+1 voor de onderwereld

cropp

Badass junkie
HELMOND - De Helmondse coffeeshop Carpe Diem is op last van het gemeentebestuur met onmiddellijke ingang gesloten.

Aanleiding zijn serieuze bedreigingen vanuit de onderwereld aan het adres van burgemeester Fons Jacobs en tegen de coffeeshop aan de Noord-Koninginnewal.

Eerder deze woensdag werd al bekend dat burgemeester Jacobs persoonsbeveiliging krijgt vanwege ernstige bedreigingen aan zijn adres. In verband daarmee wordt vanaf vandaag ook de woning van de burgemeester permanent door de politie bewaakt.

Op dit moment wordt er mobiele politiepost geplaatst.
Tijdens de verbouwing net voor de opening zijn ze met een SUV door de gevel gereden, toen de shop alsnog open ging hebben ze een paar handgranaten naar binnen gegooit en nu dit...

Dreuge

Badass junkie
ik moet zeggen dat een auto door een gevel rijden en met granaten gooien met toch wel sick lijkt

Einstein

Badass junkie
Ik zeg: legaliseren die wietteelt, vervolgens de criminelen achter dit soort fratsen keihard aanpakken, zeker als ze nog verder gaan met last veroorzaken.
Maar wie luistert er tegenwoordig nog naar een verward natuurkundige :(

pascal828

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Ik denk dat de onderwereld zich wel zorgen maakt over hun gewelddadige reputatie, ja. :sunglasses:
... Ook als hier een onderzoek wordt gestart, en mensen worden opgepakt van hun.

Zoiets werkt vaak alleen in hun nadeel.

Chris Pontius

Badass junkie
Het zal vast niet alleen in hun nadeel werken, anders zouden ze het niet doen.
Maar goed, ik weet er het fijne niet van dus houd het op een:

cropp

Badass junkie
Ik vind het wel jammer want nou moet ik 120 meter verder fietsen, verder vind ik het een grote cabaretshow.

Flameon

Badass junkie
Hoe kan het dat dat de onderwereld in nederland zoveel macht heeft?
Goeie organisatie .... zwarkte van politiestaat?!

fs180

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Waarom je handen branden aan dit soort zaken als je achteraf toch maar op het matje wordt geroepen door je chef/de politiek/boze menigde.

Hard werken en je als goede burger gedragen wordt niet langer beloond..

kaasbaas

Badass junkie
Flameon zei:

Ieder land heeft wel een groep die de touwtjes in handen heeft van de illegale handel enzovoort.

Nou moet ik wel zeggen dat de onderwereld opeens wel een stuk meer van zich laat zien.

cropp

Badass junkie
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat dit verhaal even flink opgeklopt word om als argument voor die wietpas te gebruiken, en om te kunnen schreeuwen dat de wiet-scene bestaat uit wrede criminelen

Einstein

Badass junkie
cropp zei:
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat dit verhaal even flink opgeklopt word om als argument voor die wietpas te gebruiken, en om te kunnen schreeuwen dat de wiet-scene bestaat uit wrede criminelen
Ik vermoed dat een reeks incidenten als deze niet snel zal voorkomen in de kinderkledingsector. Ergens zit er dus wel een kern van waarheid in :confused:

kaasbaas

Badass junkie
Einstein zei:
cropp zei:
Ik vermoed dat een reeks incidenten als deze niet snel zal voorkomen in de kinderkledingsector. Ergens zit er dus wel een kern van waarheid in :confused:

Ach dit heeft alles met geld te maken, als kinderkleding illegaal was zou 't wel in die sector gebeuren.

Einstein

Badass junkie
Precies :grin: En dat is precies waar de redenering van onze Haagse antidrugshelden ophoudt, de optie om de boel te legaliseren komt om verschillende redenen niet in ze op. In plaats daarvan wordt er gelijk maar weer een enorme politiemacht opgegooid, die zich waarschijnlijk voornamelijk bezig gaat houden met het invullen van formulieren. Knallen :rock:

Oom Klaas

Badass junkie
kaasbaas zei:
Einstein zei:
cropp zei:

Ach dit heeft alles met geld te maken, als kinderkleding illegaal was zou 't wel in die sector gebeuren.

Kinderkleding is legaal omdat het geen gevaar voor de volksgezondheid vormt, wiet wel.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Kinderkleding is legaal omdat het geen gevaar voor de volksgezondheid vormt, wiet wel.

Hoe flauw ik t ook vind om t steeds weer hierop te moeten gooien, waarom is alcohol dan legaal?

Dit gaat om zieltjes/stemmen winnen en internationale politieke scenepuntjes scoren, niet om de volksgezondheid.

tomz0r

Badass junkie
Respect voor de helden die dit hebben veroorzaakt. Het is misschien wat hard om te bedreigen, maar als het is voor een betere maatschappij zonder coffeeshops en drugsverslaafden juich ik het alleen maar toe!

Bovenaan