• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

11-15g High Hawaiian truffels - Mijn tweede trip ooit - Eeuwige Gelukzaligheid

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Sufi

Newbie
Wie: Ik; W - 24 jaar - man
Wat: Tussen de 11 en 15g High Hawaiian truffels (Ik had geen weegschaal thuis (ik weet het - foei foei foei), maar mikte op ietsje meer dan de helft van een doosje van 22g. Ik probeerde tegelijk ook toch een beetje conservatief te zijn in mijn schatting)
Wanneer: Laatste donderdagavond tussen 21u00 - 3u00
Waar: Op mijn appartement, alleen

Hallo liefste lezertjes, dit is mijn eerste keer dat ik iets post op het forum na eventjes een fervente lezer geweest te zijn van de trip reports hier. Bedankt voor de leerrijke en entertainende posts en alvast sorry voor onduidelijkheden in mijn trip report. Ik ben zelf enorm onervaren met psychedelica (en eigenlijk met alle drugs) en al zeker dus met het beschrijven van wat ik voel onder de invloed van deze stofjes.

1. SET

Ik denk dat ik dan het best begin met de set en setting. Voor de set moeten we ook eventjes terug naar mijn allereerste ervaring op truffels (en op drugs in het algemeen ooit) - dit was ongeveer anderhalve maand terug. Ik was eigenlijk al voor ongeveer iets meer dan een jaar enorm geïnteresseerd in psychedelica. Geen enkel boek, artikel, documentaire of trip report bleef ongeconsumeerd voor mijn ogen. Een stofje dat je hele realiteit op z'n kop zette?!? Gewoonweg fascinerend. Anderhalve maand geleden was het dus zo ver - genoeg gelezen, gekeken en geluisterd - het werd hoog tijd voor mezelf om eens zelf te zien hoe dit allemaal voelde. Ik besloot om te beginnen met een doosje van 15g Dynamite Dragon truffels, van wat ik las een goede dosis om een psychische trip te verkennen. Ik ga hier natuurlijk geen twee trip reports uiteenzetten, maar in het kort: de setting was exact hetzelfde als de huidige trip - ik was ook super enthousiast en had al enorme verwachtingen van wat ik wou ervaren (en daar ging het natuurlijk wat fout). De trip zelf was toch ietwat uitdagend, geen enkel boek of tripreport kan je voorbereiden op het gevoel van jezelf kwijt te raken - en dat was onverwacht voor mij. Uiteindelijk heb ik er wel zelf van geleerd, ik besefte dat ik altijd torenhoge verwachtingen voor mezelf zet en dat ik het als problematisch ervaar als ik er niet aan voldoe. Goed, hier ben ik dan mee aan de slag geweest - ook samen met mijn psycholoog - en een maand later voelde ik me steviger in mijn voeten staan en meer bewust van die verwachtingen die ik mezelf opleg. Met nog steeds evenveel honger naar een psychedelische ervaring als ervoor, besloot ik er mij nog eens aan te zetten, deze keer met de High Hawaiian truffels. Dus, een week voor D-day nummer 2, begon ik met de planning!

2. SETTING

De dag zelf - donderdag - had ik alles gepland zodanig dat niets mij zou storen. Ik had de dag erna ook verlof genomen van mijn werk om mijn roes te kunnen uitslapen en het geheel te verwerken. Om 21u lag ik op mijn zetel met mijn oogmasker en hoofdtelefoon. Ik had mijn laptop naast me met discord open voor eventuele tripsitters die ik nodig zou hebben en voor wat leuke muziek. Van mijn naam en avatar kan je misschien afleiden dat ik een interesse heb in Midden-Oosterse cultuur, ik ben zelf ook moslim (maar goed, misschien iets voor op een ander moment uit te wijden). De muziek die ik dus had opgezet was klassieke Arabische/Midden-Oosterse spirituele muziek:

Mijn living zelf is redelijk minimalistisch, ik had een oud (Arabische luit) in de kamer liggen en op de muur hing een frame met een "perlin noise" visualizatie. Ik had een doosje van 22g, en eerst dacht ik eraan om het volledig doosje te benutten, maar al snel besloot ik om het rustiger aan te nemen en nam ik iets meer dan de helft (iets tussen 11g en 15g zou ik schatten). Voor ik de truffels achteroversloeg, had ik ook wat passiebloem thee gezet om de zenuwen wat te kalmeren. 21u, alles was binnen, de smaak was doenbaar en de misselijkheid viel te controleren. Nu vol spanning afwachten op de effecten...

3. EFFECTEN

De effecten waren voornamelijk lichamelijk en psychisch, visueel gebeurde er tijdens de trip niet veel. Met ogen toe was het gewoon pure chaos, er waren geen duidelijk zichtbare patronen. Met ogen open waren de kleuren wat meer gesatureerd en begonnen zaken te smelten/ademen, maar ik geef toe dat ik mijn ogen niet lang open hield tijdens de trip aangezien ik voor het merendeel mijn oogmasker op had.

Voor de rest zal ik dus me enkel focussen op de lichamelijke en psychische effecten, want WOW, dat waren er wel een paar! ~30-50 minuten na het innemen van de truffels merkte ik mijn gedachten alle kanten opgaan op de ritme van de muziek die speelde. Ik bereikte dan een punt waar ik niet meer doorhad dat de muziek kwam van mijn computer en van een filmpje, maar ik was compleet overtuigd dat de muziek kwam van mezelf, van mijn gedachten en dat ik die aan het componeren was. Ik was de muziek geworden! Elke noot een gedachte die uit mijn bewustzijn sprong. Daarbovenop had ik het gevoel dat mijn emoties de muziek stuurde en niet omgekeerd. Kort erna begon ik te lachen van hoe absurd dit allemaal was.

Toen deze eerst vlaag voorbijging, kwam ik terug bij mezelf. Ik voelde een tweede golf aankomen, maar deze voelde iets uitdagender aan. Ik kreeg - net zoals in mijn eerste trip - de gedachten dat ik niet de controle wil verliezen en dat het oncomfortabel was. Dit oncomfortabel gevoel kwam dan voornamelijk uit sterke lichamelijke gevoelens. Ik smaakte dingen in mijn neus, ik begon de muziek in de binnenkant van mijn gezicht te voelen, ik begon random dingen te ruiken, het werd gewoon te veel. Maar in plaats van verder hiertegen te vechten, besloot ik om me gewoon te laten leiden hierin. Best... beslissing.... ooit. Heel deze episode van oncomfortabelheid kwam overeen met muziek die speelde rond 30:00 op de video die ik hier gelinkt heb. Rond 31:00 besloot ik om me gewoon te laten leiden. Ik voelde me dieper en dieper in mezelf gezogen worden naargelang de muziek sneller en sneller ging. Het was alsof ik in mijn eigen lichaam begon rond te murwen en ik er uit wou. Ik begon mijn gezicht meer intenser te voelen en al mijn zintuigen (behalve zicht) werden meer chaotisch. Maar ik had besloten om me erdoor te laten leiden, dus ik was eerder oprecht gefascineerd door zoveel dingen tegelijk te voelen dan dat ik schrik had. En daar was het dan, minuut 31:30. Deze overgang in de muziek voelde aan alsof mijn lichaam een bruistablet was en iemand me in een glas water had laten vallen. Alle lichamelijke gevoelens plots opgelost, ik had geen lichaam meer, ik had geen gedachten meer, ik had geen identiteit meer, gewoon pure bewustzijn. De muziek was ook niet iets apart van mijn bewustzijn, maar ook gewoon deel van mijn bewustzijn. Het enige gevoel dat toen overbleef kan ik het best beschrijven als eeuwige gelukzaligheid. Ik had geen idee hoelang dit duurde. Hier kon ik geen gevoel van tijd aan linken, daarom dat ik het als "eeuwig" beschreef. Alles voelde als oneindig aan. Gewoon een pure zee aan gevoelens en bewustzijn die zo veel groter aanvoelde dan de realiteit waar ik eerder aan vastgebonden zat. On-be-schrijflijk mooi...

Geleidelijk aan begon ik erna mijn identiteit terug te krijgen. Mijn lichaam, mijn gewoonlijke gedachten, mijn naam, mijn familie, mijn werk begonnen allemaal terug te komen. Over de rest van de trip, voelde ik soms nog alsof dit bewustzijn mij aan het lokken was uit mijn lichaam en identiteit net zoals een prachtige bloem een vlinder uit haar cocon zou lokken, maar ik geraakte er niet meer in zoals tijdens de piek en het was alsof ik die staat van bewustzijn enkel nog in de verte zag staan. Daarboven voelde het aan alsof die staat van bewustzijn (vergeef me voor de hippie benamingen/vibes in deze tripreport, maar ik weet oprecht geen andere manier om dit in woorden te zetten) een vrouwelijke essentie had. Meer heb ik er niet naar kunnen verkennen, maar dat vond ik wel speciaal. Uiteindelijk verdween dat zicht ook en bleef enkel mijn lichaam en mijn identiteit van nu over. Ik was volledig terug. Het was 2u30. Ik herinnerde me plots dat ik de vuilbakken nog buiten moest zetten, dus ging ik dat maar doen zoals alle weken. Maar deze keer toch met een gelukzalig gevoel :relaxed:.

Over het algemeen, ben ik enorm positief verrast van deze ervaring. Ik probeer dit nu nog te verwerken en het schrijven van deze trip report was een productieve eerste stap. Ook al was dit een super positieve ervaring, heb ik momenteel niet snel terug de nood om te trippen voor de komende maanden. Maar ik weet wel zeker dat ik het nog wil verkennen in de toekomst. Wellicht met een iets andere setting (in de natuur bv.).

Ik kan me herinneren dat ik soms tijdens de trip de truffel probeerde te "sturen" in gedachten over uitdagingen die ik momenteel heb in mijn leven (zijnde mijn sociale angsten, mijn relaties met mijn familie, mijn werk, religie), maar de truffel had andere plannen voor mij haha, deze keer heb ik deze plannen dan ook gerespecteerd ipv er tegen te vechten zoals in mijn eerste trip. Maar deze aspecten van mijn leven zou ik ook graag wel willen verkennen samen met de truffel :grin: (of mescaline, staat ook wel op mijn watchlist hehe). Ik vond het ook wel een beetje spijtig dat er niet zo veel visueel aan de hand ging. Ik weet dat ik een oogmasker aan had maar van andere trip reports had ik toch ook closed-eye visuals verwacht of op z'n minst visuals in mijn geest. Maar toegegeven ben ik niet zo'n visueel persoon. Uiteindelijk ben ik natuurlijk nog steeds dankbaar voor deze super ervaring! Mocht je tot hier geraakt zijn, bedankt voor dit allemaal te lezen en ik kijk ernaar uit jullie te ontmoeten op deze forum!

Laatst bewerkt:

ljuv

Belezen gebruiker
Ik had vannacht een zeer vergelijkbare ervaring ná mijn truffeltrip, toen ik wat wiet had gerookt voor ik ging slapen. Zelf raakte ik alleen wel een beetje in paniek... Leuk te lezen dat het ook zo kan!
kan me herinneren dat ik soms tijdens de trip de truffel probeerde te "sturen" in gedachten over uitdagingen die ik momenteel heb in mijn leven (zijnde mijn sociale angsten, mijn relaties met mijn familie, mijn werk, religie), maar de truffel had andere plannen voor mij haha,
Dit had ik ook exact in mijn trip! Ik had van te voren wat bedacht van 'dit gaan we oplossen'... uiteindelijk dacht ik in mijn trip: nah... gewoon lekker zijn!

De truffel was dan ook erg aangenaam, maar van de wiet erna raakte ik in mijn eentje toch wat in paniek...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Sufi,

Welkom op het forum. Mooi tripreportje hoor! Veel van wat je schrijft is wel herkenbaar.
De trip zelf was toch ietwat uitdagend, geen enkel boek of tripreport kan je voorbereiden op het gevoel van jezelf kwijt te raken - en dat was onverwacht voor mij.
Dit bijvoorbeeld. Je kunt volgens mij nooit helemaal voorbereid zijn op een psychedelische ervaring. Daarvoor moet je het toch echt zelf meemaken. Gelukkig lijkt het erop dat je het serieus neemt en dat je, voor zover mogelijk, er klaar voor was. 24 jaar is ook een mooie leeftijd om hiermee te experimenteren.

iteindelijk heb ik er wel zelf van geleerd, ik besefte dat ik altijd torenhoge verwachtingen voor mezelf zet en dat ik het als problematisch ervaar als ik er niet aan voldoe. Goed, hier ben ik dan mee aan de slag geweest - ook samen met mijn psycholoog
Goed om te lezen dat je meteen zulke waardevolle lessen meekrijgt uit je eerste trip. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe je psycholoog reageerde op je verhaal dat je psychedelica hebt gebruikt. Kan me voorstellen dat niet alle psychologen daar open voor staan.

Maar in plaats van verder hiertegen te vechten, besloot ik om me gewoon te laten leiden hierin. Best... beslissing.... ooit.
Ja er tegen vechten werkt nagenoeg altijd averechts. Maar 'loslaten' en 'overgeven' is heel makkelijk gezegd. Maar als je je fysiek slecht voelt, je binding met de realiteit kwijt raakt en niet zeker weet of het nog wel overgaat dan is het soms nog knap lastig om je daadwerkelijk over te geven aan de ervaring.

kwam overeen met muziek die speelde rond 30:00
Ik heb even een stukje van de video beluisterd. Het begint best mooi en rustig maar is rond de 30.00 minuten opeens best druk en onrustig. Ik ben zelf tijdens trippen heel kritisch op welke muziek ik luister omdat het echt gigantische invloed kan hebben op een trip.
Deze overgang in de muziek voelde aan alsof mijn lichaam een bruistablet was en iemand me in een glas water had laten vallen. Alle lichamelijke gevoelens plots opgelost, ik had geen lichaam meer, ik had geen gedachten meer, ik had geen identiteit meer, gewoon pure bewustzijn. De muziek was ook niet iets apart van mijn bewustzijn, maar ook gewoon deel van mijn bewustzijn. Het enige gevoel dat toen overbleef kan ik het best beschrijven als eeuwige gelukzaligheid. Ik had geen idee hoelang dit duurde. Hier kon ik geen gevoel van tijd aan linken, daarom dat ik het als "eeuwig" beschreef. Alles voelde als oneindig aan. Gewoon een pure zee aan gevoelens en bewustzijn die zo veel groter aanvoelde dan de realiteit waar ik eerder aan vastgebonden zat. On-be-schrijflijk mooi...
Wow! Dat klinkt als een mooie ego-oplossing/dood. Ik heb dat nog niet vaak meegemaakt maar zo opgaan in het 'alles' kan inderdaad uitermate mooi en euforisch zijn! Mooi hoe je het hier beschrijft...

Ik kan me herinneren dat ik soms tijdens de trip de truffel probeerde te "sturen" in gedachten over uitdagingen die ik momenteel heb in mijn leven (zijnde mijn sociale angsten, mijn relaties met mijn familie, mijn werk, religie),
Ja dat sturen werkt volgens mij meestal niet echt... Ben trouwens wel benieuwd hoe er in jouw religie omgegaan wordt met psychedelica. Ik weet dat de meeste christelijke kerkgenootschappen uiteenlopen van een gematigd negatieve houding tot aan psychedelica "het werk van de duivel" te noemen. Ben benieuwd of dat bij moslims hetzelfde is of toch anders...

Anyways bedankt voor het delen van je ervaring. Ben benieuwd naar je volgende trips!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan