• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

11gr truffels - een valse start gevolgd door een rustige introductie

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Wat over mezelf

Ik zal niet in het standaardprofiel passen van een eerste gebruiker; gezinnetje, leuke baan met best wat verantwoordelijkheid, bijna 40... Zelfs in de vriendenkring zijn we het saaie koppel zonder drama of problemen. Het leven is best druk met al die verantwoordelijkheden en even een dagje voor jezelf is niet een vanzelfsprekendheid.
Ook qua druggebruik ben ik een laatbloeier, ik heb maar de eerste keer MDMA genomen 5 jaar geleden, terwijl ik al meer dan een decennium uitga naar allerhande raves en festivals.

Normaal heb ik dus m'n uitlaatklep in techno, waar ik al sinds de jaren 90 naar "luister", maar met corona is dat allemaal om zeep en begin ik te voelen dat ik wat stoom moet kunnen aflaten, even weg van de wereld zijn.

psychedelica vond ik altijd speciaal. Ik vond ze intrigerend maar ook onbekend en onvoorspelbaar. MDMA is makkelijk, maar psychedelica niet. Voeg eraan toe dat m'n vrouw niet tuk is op mijn gebruik en dit niet iets is wat ik in het geheim wil doen.

Na hopen research en ook het boek van Michael Pollan te hebben gelezen kreeg ik het toch over mijn hart om haar te vertellen dat ik dit wil doen en verrassend genoeg had ze er niet veel problemen mee! Wel dan laten we er geen gras over groeien...

Ik koos bewust om geen tripsitter te hebben,:ik ken niet meteen iemand die het juiste profiel en de tijd ervoor heeft om een halve dag rond te hangen in m'n huis. Ik wil niet de trip ingaan met schuldgevoel dat ik iemand anders' tijd verdoe. Dan liever rustig alleen.

De keuze van substantie was ook beredeneerd: Aan LSD raken is niet moeilijk en zelfs goedkoper maar toch ga ik voor truffels die ik over de grens moet gaan halen. Want psilocybine heeft een voordeel : het duurt niet even lang. Ik kan ze in de voormiddag nemen en in de namiddag ben ik klaar. Met LSD ben je denk ik wel wat tijd kwijt...

Poging 1
Snel even de grens over om voor de eerste keer truffels te kopen. Ik voelde me net weer een tiener die stiekem iets fout gaat doen. Nou dat gevoel was snel voorbij toen truffels kopen net even gewoon bleek te zijn als een pakje boter kopen. Ach ja.

Ik had me goed voorbereid, tripreports gelezen, me ingeleefd in de set en setting, wat inkopen gedaan voor lekkere hapjes, een benzo geregeld in het geval het te lastig zou worden etc.
Niemand thuis, telefoon uit, playlists op spotify... Ik was helemaal klaar voor een geweldige ervaring!

Omdat je overal leest dat de smaak vreselijk is heb ik er thee van gemaakt. Netjes 10 gr fijn gehakte Atlantis truffels laten trekken in heet water (maar niet kokend). Wat gember erbij voor de smaak en alles op.

Laten we hier kort over zijn; dat werd niets. Op wat ademend gras was er niets speciaals aan en ik was erg teleurgesteld. Al die tijd en moeite voor dit? Ik heb wel wat anders te doen op die paar vrije momenten. rottruffels...

Poging 2 - tweede keer goeie keer?

We geven niet op, misschien was die thee niet goed gemaakt en ik ga gewoon die vreselijke smaak wel overwinnen.
Ik hop nogmaals over de grens voor truffels (deze keer zonder 'betrapte tiener' gevoel) en heb al een dag geprikt voor poging 2. Ik neem een doosje met een draak, zogenaamde stevige visuals...

• 11h. Ik hbeb deze ochtend om 6.30 ontbeten(...kinderen) , dus m'n maag is leeg genoeg. Ik weeg 10-11 gram af en ben toch wat zenuwachtig, Hopelijk lukt het deze keer? Ik neem de brokjes in m'n mond en begin te kauwen. De smaak was absoluut ok eigenlijk, ik weet niet waarom er zoveel over gezeurd wordt, het smaakt gewoon naar nootjes. Nu niet dat ik ze als boorelnootjes zou opdienen, of misschien wel? Dat zou een leuke avond worden. Nadat het in mijn ogen lang genoeg heeft geduurd slik ik die handel door en neem ik wat slokken gemberthee.
  • 11h30 Ik voel iets! Een misselijk gevoel in m'n maag. yay...:expressionless:
  • 11h45 Ik voel iets anders. Een come-up die lijkt op MDMA maar dan minder energie. Ik voel me relax en bewegen gaat soepel. Misschien is dat eigen aan serotoninereceptoren die gekieteld worden? Ik eet een stukje appel en die smaakt een beetje anders dan normaal.
  • 12h Het wordt al leuker; ik zie al wat golfjes in het gras; muziek klinkt leuk maar niets overweldigends... Ik heb al door dat dit niet een hele harde trip zal worden. Jammer maar het zei zo. Ik troost me met het feit dat ik nog wat klusjes heb te doen in het huis als het niets wordt? Ik heb nog wat truffels over en denk de rest nog op te eten maar zodra ik die truffels kauw zegt m'n lichaam dat dit niet is wat het wilt, "je hebt al genoeg giftige rommel gegeten" lijkt het te zeggen.
  • 12h15 : Nog niet veel effect of visuals. Enkel de muziek die wat leuker klinkt dan anders maar niets overweldigends. Ik stuur nog naar m'n vrouw dat dit niets wordt en dat ik straks wat klusjes in huis ga doen, dan heb ik toch iets aan die namiddag.
Ik ben nogmaals teleurgesteld: heb ik dan zo'n hoge tolerantie? In plaats van op te geven ga ik proberen eruit te halen wat eruit te halen valt. Dan maar de setting veranderen. Als buiten niets is dan misschien in m'n kamer op bed met wat muziek. De techno die ik had opgezet klonk net wat beter dan normaal dus muziek kan misschien helpen.​
Ik maak het donker, neem een koptelefoon en zet de John Hopkins psylocybin research playlist op.​
Nu ben ik normaal niet zo enorme fan van klassieke muziek maar dit was anders. Al snel voel ik me wegzinken en een worden met de muziek. Anders dan bij MDMA, meer nuance in de emoties. Arvo Pärt was hypnotisch en liet me verder zakken, Beethoven's pianoconcerto's lieten bij elke noot een bloem ontluiken en de fuga's van Bach leken op een meesterlijk weefwerk voor m'n ziel. . Ik voelde me verder wegzakken en zwaarder worden. De muziek was de rivier waarom mijn gedachten ronddobberden.​
Was dit dan toch een trip? Vreemd want ik heb geen visuals, ik voel alleen maar.​
Vanaf nu heb ik geen tijden of notities bijgehouden want ik wilde niet dit gevoel verstoren, het was al vervelend om het volume aan te passen of een lied over te slaan, laat staan schrijven.​
Wat me verbaasde was de complete afwezigheid van visuals : Ik zag geen beelden maar 'voelde' gewoon.​
Mijn gedachten gingen vooral over m'n vrouw en hoe ik verbonden ben met haar op een diepe manier. Als wortels in elkaar verstrengeld, zo in elkaar verwoven dat je het onderscheid niet meer kan maken, Het was geen romantisch gevoel, romantiek is veel te oppervlakkig. Dit is echter, dit was gewoon waarheid.​
Ik wou ook dat ik dit gevoel kon delen met anderen, de schoonheid en puurheid ervan, al weet ik dat m'n vrouw hier nooit voor te vinden zal zijn wat ik echt jammer vond.​
De gedachten bleven in hetzelfde patroon voortgaan, en kwamen met golven. Soms had ik het gevoel dat ik eruit was, om kort nadien weer te verzinken in mezelf, net alsof mijn geest even adem komt happen om nadien weer verder te duiken.​
Na een tijd vroeg ik me af waarom de kinderen niet voortkwamen in die gedachten. Door daar wat verder op in te gaan voelde ik (want ik 'zag' niets) dat ik en m'n vrouw de een moederplaneet waren, en rondom draaiden er manen, ééntje per kind. Het is een beeld waar ik me wel in kan vinden.​
Na een tijdje begin ik te landen en ik voel me heerlijk, weerloos als een baby, gezellig en knus met mezelf. De muziek past zich ook mooi aan deze nieuwe gemoedstoestand. Ik blijf gewoon nagenieten met mijn ogen dicht van dit mooie gevoel. Het lijkt wat op een MDMA afterglow maar minder lovey dovey. Net alsof iemand een warm dekentje over m'n ziel heeft gedaan op een koele herfstdag met een dampende kop chocomelk en een speculoosje erbij.​

• 15:00 Ik ben weer deel van de wereld en zet m'n telefoon aan. Ik schrijf een kort berichtje naar m'n vrouw dat alles ok is en ook wat ik gevoeld heb. Ik bedenk ook dat dit voor een buitenstaander ongelofelijk saai moet zijn geweest: een paar uur in je bed liggen met een koptelefoon in het donker. Maar ik had echt het gevoel terug te zijn gekomen van een reis, de naam trip is niet slecht gekozen.

• 16:00 Ik weet niet wat ik wil doen maar nog niets praktisch. Nu is het jammer dat er niemand is om mee te praten. Ik heb geen zin in de wereld, nieuwssites, corona. Gewoon verse koffie en een beetje chocola tot ik bij mijn positieven kom.

• 16:30 : Ik ben duidelijk weer mezelf en al meteen aan de slag :tijd om nog snel een paar klusjes uit te voeren in het huis en op te ruimen :)

Epiloog - een paar bedenkingen ter afsluiting

Ik heb niet het gevoel gehad van een diepe trip te hebben gehad, ik was nog heel duidelijk mezelf en aanwezig op deze aarde bij wijze van spreken. Desondanks ben ik niet teleurgesteld, het heeft me aangenaam verrast.

Ik heb niet het gevoel dat ik te laat ben of zoiets. Jonger had ik waarschijnlijk meer last gehad met mezelf en m'n twijfels terwijl ik nu goed in m'n vel zit. Verder heb ik nog tijd met hopen om verder deze zaken te verkennen op mijn eigen tempo.

Solo-trippen voor de eerste keer was ook niet eng. Ik zat thuis, deuren en ramen dicht en de bel stond zelfs af: ik wist dat ik ongestoord zou zijnen dat gaf rust. Een tripsitter had wel leuk geweest, zeker iemand die je kent, absoluut vertrouwt en die gelijkaardige ervaring heeft maar even goed denk ik dat als de vibe niet goed zou zitten dat het meteen slechter zou kunnen zijn gegaan omdat je dan daarover begint te denken.

Wat een effect heeft de Setting toch, ik had het kunnen opgeven maar een andere omgeving en BAM!

Oh, en die marketingpraat over 'visuals' op die verpakkingen? Allemaal BS, de meest visuele truffels my ass...

SpeedIsLekker

Bewuste gebruiker
Heel leuk om te lezen, sommige stukken zijn enorm herkenbaar :sweatsmile:
Niet iedereen heeft die misselijkheid vlak na het eten van de truffels maar ik heb daar ook last van.
Maarja, liever een "kater" op voorhand dan achteraf zoals bij mdma.

Truffels zijn idd meer mentaal dan visueel hallucinerend, gewoon zien dat je niet in thought loops komt :handok:

11 gram is ook niet echt veel he, dus het is best wel normaal dat er amper of geen visuals zijn.
Als je zieke visuals wilt hebben moet je eens rond de 20-25 gram "valhalla" proberen.
Weet dan wel dat je niet zomaar even kan stoppen met hallucineren en dat is na een tijdje echt wel doodvermoeiend.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan