12 stappen programma effectief?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Amisulpride

Experimenterende gebruiker
Zijn er mensen die echt van hun verslaving af zijn door te zeggen dat je slapper bent dan drugs en alleen een hogere macht je kan redden? Ik snap niet hoe je eigen zelfvertrouwen de grond in trappen helpt bij een afhankelijkheid. Is het niet effectiever om te zeggen dat je sterker bent?

Mappie88

Belezen gebruiker
Het 12 stappen plan is een bewezen effectieve methode, dus denk dat het wat dat betreft mensen geholpen heeft. De meeste versies zijn tegenwoordig wat aangepast en geef je je niet meer over aan een hoge macht maar geef je toe dat je hulp nodig hebt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Is het niet effectiever om te zeggen dat je sterker bent?
Verlies van zelfcontrole is een van de kenmerken van verslaving. Dus als je gelijk gaat leren dat mensen sterker zijn dan drugs, dan is de kans dat ze terugvallen groot, dat is sowieso bij verslaving. Vervolgens gebruiken ze drugs en dan gaan mensen het zichzelf kwalijk nemen 'zie je nou dat ik zwak ben', wat uiteindelijk weer een drijfveer is om te gebruiken.

Het doel van de eerste stap is erkennen dat je maatregelen in de omgeving nodig hebt om te voorkomen dat je in de verleiding komt om drugs te gebruiken, omdat je jezelf niet (altijd) in de hand hebt.

Hija de la luna 1

Belezen gebruiker
Wat me opvalt hier is dat jullie allemaal , de meeste toch ....zeggen hoe je moet aficken maar als ik dan jullie naam bekijk zijn jullie bewust gebruiker of wijs , of gecontroleerd gebruiker Zijn dit geen excuses dat jullie het in de hand houden ? . dus nog wel drugaddicten ? Ik mag dit toch vragen hoop ik, wil niemand kwetsen hoor.

Rivalrie

Badass junkie
Ja, ik gebruik niet heel vaak. Het moet wel leuk en bijzonder blijven. Daarnaast heb ik gewoon een gezin en ben ik de enige met een rijbewijs. Moet daar gewoon nuchter voor zijn :).

Sowieso drugs gebruiken om je beter te voelen is gevaarlijk. Dit is waar veel mensen verslaafd raken.

Ikbeneenfiets

Bewuste gebruiker
Wat me opvalt hier is dat jullie allemaal , de meeste toch ....zeggen hoe je moet aficken maar als ik dan jullie naam bekijk zijn jullie bewust gebruiker of wijs , of gecontroleerd gebruiker Zijn dit geen excuses dat jullie het in de hand houden ? . dus nog wel drugaddicten ? Ik mag dit toch vragen hoop ik, wil niemand kwetsen hoor.
Wij noemen onszelf niet "bewust gebruiker", dat doet df automatisch als je een bepaald aantal comments heb gepost. Best een boel mensen hier hebben inderdaad verslavingsproblematiek, andere gebruiken slechts af en toe, maar dat is niet gekoppeld aan deze titels.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Wij noemen onszelf niet "bewust gebruiker", dat doet df automatisch als je een bepaald aantal comments heb gepost. Best een boel mensen hier hebben inderdaad verslavingsproblematiek, andere gebruiken slechts af en toe, maar dat is niet gekoppeld aan deze titels.

Daarbij zou ik ook een Bewust gebruiker etc zijn, als ik alleen maar dingen post die niet druggerelateerd zijn en ik misschien wel niets gebruik. Dus het zegt alleen maar hoeveel posts iemand geplaatst heeft hier.

Verder zal je hier een hoop problematiek lezen, omdat veel mensen dit forum voor anonieme hulp gebruiken en alles van zich af kunnen schrijven zonder enig oordeel van iemand anders.

EcstaticZero1990

Experimenterende gebruiker
Ik heb het 12 stappen gevolgd. Je moet er alleen rekening mee houden dat ze van je verwachten dat je meetings pakt. Tot je d'r dood bij neervalt. En dat je aan geheel onthouding doet, en dat je in contact blijft.

CuriousExplorer

Badass junkie
Hangt af van het aantal posts op dit forum.
Niet op de gebruikte hoeveelheid drugs.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan