1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

15 mg 2CB op het strand

Discussie in 'Trip reports' gestart door Lichtjeshemel, 27 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Wie: ik (vrouw, midden 20), S.
    Wat: 15 mg 2CB
    Eerdere ervaring met: alcohol, wiet, lachgas, mdma, 2cb, speed, ketamine, poppers. Medicinaal: ritalin, concerta, dexamfetamine, oxazepam

Samen met S. besluit ik een middagje te gaan geest verruimen op het strand. :) We hebben allebei redelijk wat ervaring met 2cb, S. ook met andere psychedelica. We appen elkaar vaak als een van ons drugs gebruikt, wat soms in erg komische gesprekken resulteert, maar hebben nog nooit samen gebruikt. Toen we laatst samen op het strand waren kwamen we tot de conclusie dat dit een fantastische setting kan zijn om 2Cb te doen, en zo geschiedde!

Ik heb niet heel precies de tijd bijgehouden, dus de tijden zijn een inschatting.

Met een tas vol fruit, kleedjes en frisse zin gaan we naar het strand. Het is super mooi weer, 26 graden en zonnig, en we nemen om 14:45 (T=0) allebei ongeveer 15 mg 2cb in. Ik heb al vaker pillen uit deze batch gebruikt, heb ervaring met deze dosis op een festival en met hogere dosissen thuis, en weet dus wat ik kan verwachten. We liggen eerst een beetje te kletsen in de zon en gaan rond T+45 de zee in. Ik merk er nog niet heel veel van, op een lichte bodyload na. Ik gebruik vaak 2cb op festivals en daar heb ik nooit zo’n last van de bodyload, misschien omdat er dan meer externe prikkels zijn. Beetje matig dus, maar niks onoverkomelijks. Ik merk op dat ik als ik deze drug gebruik ik altijd het gevoel heb alsof ik in een bak water loop. Vind het lastig uit te leggen, maar ik heb bijvoorbeeld het idee dat overal op mijn lichaam gelijke druk van buitenaf komt (ipv de subtiele luchtdrukverschillen die er normaal zijn), en dat ik zweetdruppeltjes op mijn huid niet meer voel. Als ik in in het water lig merk ik dat dit toch wel anders voelt. We komen tot de conclusie dat dat gevoel dus niet is alsof je in water loopt, maar alsof je een coating om je heen hebt. Eigenlijk zijn we gewoon een stel m&m’s dus.

We liggen ongeveer een uurtje in het water te chillen en praten gewoon over van alles. Het leuke aan dit spul vind ik dat je er zo open van gaat praten. We komen later tot de conclusie dat dat komt omdat het je remmingen een beetje weg neemt. Normaal als je een gesprek met iemand voert heb je een bepaald aantal gespreksonderwerpen waar je je prettig bij voelt, en als het genoeg is ga je over op iets anders. Nu ligt alles open op tafel, alsof je eigen gedachten ook duidelijk geordend voor je liggen. Ik merk verder nog niet heel veel effect.

Rond T+1.45 gaan we het water uit, en zodra ik over het strand loop merk ik dat ik wel degelijk onder invloed ben. Ik heb hele lichte visuals (alsof er een heel doorzichtig gordijn over de wereld ligt), en de grond lijkt schuin en naar een hoek te lopen, alsof ik overdwars op een weg die heuvelop gaat loop (als dit logisch klinkt?)

Ik kan van de buitenkant nog wel prima functioneren, van binnen vind ik alles komisch en een beetje raar, maar van de buitenkant ziet het er waarschijnlijk gewoon uit alsof ik een beetje moeite heb met door het zand lopen. Als ik later nog een keer ergens heen loop vind ik het echt heel grappig dat ik hier aan het trippen ben en dat waarschijnlijk niemand het door heeft. Dat brengt ons ook tot de vraag: hoe vaak zijn wij trippende mensen tegengekomen zonder dat we het wisten?

We gaan weer op onze kleedjes liggen en babbelen verder over van alles, terwijl we ons eten opeten. Trippertip van Flip: koop verse frambozen als je gaat trippen op dit goedje! Ze smaken echt mega lekker. Vanaf de grond lijkt de wereld gebogen te zijn, alsof ik in een lichte fish-eye lens lig, mijn eigen kleine gezellig M&M/fisheye bubbeltje.

Een terugkerend onderwerp van vandaag is hoe we af en toe nogal moeite hebben met de wereld om ons heen. S. en ik zijn allebei veganist en activist (op onze eigen manier) en dat lijkt soms echt een eindeloze, verloren strijd. Ik heb er de laatste tijd vaak moeite mee dat veel mensen in mijn directe omgeving helemaal niks lijkt te geven om de ernst van klimaatverandering en het dierenleed dat de bio-industrie met zich meebrengt. Het maakt me vooral verdrietig, maar soms ook erg gefrustreerd en boos. Het is pijnlijk als jij bepaalde idealen hebt en zogeheten ‘het licht hebt gezien’, terwijl de mensen van wie je houdt gewoon doorgaan met alles wat hier tegenin gaat. Maar uiteindelijk komen we tot de conclusie dat het tegelijkertijd alles en niets gaat uitmaken: zelfs als al mijn vrienden en familie nu ineens het licht zouden zien en veganist zouden worden, dan zou het nog steeds niet goed zijn. In “the greater set of things” is het maar een druppel op de gloeiende plaat, en de wereld is nog steeds fucked up. Het maakt, in het grote geheel, geen verschil. Maar tóch maakt het ook al het verschil van de wereld, want als je omgeving je serieus neemt en achter je staat geeft dat toch een stukje innerlijke rust. Alsof de strijd niet voor niks gestreden is.

Hoe we dit gaan bereiken, daar zijn we nog niet helemaal uit. Op T+4 komt een gemeenschappelijke vriendin die in de buurt woont ook nog even langs. Ze haakt nog even aan in ons gesprek over wereldproblematiek (veganisme, religieuze sektes, acceptatie van LGBTQ+, 1700 tindermatches en nog steeds niet de ware gevonden, etc), en hoewel dit toch best beladen onderwerpen zijn, is het gesprek, net als de rest van de dag, toch heel fijn en luchtig. Grappig hoe dat kan, als je maar met de juiste mensen en in de juiste setting bent. Na een uurtje gaat ze weer naar huis, en wij chillen nog even verder op het strand (T+5). De wereld is inmiddels weer terug gebogen dan normaal en ik heb ook niet echt visuals meer. Ik voel me wel nog erg content en een beetje rozig.

We komen nog tot de conclusie dat we allebei een stuk voorbereider hier heen hadden moeten komen, we hadden namelijk allebei geen jas mee en het begint nu toch wel koud te worden. We zijn allebei typische ADD-chaoten en benoemen dat het ook helemaal niet handig is dat we allebei zo zijn. Als er nou een iemand de verstandige volwassene was die de ander eraan herinnerde om een jas mee te nemen was er niks aan de hand, maar het mocht niet baten. :P Rond T+6 wandelen we weer naar de bushalte, het is meer landinwaarts gelukkig niet zo koud. We komen ook tot de conclusie dat veel mensen om twee redenen drugs gebruiken: ofwel om even nergens aan te kunnen denken en lekker in het nu te leven (bijvoorbeeld MDMA), of juist om alles te overdenken en tot inzichten te komen die je normaal niet zo snel zou krijgen (psychedelica). Als je psychedelica op festivals doet ben je vaak teveel bezig met andere prikkels (muziek, mensen) om echt er over na te denken, maar als je het in een prikkelarme omgeving doet (thuis, strand, bos) heb je alle tijd om je op je eigen gedachten te focussen, alsof je er niet aan ontkomt.

Een andere conclusie van de dag: geen enkele volwassene heeft zijn leven op orde, iedereen doet maar wat. We hebben maar een soort maatschappij verzonnen zodat we iets hebben om aan vast te houden, maar is dat alles nou werkelijk waar het om draait? Ik denk dat het meer gaat om leven in het nu en zorgen dat je gelukkig bent. Als ik over 20 jaar terug kijk op mijn jonge jaren, waar heb ik dan liever herinneringen aan: aan alle mooie reizen die ik heb gemaakt en leuke dingen die ik heb gedaan, of aan dat ik altijd verstandig ben geweest en 10.000 euro op mijn spaarrekening had staan, voor het geval dat mijn wasmachine kapot gaat? Zoals S. wel eens zegt: je kan maar beter accepteren dat het leven als chaoot gewoon soms wat duurder is. En als mijn wasmachine dan kapot gaat en ik kan geen nieuwe kopen, dan weet ik dat ik creatief genoeg ben om er wel iets op te verzinnen.

Ik heb een fijne dag gehad, alsof alle chaotische gedachten in mijn hoofd weer even geordend zijn en duidelijk op een rijtje liggen. Zeldzaam fenomeen. Ik neem mezelf voor dat ik later even alles op een rijtje ga zetten, en val thuis bijna meteen in slaap.

2. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Mooi report en klinkt als een fijne ervaring. Het lijkt me heerlijk om eens op het strand te trippen.

3. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Ik dacht laatst nog moet ik @Lichtjeshemel nog een bericht sturen dat we weer moeten gaan trippen. Maar je bent al goed bezig! :innocent:

Ik ben het er overigens niet mee eens dat geen enkele volwassene zijn leven op orde heeft! Ik vind namelijk dat ik mijn leven op orde heb. Dat heb ik inderdaad bereikt door zomaar dingen te doen die ik leuk vind haha.

Leuk report! Groetjes:kissingheart:

4. mod4fun

mod4fun Belezen gebruiker

Leuk verslag!

5. Pollewop

Pollewop Bewuste gebruiker

Leuk verslag! Fijne setting ook op het strand, hoop niet dat het te druk was? Ik zou dan gek worden van alle mensen om me heen. Maargoed, je hebt het leuk gehad. Bedankt voor de tip, moest dat ook maar eens proberen nu het nog een beetje zomer os!

Laden...