• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

15g Atlantis truffels tripreport

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Hallo allemaal, even een korte inleiding.

Ik ben een 17 jaar oude jongen die graag nieuwe dingen probeert. Ik blow regelmatig en heb meerdere malen dingen zoals 2cb en xtc gedaan. Een tijdje geleden wou ik met een andere jongen wel is truffels proberen en na een tijdje erover gepraat te hebben gingen we er gewoon voor. Ik heb wel is last gehad van een hoge hartslag als ik bijvoorbeeld blow, maar op xtc en 2cb had ik er geen last van dus ik nam aan dat dat bij truffels ook niet het geval zou zijn. Alles goed en wel, truffels binnen, bij die jongen thuis dus laat het feest beginnen.

Voorbereiding, 21:30
Na het opengemaakt te hebben en er eerst zorgvuldig aan geroken te hebben :tongueout:, Aten we het volle zakje op (15g). Smaak was niet al te vies, maar ook niet echt aangenaam. Het smaakte een beetje naar noten die net iets te lang hebben gelegen, maar met een hele zure nasmaak. Lang gekauwd, weggespoeld en nu maar wachten.

Begin, 22:15
Na een beetje gechilled te hebben, muziek luisteren etc begin ik me een beetje zwaar te voelen. Ik merk nog niet veel maar ik voel wel dat het een zware trip gaat worden, niet zoals bij 2cb bijvoorbeeld. Ik voel me gewoon lekker en we zetten wat goeie muziek op die geweldig klinkt. Na een tijdje ( kwartiertje ofzo ) merk ik dat mijn hart een beetje bonst. Ik zeg tegen die jongen van zullen we ff stukje lopen buiten om te kijken hoe het is en zodat ik niet meer op m'n hart let. Eenmaal buiten voel ik me iets beter en probeer ik me weer op de trip te focussen.

De trip, 22:45
Nadat we een paar minuten gelopen hebben en ik me wel echt raar begin te voelen ( het gevoel hebben dat ik van een berg af loop en dat ik de lucht met m'n handen kan vastpakken ) merkte ik toch wel dat m'n hart heel snel ging. Ik kon er niks aan doen en ook nergens anders op focussen want hij bonkte gewoon hard. Ik voel me nu vrij slecht maar toch niet echt bad gaan. Ik dacht van als ik gewoon even wacht gaat het wel over, maar toen... Ik voelde me opeens alsof alles wegviel en m'n hart ging opeens in sneltreinvaart sneller. Hij ging echt rond de 220 per minuut en ik kon hem echt voelen en meten. Ik zei tegen m'n vriend: zullen we een ambulance bellen? Ik voelde me alsof ik in een psychose was geraakt toen ik dat zei. Hij zei dat ik gewoon bad ging en dat ik moest proberen te kalmeren. Nou ja ik volg zijn advies op en ik zet wat muziek op. Wat blijkt, ik vind muziek helemaal niet mooi, niks maakt nog uit. We liepen en ik keek om me heen en echt niks kon me meer schelen. Ik werd nergens blij of bang of boos van. Ik dacht alleen maar dat ik dood ging en dat het niks meer te maken had met de truffels. Mijn hart bleef maar sneller gaan en ik was niet eens in paniek, ik was in pure doodsangst. Ik snapte niet meer hoe mensen ooit nog blij konden zijn of iets konden voelen. Na een tijd zo gelopen te hebben en de hele tijd bang te zijn dat m'n hart stopte gingen we maar terug naar huis.

Einde trip, 2:00

We kwamen bij hem thuis weer terug en zn familie zat nog in de woonkamer dus ik had geen idee hoe ik daar langs moest komen zonder op te vallen. Ik knuffelde zijn hond maar een beetje en ging snel door. Ik ging helemaal trillerig en bad in bed liggen. M'n hart ging wel wat rustiger maar vrij onregelmatig nu, maar ik kon mezelf toch wel kalmeren. Ik kijk zo naar m'n vriend en zeg met een glimlach dat dit niet de beste trip ooit was en toen viel ik in een hele diepe rare slaap waarin ik half wakker was en half sliep.

Beetje rare trip maar ik vond het het vertellen waard, dank voor de aandacht. :)

Tomorrowneverknows

Experimenterende gebruiker
Hmm, vervelend dat je eerste ervaring zo is uitgepakt! Hadden jullie je enigzins voorbereid op de trip? Wellicht een beetje inlezen wat je kon gaan verwachten, een goeie ‘setting’ gecreëerd en daar wat over nagezocht?

Alles staat of valt met een goeie voorbereiding namelijk! Hopelijk gaat het de volgende keer beter (als je het nog een keer aandurft natuurlijk 😜)

Hmm, vervelend dat je eerste ervaring zo is uitgepakt! Hadden jullie je enigzins voorbereid op de trip? Wellicht een beetje inlezen wat je kon gaan verwachten, een goeie ‘setting’ gecreëerd en daar wat over nagezocht?

Alles staat of valt met een goeie voorbereiding namelijk! Hopelijk gaat het de volgende keer beter (als je het nog een keer aandurft natuurlijk 😜)
Jazeker we lezen ons altijd goed in en ik had in principe ook niet dat het te zwaar was, ik had alleen last van die abnormaal snelle hartslag. Volgende keer sowieso een beetje minder ;p

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan