• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand 160mg 6-APB: beter dan MDMA.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wie: Fenrir (Man/25/65kg/1m80)
Wat: 130mg + 30mg 6-APB
Waar: Planet Rose vs. Schönes Wochenende @ Doornroosje
Wanneer: 16 maart 2019
Setting: Technofeest in Doornroosje, Nijmegen, in de grote zaal, met: Moby Dick, @Spacey Ostrich, Poezijn, Dora, Lauw, Nuke, Koenigsegg, Ownt Je en Heldin (een vriendin van Poezijn en Spacey). Zij gebruiken allemaal XTC, Heldin voor het eerst!
Mindset: Sinds midden december leefde ik al naar deze avond toe, en ik was er klaaaaaar voor! Op de avond zelf was ik best moe, maar dat trok weg toen we eenmaal in de zaal stonden.

Normaal schrijf ik nooit trip reports over MDMA, en van 6-APB verwachtte ik dat het “MDMA, maar dan iets langer werkzaam” zou zijn. Ik vind reports over MDMA altijd een beetje saai: het is meestal iets in de trant van “Ik nam een pilletje en toen heb ik zes uur gedanst en voelde ik me zooo goed”, en daar schiet niemand wat mee op. Deze ervaring is echter wel een trip reportje waardig, al was het alleen maar om mensen inzicht te bieden in deze relatief onbekende drug en een vergelijking te maken met MDMA; en ook omdat het een andere en nog betere ervaring was dan al mijn voorgaande MDMA-ervaringen.

17:40
Ik arriveer bij Moby Dick, en we halen wat pizza's voor het avondeten, en een fles cola. Daarna praten we wat bij en kijken we een aflevering The Grand Tour. Ondertussen maak ik twee bommetjes klaar: eentje met 130mg 6-APB, en eentje met 30mg.
Langzaam druppelen de mensen binnen, en al snel besluiten we om dierenfilmpjes te kijken op YouTube.

23:20
Ik neem mijn eerste bommetje. Rond kwart voor twaalf neemt een deel van de mensen hun eerste dosis XTC – een aantal mensen wachten hiermee tot we binnen staan. Daarna gaat iedereen nog een keer naar het toilet en vertrekken we.

00:20
Eindelijk zijn we binnen! Na een bezoek aan de garderobe gaat iedereen naar de zaal, behalve Moby en ik: wij brengen uiteraard eerst een bezoekje aan de rookruimte.

00:45
Moby's XTC kickt opeens hard in. Jaloers omdat ik nog niets voel neem ik mijn booster alvast in. Achteraf gezien was mijn comeup al begonnen, maar omdat de comeup van XTC altijd hard erin klapt had ik het gevoel niet herkend. Bovendien is de ervaring van 6-APB iets anders, in dat je niet waus wordt maar enorm helder blijft.
We vertrekken naar de danszaal, komen er rustig in op de muziek van Cadans. Niet slecht, maar ook niet zo onverbiddelijk als de afstraffende techno van Paula Temple waar we voor kwamen. Toch is het prima dansen. Ownt Je voelt nog weinig, helaas heeft hij tot nog toe zijn ideale startdosering nog niet ontdekt. Ook Koenigsegg voelt nog weinig, maar hij was dan ook voorzichtig begonnen met een groot kwartje. De rest lijkt allemaal aardig lekker te gaan.

01:15
Oke, nu merk ik echt dat het werkt. Ik zit nu zo'n beetje op een normale XTC-high, hetzij scherper en helderder dan normaal, en verwacht dat het zo blijft. Gelukkig had ik het mis...
Dansen dansen dansen!

02:30
Ik loop de zaal uit om even naar het toilet te gaan (altijd even proberen), en kom er tot mijn stomme verbazing achter dat ik gewoon kan plassen! Wat een opluchting, dat lukt me op XTC nou nooit.
Op mijn terugweg zie ik dat Poezijn en Heldin op een bankje zitten, en ga er gezellig bij zitten. Ik kom erachter dat de 6-APB-ervaring stuurbaar is; tijdens het dansen ben ik erg energiek en euforisch, als ik even mijn ogen sluit space ik lekker weg en geniet ik van de stilte in mijn hoofd en de bonkende bass in mijn borst, en als ik rustig ga zitten om te praten dan ben ik enorm chill. Bij de meeste andere drugs ben je of opgefokt, of chill, of spacey. Hiermee kun je lekker schakelen.
Nadat ik een tijdje gepraat heb met de dames vragen ze hoe het bevalt. Ik geef de uitleg die ik de rest van de avond aan elke andere geinteresseerde ook geef:
6-APB is 100% het gevoel van MDMA; verbondenheid, openheid, empathie, gelukzaligheid, fysieke tintelingen – maar het geeft ook de oneindige energie en het zelfvertrouwen van speed, en de euforie die je bij de eerste keren speedgebruik voelt... en het heeft de helderheid van geest van cocaine. Dat wil niet zeggen dat je niet doorhebt dat je onder invloed bent, maar het is veel subtieler. Je wordt niet zo knetterwaus als wanneer je een pilletje ophebt. Daarnaast is mijn tijdsbesef normaal. Waar de tijd normaal voorbij vliegt geniet je nu intens van elke minuut, van elke seconde – en je weet precies wanneer je wat gedaan hebt.
Fysiek lijkt het ook erg op MDMA, maar dan nog beter: mijn huid voelt alsof ik in een ijsbad gesprongen ben, maar dan alleen de tintelingen en niet de kou – en de rush die mijn huid voelt komt ook niet in een keer op, om dan weg te ebben en terug te komen, maar de ervaring wordt opgerekt over de hele avond. Alsof je in slow motion in een ijsbad springt. Alle fysieke pijntjes en vermoeidheid zijn weg, en mijn hele lichaam voelt continu de rush die je voelt in de milliseconde voor een orgasme. (Ik ben niet fysiek of mentaal opgewonden, alleen het aangename gevoel is aanwezig.)
Willen jullie het allermooiste horen? Hoewel ik rond kwart over een dacht dat de come up wel voorbij zou zijn omdat ik al op een normaal MDMA-niveau van genieten zat, was de come up nog steeds bezig. Het werd alleen maar beter! Rond een uur of half vijf bereikte ik pas een plateau.

03:10
Ik heb net mijn kauwgumpje verruild voor de chocolade-vanillelolly die Nuke en Koenigsegg eerder op de dag voor me gehaald hebben bij de AH. Wat een ontdekking! Vroeger nam ik altijd salmiaklolly's mee, maar sinds mijn kennismaking met ketamine (ik vind de drip van keta naar bedorven salmiakpoeder smaken) heb ik er niet meer van kunnen genieten. Experimenten met andere smaken – appel, cola, framboos, sinaasappel, ... - hadden me nog geen nieuwe favoriet opgeleverd. Nu weet ik dus wat ik de volgende keer moet inslaan!
Die lolly zou me overigens aardig wat ziektes opgeleverd kunnen hebben. Niet alleen heeft de helft van mijn gezelschap er over de avond likjes van genomen (amateurs bijten hun lolly kapot; ik stop hem in mijn mond en doe er verder niets mee, dus na een paar uur ben ik de enige met een lolly) – zelfs een aantal wildvreemde dames hebben hem geleend. Brrr, dat toont wel aan dat ik niet nuchter was :tongueout:
Moby, Spacey en ik gaan op de afgesproken plek staan; links van het midden, net voor de verhoging. We hebben iets verderop een deel van de groep al gespot, maar wachten even tot de rest op de afgesproken plek aankomt zodat ze de groep niet kwijtraken.
Ondertussen... Paula Temple. Dansen. Hard dansen. Geen wonder dat ze mijn favoriete live-DJ is tot nu toe, want wat doet ze het goed. Opbouwen naar een van de lompste techno-beats die je je voor kunt stellen, en je gaat helemaal los. En dan stottert de bassdrum even, en komt de beat nog lomper terug... hoe dan?! Ik merk ondertussen dat er visueel wat gebeurt. Ik krijg geen visuals, maar alle kleuren worden wat helderder, en het contrast tussen licht en donker groter. Nice.
Tussendoor eet ik een waterijsje, dat Heldin voor me gehaald heeft.

Iemand vraagt me of ze er erg belazerd uitzien (ja) en ik vraag hoe het met mij zit. “Nee”, zegt Spacey, je ziet er haast nuchter uit, en je staat helemaal niet strak. Je ziet er zelfs... nog chiller uit dan normaal." Wat? Ik vraag het voor de zekerheid aan een paar mensen na, en ze beamen dit. Toen ik op zondag een selfie terugkeek die ik rond half drie heb gemaakt stond ik versteld. Iets grotere pupillen dan normaal en een iets te overdreven tevreden glimlach. That's it.
(Tegen half zes, zes uur begon ik er wel langzaam iets meer wasted uit te zien; ik vermoed dat dat meer de fysieke vermoeidheid was dan het effect van de 6-APB. Hoe dan ook heb ik niet, zoals normaal tijdens XTC-gebruik, de hele avond rondgelopen met een strakke kop en ogen als schoteltjes, en het enige kauwen dat ik deed was op kauwgum. Wel iets enthousiaster dan normaal, maar niet te hard en niet compulsief. Ik heb, behalve een paar uur op zondag een beetje, dan ook geen last gehad van mijn kaak.)

05:00
Het bombardement van Paula is afgelopen, en ik ga met Spacey en Moby naar de rookruimte. Nadat ik mijn sigaret opheb besluit ik een hijsje van de joint te nemen – gatverdamme, zo mogelijk nog viezer dan normaal. Ik kwam toen ook tot het inzicht dat roken onder invloed van 6-APB, in tegenstelling tot MDMA, niet lekkerder is dan normaal. Wel even lekker, maar niet beter. Tot nu toe het enige opzicht waarin deze stof niet beter is dan een pilletje.
Ondertussen sluiten Ownt en Dora aan. Wanneer de joint op is vertrekken Spacey, Moby en Ownt, en Dora en ik steken nog een sigaret op. We hebben een heel fijn gesprek, en na nog een sigaret gaan we allebei naar het toilet. Ik kan alweer gewoon plassen, en daarna wacht ik op Dora zodat we samen kunnen aansluiten bij de groep.

05:40
We staan weer in de zaal, en Kobosil draait uitstekend. Ook lekker hard, en gevarieerd: zo nu en dan gooit hij er wat The Prodigy doorheen, wat Fatboy Slim, een rapfragment dat ik niet ken... erg fijn. Ondertussen is de come up al een uurtje voorbij, en zit ik op een mooi plateau – nog steeds veel hoger dan ik ooit heb meegemaakt met MDMA. Wat een prachtspul.
Hoewel ik me nog helemaal geweldig voel, en barst van de energie, merk ik langzaam dat mijn lijf op is. Mijn benen beginnen te trillen, ik krijg mijn handen nauwelijks meer omhoog. Dapper dans ik toch verder, al wordt het steeds houteriger en moeilijker.

6:30
Aangezien we de vorige keer na afloop pas onze jas gingen ophalen, en bijna een uur in de rij stonden, besluiten we nu onze jas bijtijds op te gaan halen. Bij het terugkeren van de garderobe zie ik dat Spacey, Poezijn en Heldin in een nisje in de muur zitten, en besluit ze te joinen. Doordansen zou me morgen gewoon te veel gaan spijten, en gezellig kletsen met deze lieve mensen is ook erg fijn.
Na een tijdje komen Dora en Nuke aan, en vertellen dat iemand van de crew overgegeven heeft – het koude waterijsje was kennelijk verkeerd gevallen. Diegene stond nu buiten, en Dora en Nuke gingen gezelschap bieden. Wij besloten nog even rustig te blijven zitten, we konden immers toch niets voor diegene betekenen en we zaten gewoon erg goed.

7:00
De laatste dansers komen de zaal uit, en als we allemaal onze jas aangetrokken hebben lopen we aan. Het is koud! En nat! Wat. Een. Kutweer.

7:15
We komen aan bij Moby's nederige stulpje, en nestelen ons op banken, stoelen en de vloer. Moby zet Ott aan, en iedereen droomt lekker weg en praat een beetje na. Ik zit ondertussen duidelijk in de come down, al een klein uurtje eigenlijk, en als ik eenmaal zit word ik helemaal suf en wazig – wel chill, maar niet meer energiek. Ik zie enorm op tegen de 20 minuten die ik nog naar mijn slaapplek moet lopen zodadelijk.
Na een tijdje vertrekken de eerste mensen. Knuffels en kussen worden uitgewisseld.

8:20
Moby wil naar bed, en wij eigenlijk ook wel. Iemand vraagt of ik achterop de fiets een stuk mee wil rijden, maar ik sla beleefd af. Ondanks mijn vermoeidheid vind ik het altijd fijn om een stuk te wandelen voor ik naar bed ga, even helemaal tot rust te komen; en daarnaast wil ik een ander niet bezwaren met een passagier wanneer ze helemaal op zijn.
Al snel merk ik dat de energie weer terugkomt. Het is potverdorie nog niet afgelopen :) ik wandel met een verende stap op flink tempo naar mijn slaapplek, en begroet ondertussen elke voorbijganger vriendelijk.

8:40
Ik kom aan bij het huis van mijn broer, en de laatste energie verlaat me. Ik voel me nog steeds goed, maar het is meer de afterglow van de perfecte avond dan de effecten van de 6-APB. Mijn schoenen schop ik uit, ik drink een glas cola en maak me klaar om naar bed te gaan.

9:00
In bed eet ik eerst een zak pinda-M&M's op, en daarna probeer ik te slapen.

10:45
Het slapen lukt niet. Ik kijk op de kik-chat, en zie dat @Zwijgrecht op de trein een foto heeft gemaakt van mijn doppelganger. Hoewel een paar details niet kloppen (mijn baard is iets bruiner, ik heb een bril, mijn telefoon is wit, en ik heb tegenwoordig kort haar) moest ik echt even twee keer kijken. Bizar.
(Ik ben natuurlijk wel veel knapper.)

12:00
Het slapen lukt nog steeds niet. Ik besluit het op te geven, en ga lezen. Na een tijdje merk ik dat de (zwarte) letters blauw worden, en er net boven elke regel een vage schim van diezelfde regel is – in fel oranje. Erg vreemd, maar ik lees dapper door.

16:00
Ondertussen ben ik slaperig, dus ik doe een middagdutje.

19:00
Ik word weer wakker, maak een pizza klaar, en maak een paar uurtjes vol.

00:00 (zondag)
Poging tot slaap #2.

02:00
Ik ben nog steeds niet slaperig wanneer mijn broer thuiskomt. We praten een uur of anderhalf, en nadat hij naar bed gaat pak ik alvast mijn spullen in (de wekker staat vroeg) en ga ik weer naar bed.

04:00
Slaap!

07:00
Wekker :(

08:30
Op de trein naar Tilburg, om daar een dagje te werken aan een tafel die ik aan het maken ben voor Spacey en Poezijn. Ik voel me fris, het is ongelofelijk. Zelfs nu, om half twee zondagnacht, voel ik me nog prima. Een beetje moe, maar niet vermoeider dan ik normaal ben na een nachtje (nuchter) doorhalen. Ik heb geen kater, en geen dip; fysiek voel ik me top, op een licht stijve nek na.

Samenvatting van effecten 6-APB tov MDMA:

Positief:
-Veel langere werkingsduur
- Niet waus
- Bijna tot niet strak staan
- Alle effecten MDMA
- Plus energie en euforie van speed
- Plus helderheid van coke
- Je kunt gewoon naar het toilet
- Hele zachte opkomst (ik vind hard erin klappen met een pilletje normaal lekkerder dan een trage come up, maar deze urenlange stijgende lijn heeft ook zijn charme)
- Nog meer zelfvertrouwen
- Nog fijnere fysieke ervaring
- Kleuren en lichten zijn mooier
- Geen kater of dip*
*Ik heb sowieso eigenlijk nooit last van een dip na MDMA-gebruik, dus misschien is dit niet waar voor andere mensen.
Edit: vergeten te vermelden dat het effect constant is. Waar MDMA pieken en dalen kent, werkt 6-APB van begin tot eind even enthousiast door.

Negatief:
- Slapen gaat erg moeizaam, het is vergelijkbaar met de nasleep van (veel) speed
- Roken is, in tegenstelling tot bij MDMA, niet lekkerder dan normaal (maar wel even lekker)

Plan volgende keer:
- Dag van tevoren extra veel slapen, en verder uiteraard goed voor mijn lijf zorgen zoals altijd voor druggebruik.
- Anderhalf uur voor aanvang feest al eerste dosis nemen, 120mg is genoeg – dan begint de come up meteen bij binnenkomst, niet een uurtje later.
- Zo'n zeven uur na inname begint de come down, dus zes en een half of zeven uur voor het einde van het feest een booster nemen (40 of 50mg). Zo ga je hard tot het einde, en begint de come down wanneer je al zit te afteren.
- De dag na gebruik wakker blijven tot de avond – een slecht getimed middagdutje beroofde me van nu mijn zondagse nachtrust, en ik denk dat een dag wakker blijven en dan een hele nacht slapen gezonder is dan twee keer drie uurtjes.

Conclusie: 6-APB is, in mijn ervaring, in zowat alle opzichten minstens even goed als MDMA - en in veel opzichten zelfs beter! Aanrader :)

Laatst bewerkt:

Fenne

Belezen gebruiker
Wow! :smiley:
Ik moest lachen om de reden dat je geen MDMA tripreports schrijft, want wat je zegt klopt. Uitgebreide reactie komt later, want teveel typen op telefoon vind ik irritant.

Super om te horen dat je het zo naar je zin heb gehad op het feest en op. 6-APB :smiley:

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Mooi rapport!
Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een rc dat mij een soort van vergelijkbare ervaring zou kunnen geven als xtc, is dit 6 APB wellicht de moeite waard om te proberen.
Ik hoop dit jaar in september een nacht los te gaan in een giga discotheek, en voor deze gelegenheid wil ik graag voor één keer een soort van xtc middel mee te nemen en een nachtje dóór te kunnen feesten.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi spul hè!

Ik vind het ook beter dan MDMA op de meeste vlakken. Niet qua kater, want die ervaar ik helaas wel als vervelender. :(

Het valt me verder op dat jij de beleving van tijd als normaal ervaart. Niet als sneller of langzamer dan normaal. Voor mij voelt het echt alsof de tijd flink vertraagt is, waardoor ik nog langer lijk te kunnen genieten van alles.

Ik kom aan bij het huis van mijn broer, en de laatste energie verlaat me. Ik voel me nog steeds goed, maar het is meer de afterglow van de perfecte avond dan de effecten van de 6-APB. Mijn schoenen schop ik uit, ik drink een glas cola en maak me klaar om naar bed te gaan.
In bed eet ik eerst een zak pinda-M&M's op, en daarna probeer ik te slapen.
Slapen gaat erg moeizaam, het is vergelijkbaar met de nasleep van (veel) speed
Natuurlijk gaat slapen sowieso moeizaam door de langwerkende stimulatie van 6-apb, maar het helpt ook niet echt om eerst een bak suiker naar binnen te werken, nét voordat je gaat slapen. :laughing:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Leuk reportje @Fenrir

Je hebt je roeping gemist als 'vertegenwoordiger'/ verkoper van 6-APB man! Klinkt allemaal heerlijk. MDMA is al superlekker maar duurt altijd zo waanzinnig kort. Lijkt me echt heerlijk om dat gevoel wat langer uit te kunnen rekken. Een normale tijdsperceptie helpt dan ook wel want MDMA is bij mij vaak in een vloek en een zucht voorbij.

Misschien toch ooit maar eens proberen op een festival... :sunglasses:

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Klinkt idd allemaal als een godendrankje uit het paradijs!
Enige reserve houd ik toch wel een beetje.
Want een dergelijk positief gevoel had ik bij 3mmc, en bkepdb óók.
Dat liep wel wat anders af.
Maar, het staat op de wensenlijst.

Casaan

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi beschreven Fenrir! Je hebt me overtuigd om de volgende keer eens voor 6abp te gaan ipv xtc.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk dat je zo’n positieve ervaring hebt met 6-APB! :) Heb het nog liggen en jouw reportje trekt me over de streep om het toch ook nog een keer te proberen; zoals al eerder gezegd is mijn - eenmalige - ervaring ermee niet heel positief, ik vond het niet in de buurt komen van MDMA. Het had voor mij met name de negatieve maar niet de positieve effecten van MDMA, ik werd er vreemd suffig van en ik vond het ook minder ‘psychedelisch’ (tussen aanhalingstekens omdat MDMA dat eigenlijk al niet echt is, maar dat kan voor mij nog echt wel een kleurig en trippy randje hebben). Maar goed, een eenmalige ervaring zegt niet zoveel, ik heb het ook thuis uitgeprobeerd though, niet op een party. Dit geeft toch wel aan dat het echt een leuk spulletje kan zijn als het goed valt. Tof dat je je geamuseerd hebt, verdien je. ^^

* Edit: Dit herinnert me eraan dat ik je vorige tripreport godverdorie nog stééds niet heb gelezen! :fearscream: Ga ik nu doen. Psilo-LSD combi kan niet anders dan boeiende materie zijn. Ik hou je niet bij man, jij übertripper. xD

Casaan

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat was jouw dosering Roze Olifant? In vergelijking met de 2,5mg/kg van Fenrir? Of is lichaamsgewicht niet van toepassing bij 6-apb.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wat was jouw dosering Roze Olifant? In vergelijking met de 2,5mg/kg van Fenrir? Of is lichaamsgewicht niet van toepassing bij 6-apb.
Jawel, lichaamsgewicht is zeker van toepassing. Vermoedelijk was de dosis achteraf wat te optimistisch hoog voor een eerste kennismaking. Maar ook weer niet torenhoog. 160 mg, lees ik terug in het topic wat ik er indertijd over heb gepost (https://drugsforum.nl/threads/6-apb-vreemde-ervaring-eigen-schuld-dikke-bult-tips.62752/). Ik heb bij MDMA en eigenlijk tot nu toe bij vrijwel alle stimulanten altijd relatief hogere doseringen 'nodig' gehad voor een optimaal effect. Al ben ik een lichtgewicht, ik lijk toch wat minder gevoelig voor de mentale effecten, vandaar dat ik er vanuit ging dat dit wel kon. Zo zie je maar dat je toch moet uitkijken met nieuwe stofjes. Wat Fenrir gedaan heeft, beginnen met 130 mg, is - zeker in het openbaar - een stukje slimmer. :) Ik heb zo m'n onverstandige momentjes. :')

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Boeiend report! Grappig dat je schrijft dat je op dit spul gewoon kunt plassen.. dat is echt een van mijn grootste ergenis op MDMA. Dus alleen daarom al zou ik dit ook wel een keer heel graag willen proberen. Voelde je je ook een stuk relaxter op dit spul dan het "gehaaste" van MDMA? Op MDMA is wel bekend dat je nogal je spieren kunt gaan aanspannen (niet kunnen plassen, met je kaken malen, bewegingsdrang), dus lijkt me dat als je hier niet echt last van hebt dat je hele lichaam ook een stuk meer zen aanvoelt?
Wat fijn om te horen dat het zo lang duurt en je nog een redelijk tijdsbesef hebt. Op MDMA heeft het wel eens gevoelt alsof ik maar een uurtje bezig was omdat de tijd zo snel gaat.. Super jammer.
De perfecte remedie voor een ketamine drip (of cocaïne, of speed) is appelsap trouwens, misschien heb je daar iets aan. Ben er maanden geleden geheel toevallig achter gekomen, misschien doordat het zo zurig is? Maar het werkt perfect en het is in een klap weg :blush:

Chill ook dat je er niet wasted uit gaat zien op dit spul, dat is ook echt een nadelig effect van MDMA. Die "mopshond bakkes" - eigenlijk voor mij ook een van de redenen waarom ik MDMA gewoon niet meer buitenshuis gebruik.
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is. Als dat zo zou zijn zou het wel een middel zijn dat je beter maar sporadisch kunt gebruiken.. better safe than sorry. Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of mensen deze kater extremer ervaren dan die van MDMA, als ze normaliter van MDMA al een redelijke kater ervaren.. buiten een (non-existing, haha) lichamelijke kater, hoe voel je je nu mentaal? Valt dat wel mee of merk je toch wel dat je wat meer geïrriteerd en/of ongelukkiger bent dan normaal gesproken?

Al met al een leuk report, en ik vind het fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt gehad! Klinkt als een hele mooie, jaloersmakende ervaring :blush:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is.
Voor mij voelde het elke keer een stuk schadelijker voor me dan MDMA. Grote doppen en kaakmalen tot ver in de middag van de volgende dag. En gewoon een meer "chemisch" gevoel. Maar dat verschilt dus blijkbaar onder verschillende mensen.

Er is natuurlijk ook minder bekend over de schadelijkheid dan bij MDMA, dus inderdaad maar een beetje voorzichtig doen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik denk dat het een beetje op hetzelfde neerkomt qua schadelijkheid, maar durf het niet te zeggen, ik weet niet welke van de twee in verhouding meer een serotonineslurper is.

Niet (goed) kunnen plassen is volgens mij sowieso vooral dosisafhankelijk, bij lichte tot medium dosissen MDMA zou dit issue over het algemeen geen hele grote rol moeten spelen. Al zal de één er wellicht gevoeliger zijn dan de ander.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Voor mij voelde het elke keer een stuk schadelijker voor me dan MDMA. Grote doppen en kaakmalen tot ver in de middag van de volgende dag. En gewoon een meer "chemisch" gevoel. Maar dat verschilt dus blijkbaar onder verschillende mensen.

Er is natuurlijk ook minder bekend over de schadelijkheid dan bij MDMA, dus inderdaad maar een beetje voorzichtig doen.
Kaakmalen tot ver in de middag klinkt wel echt serieus ja.. lijkt me dat je dan ook behoorlijke stukken in je wangen hebt weg gebeten. Lekker gevoel, voor de rest van de week. Ik vind m'n wangen na MDMA al ernstig aanvoelen, laat staan dit :yum: Denk dat er dus wel behoorlijk wat nadelen aan dit stofje vastplakken, ook al voel je die niet direct. Alsnog verleidelijk om een keer mee te maken, dat sowieso, maar wel goed om de (eventueel extra) gevaren in je achterhoofd te houden. Voor je hart ook vooral.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
hmmm begin nou toch ook wel geïnteresseerd te raken naar dit goedje. Lijkt me vooral lekker voor op een festival. Meer in de zin van, M voor thuis en 6-apb voor een festival. Je blijft wat helderder en de tijd gaat niet zo snel als met M. Er niet zo waus uitzien is natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid:).
Ik heb met M ook nog wel eens vaak dat ik mezelf echt overeind moet helpen na het inslaan, want anders blijf ik zo de hele avond alleen maar zitten om mensen te kijken of te praten ipv ook lekker te feesten.

Alleen maak ik me wel zorgen voor de dagen erna en slapen is ook nog wel een dingetje met 6-apb. Met M kan ik namelijk altijd gewoon goed slapen zodra het uit begint te werken. Ook is mij nog een beetje onduidelijk of de dagen erna met 6-apb minder erg is als met M:thinking:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Wat mij enigszins zorgen baart wat betreft 6-APB is dat het een zeer potente 5-HT2B receptor agonist is. Dergelijk 5-HT2B agonisme is gelinkt aan cardiotoxiciteit, maar of zich dat voordoet bij incidenteel gebruik?

Bijzonder ook trouwens dat ervaringen zo verschillen en dat sommigen echt een voorkeur hebben voor 6-APB terwijl anderen toch echt zweren bij MDMA.

Fenne

Belezen gebruiker
Zo, ben ik dan voor een uitgebreide reactie :) Heb voor de gelegenheid even een livesetje opgezet van Paula Temple

Fen die een tripreportje schrijft over een MDMA-achtige drug, dus dat moest wel bijzonder zijn.

Ik heb in een deuk gelegen om je lolly-verhaal en je grappige bevindingen (je ben knapper dan de doppelganger haha). Sowieso vind ik heel grappig hoe bewust je van jezelf bent. Is dat sterker onder invloed? Bijvoorbeeld dat je niet een ander wilt be'zwaren' als passagier. Jij weegt helemaal niks, dus 'licht'elijk overdreven dat je iemand bal'last' (ja ja, een doppele). Het wandelen is wel een goede reden. Lopen is zo lekker!

Ik heb nog wat vragen :)

-Waarom heb je gekozen voor een dosering van 130 mg (wat wordt gezien als hoog) en daarna nog eentje van 30 mg?
-Zou je achteraf op terugkijkend gebleven zijn bij de 130 mg? Mogelijk dat je minder last zou hebben van de na-effecten?
-Naast dat je niet slecht voelt, merk je andere dingen? Cognitieve functies die wat minder zijn? Wazig gevoel? Die niet per se gerelateerd zijn aan het niet/slecht slapen maar het gebruik van 6-APB. Etc etc

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Mooi report. Erg leuk om te lezen.

6-apb. Een erg interresant goedje. Ik heb er veel ervaring mee, meestal goede maar ook een paar slechte. Ik maakte de "rookie mistake" met het doseren. Ik nam 150 mg, en omdat ik nog niet heel hard ging na 2 uur (wat ik bij MDMA meestal wel ga na 2 uur) dacht ik dat het niet werkte en nam een tweede dosis van 100 mg. Heb een leuke avond gehad. Maar ik stond dus wel de volgende middag nog steeds strak met schotel antenne ogen en een kamelenkaak. Bij MDMA denk ik tijdens de comedown meestal "was ik nog maar aan het spacen". Bij 6-apb denk ik vaak na zo'n 8 uur kauwen "...are we there yet? :disappointed:"

Qua gevoel vond ik het heel erg lijken op MDMA. Het duurt langer voordat het inkickt, werkt langer door en duurt langer voor het uitgewerkt is. Maar het gevoel waar de meeste mensen naar zoeken vond ik vrijwel identiek. Dat zorgeloze, vrije en empatische gevoel gecombineerd met het fysieke gevoel alsof Cupido je met z'n sterkste pijl uit zijn pijlenkoker heeft geraakt, ja dat is zeker daar.

Maar dat het slecht is lijkt me vrij duidelijk. Dat je praktisch dagen lang je serotonine aan het leegtrekken bent kan gewoon niet goed zijn.

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wow! :smiley:
Ik moest lachen om de reden dat je geen MDMA tripreports schrijft, want wat je zegt klopt. Uitgebreide reactie komt later, want teveel typen op telefoon vind ik irritant.

Super om te horen dat je het zo naar je zin heb gehad op het feest en op. 6-APB :smiley:
Mooi rapport!
Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een rc dat mij een soort van vergelijkbare ervaring zou kunnen geven als xtc, is dit 6 APB wellicht de moeite waard om te proberen.
Ik hoop dit jaar in september een nacht los te gaan in een giga discotheek, en voor deze gelegenheid wil ik graag voor één keer een soort van xtc middel mee te nemen en een nachtje dóór te kunnen feesten.
Hopelijk wordt jouw ervaring nóg mooier dan de mijne :)
Mooi spul hè!

Ik vind het ook beter dan MDMA op de meeste vlakken. Niet qua kater, want die ervaar ik helaas wel als vervelender. :(

Het valt me verder op dat jij de beleving van tijd als normaal ervaart. Niet als sneller of langzamer dan normaal. Voor mij voelt het echt alsof de tijd flink vertraagt is, waardoor ik nog langer lijk te kunnen genieten van alles.

Natuurlijk gaat slapen sowieso moeizaam door de langwerkende stimulatie van 6-apb, maar het helpt ook niet echt om eerst een bak suiker naar binnen te werken, nét voordat je gaat slapen. :laughing:
Prachtspul! De kater is, tot nu toe in ieder geval, nonexistent.

Grappig dat jij de tijd zelfs trager ervaarde dan normaal. Misschien kwam dat door het verschil in setting? Jij neemt entactogenen voor zover ik weet meestal alleen om te mediteren, als je met je favoriete mensen maar een topfeest gaat lijkt de tijd vaak sowieso sneller te gaan. Misschie dat de versnelde tijd en vertraagde tijd zichzelf bij mij tegen elkaar hebben afgestreept :tongueout:

Misschien niet heel handig inderdaad maar ik had al de hele avond honger. Vergeten een tosti te halen :(
Even serieus, dit was wel duidelijk stim-slapeloosheid.
Leuk reportje @Fenrir

Je hebt je roeping gemist als 'vertegenwoordiger'/ verkoper van 6-APB man! Klinkt allemaal heerlijk. MDMA is al superlekker maar duurt altijd zo waanzinnig kort. Lijkt me echt heerlijk om dat gevoel wat langer uit te kunnen rekken. Een normale tijdsperceptie helpt dan ook wel want MDMA is bij mij vaak in een vloek en een zucht voorbij.

Misschien toch ooit maar eens proberen op een festival... :sunglasses:
Thanks! Wie zegt dat dit bericht geen betaalde sluikreclame is..? :wink:

De langere werkingsduur en normaal tijdsbesef zijn echt heerlijk inderdaad, ik ga 6-APB denk ik op WAE of Psy-Fi ook eens uitproberen. Liefst allebei, maar er zit maar anderhalve maand tussen of zo... snik.
Klinkt idd allemaal als een godendrankje uit het paradijs!
Enige reserve houd ik toch wel een beetje.
Want een dergelijk positief gevoel had ik bij 3mmc, en bkepdb óók.
Dat liep wel wat anders af.
Maar, het staat op de wensenlijst.
Altijd voorzichtig blijven ja. Hoe liep het met die stoffen die je noemt dan?
Mooi beschreven Fenrir! Je hebt me overtuigd om de volgende keer eens voor 6abp te gaan ipv xtc.
Thanks! Geniet ervan :)
Leuk dat je zo’n positieve ervaring hebt met 6-APB! :) Heb het nog liggen en jouw reportje trekt me over de streep om het toch ook nog een keer te proberen; zoals al eerder gezegd is mijn - eenmalige - ervaring ermee niet heel positief, ik vond het niet in de buurt komen van MDMA. Het had voor mij met name de negatieve maar niet de positieve effecten van MDMA, ik werd er vreemd suffig van en ik vond het ook minder ‘psychedelisch’ (tussen aanhalingstekens omdat MDMA dat eigenlijk al niet echt is, maar dat kan voor mij nog echt wel een kleurig en trippy randje hebben). Maar goed, een eenmalige ervaring zegt niet zoveel, ik heb het ook thuis uitgeprobeerd though, niet op een party. Dit geeft toch wel aan dat het echt een leuk spulletje kan zijn als het goed valt. Tof dat je je geamuseerd hebt, verdien je. ^^

* Edit: Dit herinnert me eraan dat ik je vorige tripreport godverdorie nog stééds niet heb gelezen! :fearscream: Ga ik nu doen. Psilo-LSD combi kan niet anders dan boeiende materie zijn. Ik hou je niet bij man, jij übertripper. xD
Blijf het stom vinden voor je, die ervaring. Ik heb het idee dat setting veel invloed heeft bij dit goedje inderdaad. De psychedelische effect worden trouwens meestal gerapporteerd bij hele hoge doseringen, 160mg (of mijn 130mg+30mg) kwalificeert denk ik niet als "heel hoog".

Hopelijk vind je het vorige reportje wat! :)
Boeiend report! Grappig dat je schrijft dat je op dit spul gewoon kunt plassen.. dat is echt een van mijn grootste ergenis op MDMA. Dus alleen daarom al zou ik dit ook wel een keer heel graag willen proberen. Voelde je je ook een stuk relaxter op dit spul dan het "gehaaste" van MDMA? Op MDMA is wel bekend dat je nogal je spieren kunt gaan aanspannen (niet kunnen plassen, met je kaken malen, bewegingsdrang), dus lijkt me dat als je hier niet echt last van hebt dat je hele lichaam ook een stuk meer zen aanvoelt?
Wat fijn om te horen dat het zo lang duurt en je nog een redelijk tijdsbesef hebt. Op MDMA heeft het wel eens gevoelt alsof ik maar een uurtje bezig was omdat de tijd zo snel gaat.. Super jammer.
De perfecte remedie voor een ketamine drip (of cocaïne, of speed) is appelsap trouwens, misschien heb je daar iets aan. Ben er maanden geleden geheel toevallig achter gekomen, misschien doordat het zo zurig is? Maar het werkt perfect en het is in een klap weg :blush:

Chill ook dat je er niet wasted uit gaat zien op dit spul, dat is ook echt een nadelig effect van MDMA. Die "mopshond bakkes" - eigenlijk voor mij ook een van de redenen waarom ik MDMA gewoon niet meer buitenshuis gebruik.
Het enige wat me wel zorgen baart is de duur van de trip, het is natuurlijk super fijn dat je zo lang doorgaat maar aan de andere kant vraag ik me wel serieus af wat voor schade dit kan aanbrengen aan je hersenen - MDMA op zichzelf is al vrij schadelijk natuurlijk. Het lijkt me alleen maar logisch dat als je serotonine voorraad nog eens extra uitgeput raakt door deze drug dat de schade ook groter is. Als dat zo zou zijn zou het wel een middel zijn dat je beter maar sporadisch kunt gebruiken.. better safe than sorry. Ben eigenlijk ook wel heel benieuwd of mensen deze kater extremer ervaren dan die van MDMA, als ze normaliter van MDMA al een redelijke kater ervaren.. buiten een (non-existing, haha) lichamelijke kater, hoe voel je je nu mentaal? Valt dat wel mee of merk je toch wel dat je wat meer geïrriteerd en/of ongelukkiger bent dan normaal gesproken?

Al met al een leuk report, en ik vind het fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt gehad! Klinkt als een hele mooie, jaloersmakende ervaring :blush:
Thanks :) zeker een mooie ervaring! Jaloers zijn hoeft niet, jij hebt ook aardig wat mooie ervaringen achter de rug. We hebben gewoon allebei een inhaalslag te maken ten opzichte van elkaar, en dat is goed nieuws voor de toekomst!

Gewoon naar het toilet kunnen was inderdaad heerlijk, al zijn er ook mensen die het fijn vinden dat ze de hele avond niet hoeven kennelijk.
Ik was zowel fysiek als mentaal helemaal relaxed, maar wel energiek. Echt heerlijk.
(Niet naar de WC kunnen komt overigens niet zozeer door normale upperspierspanning, maar door de afgifte van vasopressine. De reports van 6-APB zijn verdeeld over dit effect; sommige mensen kunnen gewoon plassen, anderen niet. Daar moet je denk ik zelf achter komen.)

Bedankt voor de appelsaptip! :heartsuit: Over twee weken weer een keta-avondje (zoveel drugs de laatste tijd, foei Fenrir!), dan ga ik het eens proberen.

Wat betreft schadelijkheid: we weten het gewoon nog niet. 6-APB is gesynthetiseerd als non-neurotoxisch alternatief voor MDMA, iets met andere metabolieten die aangemaakt worden..? Ik geloof echterniet dat iets dat zo'n effect heeft niet schadelijk kan zijn. Ik behandel het gewoon net als MDMA, en andere uppers: sporadisch gebruiken, niet te veel, goed voor je lijf zorgen voor, tijdens en na gebruik.
(Overigens is de hoeveelheid serotonine die vrijkomt niet recht evenredig met je dosering, boven een bepaalde threshold. Ik denk dus niet dat 6-APB "meer" verbruikt.)
Nog een aside: ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik een avond vol wil maken op MDMA moet ik wel drie keer bijpakken. Ik denk dat één of twee keer 6-APB nemen minder schadelijk zal zijn dan vier keer MDMA.

Wat kater betreft zijn de meningen ook verdeeld. De helft zegt een ergere kater te hebben dan bij MDMA, de andere helft minder of helemaal niet.
Zelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
Best een dappere eerste dosis hahaha, zal hem straks lezen ziet er leuk uit.
130mg+30mg is nog wel redelijk toch? :tongueout:
hmmm begin nou toch ook wel geïnteresseerd te raken naar dit goedje. Lijkt me vooral lekker voor op een festival. Meer in de zin van, M voor thuis en 6-apb voor een festival. Je blijft wat helderder en de tijd gaat niet zo snel als met M. Er niet zo waus uitzien is natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid:).
Ik heb met M ook nog wel eens vaak dat ik mezelf echt overeind moet helpen na het inslaan, want anders blijf ik zo de hele avond alleen maar zitten om mensen te kijken of te praten ipv ook lekker te feesten.

Alleen maak ik me wel zorgen voor de dagen erna en slapen is ook nog wel een dingetje met 6-apb. Met M kan ik namelijk altijd gewoon goed slapen zodra het uit begint te werken. Ook is mij nog een beetje onduidelijk of de dagen erna met 6-apb minder erg is als met M:thinking:
Ik denk dat het ideaal is voor een festival!
De slapeloosheid is kut, maar vergelijkbaar met die na speedgebruik. De dagen erna heb ik helemaal geen last gehad! :)
Wat mij enigszins zorgen baart wat betreft 6-APB is dat het een zeer potente 5-HT2B receptor agonist is. Dergelijk 5-HT2B agonisme is gelinkt aan cardiotoxiciteit, maar of zich dat voordoet bij incidenteel gebruik?

Bijzonder ook trouwens dat ervaringen zo verschillen en dat sommigen echt een voorkeur hebben voor 6-APB terwijl anderen toch echt zweren bij MDMA.
Brrrr, dat klinkt dan wel weer eng... daarentegen denk ik dat een half pakje per dag me eerder zal vellen dan drie keer per jaar een avondje 6-APB.

Dat was me inderdaad opgevallen toen ik onderzoek deed naar 6-APB, de helft van de mensen vind het niks en de andere helft is helemaal verliefd. Grappig dat je iets zo verschillend kan ervaren :)
Een voordeel van 6 apb lijkt me, dat het makkelijker te verkrijgen is??
Yup!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zelf heb ik niet alleen geen kater of dip; ik heb zelfs een dagenlange afterglow en voel me eerder beter dan normaal. Ik ben benieuwd of dat na meerdere keren gebruik nog zo is maar voor nu ben ik in ieder geval onder de indruk!
Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo :wink:

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Zo, ben ik dan voor een uitgebreide reactie :) Heb voor de gelegenheid even een livesetje opgezet van Paula Temple

Fen die een tripreportje schrijft over een MDMA-achtige drug, dus dat moest wel bijzonder zijn.

Ik heb in een deuk gelegen om je lolly-verhaal en je grappige bevindingen (je ben knapper dan de doppelganger haha). Sowieso vind ik heel grappig hoe bewust je van jezelf bent. Is dat sterker onder invloed? Bijvoorbeeld dat je niet een ander wilt be'zwaren' als passagier. Jij weegt helemaal niks, dus 'licht'elijk overdreven dat je iemand bal'last' (ja ja, een doppele). Het wandelen is wel een goede reden. Lopen is zo lekker!

Ik heb nog wat vragen :)

-Waarom heb je gekozen voor een dosering van 130 mg (wat wordt gezien als hoog) en daarna nog eentje van 30 mg?
-Zou je achteraf op terugkijkend gebleven zijn bij de 130 mg? Mogelijk dat je minder last zou hebben van de na-effecten?
-Naast dat je niet slecht voelt, merk je andere dingen? Cognitieve functies die wat minder zijn? Wazig gevoel? Die niet per se gerelateerd zijn aan het niet/slecht slapen maar het gebruik van 6-APB. Etc etc
En, hoe beviel Paula? :)
Zeker uitzonderlijk dat ik een MDMA-achtige drug rapporteer!

Ik ben normaal redelijk zelfbewust, soms hyperbewust; onder invloed meestal wat minder maar het blijft wel aanwezig. De enige drug waarbij ik nog weleens dingen doe of zeg waar ik later een beetje spijt van krijg os alcohol, en dan alleen als ik ladderzat ben.

Antwoorden op je vragen:
- In principe is 130mg wel een hoge dosering, maar niet belachelijk. Ik heb bewust gekozen voor het midden van de hoge doseringsrange (100-150mg) omdat ik liever een nét iets te hoge dosering pak dan dat ik een net-nietervaring heb. De 30mg had ik meegenomen om bij te nemen als 130mg te weinig bleek, of om te verlengen. Achteraf gezien iets te snel ingenomen, maar ik schat dat het meer een verlengende werking heeft gehad dan een versterkende werking.
- Ik zou volgende keer kiezen voor 120mg. Niet dat dit te heftig was, maar een iets lagere dosering zal denk ik net zo goed minstens even goed zijn als XTC, en dan kan ik later redosen met 40 à 50mg zodat het effectief is als redose.
Volgende keer dat ik het gebruik zal ik nadien ook effecten, duur en nasleep vergelijken, om te kijken welke methode beter is.
- Ik merk vrij weinig; een beetje fysieke vermoeidheid, en nog steeds een licht stijve nek. En dat komt denk ik meer door slaaptekort/fysieke inspanning dan door de drug.
Mentaal voel ik me zelfs beter dan normaal, nu al drie dagen een goede afterglow. Ik zal updates posten als ik ineens toch somber of irritable word maar ik betwijfel het ondertussen eigenlijk :)
Mooi report. Erg leuk om te lezen.

6-apb. Een erg interresant goedje. Ik heb er veel ervaring mee, meestal goede maar ook een paar slechte. Ik maakte de "rookie mistake" met het doseren. Ik nam 150 mg, en omdat ik nog niet heel hard ging na 2 uur (wat ik bij MDMA meestal wel ga na 2 uur) dacht ik dat het niet werkte en nam een tweede dosis van 100 mg. Heb een leuke avond gehad. Maar ik stond dus wel de volgende middag nog steeds strak met schotel antenne ogen en een kamelenkaak. Bij MDMA denk ik tijdens de comedown meestal "was ik nog maar aan het spacen". Bij 6-apb denk ik vaak na zo'n 8 uur kauwen "...are we there yet? :disappointed:"

Qua gevoel vond ik het heel erg lijken op MDMA. Het duurt langer voordat het inkickt, werkt langer door en duurt langer voor het uitgewerkt is. Maar het gevoel waar de meeste mensen naar zoeken vond ik vrijwel identiek. Dat zorgeloze, vrije en empatische gevoel gecombineerd met het fysieke gevoel alsof Cupido je met z'n sterkste pijl uit zijn pijlenkoker heeft geraakt, ja dat is zeker daar.

Maar dat het slecht is lijkt me vrij duidelijk. Dat je praktisch dagen lang je serotonine aan het leegtrekken bent kan gewoon niet goed zijn.
Fijn dat het jou ook zo bevallen is. Wel typisch, die rookie mistake haha. Daarom had ik ook maar 30mg mee om te redosen, dan is de verleiding er ook gewoon niet. (En die 30mg heb ik alsnog eigenlijk te snel genomen, dus dat was een goede keuze.)

Dat het in ieder geval enigszins schadelijk zal blijken te zijn lijkt mij ook onvermijdelijk, het is bijna too good to be true anders. Ach, en als ik me aan de driemaandenregel hou en er verder verstandig mee omga zal het allemaal wel loslopen.

Veel ervaring mee ja? Bevalt het nu nog steeds zo goed als in het begin?
Als je nu nog een afterglow heb dan is er nog kans dat de dip nog moet komen. Hou ons op de hoogte mocht je toch een dip ervaren morgen ofzo :wink:
Zal ik doen!

Ghbeetje

Experimenterende gebruiker
Een vriendin van mij had dus ook de fout gemaakt dat er niks gevoeld werd. Ze had er 6 bij haar en na een kleine 3 uur sloegen ze alle 6 in. Ik kan je vertellen: daar was niks van helderheid hoor. Die heeft 2 dagen niet fatsoenlijk kunnen plassen.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thanks :) zeker een mooie ervaring! Jaloers zijn hoeft niet, jij hebt ook aardig wat mooie ervaringen achter de rug. We hebben gewoon allebei een inhaalslag te maken ten opzichte van elkaar, en dat is goed nieuws voor de toekomst!

Gewoon naar het toilet kunnen was inderdaad heerlijk, al zijn er ook mensen die het fijn vinden dat ze de hele avond niet hoeven kennelijk.
Ik was zowel fysiek als mentaal helemaal relaxed, maar wel energiek. Echt heerlijk.
(Niet naar de WC kunnen komt overigens niet zozeer door normale upperspierspanning, maar door de afgifte van vasopressine. De reports van 6-APB zijn verdeeld over dit effect; sommige mensen kunnen gewoon plassen, anderen niet. Daar moet je denk ik zelf achter komen.)

Bedankt voor de appelsaptip! :heartsuit: Over twee weken weer een keta-avondje (zoveel drugs de laatste tijd, foei Fenrir!), dan ga ik het eens proberen.

Wat betreft schadelijkheid: we weten het gewoon nog niet. 6-APB is gesynthetiseerd als non-neurotoxisch alternatief voor MDMA, iets met andere metabolieten die aangemaakt worden..? Ik geloof echterniet dat iets dat zo'n effect heeft niet schadelijk kan zijn. Ik behandel het gewoon net als MDMA, en andere uppers: sporadisch gebruiken, niet te veel, goed voor je lijf zorgen voor, tijdens en na gebruik.
(Overigens is de hoeveelheid serotonine die vrijkomt niet recht evenredig met je dosering, boven een bepaalde threshold. Ik denk dus niet dat 6-APB "meer" verbruikt.)
Nog een aside: ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik een avond vol wil maken op MDMA moet ik wel drie keer bijpakken. Ik denk dat één of twee keer 6-APB nemen minder schadelijk zal zijn dan vier keer MDMA.

Wat kater betreft zijn de meningen ook verdeeld. De helft zegt een ergere kater te hebben dan bij MDMA, de andere helft minder of helemaal niet.
Dat is zeker waar :blush: Het mooie aan experimenteren met verschillende drugs is ook dat er telkens nieuwe dingen op de markt komen, die je nieuwsgierigheid blijven prikkelen. Als ik nu wel eens kijk naar de ellendig lange lijsten aan RC's die er op de markt aangeboden worden duizelt het me, want ik weet van de meeste dingen echt niet wat het is en wat het doet :tonguewink: Dat maakt het ook leuk, en vooral het leren en lezen over elkaars ervaringen is heel leuk. Zo ga je ook juist nieuwe dingen uitproberen en sta je open voor nieuwe avonturen, nieuwe ervaringen.

Pfff kan me niet voorstellen dat mensen het fijn vinden dat ze de hele avond niet gaan? Ik kan me sowieso nog een helse auto reis herinneren vanuit België waarin ik intens misselijk was omdat het niet lukte.
Zowel fysiek als mentaal relaxed zijn klinkt wel echt heel fijn! Op MDMA ben je soms wel eens zo bezig met van alles (vingers strekken en in elkaar knijpen bijvoorbeeld) dat je zo de hele nacht met een stresbal bezig kunt zijn, omdat je lichaam zo opgefokt is van die rush. Heeft ook wel wat, maar eindelijk eens rust houden is vooral lekker voor je lichaam en spieren zelf de dagen erna denk ik zo :yum:

Hahaha ik ken het hoor, hier ook. Veel psychedelica met name de afgelopen tijd.. vrijdag wèèr. Helpt het als je jezelf voorhoudt dat keta geen drugs is maar een narcosemiddel? :joycat: Zelf medicatie.. Maar dan anders

Precies. Ik geloof ook echt niet dat dit geen bepaalde negatieve invloed heeft op je hersenen. Ik denk dat je er misschien gerust iets langer tussen kunt laten dan op bijvoorbeeld XTC. Het zou dan ivm die treshold geen extra serotonine losmaken, maar door de langere duur van de trip worden je hersenen wel meer "gefried" dan op MDMA.. denk ik.
Als je vaker bij moet pakken kan ik me voorstellen dat 6apb een stuk minder schadelijk is ja. Zelf heb ik aan een dosering vaak wel genoeg hoor, bijpakken heeft naar mijn mening geen nut. Een high duurt 6 uur ongeveer, dus ik neem in 1x een goede dosis en die laat ik ook netjes uitwerken. Bijpakken heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar je bereik toch die fijne piek niet meer terwijl de nadelige effecten wel blijven bestaan. Het is meer een "pep" gevoel dan ipv het welbekende "verliefde MDMA gevoel". Aangezien MDMA erger is qua kater, hou ik het dus meestal ook gewoon maar bij 1 dosering. Als het de piek zou kunnen verlengen, zou ik zeker bijpakken. Maar ik vind het zelf gewoon zinloos.

Ik ben blij voor je dat je mentaal ook helemaal geen kater hebt! Dat is wel echt een groot voordeel hoor :yum: Wees er maar blij om, haha!

Spacey Ostrich

Experimenterende gebruiker
Fijn en duidelijk report Fenrir! Het was inderdaad een fantastische avond, ook aan de XTC :tongueout:
Jouw beschrijving van 6-APB tijdens de avond zelf en in dit report maakt mij wel erg benieuwd, dus ik zie mijzelf de volgende keer best wel met je meedoen :grin: Zoals jij eigenlijk de hele avond zat te genieten was, zelfs tijdens mijn heerlijke XTC piek, best wel jaloersmakend :openmouth:

Ik kijk ook uit naar de (semi-)geplande ketflix avond ;p

EDIT: Ik ben ook jaloers op jouw gebrek aan compulsief kauwen. Ik heb de hele avond routinematig mijn onderlip geperforeerd met mijn hoektanden. Elke keer dacht ik: ok, nu moet ik er echt op letten, om dat vervolgens direct te vergeten en dezelfde fout te maken :sweatsmile:

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Fenrir heb weinig tijd nu maar even over die reactie over niet plassen; dat ligt eraan over welke vorm van niet plassen je het hebt. Ik kopieer even mijn reactie die ik ooit op een ander topic gaf.

Het zijn bij mijn weten twee verschillende symptomen die in de voorlichting over MDMA vaak door elkaar worden gehaald.

MDMA zorgt ervoor dat er meer antidiuretisch hormoon wordt aangemaakt waardoor je meer vocht dan normaal vasthoudt in je lichaam, in plaats van dit uit te plassen. Dat vergroot dus de kans van watervergifiging bij teveel drinken: in combi met vocht vasthouden kan dat tot vochtophoping in de hersenen leiden. Je zult in eerste instantie dus minder snel naar de wc gaan om te plassen, omdat er niks te plassen valt.

Maar als je tijdens de roes ondanks bovenstaande toch op een bepaald moment moet plassen en dat lukt niet, dan is dat geen gevolg meer van vocht vasthouden maar simpelweg van een te hoge spierspanning.

Het laatste lost zich vaak vanzelf op met wat geduld.’

Kan best zijn dat jij het nu over die eerste vorm had hoor, gewoon geen plasdrang hebben. (En dat kan in extreme gevallen dus link worden als je daarbij teveel water drinkt.) Maar de frustratie van mensen die ik op het forum vaak lees (en zie om me heen op feesten) is juist wél moeten plassen en niet kunnen. Zie mensen soms echt wel tien keer op een neer naar de plee lopen, tevergeefs. :tonguewink: Dat is voor zover ik weet gewoon spierspanning, daarom trekt dit later in de roes (net als kaakklapperen, kramp, etc.) vaak weg.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Fenrir heb weinig tijd nu maar even over die reactie over niet plassen; dat ligt eraan over welke vorm van niet plassen je het hebt. Ik kopieer even mijn reactie die ik ooit op een ander topic gaf.

Het zijn bij mijn weten twee verschillende symptomen die in de voorlichting over MDMA vaak door elkaar worden gehaald.

MDMA zorgt ervoor dat er meer antidiuretisch hormoon wordt aangemaakt waardoor je meer vocht dan normaal vasthoudt in je lichaam, in plaats van dit uit te plassen. Dat vergroot dus de kans van watervergifiging bij teveel drinken: in combi met vocht vasthouden kan dat tot vochtophoping in de hersenen leiden. Je zult in eerste instantie dus minder snel naar de wc gaan om te plassen, omdat er niks te plassen valt.

Maar als je tijdens de roes ondanks bovenstaande toch op een bepaald moment moet plassen en dat lukt niet, dan is dat geen gevolg meer van vocht vasthouden maar simpelweg van een te hoge spierspanning.

Het laatste lost zich vaak vanzelf op met wat geduld.’

Kan best zijn dat jij het nu over die eerste vorm had hoor, gewoon geen plasdrang hebben. (En dat kan in extreme gevallen dus link worden als je daarbij teveel water drinkt.) Maar de frustratie van mensen die ik op het forum vaak lees (en zie om me heen op feesten) is juist wél moeten plassen en niet kunnen. Zie mensen soms echt wel tien keer op een neer naar de plee lopen, tevergeefs. :tonguewink: Dat is voor zover ik weet gewoon spierspanning, daarom trekt dit later in de roes (net als kaakklapperen, kramp, etc.) vaak weg.
Dit dus. Je kan het een paar uur wel volhouden (veel langer dan normaal) maar uiteindelijk zul je toch echt moeten. En als je dan gaat kom je erachter dat het niet lukt.. Als je dan uit pure frustratie gaat persen ben je helemaal verloren, want dan lukt het al helemaal niet :joycat:
Ik kreeg vorige keer wel de tip dat fluiten helpt (al dan niet zonder een piepend geluid erbij omdat je niet voor gek wilt staan op een openbaar toilet) omdat dat helpt je spieren te ontspannen. Heb wat afgefloten vorige maand (haha) maar zonder resultaat - al was dit wel een hoge dosering. Misschien dat het bij normale doseringen wel goed lukt, het is het wel waard om te proberen in ieder geval. Mijn vriendin zei in ieder geval dat het bij veel mensen een uitkomst bied.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik vind dat juist een zeer mooie bijkomstigheid van M dat je minder moet plassen. Zonder M moet ik bij elk drankje 2x naar de wc :sweatsmile:

Krullen

Belezen gebruiker
Klinkt als een super chill middel, alleen dat slapen is echt verrot, had t al zwaar dat ik om kwart voor 8 pas sliep afgelopen zondag. Laat staan helemaal niet slapen......

Wel een leuk report, echt meegenomen in t verhaal

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Lekker report weer, ik 'vrees' dat ik zojuist ben overgehaald om mijn M-plannen binnenkort om te zetten naar een avond met dit stofje, als ik dit lees :grin: Vooral "- Plus energie en euforie van speed + Plus helderheid van coke" klinkt fijn. Dat gaf 4FA voor mij ook een beetje en dat vind ik misschien nog wel chiller dan MDMA, op een uit-huis-feestje in elk geval.

Zie mensen soms echt wel tien keer op een neer naar de plee lopen, tevergeefs. :tonguewink: Dat is voor zover ik weet gewoon spierspanning, daarom trekt dit later in de roes (net als kaakklapperen, kramp, etc.) vaak weg.
Bij mij start het vaak pas op het laatst van de avond, ongeacht startdosis en wel of niet bijnemen, dus meer richting de roes, echt zooo irritant. Maar het is ook een beetje self fulfilling gezeik natuurlijk (of eigenlijk geen gezeik dus juist :sweatsmile:). Hoe meer ik iedereen om me heen hoor zeggen 'ik kan niet plassen' hoe meer ik denk 'oh nee bij mij gaat het nog wel maar straks gaat het mis...' en dan is het raak natuurlijk. :thinking:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ondanks dat ik elk uur een glas water drink, heb ik ook pas aan het einde van een roll behoefte om naar de wc te gaan. Gelukkig maar, want het wil dan ook maar moeilijk lukken.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Niet kunnen plassen vind ik dus een giga nadeel. Dat is gewoon weg ongezond.
Het merkwaardige feit over deze bijwerkingen, wel aan, ik heb dit óók bij het binnenkrijgen van morfine.
Ik ben een paar maal geopereerd geweest, 5 x de afgelopen 8 maanden, en tegen de helse pijn die met die operaties ongevraagd mee kwam, kreeg ik een morfineponp, die ik zelf kon bedienen.
Dat lijkt heel vet, maar die dingen hebben een afstelling die een od onmogelijk maken.
En goddome, ik heb 4 dagen een urinekatheter in moeten hebben, want plassen ging gewoonweg niet meer.
Nu zou je zeggen, morfine ontspant, en verdooft, maar kennelijk niet altijd.
Met het nemen van een flinke hoeveelheid oxcycodon later nog eens, kon ik dus naar de spoedpost want hetzelfde euvel diende zich (Alwéér ongevraagd) aan.
Dus weer een katheter. Nou, daar word je dus écht niet blij van!!
Als ik nu lees, dat je van 6apb dezelfde bijwerking kunt krijgen , dan begin ik er niet eens aan.
Ik z a l dus meer info over deze rc moeten gaan inwinnen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het zal toch niet zo erg zijn of zo lang duren dat je een katheter nodig hebt...

Ik ervaar het als vervelend om niet goed te kunnen plassen, maar niet als vreselijk. Na een tijdje kun je immers gewoon weer. Heb zo'n idee dat je het meeste vocht er ook weer uitzweet of zo (is maar een idee).

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Het merkwaardige feit over deze bijwerkingen, wel aan, ik heb dit óók bij het binnenkrijgen van morfine.
Ik ben een paar maal geopereerd geweest, 5 x de afgelopen 8 maanden, en tegen de helse pijn die met die operaties ongevraagd mee kwam, kreeg ik een morfineponp, die ik zelf kon bedienen.
Dat lijkt heel vet, maar die dingen hebben een afstelling die een od onmogelijk maken.
En goddome, ik heb 4 dagen een urinekatheter in moeten hebben, want plassen ging gewoonweg niet meer.
Met het nemen van een flinke hoeveelheid oxcycodon later nog eens, kon ik dus naar de spoedpost want hetzelfde euvel diende zich (Alwéér ongevraagd) aan.
Als ik nu lees, dat je van 6apb dezelfde bijwerking kunt krijgen , dan begin ik er niet eens aan.
o jeetje ik heb dat ook katheter bij een operatie gehad wat was dat een hel! Ook de eerste keer plassen zonder katheter was net alsof ik naalden piste. Echt een trauma dat :anguished:.
Maar met dit soort middelen is het echt niet zo erg dat je een katheter nodig hebt hoor.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit dus. Je kan het een paar uur wel volhouden (veel langer dan normaal) maar uiteindelijk zul je toch echt moeten. En als je dan gaat kom je erachter dat het niet lukt.. Als je dan uit pure frustratie gaat persen ben je helemaal verloren, want dan lukt het al helemaal niet :joycat:
Ik kreeg vorige keer wel de tip dat fluiten helpt (al dan niet zonder een piepend geluid erbij omdat je niet voor gek wilt staan op een openbaar toilet) omdat dat helpt je spieren te ontspannen. Heb wat afgefloten vorige maand (haha) maar zonder resultaat - al was dit wel een hoge dosering. Misschien dat het bij normale doseringen wel goed lukt, het is het wel waard om te proberen in ieder geval. Mijn vriendin zei in ieder geval dat het bij veel mensen een uitkomst bied.
Hahahaha, hoor al een heel orkest aan gefluit uit al die dixies komen. :tearsofjoy:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Natuurlijk zullen ze in het ziekenhuis in gevallen zoals door jou beschreven een katheter geven. Zeker als het om een langdurige situatie gaat zal je blaas overrekken en zul je meer risico op infecties lopen etc., en dat is niet wenselijk. Maar in dit geval gaat het om een enkele gebeurtenis, die daarbij over het algemeen zeer tijdelijk is. Er zal vrijwel nooit een gevaarlijke situatie ontstaan, hoogstens is het een paar uren ongemakkelijk. Mja, vervelend is het zeker, maar niks om je zorgen over te maken, zeker niet bij normaal MDMA (analogen)-gebruik.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ah. Gelukkig maar.
Na de eerdere ervaringen met dit fenomeen ben Ik wel voorzichtig geworden....
Géén gefleuter aan de leuter is mijn motto.
Dat katheter krijg je natuurlijk niet zómaar.
Ik kan me nog herinneren dat de laatste keer, ik klapte zowat, er 1,4 liter vocht uit de blaas kwam, en een brandspuit was er qua kracht niks bij.
Maar goed.
Ook al omdat mdma klaarblijkelijk een kater naderhand geeft, maakt dat ik deze stof links ga laten liggen en dus 6apb als alternatief op de wensenlijst laat staan.
Er moet natuurlijk wél een flink feest op de agenda staan. Want anders lijkt het mij zonde.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ook al omdat mdma klaarblijkelijk een kater naderhand geeft, maakt dat ik deze stof links ga laten liggen en dus 6apb als alternatief op de wensenlijst laat staan.
Dat is dus geen garantie, want er zijn ook mensen die een veel zwaardere kater ervaren met 6-apb dan met mdma, waaronder mijzelf.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
O jee. Oppassen blijft dus geboden!
Trouwens op een mix van 3mmc met BK was ik óók een dag of 10 nogal stressig en somber gestemd.
En dit zelfs in die mate, d a t ik van die rc's afblijf.
U 44700 zou ik nog weleens willen researchen, maar mijn vaste vendor verkoopt deze tak van rc's helaas niet.
Er schijnt nogal eens onvoorzichtig mee geresearched te zijn, en daarom ziet mijn vendor er vanaf.
(Dit is géén verzoek om een vendor te vinden!!)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan