1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

100% mycelium?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Hayko, 29 mrt 2019.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Hayko

Hayko Newbie

Beste leden,

Wat is het verschil tussen een reguliere growkit en een 100% growkit.

Bedankt.

2. Hayko

Hayko Newbie

Na toch wat meer gezocht te hebben heb ik het antwoord al. Ik had dus toch wat beter moeten opzoeken eerst, mijn excuus hiervoor.

3. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Wijs gebruiker

Wat is het verschil?

4. Hayko

Hayko Newbie

Ik had deze video gevonden begin van de video zie je ook link van de verkoper ik hoop dat het niet tegen de regels van forum is.

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  5. Toon

Toon Belezen gebruiker

Het verschil is heel erg klein. Bij een standaard kit heb je een onderlaag en een bovenlaag die de kweek eigenlijk vergemakkelijken. Ze zijn het meest geschikt voor de beginnende kweker en zijn doorgaans een beetje goedkoper dan een100%

Maar dat wil absoluuut niet zeggen dat je meer resultaat gaat hebben. Een 100 is exact dezelfde zwamvlok maar zonder het bodemsubstraat en de afdeklaag. De kans op rotting indien je deze kit behandelt als een standaard is groot en vraagt ook een beter toezicht ivm hydratatie.

Ik vind een 100% alvast afzetterij want een standaard kit geeft wat je verwacht. Tenzij je de doos kocht om een grotere cultuur aan te leggen en dus zelf mycelium gaat bijkweken, dan heb je alleen dat nodig en niet de fancy onderlaag, bovenlaag en deksel met microperforaties. Dan dient het gewoon om onder een substraat te mengen en te laten groeien zodat je (in principe als je het goed doet) oneindig kan blijven bijmaken.

Hayko vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - 100% mycelium
  1. Hayko
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.133
  2. PsilocybeMich