• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Énkel GHB. Kan je hier aan overlijden?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ganjasmoker1993

Experimenterende gebruiker
Dag,

Stel; Iemand die geen idee heeft wat GHB is, maar het toch wilt proberen en neemt vervolgens een middelmatige slok GHB.
/ Of er is iemand die een middelmatige slok GHB in iemands drankje doet en het slachtoffer totaal geen idee heeft van hoe GHB smaakt.

Dan zou je na zo'n middelmatige slok GHB toch hartstikke dood zijn?!
Ik kan me de 2 bovenstaande scenario's nog wel voorstellen dat dit daadwerkelijk gebeurd.

Hoe kunnen veel mensen dan stellen dat je énkel en alleen door GHB niet overlijd?

(Nee jongens, ik ben niets van plan. Just curious)

Ganjasmoker1993

En nog een tweede vraag voor de liefhebbers:

Ik merkte dat ik na te veel GHB verschrikkelijk rusteloos was en stuiptrekkingen kreeg. Een verschrikkelijk onrustig gevoel in mijn handen en benen dat ik mijn lichaamsdelen wel continue moést bewegen!

Hoe komt het dat GHB voor stuiptrekkingen zorgt? Je ziet dit namelijk ook bijna altijd terug op filmpjes van mensen die te veel GHB hebben genomen. Het is toch een kalmerend/rustgevend middel..?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Elke stof is solo dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid, zelfs water.

Hoe komt het dat GHB voor stuiptrekkingen zorgt? Je ziet dit namelijk ook bijna altijd terug op filmpjes van mensen die te veel GHB hebben genomen. Het is toch een kalmerend/rustgevend middel..?
Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet.

Ganjasmoker1993

Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet.
Ik heb het hier maar over één slok. Ik snap niet dat mensen beweren dat je door GHB alléén niet overlijd

benzzzy

Badass junkie

Als ik genoeg ghb neem en richting het out gaan zit dan word ik toch echt wel spastisch.

Spyro

Bewuste gebruiker

Dit kan wel degelijk. Bij mijn eerste keer GHB kreeg ik ook stuiptrekkingen. Daarna nooit meer gehad, alleen met afkicken jaren later.

Ganjasmoker1993

Dat zijn afkickverschijnselen die een verslaafde ervaart, als je niet verslaafd bent heb je dat echt niet
Dat denk ik dus wel. Ik heb het zelf ervaren (en nee, ik ben niet verslaafd) en in bijna alle gevallen van mensen die te veel GHB op hebben zie je die stuiptrekkingen terug, en de drang hebben om al je lichaamsdelen te bewegen

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Spyro
Ok, ik geloof jhe hoor, heb het alleen nog nooit gezien bij af en toe gebruikers.

@Ganjasmoker1993
Ik snap niet dat mensen beweren dat je door GHB alléén niet overlijd
Ik wel, de gemiddelde druggebruiker gebruikt zonder nadenken en heeft nog nooit ook maar enig onderzoek gedaan naar de middelen die hij/zij gebruikt. Dus die kunnen wel van alles roepen.

Gelukkig zijn er nog mensen die wel info opzoeken/vragen zoals jij!

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Stuiptrekkingen/tics in de spieren (gezicht, ledematen) zijn voor zover ik weet een bekend verschijnsel van een te hoge dosis GHB, evenals bewusteloosheid, verlaagde hartslag, ademhaling, lichaamstemperatuur, etc.

Tuurlijk kun je aan alleen GHB overlijden. Als je er maar genoeg van neemt, en dat is juist met GHB helaas niet héél erg moeilijk.

Chillax

Bewuste gebruiker
Er is nogal een verschil tussen "een slok" van een drankje waar een normale dosis GHB in gemixt zit (1-4ml) vs een slok van een flesje met pure GHB of erger nog GBL. Over die eerste hoef je je denk ik niet zo'n zorgen te maken, die andere twee wel. Maar het smaakt echt hoor dus een niet wetend persoon zal dat hoogstwaarschijnlijk niet zo doorslikken... Maar je moet gewoon je spul goed opbergen en niet laten staan waar er risico is dat mensen dat überhaupt kunnen doen.

Azarius vaporizers and accessories