1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Rayyar, 4 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Vinden DF leden ook dat drugs te gemakkelijk te verkrijgen zijn?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2874687/drugs-zijn-veel-te-gemakkelijk-te-krijgen

Artikel uit De Telegraaf 4-12-18

’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’
    Door Marcel Vink

Updated 2 uur geleden
    3 uur geleden in BINNENLAND
    Amsterdam - Het is alweer ruim vijf jaar geleden dat haar dochter Naomi overleed, maar bij Monique Klomp kwam het nieuws over Lisa Plukker – die in het weekeinde overleed na een fatale dosis mdma – keihard aan.

Naomi overleed in 2013 nadat ze een vervuilde pil zou hebben geslikt. Haar moeder Monique waarschuwt dat drugs veel te makkelijk verkrijgbaar is.
    Ⓒ Monique Klomp

„Heel heftig, ik beleef alles weer opnieuw”, zegt de vrouw uit Sliedrecht, overduidelijk geraakt door het overlijden van de 17-jarige scholiere uit Dirkshorn. „Allerlei herinneringen uit die periode komen boven. Ik weet precies wat haar ouders moeten doormaken. Vreselijk.”

Naomi – destijds 16 jaar – had geen mdma – de werkzame stof in xtc – in kristalvorm genomen, maar een vervuilde pil geslikt. Klomp vindt dat drugs in talloze vormen veel te gemakkelijk te krijgen zijn, ook voor jongeren.

„Je kunt deze middelen op iedere hoek van de straat kopen. Een pil kost vaak maar drie euro. Mijn dochter bleek het nummer van een dealer uit onze woonplaats te hebben. Ze had mij een keer verteld dat ze weleens een pilletje had geslikt, daar schrok ik enorm van. Maar je kunt ze nu eenmaal niet 24 uur per dag, zeven dagen per week vasthouden.”

Monique Klomp hoopt vooral dat er veel harder wordt opgetreden door de overheid. „Nog meer voorlichting op scholen is belangrijk. Maar de straffen voor de personen die dit gevaarlijke spul verkopen, moeten ook veel hoger worden.”

MDMA-kristal
    Daan van der Gouwe, onderzoeker bij het Trimbos-instituut, laat weten dat het innemen van mdma-kristal geregeld voorkomt. „Xtc in de vorm van pillen is het meest gebruikelijk, maar ook mdma in poedervorm of als kristal komt voor. Als je daar te veel van neemt, kan dat net zo riskant zijn. Het is ook zo dat mdma gemiddeld na een half uur à drie kwartier effect heeft. Als iemand voor die tijd al ’bijneemt’, mogelijk uit ongeduld, dan kan dat leiden tot een overdosering.”

Bovendien: „Hoe zwaarder de persoon, hoe meer die persoon nodig heeft. Bij een fragiel meisje van pakweg 17 of 18 jaar heeft het dus bij een lagere dosering al effect. Bij de eerste keer kunnen de effecten ook sterker worden gevoeld.”

De markt verandert ook zorgwekkend snel, voegt hij toe. „De sterkte van xtc-pillen is in de voorbije jaren flink toegenomen. De pil van vroeger bevatte gemiddeld 80 tot 100 milligram mdma, nu is dat vaak al bijna het dubbele.”

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik had m al in Mediadump geplaatst.

Rayyar vindt dit leuk.
  3. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het spijt me voor de slachtoffers en begrijp helemaal de frustratie hierover, maar nóg strenger optreden gaat dit risico niet wegnemen. We hebben deze drugs illegaal gemaakt en daarom is er nu een illegale markt voor die je niet kunt tegenhouden met wat voor 'war on drugs' dan ook. Mensen zullen altijd manieren vinden om drugs te kopen en verkopen.

Waar het nu wél eens hoog tijd voor is, is legalisatie van drugs en productie onder toezicht van de overheid, zodat er geen kwestie meer is van bijvoorbeeld vervuilde pillen. Dat en betere voorlichting. Nog steeds denken mensen dat het oké is om meerdere pillen van 200 mg per stuk op een avond weg te werken. Kijk alleen al naar dit forum. De kennis over drugs en het veilig gebruiken daarvan is vaker dan niet bedroevend. Wij proberen hier nog wat aan te doen op DF, maar blijkbaar is de voorlichting op scholen lang niet voldoende.

4. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

had ik niet gezien. Als moderators dit topic deleten is het natuurlijk prima voor mij

5. Mindless

Verdiend wat mij betreft wel een eigen topic.

Rebell en De Dunne vinden dit leuk.
  6. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Helemaal mee eens. Verbieden vergroot het probleem juist. We moeten juist de andere kant op; naar algehele legalisatie van alle drugs, tezamen met goede voorlichting. Er is overduidelijk behoefte aan drugs, of niet-gebruikers dat nou leuk vinden of niet. Dan moet je gewoon pragmatisch zijn en mensen begeleiden.

off topic: ik vraag me ondertussen af of er niet meer doden zijn gevallen door de war on drugs dan door druggebruik zelf.

Roze olifant en Mindless vinden dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Wellicht is het een idee om alleen de dealers die vervuilde troep verkopen flink hoger te straffen? Dan wordt het belang om zuiver spul te verkopen ook voor hun een stuk groter.

Albedo vindt dit leuk.
  8. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Eigenlijk zou iemand (met een flinke zak geld waarschijnlijk) degenen die de War On Drugs in stand houden (overheden) moeten aanklagen voor misdaden tegen de menselijkheid of zelfs schuldig aan massamoord.
    Hoeveel mensen zijn direct en indirect wel niet dood gegaan doordat drugs nog steeds niet gelegaliseerd zijn. En dan heb ik het dus niet over criminelen die elkaar en burgers afmaken of de overheden die hen afmaakt; maar ook iedereen die een overdosis heeft gehad door slechte voorlichting, vervuilde drugs door 0 toezicht, kids die doodgaan door slechte voorlichting. Dat is allemaal te herleiden tot de WOD.

Ik zeg niet dat het realistisch is iets te verwachten van zo'n proces, maar misschien dat iemand met teveel geld (Elon Musk of zo) daar zin in heeft...

Maar puur pragmatisch gezien snap ik gewoon niet wat er tegen legalisatie is. Ik zie alleen maar voordelen, ook voor overheden (belastinginkomsten, gezondheidszorg oa). Ofwel zijn er andere, veel grotere belangen die het interessant maken deze huidige illegaliteit in stand te houden. Misschien is er inmiddels een hele industrie achter de WOD? Of komen er teveel lijken uit de kast (van de overheden, etc.)? Ik vind het onderhand verdacht worden dat die legalisatie maar niet mogelijk is...

Laatst bewerkt: 4 dec 2018
  9. Rayyar

Rayyar Bewuste gebruiker

Die marktplaatsen op het darkweb zijn daarom heel goed. Mss nog niet perfect, maar de beste transparantie welke je in deze illegale situatie kan verwachten. Puntensysteem, ratings van kopers, etc.

PsychedelicMagic en Albedo vinden dit leuk.
  10. Bas

Bas Wijs gebruiker Donateur

Ik haal al mijn drugs bij m'n buren, rofl, veel te makkelijk eigenlijk.

partyhardyx vindt dit leuk.
  11. Prison

Prison Belezen gebruiker

Er zou veel betere voorlichting moeten komen, verplichte kost op basis en middelbare scholen.

Albedo vindt dit leuk.
  12. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Drugs zouden eigenlijk gewoon bij de apotheek verkrijgbaar moeten zijn zonder recept en op eigen verantwoording.

Lekker makkelijk en natuurlijk goed spul. Goede kwaliteitscontrole. Alleen legale drugs uit de beste fabrieken en laboratoria waar al onze andere medicijnen ook worden gemaakt.

Geen drugscriminaliteit en gedeal meer in de straat.

Rayyar vindt dit leuk.
  13. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker Donateur

Ik kan sneller drugs regelen dan ik bier bij de super kan halen

Albedo vindt dit leuk.
  14. Zwijgrecht

Zwijgrecht Belezen gebruiker Donateur

Ik heb een x sos besteld en tegelijk een pizza en iemand anders een taxi (toevallig hoor) 3x raden wie er met een kwartier voorsprong als eerste was

Prison en DeApotheek vinden dit leuk.
  15. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker Donateur

de sos boer

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  16. Zwijgrecht

yes sterker nog we zaten nog wat te drinken toen de pizza kwam en tja eten is om te delen dus eindstand ook nog is halve pizza weg, kutleveranciers die op tijd zijn:grinning::relieved:

Nee drugs is inderdaad wel heel makkelijk verkrijgbaar. maar mis de tijden van vroeger niet ,wanhopig op zoek naar een pil weken gewacht om opgelicht te worden met ibuprofen ipv voor alles is er wel iemand die je kent die het verkoopt:grimacing:

DeApotheek vindt dit leuk.
  17. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Grappige vergelijking, zoiets heb ik laatst bij een uitzending van spuiten en slikken gezien.

18. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Verschikkelijk verhaal!
    En dan die foto erbij van die meid.
    Mensen die dat soort dingen verkopen hadden het moeten testen of weten.
    Voor zulke mensen mogen de gevangenis straffen extreem hoog zijn!

Dus eigenlijk is goede drugs niet te makkelijk te verkrijgen.
    Neem als voorbeeld coke.
    Er word zoveel troep verkocht wat mensen in neus stoppen.
    Mensen stoppen er van alles in.
    Op zich is Nederland nog een land waar wel veel goede drugs word verkocht gelukkig.
    Heb laatst een reportage gezien over een testcentrum in Engeland.
    Daar bleek dus meer!!! dan 50% van de pillen geen MDMA te bevatten.
    Maar een synthetische vorm van MDMA die behoorlijk gevaarlijk is.

Kan er nu niet zo snel op komen hoe dat programma heet maar ik ga het even opzoeken.
    Heel indrukwekkend en ongelooflijk.

19. Zwijgrecht

Geen drugscriminaliteit meer? Ik weet niet hoe jij t voor je ziet als elke Barry die net 18 is gewoon bij de apotheek een grammetje sos een flugel g en twee snoepjes kan halen maar ik voorspel niet veel goeds

Laat staan ruud de simpele boerenzoon die opeens 80 procent pure sos krijgt met pillen van 250 mg

20. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Zwijgrecht
    Dan weet Barry tenminste wat ie koopt, lijkt me toch een stuk beter dan mogelijk met atropine vervuilde shit van de eerste de beste op t schoolpleintje wat nu t geval is.

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  21. Zwijgrecht

Ben t wel met je eens en snap t ook alleen denk ik niet dat legaliseren de oplossing is,

Er wordt niet voor niets een strijd tegen roken gevoerd om dat minder "normaal" te maken en weg te dringen uit t straatbeeld, (mijn mening daargelaten, rook zelf).

Denk niet dat t goed gaat als drugs normaal worden en het zo voor 't oprapen ligt, kan nooit goed gaan zeker niet van de een op andere dag wanneer mensen gewend zijn dat het ïllegaal is. Correct me als ik het fout heb, zijn maar gedachtespinsels

22. Mindless

Maar ondertussen wordt toegestaan dat er tientallen of honderden additieven worden toegevoegd aan sigaretten die ze extra verslavend maken. Omdat reclame maken niet meer is toegestaan, voegen producenten dus zoveel mogelijk verslavende rotzooi toe om te garanderen dat mensen verslaafd raken aan hun specifieke kankerverwekkende product en het daarom blijven gebruiken.

En dit mag wel allemaal. Is er hier niet iets heel erg krom? Die 'war on...' mentaliteit werkt gewoon niet. In het geval van roken is het al helemaal raar en heeft de 'anti-roken' campagne dus ook ernstige nadelige effecten. Er zitten door additieven nu veel meer kankerverwekkende stoffen in sigaretten dan vroeger. Nicotine is van zichzelf niet eens bewezen kankerverwekkend.

Albedo, Zwijgrecht en De Dunne vinden dit leuk.
  23. Zwijgrecht

Helemaal mee eens hoor daar niet van,
    Maar hoe zie jij het dan voor je ? Het probleem dat ik aankaartte dan, de vrije verkoop van verdovende middelen en vooral de "gevaarlijkere" als G, sos etcetera. Ik zou zo gauw geen oplossing ofzo kunnen verzinnen zonder dat het een grote chaos wordt?

Ik typ dit al roerend in twee pannen en achter me de snijplank vol dus als t gehaast overkomt is t daarom

24. Chillax

Chillax Newbie

Ik las inderdaad ook over het overlijden van Lisa, zeer triest, zo jong nog. Ik kwam dit artikel tegel en stoor me toch wel weer over de berichtgeving van de media:
    https://www.medemblikactueel.nl/2018/12/04/drugs-gewoon-op-bijna-elke-straathoek-te-krijgen/

Quotes uit dat nieuwsbericht:
    Ja, vooral aanraden om VEEL water te drinken. Een pil van 320 mg met een paar liter water in een uur lijkt me niet zo slim. Naast oververhitting is watervergiftiging de grootste oorzaak van overlijden bij gebruik van MDMA.

Ook niet echt de meest snuggere uitspraak natuurlijk. Ze bedoelen natuurlijk de werkzame stof MDMA in XTC, maar dit suggereert dat je er gewoon heel veel van kunt nemen zonder problemen. Bovendien kun je ook van MDMA zelf overlijden als je er genoeg van neemt (wel echt 80 pillen van 100 mg meen ik).

Dat is volgens mij ook wel lichtelijk overdreven

Dit soort uitspraken zorgt alleen maar voor meer verwarringen en verkeerde interpretaties naar mijn idee.

Mindless, Rebell en De Dunne vinden dit leuk.
  25. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Chillax
    Ja, is duidelijk geschreven door een leek. Overigens was het in de jaren 90 nog gemakkelijker om aan drugs te komen, dus ook daar gaan ze de fout in.

26. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Op zich heb je wel gelijk met je post maar een pil van 320mg? Ik weet niet wie jou dealer is maar verkoopt hij zetpillen ofzo...

27. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Rebell
    Het record staat op minstens 730mg. (bron: extacydatabase.org)
    edit;
    Dat is dan wel het totaalgewicht van de pil, dus MDMA +bindmiddel.

Laatst bewerkt: 6 dec 2018
  28. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

@acht.zes dat slaat helemaal nergens op!
    280mg was het hoogst wat ik in mijn handen heb gehad. Tikt iemand die van 730mg weg dan kan je behoorlijke complicaties verwachten.

Vraag me ook af waarom iemand dat zou drukken. Lijkt mij niet rendabel voor de verkoop.

29. acht.zes

acht.zes Badass junkie

30. Mindless

@Chillax
    Wat een amateurs man...

Met dat soort slechte informatie kun je dus gewoon doden op je geweten hebben. Heel veel mensen doen dus niet zelf onderzoek, horen 1x dat soort dingen en nemen dat dan maar aan.

Er zijn trouwens uitzonderingen waarbij mensen door 1 pil met enkel mdma komen te overlijden. Dit is dan door 1 of andere lichamelijke afwijking waarschijnlijk, maar het gebeurt. 80 pillen van 100mg zeg je? Dat is dan ook weer gevaarlijk om te zeggen hè. Het probleem is gewoon dat veel mensen zich niet zelf informeren en anderen na doen, dus moet je voorzichtig zijn met wat je zegt. Al helemaal als je in de media werkt, met duizenden mensen die je artikel lezen.

31. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

500mg voor niks..
    Dat is dus het probleem dat het illegaal in.
    Ook al ben ik niet zeker of het verstandig is om het legaal te maken.
    Maar zulke jongens die dat drukken..
    Wat moet je er van zeggen.

32. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Rebell
    Ja beetje vreemd inderdaad, 820mg met daarin 319mg MDMA zonder andere actieve stoffen. Beetje uitgeschoten met bindmiddel misschien?

Maar goed, er zijn ook zware pillen met wel ongeveer de juiste verhouding, zo zag ik ook een MDMA pil van ergens net onder de 500mg totaalgewicht met daar in 313mg MDMA, en dan kloppen de verhoudingen al een stuk beter.

33. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

@acht.zes maar je komt ze niet vaak tegen.
    Heel lang veel pillen gezien van 240mg.
    De laatste tijd in mijn omgeving worden er pillen verkocht van 150mg dus ik zie een verandering komen.
    Steeds meer mensen zijn op de hoogte hoe het moet gebruiken.
    Dus ik denk dat er wel steeds verstandiger word gebruikt.
    In de jaren 90 toen het internet er niet was deden we maar wat en tikte we ze er gewoon erin.
    Nu valt alles op te zoeken ook dankzij dit forum.

34. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Bij mij zit het nog steeds zo tussen de 200 en 250mg werkzame stof in ieder geval.

Overigens kan je met zo'n database eigenlijk helemaal niks. Er zijn zo veel batches met dezelfde pillenpers dat je de testresultaten van een bepaalde pil niet zo maar kan doorschuiven naar een identieke pil. Dus ik zou sowieso naar het testcentrum gaan, dus ook als diezelfde pil reeds getest op zo'n database staat.

35. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Ik doe niet aan xtc pillen. Gewoon MDMA kristalletjes/brokken. Ik heb hier nog een brok van meer dan 20 gram liggen 80% puur liggen (getest door DIMS).

MDMA vind ik zowieso geen fijne drug. Je wordt er te wappie van. Totaal niet productief.

Dat grote brok heb ik dus maar geseald in een strijkzak. Dat blijft honderden jaren goed. Tja wat moet ik eigenlijk met MDMA? Geef mij maar pep.

36. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Dat wappie zijn is juist de bedoeling bij MDMA lol

Dat je pep nodig hebt om te kunnen presteren zegt trouwens ook wel iets over hoe je zonder drugs bent, lui en niet gemotiveerd. Maar gelukkig is er voor die mensen dus pep zodat ook zij kunnen meedraaien in de samenleving. :tongueout:

Rebell vindt dit leuk.
  37. Chillax

Chillax Newbie

Heb je daar een bron van? Want ik heb nog geen enkel verhaal gelezen waarbij dat zo was. Het is vrijwel altijd een ongeteste pil, een "vingertopje", icm alcohol etc. Ik heb het ook wel voorbij zien komen maar echt een casus kan ik er niet van vinden. Ook is het enige dat ik kan vinden over allergie dat je er opgezette lippen of huiduitslag van kunt krijgen.

Sommige mensen zijn wel extra gevoelig voor MDMA. Als je dat hebt en je doet in 1x een zware pil en je bent erg klein dan zijn de risico's op oververhitting e.d. wel groter, maar is de oorzaak nog steeds de oververhitting, watervergiftiging, serotoninesyndroom etc. Wel allemaal een gevolg van MDMA uiteraard.

Rebell vindt dit leuk.
  38. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Chillax
    Ik kon iemand met epilepsie die is overleden door een normale dosering niet vervuilde MDMA.

39. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Nouja moeilijk is het nooit geweest, maar tegenwoordig is het wel simpel.

40. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker Donateur

Drugs? Doe ik niet aan.

Laden...
Vergelijkbare Topics - ’Drugs veel gemakkelijk
  1. Psychedelic-experience
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    2.092
  2. Woezoe
    Reacties: