1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1 a 2 maanden 24/7

Discussie in 'GHB' gestart door drmartin, 30 jan 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. drmartin

drmartin Experimenterende gebruiker

Hoe zwaar is de afkick van 1 a 2 maanden 24/7 ?
    En kan je beter beginnen met afbouwen en als je afbouw dosis laag is pas diazepam gebruiken? Of meteen diazepam nemen en daarnaast afbouwen? Wat is de beste volgorde?
    Verder is het lastig om in slaap te komen zonder g ook tijdens de afbouw. Kan je eerst overdag afbouwen en tijdens je slaap nog wachten met afbouwen. als je dan overdag hebt afgebouwd, dan pas je slaap gaan afbouwen? Zou dit werken?

Wie heeft er ervaringen met afbouwen in combi met benzo's hoe dat te verdelen is en het voor je slaap ook zo makkelijk mogelijk te maken?

Wie heeft er de methode ondekt om er zo makkelijk als mogelijk helemaal vanaf te komen?

Heel veel vragen en ik hoop op veel reacties!

2. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

Begin alvast met rustig afbouwen, en wacht op Flugeltje die je snel te hulp zal schieten! :P

Adreno

3. action_man

action_man Experimenterende gebruiker

Ik heb de afgelopen 6 maanden ook veel ghb gebruikt, waarvan de laatste 1,5 maand 24/7. Gisteren mijn laatste dosis genomen en ik merk weinig van een afkick. Kan me alleen niet zo goed concentreren en voel me erg somber. Mijn hartslag is ook wat hoger dan normaal. Zal vanavond wel zien of ik kan slapen.

De gevoeligheid voor GHB en daarmee de afkick zal per persoon waarschijnlijk wel verschillen. Daarnaast lees ik vaak dat mensen die GBL gebruikt hebben een zwaardere afkick tegemoet zien. Je zult zelf merken of je cold turkey kunt stoppen of niet. Let op, het kan levensgevaarlijk zijn om cold turkey te stoppen.

Op dit moment gebruik ik valeriaan, ik denk dat dit de scherpe kantjes er wel vanaf haalt. Heb ook gelezen dat het nemen van extra B vitamines en anti-oxidanten ook geen kwaad kan.

Op een engels collega forum loopt een intressant topic over het afkicken van ghb. http://www.drugs-forum.co.uk/forum/showthread.php?t=43390
    Er is onder andere te lezen dat afkicken van GHB schade kan toebrengen aan het brein.

Over afbouwen van je verslaving weet ik niet zoveel. Wel weet ik dat je de frequentie in eerste instantie hetzelfde moet laten en daarbij dan de dosis moet verkleinen. Dus in plaats van 5 x 5 ml dosen, nu 5 x 3 ml.

Ik kan verder geen vragen voor je beantwoorden. Wellicht heb je er wat aan om op verschillende forums wat te lezen. Als het echt niet anders kan zou ik naar je huisarts gaan. Deze heeft een geheimhoudingsplicht en kan je wellicht begeleiden en voorzien van de nodige medicijnen.

Succes en sterkte!

Action_man

4. drmartin

dank je voor jullie inforamtie. Van de meeste info over de frequentie enzo dat wist ik al. Het gaat me vooral om de specefieke vragen die ik stelde. Ik weet dat benzos de klachten kunnen verlichten maar je moet ook afbouwen. Hoe dat het beste te doen is?

5. action_man

Ik ken een verhaal van een gast die ook afgekickt is met de hulp van benzo's. Hij zegt ook een schema te hebben. Misschien kun je hem proberen te contacteren. Je hebt trouwens een PM van mij.

6. Flugeltje

Flugeltje Wijs gebruiker

lol !!!

Heb geen ervaring met afkicken onder medicijnen :)
    Ik zou zeggen, minder gewoon, en als het echt niet gaat, haal er een dokter bij die jouw iets voorschrijft :wave:
    Nu heb je waarschijnlijk een prijslijst doorgekregen van zijn benzo's :grin:

7. action_man

Van die dokter lijkt me ook het beste advies. Nee Flugel ik verkoop geen benzo's. Heb hem enkel een aanbod gedaan om hem te helpen buiten het forum om dmv het delen van de informatie die ik in de tijd heb verzameld.

Maar als de lichamelijke verslaving echt zo sterk is, dat er ook benzo's nodig zijn, dan lijkt het me inderdaad toch het beste om onder medische begeleiding af te kicken.

Nogmaals sterkte en succes drmartin!

8. drmartin

Dank jullie action man en flugeltje. Is het nodig denken jullie onder doktersbegleiding na 1.5 maand 24/7? ik heb wel 5 benzos liggen en wil deze op zo'n functioneel mogelijke manier gebruiken. Maar er is een probleem in mn prive leven. mn vriendin wil misschien het uitmaken. Ze weet het niet allemaal. Dat maakt het extra moeilijk want als ik stop ben ik bang dat ik extra depresief word en dat werkt nu ook niet echt mee op dit moment. Bovendien slaap ik daarom door al die stress natuurlijk al extra slecht. Wat zouden jullie doen in deze situatie? wachten met stoppen todat het wat duidelijker is? of nu stoppen en depri extra worden.

ps binnenkort heb ik een afspraak bij een psychoterapeut. Mag deze ook medicijnen voorschrijven? Daar kan ik natuurlijk ook het hele verhaal neergooien.

9. action_man

Dat kunnen wij niet voor jou beslissen. Je moet onderscheid maken tussen de lichamelijke en geestelijke verslaving. Alleen jij kunt voelen hoe lichamelijk verslaafd je bent op dit moment. Heb je al geprobeerd om een dag zonder door te komen? Wat gebeurt er dan met je lichamelijk?

Hoe je dat moet doen weet ik ook niet precies. Als je ze neemt zou mijn advies zijn om ze niet te combineren met G, downers combineren is nooit goed, of zelfs levensgevaarlijk. En als je ze gebruikt een zo laag mogelijke dosis of eventueel bijvoorbeeld de helft nemen en kijken of het iets helpt.

Weet je vriendin niet precies of ze met jullie relatie door wil of bedoel je dat ze niet weet dat je 24/7 aan de G zit? Ik denk dat je echt moet stoppen, je wilt het ook graag, en het idee dat je straks nog een sterkere afhankelijkheid opbouwt maakt je waarschijnlijk nog banger.

Een psychotherapeut mag enkel medicijnen voorschrijven als deze tevens arts is. Diegene moet dus geneeskunde gestudeerd hebben. Een psycholoog mag bijvoorbeeld ook geen medicijnen voorschrijven, een psychiater mag dit wel.

Hoop dat ik je hier iets mee help!

Groeten,

Action_man[/quote]

10. Flugeltje

Flugeltje Wijs gebruiker

Als je nu niet stopt en vriendin het uitmaakt ga je het gewoon moeilijker krijgen om te stoppen en de stap om te stoppen helemaal niet meer maken... Stop nu, en bijt even door... imo

11. drmartin

Jullie hebben gelijk, ben ook begonnen met afbouwen. Gaat eigenlijk heel goed en weinig tot geen last van afkick. Zit vandaag nog maar op 1 ml per 2 uur dus ben er al bijna van af. S'nachts heb ik nog maar 3ml per 3 uur om te kunnen slapen. Na vandaag stop ik helemaal met de g. Ik heb nog 2 slaappilletjes om dan te kunnen slapen en dan moet het daarna wel allemaal op eigen kracht weer kunnen. Het beste werkt toch wel afbouwen hoor. Dan merk je eigenlijk heel erg weinig van de afkick.

Gisteren een gesprek met mn vriendin gehad en dat komt ook allemaal wel weer goed.

Dus ik ga nu mn energie in mn toekomst stoppen want ben begonnen aan mn eigen webdesign bedrijfje.

Dank jullie voor de raadzame en verstandige mening.

12. action_man

Goed om te horen! Positief nieuws! Ben je nog naar die psychotherapeut geweest? Heb je daar nog iets aan gehad?

Groeten,

Action_man

13. drmartin

Nee, die afspraak is pas de 14de en eigenlijk ook voor iets heel anders. Niet voor een drugs probleem ofzo. Eigenlijk heb ik nooit een echt drugsprobleem gehad behalve de laatste tijd. Maar toen ging er ook wel van alles om me heen mis.
    Nu ben ik er bijna bovenop en zal proberen het nooit meer zo ver te laten komen!

14. action_man

Ok OK, drugs zijn niet het probleem, problematisch druggebruik is een gevolg van andere problemen :wink:

15. drmartin

Dat gaat zeker voor mij op ja. Er waren nogal wat dinegn die niet lekker liepen. En om het dan nog een beetje leuk te maken ga je maar wat vaker gebruiken. Dat lost natuurlijk helemaal niets op maar is wel makkelijk want dan hoef je even niet met je problemen bezig te zijn. Gelukig heb ik het 1 en ander geregeld en het gaat nu allemaal een stuk beter.

Laden...