1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1e keer LSD. Wat is een verstandige dosering??

Discussie in 'LSD' gestart door Roosje, 6 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Roosje

Roosje Newbie

Hoi allemaal,
    Ik ben van plan om binnenkort LSD te proberen. Ik heb me suf gelezen hier op dit forum over LSD en tripreports, en ik heb het gevoel dat ik er wel klaar voor ben.
    Ik doe al 3 á 4 jaar research over LSD maar ik wist dat ik destijds er nog niet aan toe was, tot dit jaar.

Het begon op trancefeestjes. Ik ben een aantal keer meegegaan met een vriendin naar trance feesten, waar ze dus ook psytrance draaien. Ik werd gelijk verliefd op de muziek en vond/vind het nog steeds erg mooi. Ik kan er op een nuchtere toestand ook heel erg van genieten. Toen ik erachter kwam dat dit soort muziek vaak onder invloed van psychedelica wordt gebruikt, werd ik erg geinterreseerd in o.a. LSD. Ik heb al een paar keer eerder 2CB gehad en ik vond dit ook een leuke ervaring, alleen heb ik nooit meer dan 1 pil genomen van 12-15 Mg, dus dat zal niet te vergelijken zijn met LSD. Ik ben dus erg benieuwd naar hoe de ervaring zal zijn met LSD op psytrance muziek. Daarnaast is mijn doel op te trippen en inzichten te krijgen.

Ik vraag mij nu af met welke dosering ik moet beginnen? Ik ben een dame van 26 jaar, weeg 51 kilo en ben 1.57 lang. Ik ben van plan om het de eerste keer rustig aan te doen zodat ik kennis kan maken met het goedje. Ik ga het samen met mijn vriend doen die het ook nog niet eerder heeft gedaan. Hebben jullie wat tips hierover? :)Thanks voor het lezen!

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Als je rustig wilt beginnen zou ik ongeveer 70 microgram nemen. Als je wat minder kans op een net-niet trip wilt hebben misschien wat meer naar de 100. Maar dit is ook weer lastig te zeggen want niet reageert er hetzelfde op.

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Als ik eerlijk ben zou ik voor de eerste keer LSD niet een goatrancefeestje aanbevelen. Geluid kan nogal heftig binnenkomen, en als je dan in een zaal staat vol met andere mensen kan dat nogal een gevoel van spanning geven, die dan 100 keer wordt versterkt.

Ik ben zelf meer voorstander van buiten trippen op een rustige plaats. Het meest ideaal is een afgelegen huis met grote tuin. Dan kan je zelf besluiten of je binnen wil zitten en psytrance luisteren, of je met alleen bekenden in de tuin buiten wilt zijn, of dat je op avontuur gaat met je vrienden in de boze buitenwereld. Het is wel fijn als je op die manier met je setting zelf een beetje kan bepalen hoe de ervaring gaat zijn. Neem vooral de tijd om de setting goed te plannen.

Ik zou zeggen dat een goede eerste dosis 100 - 150 microgram is. Maar ik moet daar direct bij zeggen dat ik nog nooit (precies) heb geweten hoeveel LSD ik binnenkrijg. Dealers beloven van alles, maar volgens het DIMS maken ze dat niet echt waar. Sowieso kan de sterkte van zegels verschillen zelfs als ze uit hetzelfde vel komen. Het DIMS test maar enkele samples LSD in Nederland per week, en de meeste samples worden niet gekwantificeerd. Dus dan weet je nog niet hoe sterk ze zijn. Doseren komt dus meestal neer op wat ervaring, vertrouwen in de mensen die het verstrekken en een beetje nattevingerwerk.

De meeste dealers zeggen dat hun zegels 200 microgram zijn. Maar gemiddeld bevatten zegels zo'n 80 microgram LSD volgens het Trimbos-instituut. Je moet dan maar hopen dat het ergens daartussen is. Over het algemeen is 1 zegel dus een redelijke dosis. Aangezien je zelf redelijk klein en licht bent zou het een goed idee zijn om eerst een halve zegel te proberen. De kans bestaat dan dat je van je eerste trip heel licht iets voelt maar nul visuals hebt en ook niet echt tript. Maar dat is altijd nog beter dan je leplazarus schrikken van een veel te hoge dosis.

Wat meer zegels tegelijkertijd kopen, ze laten testen en/of zelf testen met blacklight en ehrlich reagens, en dan langzaam de dosis opbouwen. Dat is de beste manier denk ik.
    (Dus niet denken 'oh ik voel nog niks' na een half uur en dan dubbele dosis nemen. <-- dat is de meest gemaakte doseerfout)

Eik, Mezelf en Mindless vinden dit leuk.
  4. Mindless

Mee eens. Beetje overheen gelezen denk ik.

Precies, niet als eerste keer LSD doen in een omgeving met heel veel mensen. Er zijn er altijd die dat wel doen en dat dan helemaal goed gaat, maar je weet van tevoren niet of je die impulsen kunt handelen. Kun je dat niet, dan zit je in een situatie waar je die impulsen die tig keren versterkt worden niet uit kunt schakelen. Het is niet overdreven dat dingen tientallen keren harder binnen kunnen komen.

Maar ik moet ook zeggen, heb je eenmaal wel wat ervaring dan is het wel heel leuk om echt de buitenwereld (buiten je tuin) in te gaan onder invloed van LSD of iets dat daar erg op lijkt. Dat voelt dan heel erg aan als een avontuur. Maar dan imo eerst beter een wandeling of fietstocht in de omgeving of in de natuur. Of gewoon echt die stap zetten en naar zo'n feest gaan en dan accepteren dat je je een tijd lang niet kunt afzonderen mocht dat om de een of andere reden nodig zijn.

5. Roosje

Roosje Newbie

Ik was ook niet van plan om dit op een feestje te doen! Wij wonen op het platteland en hebben een prachtig grote tuin waar we lekker kunnen chillen. De perfecte setting(naar mijn mening) is er sowieso. Met een aantal vrienden en dan lekker genieten van de muziek. Ben erg benieuwd! We gaan het deze zomer een keer plannen.

Ik denk dat ik 100 microgram wel aandurf. Weet inderdaad nooit hoeveel je exact binnenkrijgt maargoed het blijft een risico en ik ben er niet heel bang voor. Als het iets hoger blijkt te zijn dan gedacht dan is dat maar zo. Ik denk dat ik hier zeker klaar voor ben en laat het op mij afkomen. Misschien ga ik binnenkort een hogere dosis 2CB proberen om een vergelijkbare trip mee te maken zodat ik mij erop kan voorbereiden.

6. Mindless

Klinkt als een super setting! Ben een beetje jaloers :wink:

7. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Roosje

Welkom op het forum! Het klinkt alsof je je mentaal al goed aan het voorbereiden bent op je eerste trip. Het meeste is hierboven al gezegd maar ik heb nog wel een paar kleine aanvullingen.

Dat klinkt alvast als een fantastische setting. Zoals @Neo-Shulginist al zegt is het fijn om een rustige plek te hebbe waar je zowel binnen als buiten kunt zijn. Jullie setting klinkt perfect! Gaan die vrienden trouwens ook aan de LSD? Zelf vind ik het altijd vervelend om niet-trippers aanwezig te hebben tijdens het trippen. Ik voel me dan geremd en bekeken en kan minder makkelijk "loslaten". Ik zeg niet dat dat voor jou ook zo is maar het is wel goed daar over na te denken.

Als je gekwantificeerde zegels hebt waarvan je weet hoe sterk ze zijn dan vind ik 100 microgram ook een perfecte dosis. Dan heb je echt een volwaardige LSD ervaring zonder dat het meteen al te zot gaat worden. Als je geen geteste zegels hebt dan zou je ervoor kunnen kiezen op een andere dag eerst een kwartje te "testen". Dat heb ik ook gedaan voor mijn eerste keer LSD. Ik heb toen hier de effecten beschreven en geoordeeld dat mijn zegels tussen de 70-100 ug moesten zijn. (ze waren verkocht als 200ug)

Een wat hogere dosis 2-CB is wel goed om een keer te proberen. Als is het maar om te zien of je trippen uberhaupt iets voor je is. Nu moet ik er wel bij zeggen dat 2-CB en LSD wel echt heel anders zijn. De meeste mensen ervaren een normale dosis LSD als veel heftiger dan een normale of zware dosis 2-CB.

Laaste tip... doe het alleen als je die dag lekker in je vel zit. Zo niet dan kun je het beter even uitstellen totdat je wel een goede dag hebt. Ik ben echt heel benieuwd naar je ervaringen. LSD is een van mijn favouriete drugs. Ik hoop dat jij er ook een mooie tijd mee gaat beleven!

8. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Ik zou als ik jou was beginnen met een dosis van rond de 100 microgram. Ik heb zelf 3 jaar niet getript ivm een bad trip, toen weer voorzichtig LSD geprobeerd en dat was 110 microgram de eerste keer. Vond ik zelf een perfecte dosis, en ik heb daarna nog een halfje bij genomen omdat ik het wel aankon. Mijn ervaring is dat je wel bij kunt pakken met LSD als je meer wilt qua trip (halfje erbij bijvoorbeeld, of een kwartje) maar dat moet je dan echt doen op de piek als je er net in zit - niet te lang wachten ivm een snelle tolerantie. Luister ook naar jezelf, want 110 microgram is best een fijne dosis op zichzelf al, en ik moet er ook bij zeggen dat ik daarvoor al het trippen weer had opgepakt met psilocybine dus dat is ook weer een andere situatie.

Denk ook aan de hoeveelheid mensen. Hoe meer mensen, hoe meer prikkels je krijgt en hoe intenser de trip zal worden. Op thuis feestjes met rond de 10 a 15 mensen LSD gebruiken vind ik zelf al niet heel tof, ook al zijn het allemaal vrienden. Ideaal zou zijn maximaal 2 mensen, en het liefst 1 daarvan een tripsitter die je een beetje in de gaten kan houden.
    Je zegt al dat je het thuis gaat doen: Top! Slimme keuze :)

Verder kan je muzieksmaak veranderen op psychedelica. Op psolycibine luister ik reggae, terwijl ik nooit raggae luister. En op LSD luister ik tegenwoordig moderne hip hop (Migos bijvoorbeeld) terwijl ik in nuchtere toestand hip hop echt met hart en ziel háát. Normaliter vind ik rock juist wel leuk, maar daar zou ik op LSD niet aan moeten denken. Dus zo zie je maar dat je muziek anders gaat ervaren op psychedelica. Psytrance is goede tripmuziek voor vele, maar misschien vind je dat juist niet leuk op LSD terwijl je dat nuchter wèl erg leuk vind. Probeer dus veel muziek genre's uit, want het zal je verbazen hoe anders het allemaal klinkt in die staat :)
    Verder kan ik animatie films sterk aanraden - Pixar bijvoorbeeld.
    Veel plezier alvast! :blush:

Eik vindt dit leuk.
  9. Nlkkl

Nlkkl Newbie

Met mijn eerste keer LSD zat ik rond de 150-200 microgram. Ik persoonlijk zou zeggen dat tussen de 100-150 microgram een goede beginnersdosis is. Alles daaronder is gewoon meh, maar dat is mijn mening.

10. Roosje

Roosje Newbie

Hoi @Eik

Bedankt voor je tips! Wij gaan het met twee vrienden doen die hiermee al ervaring hebben dus dat stelt me ook wel een beetje gerust. Hebben geen tripsitter ofzo, denk niet dat dat nodig is. Ook omdat je zelf al zegt dat je je geremd kan voelen. Het is ook niet een super hoge dosis dat je een tripsitter nodig hebt lijkt me.

Het is toch zo dat je snel tolerantie opbouwt of heb ik het nou verkeerd? Vriend van ons regelt de zegeltjes en hij heeft het wel vaker gedaan. Ik gebruik hem wel als proefkonijn om uit te vinden hoeveel er ongeveer op een zegel zou zitten.

2CB lijkt me goed om mee te beginnen, om idd te kijken of het wat is! Ik weet dat je het niet met elkaar kunt vergelijken maar ik kan op deze manier wel kennis maken met het ‘trippen’ . Ben benieuwd! Waarschijnlijk ga ik 2CB na Koningsdag proberen. Weet niet of dat een goede timing is omdat we op Koningsdag naar een feestje gaan en ik dan wat xtc ga gebruiken. Ik zie wel hoe ik mij de volgende dag voel. We hebben een lang weekend gepland en slapen in een vakantiehuisje aan het water. Lekker vrij en geen verplichtingen. Als ik besluit om het dan niet te doen dan moet ik wachten totdat ik weer vakantie in de zomer. Eigenlijk heb ik daar geen geduld voor:wink:

@Nlkkl
    Ik vind 100-150 een te hoge dosering voor de eerste keer! Dat durf ik nog niet aan denk ik. Mocht dat te laag zijn dan ga ik voor een hogere dosis de 2e keer.

Mezelf en Eik vinden dit leuk.
  11. Roosje

Roosje Newbie

@Rupsje

Bedankt voor je reactie! Wat grappig dat je onder invloed een heel ander muzieksmaak kan hebben. Ben benieuwd wat dat met mij gaat doen.

Op welke dosis heb je een bad trip gehad? En was dat toen jouw eerste keer of? En ik geloof best dat je teveel prikkels binnen kunt krijgen als je met een te grote groep bent. Dat ben ik niet van plan! We zijn dan hooguit met 4 personen. Vrienden die we goed kennen dus dat moet goed komen.

Ik heb een beetje een idee hoe dat voelt. Op een avond besloten we een keer spontaan 2CB te doen. Ik had een hele pil gehad van 12-15 Mg en ik heb een hele leuke avond gehad(thuis), totdat een aantal vrienden langskwamen en voorstelden om naar een hardcore feestje te gaan. Dit is eigenlijk niet mijn muzieksmaak maar ik wou kijken hoe 2CB op een feestje zou zijn. Toen we daar aankwamen vond ik het niet zo chill en kreeg een drukkend gevoel op mijn borst. Ik bleef echter rustig en positief en ben gelukkig niet bad oid gegaan. Ik kreeg te veel prikkels binnen en vond het eigenlijk niet prettig. Ik heb toen lekker op een bankje gezeten en gekletst met een aantal mensen. Uiteindelijk toch een geslaagde avond gehad toen!

12. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Fijn dat je twee ervaren vrienden erbij hebt. Ik vind zelf een tripsitter ook niet per se noodzakelijk. Een rustige omgeving,positieve mindset en vertrouwde mensen om je heen wel!

Verstandig! Een dosering van 100ug (daadwerkelijk en dus niet wat de dealer zegt) is inderdaad prima voor een eerste keer!

Dat was exact wat ik bedoelde. Het kan je op een "milde" manier kennis laten maken met trippen. Al vind ik zelf LSD eigenlijk wel nog leuker dan 2-CB. Aan wat voor dosis 2-CB dacht je voor je eerste keer?

13. Jen

Jen Belezen gebruiker

Bij mij duurt het soms wel 3 uur voor dat ik er echt helemaal in zit.
    Als ik dan er bij zal pakken gaat de trip een stuk langer duren en een trip duurt vaak al lang..
    Ik denk dat bijpakken geen goed advies is voor iemand die de eerste keer gaat trippen..

14. Roosje

Roosje Newbie

Ik heb al een paar keer eerde 2-CB gehad maar nog nooit meer dan 12-15 Mg. Dat vond ik een leuke ervaring en het deed mij een beetje aan xtc denken. Ik wil de volgende keer een hogere dosis nemen en ik dacht een 20-25 Mg om zo op deze manier kennis te maken met het trippen. Als mij dat niet bevalt dan ga ik er nog over nadenken of LSD we echt wat voor me is. Maar aangezien ik super erg nieuwsgierig ben ga ik het hoe dan ook proberen. Ben heel erg benieuwd en zoals je al zei, kan Een LSD trip heel anders zijn en wellicht zou dat mij beter bevallen?! Ik beloof dat ik een tripreport over zal schrijven!

Als ik het probeer dan neem ik sowieso niet bij. Ik heb vaak gelezen dat mensen snel bijnemen en achteraf spijt hebben. Dat is een ding wat ik hier op dit forum geleerd heb! Mocht het niet inslaan dan weet ik dat ik de volgende keer iets hoger moet doseren.

Jen vindt dit leuk.
Laden...