1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

15 gram truffels Atlantis , Bad trip? Het voelde echt alsof ik een psychotic episode had.

Discussie in 'Trip reports' gestart door Aron Kurwa, 25 okt 2018.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Aron Kurwa

Aron Kurwa Experimenterende gebruiker

Ik had vaak verhalen van me vader gehoord , en het leek nu alsof ik echt wist hoe hij zich voelde, heel raar voelde het.

Hallo , ik had ongeveer een week geleden zaterdag (13 oktober, het is op dit moment 22 oktober) al begonnen met een tripreport schrijven van truffels. Ik dacht gewoon laat ik het even schrijven op het drugsforum, als ik het in een ander programma doe komt het misschien ook lelijker uit als ik het kopieer en plak, dan worden misschien de regels langer, en dan moet ik later nog de emoji's toevoegen eventueel. En ik had wat woorden gekleurd gemaakt en vetgedrukt enzo en helemaal goed geschreven. Ik kan wel nog wat dingen opschrijven die ik toen had opgeschreven.

Ik ga gewoon wat ervaringen en opmerkingen over andere dingen schrijven, waarschijnlijk word het te lang omdat als er dingen in me op komen, dat ik die dan ook wil schrijven.

Eigenlijk is dat van vooraf niet echt belangrijk en een stuk daaronder ook niet, dus dat kan je skippen! Het waren gewoon wat gedachten die ik had toen en een beetje nu.

Vooraf: Ik had de truffels gewogen en het bleek 17 gram te zijn. ( in plaats van 15 gram)

Op internet stond dat 15- 20 gram voor een intense trip zorgt , only for experienced trippers.

En 20-40 gram voor een trip to the highest level, only for the real psychonauts.

Nou 17 gram ligt al aan de kant van 20 gram (hoewel het wel dichter bij 15 gram staat)

En bij truffels/paddo's is het zo dat een paar gram al veel verschil kan maken. En 20 gram is ook gewoon veel. De eerste keer deed ik 5 a 6 gram van een sterkere soort truffel (Sclerotia Valhalla).

15 gram is dan al 3 keer zo veel en 20 gram is dan 4 keer zo veel. Ik dacht ook zo van de eerste keer had ik een sterkere soort maar hoeveel werkzame stof erin zit kan sowieso altijd verschillen.

Ik wilde eerst ook nog thee maken en ook nog eten, dan moest ik natuurlijk wel eerst de thee maken en dan beginnen met eten als de thee klaar is, anders werkt hetgene wat je gegeten heb al een beetje in en dat is zonde want je hebt al snel tollerantie voor psylocibe. 17 gram zou iets van 3,5 meer zijn dan me eerste trip.

Op het begin: Ik schreef eerst allemaal shit en begon daarna met eten om iets van 14:03 a 14:04.

(ik denk vaak veel na en schrijf ook veel, ik had het ook misschien beter kunnen uitstellen want ik had eerst ook al een gevoel, misschien bang of dat het spannend was, en ik moest ook gewoon niet zo veel nadenken). Ik was ergens om 14:20 denk ik klaar met eten, dan heb je weer dat er al een beetje iets begint te werken van het eerste dat je hebt gegeten maarja.

Ik ging naar beneden en ik zei wat dingen tegen mijn moeder en broer, over dat ik die truffels net op had. Later begon ik denk ik al wat te voelen, dat het een beetje vaag werd. Toen nam ik alvast snoep en ik ging wat drinken pakken, een soort van sprite, dit smaakte heel raar na al die truffels die ik had gekauwd, er zit natuurlijk ook citroen in en dat heeft een bepaalde reactie met truffels. Het smaakte een soort van zout. Sommige mensen doen ook stukjes truffel met citroensap zodat het sterker is. Ik was eerst trouwens bang voor de come up terwijl ik aan het eten was dus ik wilde misschien wegen wat ik nog had liggen en dan dat min 15 gram, dus stel ik heb nog 5 gram over, dan weet ik dat ik 10 gram heb gegeten. Maar ik had ook niet heel veel gegeten volgensmij en anders heb ik ook misschien niet de trip die ik wil, achteraf gezien had ik beter 10 gram moeten nemen, of de trip uit stellen. Ik had trouwens mijn broer de 2 gram die ik had nog gegeven, ik wilde eerst eigenlijk kijken wat er gebeurt als ik het in de grond doe ( ik had eerst 17 gram).

Het begon al beneden met inwerken en toen ging ik naar boven. Het begon om 14:30 erg in te werken had ik opgeschreven op een blaadje. Ergens toen ik naar boven was gegaan had ik een liedje van Pink Floyd opgezet. Ik vond eigenlijk het effect eerst te heftig maar later toen ik even rechtop ging zitten later kon ik mezelf gewoon gerust stellen en toen was het ook wel chill.

De dingen die ik zag (ook de eerste dingen: Ik zag aan me linkerkant een beetje een soort lichtflits, een nog een paar denk ik. Ik weet niet meer precies de volgordes maar ik ga gewoon wat dingen noemen. ( hier was ik ongeveer die 13 oktober gebleven, toen de trip 2 weken geleden was)

Ik heb een poster in mijn kamer en daar staat een groot poppetje op , een anime poster en ik zag die haren bewegen alsof ze waaide in de wind. En en nog wat vage bewegingen maar niet heel duidelijk (bijvoorbeeld met zijn hand.) Ik zag een soort dingen die ik ook weleens in een trip simulation had gezien, dus oogjes op de plank in me kamer en op meer delen in me kamer.

Ik ging wat schrijven op whatsapp en die lettertjes gingen gewoon weg, vlogen naar de zijkant.

Ze zagen er ook raar uit, breder of meer van elkaar af.

Ik moest ook denken aan tripreport van iemand en die ging dan plaatjes van vrouwen bekijken, en dat het dan heel intens was.

Dus ik dacht ik ging dat ook doen, maar ik denk dat als je sex zou hebben dat het niet goed zou lukken. Er werd ook gezegd dat de ''sexdrive'' veel minder was dan bij lsd , zoiets. Het lukte niet.

Ik had geschreven om 15:47 dat het wel echt intens was , en dat ik ook veel gedachten had.

Het probleem is dat ik sowieso al op een bepaalde manier dacht, het was eerst moeilijk om uit te leggen , en het klinkt ook vaag als ik het uit leg. Gewoon dwangedachten, dingen die ik moet denken. Dus dit ging sneller met paddo's op. Op een geven moment was het een beetje over gegaan in een bad trip, dit was denk ik ergens na 15:50 of 16:00. Ik hoorde de muziek ook raar, alsof er twee muziekjes na elkaar spelen, dus 1 muziekje was dan 1 seconde eerder. Dus een soort echo. Of ik kon bepaalde delen van de muziek ook beter horen, en ook alsof een stuk achterstevoren speelt. Ik hoorde me broer raar naast mij kamer, mensen en muziek hoorde ik raar en het leek alof de truffels er dingen aan toe voegte. Ik zag ook een rood licht bij me mobiel later, terwijl die gewoon zo lag op me bed zonder beeldscherm. En gewoon meer dingen, dat vertel ik wel een keer.

Het leek ook op het begin alsof de truffels me gedachte konden lezen , dat ze op basis van me gedachte ook soms dingen lieten zien. Bijvoorbeeld dan dacht ik over wat ik zag op me poster, en dan rekt dat hoofd op de poster uit, alsof ze me gaan plagen of gaan uitsloven die truffels

Ook leek het alsof me kamer een soort simulation room was, waar ik eigenlijk altijd ben maar dat me leven nep is en dat ik altijd op die kamer ben, ik kan het niet uitleggen. Alsof ik al die tijd op de kamer ben. Ik heb ook eerder getript op paddo's in me kamer, en ook op 2cb, en ook nog een stuk op 2cb. Dusja.

Ik wilde ook naar een bepaald bos gaan, maar die route daar naartoe had ik ook gefietst toen ik lsa zaden had gegeten, dus dan heb ik misschien deja vu enzo. Een ander bos was ook leuker om te trippen maar dat was best wel ver en ik wist niet precies waar dat was en hoe ik moest fietsen.

Toen ik in me huis was leek het ook heel makkelijk om daar allemaal te komen, maar later aan de ene kant ook alsof het een grote opgave zou zijn, alsof elk stuk apart lang zou duren.

Ik ging uiteidenlijk gewoon een stuk fietsen, en ik zag een man fietsen en later kwam die voorbij.

En ik wilde achterom kijken en toen was hij al veel verder dan ik zou denken ….. Maar ik denk dat ik ook een tijd heb nagedacht en gefiets en dat ik toen pas achterom keek, maar ik had gewoon verwacht dat hij meer dichterbij was.

Ik kwam bij een plek, en daar vlakbij was een jongen doodgegaan. Hij was gevonden in het water toen vorig jaar, een paar dagen daarvoor had hij Lsd genomen hoorde ik van mensen, bekenden.

Dus dat vond ik wel apart, dan lijkt het aslof die truffels me ernaa toe hebben geleid maar het was gewoon heel toevallig denk ik. Ik ging verder fietsen en bepaalde plekken leken ook veel op plekken die ik kende, ook een pad leek op het pad waar ik eerst heen zou gaan, waar ik eerst over heen zou fietsen als ik naar het bos was gegaan (Wilgenbos). En later op de heuvel of vrug zag ik ook een plek waar ik herinneringen aan had.. Maar ik weet niet eens of het de goede was, Ik wilde ook weten waar ik was. Ik had hier naar die brug gefietst en ging later weer dezelfde weg terug, ik vond dit vervelend. Ik was ook een beetje de weg kwijt. Uiteindelijk wist ik wel hoe ik terug moest fietsen. Maar het was een alternatieve route, en ik kende bepaalde plekken ook niet. Er kwam nog iemand langs fietsen ( een zwart persoon) en hij zat denk ik een joint te roken op de fiets, ik rook die wiet lucht, later in mijn huis rook ik soms nog een wiet lucht. ( hallucinatie).

Ik mijn huis binnen en maakte een opmerking naar mijn broer want hij zat van die brede bewegingen te maken alsof hij een sterke man was, en maakte ik zo'n grapje: kast (kasttoe)

Ik ging daarna naar boven en me neef had me wat gestuurd voor afleiding en ik ging op me computer. Later moest ik eten en het was raar want het leek soms alof ik niet zo goed wist wat ik met het eten moest, of het duurde gewoon heel lang. Ook als mensen om me heen over dingen hadden dan dacht ik soms mee. En het vervelende was dat het moeilijk was om te praten, Ik dacht ook zo ingwikkeld of ik had dan een beschrijving/verwoording in me hoofd en dan was het moeilijk om te vertellen, alsof ik te ingewikkeld dacht voor anderen, en ingewikkelder dacht dan anderen.

Het was wel grappig dat we het hadden over een vertaling van een bepaald groente ofzoiets en ik dacht precies hetzelfde als me vader. Terwijl ik de vertaling niet kende.

Ik moest later ook gewoon veel lachen en mijn brein was erg creatief door die paddo's.

Later ging ik nog naar de winkel met me broer, en in de nacht ging ik nog met me oudste broer praten, hij zat hasj te roken maar het rook eerst naar wiet, me andere broer zei ook wel een keer dat het naar wiet rook toen ik onder ze raam zat te roken.

Het laatste:

het leek later alsof veel mensen veel aardiger zijn dan ik dacht, of dat meer mensen aardig waren dan ik dacht, dat lieten de truffels me zien. En dat het leven gewoon een grap was of een lolletje. Niet per se dat maar het is heel moeilijk uit te leggen. Alsof het allemaal niet uit maakt. En die truffels waren gewoon heel silly. Het leek ook alsof me broer ook iets had genomen want hij maakte ook heel veel grapjes op een bepaalde manier, en liet me ook erg lachen steeds.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Klinkt niet als een badtrip. Klinkt als een goede trip waarin je heel anders gaat kijken naar alles. :)

3. kapitein-x

kapitein-x Wijs gebruiker Tripreporter

Zal wel spannend geweest zijn zo buiten trippend en mensen tegenkomen. Maar zoals jij het beschrijft klinkt het als redelijk leuke trip met wat lastige momenten.En ja, het is een bijzonder sterk goedje zoals je nu ervaren hebt. :)

Tof dat je moeder op de hoogte was blijkbaar. Doordat je op dat front geen stress had, verklein je de kans op flippen.

4. Mindless

Dat gevoel dat alles nep is en je altijd op dezelfde "plek" bent (ik relateer het niet aan de kamer zelf) zoek ik juist op in een trip. Die ervaring is van zichzelf niet goed of slecht. Maar als jij gaat denken dat het slecht is dan kan de trip een duistere wending krijgen. Het wordt pas een bad trip wanneer jij dat zegt.

Wil je dat gevoel niet, dan zou ik niet nog een keer gaan trippen. Een herinnering eraan brengt je zo weer in die staat. Bekijk je het gewoon voor wat het is, dan is het super interessant om weer mee te maken.

5. Aron Kurwa

Het voelde uiteindelijk wel heer raar, alsof ik wist wat me vader heeft gevoeld, en alsof ik mezelf zo gek had gemaakt dat het niet meer over zal gaan

6. Aron Kurwa

Ja dat gevoel was niet zo erg, maar het was gewoon een aparte gedachte die ik had, of misschien begrijp ik je verkeerd

7. Aron Kurwa

Ja is inderdaad waar dat over me moeder, ik wilde mensen zelfs nog dingen vragen , maarja wat moet ik vragen. Zo van zie ik er raar uit ofzo, of het gaat niet

8. Aron Kurwa

Trouwens het was later alsof ik heel weinig visuals heb gehad , want later gingen ze ook weg. Jammer dat ik niet eerder naar het bos ben gegaan of gewoon heb gewacht tot ee nbeter moment. Het voelt alsof het niet een geslaagde trip was.
    Maar ik was eerst gewoon hard aan het trippen en dan is het moeilijker om op je fiets te stappen enzo. ik had ook naar die andere plek moeten gegaan, waar ik het meest naartoe wou. maar die was gewoon ver. en me vader zou me ook niet om die reden daarheen willen brengen. Ik heb wel visuals gehad maar niet buiten, alleen uit me oghoek maar dat waren vooral hallucinaties, dat mensen achter me een soort uitgerekt werden .
    Gewoon nog steeds niet de juiste trip en het komt vooral door mezelf denk ik. Dat ik te erg in me hoofd bezig was.
    Of kan het gewoon dat de visuals weg gaan?

9. Aron Kurwa

Ik had ook toen ik al visuals had dat er soms stukken truffel naar boven kwamen , misschien kots enz. Maar ik had ook veel gegeten natuurlijk. Ook als ik een slok nam van die soort van sprite later toen ik thuis kwam moest ik bijna kotsen, of ik had die neiging, niet echt misselijkheid maar gewoon dat ik niet meer door moest drinken. dit kwam misschien ook omdat het eerder heel raar smaakte na al die truffels gegeten te hebben, dit was nog steeds hetzelfde drinken. dus ik denk dat het een soort hallucinatie was dat het gewoon niet goed was of dat het vies was. Dit schrijf ik omdat ik het vergeten was.
    En ik wil vast wel meer dingen delen. Jammer dat bepaalde woorden niet meer gekleurd zijn en dat ik geen smileys kan toe voegen.

10. Mindless

Nou ja, je had het over ''bad trip" en "psychotische episode", dus dacht ik dat je het negatief had ervaren. Als dat niet zo is, dan is het toch ook geen bad trip?

11. Aron Kurwa

Nou ja een groot deel van de trip was wel negatief eigenlijk

12. Aron Kurwa

Ik vind het wel jammer dat het later leek alsof ik weinig visuals had gehad, of dat ik het vergeten ben (het is gewoon vaag) kan dit?.

ik had trouwens ook closed eye visuals, eerst wat minder intens (minder helder enzo). met een soort van gekleurde bolletjes die in een rij waren, eigenlijk een slang/ rij van bolletjes die zo bewogen/heen en weer. alsof hij vloog.
    Ik had ook 1 moment in de trip dat ik aan het fietsen was en ik zag een andere man voor me, maar het leek alsof ik een out of body experience had want die man deed hetzelfde als ik deed, als ik met een bepaalde voet trapte deed hij dat ook , zo leek het teminste, misschien niet dat maar het leek wel of hij de zelfde moves deed.

En ik bedoel met dat toen me broer zei dat het naar wiet rook ( toen ik onder ze raam rookte) dat toen hasj was, en het kon ook een hallucinatie zijn dat ik de hasj eerst naar wiet vond ruiken, toen me oudste broer in de tuin rookte.

Laatst bewerkt: 13 dec 2018
  13. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Klinkt als een goede/normale trip inderdaad, zeker geen bad trip. Sommige effecten of bepaalde manieren van denken horen gewoon bij trippen. Dat kan de eerste keren overweldigend zijn maar dat maakt het nog geen psychotische episode (godzijdank :tongueout:).

Psilocybine kan zeer visueel zijn maar het hoeft niet. De ene persoon tript over het algemeen visueler dan de andere persoon en en verschillende trips kunnen ook meer of minder visueel zijn binnen dezelfde persoon. Als je vaker tript zul je echter merken dat dat er ook niet zo toe doet. Visuals kunnen erg tof zijn maar ik vind het visuele aspect van trippen ondergeschikt aan de ervaring zelf, gedachtengangen, de persoon die je wordt tijdens trips.

Ik ben zelf als ik het in m’n eentje doe een erg ‘visuele tripper’ maar ik vind dit vaak eerder een beetje storend/afleidend werken omdat het de focus teveel van die andere, interessantere aspecten van de ervaring wegneemt. Ik heb gemerkt dat trippen met anderen (d.w.z. samen met mensen die ik goed vertrouw) mijn trips een stuk minder visueel maakt en ik ervaar dat als prettiger. Meer aandacht voor waar het echt om draait, minder afleiding.

Dus ik zou zeggen geniet van je trips, dan komen die visuals vanzelf wel, en zo niet, dan zijn er blijkbaar genoeg andere dingen die je focus vragen. :)

14. Mindless

Ben het met je eens wat LSD betreft. Daar vind ik de visuals vaak afleiden en het mentale aspect interessanter. Met psilocybine ervaar ik dat (meestal) anders. Dat zijn vaak visuele reizen waarbij dat aspect me uit mijn hoofd haalt en in die wereld van patronen, licht en kleur plaatst. Het lijkt wel alsof LSD me de sleutels geeft tot alle eerder verborgen ruimtes in mijn eigen geest en ook de tools om te werken met die informatie en dat psilocybine me juist uit die mentale wereld haalt en me door visuele fantasie werelden laat reizen die niet uit mijn persoonlijke fantasie ontstaan. Dingen zien die ik nooit zelf had kunnen bedenken met mijn eigen persoonlijke voorstellingsvermogen. Als een psilo trip meer naar het mentale gaat, is het risico om teveel te gaan denken en dat niet meer kunnen uitschakelen vaak groot bij mij.

15. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ja! Daar heb je gelijk in. Ligt er misschien ook aan wat je onder visuals verstaat. Ik vind de visuals van LSD sowieso heel anders dan die van psilo. LSD geeft bij mij over het algemeen iets vaker directe visuals op voorwerpen of met ogen dicht, terwijl psilo gemiddeld genomen eerder ‘droomwerelden’ geeft waar je inderdaad doorheen kunt reizen. Waren voor mij vaak een soort indirecte visuals, meer in gedachten. Wel heel bijzonder trouwens, zag dan ook vaak plekken voor me (en had het gevoel dat ik daar dan ook echt weer was) uit het verleden, die ik vergeten was. Ik heb al heel lang geen psilo meer gebruikt dus misschien relateerde ik mijn reactie teveel aan LSD. Moet echt weer eens een solo psilotripje plannen als de werkstress voorbij is en ik weer lekker in m’n vel zit. :)

16. Mindless

Ja dat is het rare met een tijd lang niet trippen op een middel en wel op een ander en dan denken dat je nog precies weet hoe dat eerste middel was. :wink: Totdat je het weer eens echt doet en dan verbaast denkt "holy shit, ik was bijna helemaal vergeten hoe de echte ervaring hiervan is, niet de herinnering". :neutral:

Edit: Zeker eens doen dat solo psilotripje. :)

Wil het zelf ook graag, maar voel me er eerlijk gezegd ook niet klaar voor. Niet helemaal in mijn element de laatste tijd. Pluspunt is dat ik na al die jaren eindelijk heb leren luisteren naar die intuïtie.

17. Aron Kurwa

Ja dat had ik ook dat je de visual meer in je gedachte zitten, en dat het dan is zo van het lijkt heel erg alsof je het ziet maar je denkt het meer, is moeilijk uit te leggen. Ik zag tijdens 2cb ook soms beelden in mijn hoofd, maar dat was meer heel snel of heel vaag dat er heel even iets kwam of een gevoel ofzo

En ik vind dat je wel gelijk hebt hoor de visuals zijn niet alleen het belangrijkste , ook het gevoel. Maar ik ging gewoon te veel nadenken en ook bij het begin van de trip ging ik niet naar buiten, wat ik eerst wel wilde doen maar ik ging eerst liggen, en wel een keer naar beneden, maar later wilde ik ook iets proberen op paddo's maar het lukt ook niet en ik had ook al gelijk naar buiten moeten gaan, of wat eerder want te trip was al een beetje negatief geworden, en dan is hetgene wat je voelt ook niet echt leuk, dus zouden visuals wat leuker zijn, Ik had het ook gewoon beter moeten plannen, eigenlijk had me pa mij naar een mooi bos moeten brengen. ( maar die vond het wat minder leuk dat ik truffels op had , hij heeft vanaf zijn 15e tot zijn 19e geblowd en toen een mentale ziekte gehad (psychose) Hij heeft ook een bipolaire stoornis . In 2013 heeft hij een manische depressie gehad

En aan de ene kant leek het makkelijk om even naar buiten te gaan en ergens heen te fietsen en ik denk later best moeilijk of lang. Ik wilde ook zelf naar een bepaalde plek gaan maar ik vond het kut omdat ik daar ook al had gefietst met lsa zaden op, waar ik geen visuals bij had. Ik denk ook met julie mee @Mindless haha

Laatst bewerkt: 2 jan 2019
  18. Aron Kurwa

Het was ook toen ik buiten was enzo of gewoon na de visuals dat ik van de visuals niet zo veel kon herinneren, van het eerste stuk van de trip niet, als ik eerder naar buiten was geweest had ik dan ook buiten visuals gehad, of misschien niet door het licht, ik was gewoon te veel in me hoofd bezig en met dingen opschrijven, ik had eerder van me bed af moeten gaan. Maar er waren natuurlijk ook goede dingen, ik had dat ik ook auditory distorton had, soms wel heel raar maar dat wilde al een tijdje, en toen het negatieve ervan af was moest ik soms ook heel erg lachen om dingen

19. Aron Kurwa

Ik had ook een gedachte dat als ik soms lichte visuals had of dingen uit me ooghoek dat dat nog visuals zijn omdat ik die later niet had in mijn truffeltrip, dat is natuurlijk niet zo maar een gedachte/bijgelovige gedachte. En ik heb wel meer bijgelovige dingen gehad of gedachtes over truffels, omdat ik ook gekke verhalen heb gehoord. Koppels die precies hetzelfde begin hadden van een trip, ze werden wakker op precies hetzelfde moment en keken elkaar aan.

Ik had deze vakantie ook dat ik met een vriend een beetje voor de grap minecraft had gespeeld en in de avond had ik xtc genomen en toen ik me ogen dicht deed zag ik bestwel helder maar wel donker minecraft . Bij de eerste dosis was ik nog aan het bellen op me computer en me broer was gekomen in mijn kamer om ook te kloten en te praten met die vriend en we gingen wel lol maken maar ik wilde zelf ook chillen. Later toen ik alleen was nam ik de 2e dosis en toen had ik bij het begin ook lichte visuals

Laden...