hoofd "Daar heb ik niks mee, die verkoopt allemaal bullshit met haar gepraat" en hoor je vanaf dat moment eigenlijk niet meer echt wat diegene zegt. Je aandacht ligt niet meer bij die persoon. Dus door het te zien als een persoon kun je dat gemakkelijker opzij zetten. En je aandacht bij de zen vibe houden :)

Deze methode werkt ontzettend goed voor mij, dus meer dan waard om even te delen :-)
F-ekt
Newbie

Berichtdoor ZERO- op 13 feb 2017 21:50

^ Dat is fucking geniaal.
ZERO-
Badass junkie

Keer terug naar Speed