1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

1e keer XTC

Discussie in 'Trip reports' gestart door FireHouse14, 10 feb 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. FireHouse14

FireHouse14 Newbie

Gisteren heb ik voor de eerste keer XTC gebruikt. (20 jaar) Tot nu toe had ik alleen ervaring met wiet/hasj en spacecake en ik was erg benieuwd naar de ervaring die XTC mij zou brengen. Ik nam het samen met mijn vriendin op een feestje. We hadden 4 Trump pillen. We hebben ze laten testen en er zou ongeveer 200mg MDMA inzitten.

De sfeer was ontzettend fijn en ik was echt heel erg benieuwd naar de ervaring. Omdat meerdere vriendin van mijn vriendin al wel XTC gebruikt hadden volgenden we hun advies op van eerst met een kwartje beginnen. 1.5 uur later voelden we eigenlijk nog steeds niks. Ook na 2 uur voelden we nog niks. Toen besloten we om nog maar een kwartje te nemen.

Het was inmiddels al 3.5 uur later en we voelden beide nog niet bijster veel. Meerdere mensen op het feest voelden al zeker wel wat en wij waren eigenlijk best teleurgesteld dat wij eigenlijk niks voelden.

Toen was het ongeveer 4 uur na de eerste inname. We namen nu nog een kwartje, daarna begon de muziek ineens wel heel erg lekker te voelen. En we konden beide niet stoppen met bewegen. We hebben 1.5 uur gedanst. Ook voelden we echt ons ontzettend fijn. De muziek kwam zo lekker binnen. Iedereen was enorm relaxt en de sfeer was gewoon geweldig. Na dat dansen besloten we nog een kwartje te nemen. Hierna kregen we beide weer een heerlijk gevoel. De tijd leek niet te bestaan. En het voelde alsof een uur maar een minuut duurde. De rest van de avond hebben we nog beide nog 2 halfjes genomen en ook die zorgden voor het gelukkige en fijne gevoel.

We hebben een enorm fijne avond gehad met heerlijke muziek en we leefden allebei heerlijk in het moment. Het was hoe dan ook een fantastische avond. Echter waren we toch een beetje verbaasd. Meerdere vrienden gaven aan dat ze met driekwart pil echt de hele avond door konden terwijl wij beide 1.5 pil op hadden.

Ook voelden we de pil niet per se inkicken. Ja we konden niet stoppen met bewegen en waren enorm energiek. Maar we hadden niet echt een bepaald moment waarop we konden aanwijzen van ja nu voelen we hem. Ook 's nachts een halfuur teruglopen naar ons huis ging meer dan prima.

Is dit een normale eerste ervaring of hadden wij misschien meer verwacht van het XTC effect?

Concluderend kan ik zeggen dat het wel echt de beste avond uit ooit was. Ik heb me nog nooit zo fijn gevoeld met het dansen en vond de hele sfeer ongeëvenaard. Ik hoop over een maandje of 2/3 zeker weer een keer een pilletje te slikken.

StimsalaBanne en SicMundusCreatusEst vinden dit leuk.
  2. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

De eerste keer dat ik XTC genomen heb voelde had ik een soortgelijke ervaring. De tweede keer voelde ik het al een stuk beter en de derde keer moet nog komen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met je geest. Je moet het echt over je heen laten komen en er eigenlijk niet te veel mee bezig zijn. Als je dat wel doet kun je echt alles blocken.

Je hebt wel veel te veel genomen wat ik je wil afraden om weer te doen. Uit je verhaal maak ik op dat je een vrouw bent, klopt dat? Hoeveel weeg je? Je zou niet meer dan 1.5 gr per kg lichaamsgewicht moeten nemen op de hele avond. Doe je dat wel dan krijg je wel meer bijwerkingen zoals een droge mond en energie, maar niet dat echt love gevoel.

3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Met 50 milligram MDMA (een kwartje, in dit geval) zit wel net boven de grens dat de allereerste effecten voelbaar zijn. Als je nog niet zo bekend bent met het gevoel snap ik zeker dat je er dan eigenlijk niks van voelt.

Goed dat jullie in ieder geval twee uur hebben gewacht met bijpakken, en daarna nog anderhalf uur voor een nieuwe dosis.

Maar de keer daarna bijpakken heeft het wel net een beetje te veel gemaakt. Ik ben altijd streng op de dosis, omdat MDMA in grotere hoeveelheden best veel bijwerkingen veroorzaakt. Wat misschien wel het vervelendst is: als je vaker een (heel) hoge dosis MDMA neemt dan krijg je een soort permanente tolerantie voor MDMA. De 'magie' is dan weg.

Als ik MDMA neem dan weeg ik het altijd af met een weegschaaltje, doe het in twee afzonderlijke capsules en ik laat de rest van de MDMA thuis.

De eerste capsule die ik neem is altijd 80 milligram (imo de beste dosis) en ik heb dan nog een supplement van 60 milligram. Die tweede capsule neem ik 1,5 à 2 uur na de eerste capsule. Daarna stop ik met gebruiken. (Of ik gooi er nog een 2C-Beetje achteraan maar dat zal ik niet aanraden :wink: )

Tijdens wetenschappelijke onderzoeken naar de therapeutische effecten van MDMA worden ook deze doseringen aangehouden.

Check ook deze grafiek over de optimale dose-respons van MDMA-dosering. 51902525_2186936834700223_1838479404095766528_n.jpg

4. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

Nogal een rare grafiek als je het mij vraagt. Het is niet zo dat bij 180 mg of meer de positieve effecten helemaal verdwijnen. De negatieve effecten overheersen, maar de positieve effecten blijven bestaan.

5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Nou ik heb ooit een keer echt teveel genomen en kon niet zeggen dat er nog veel van de positieve effecten over was hoor. Ik vind die grafiek wel redelijk herkenbaar. Het enige is wel dat de dosering per persoon kan verschillen en die grafiek natuurlijk een gemiddelde ideale dose response curve weergeeft, dus niet exact voor iedereen een gegeven is qua doseringen, wel qua verloop denk ik.

Bas vindt dit leuk.
  6. Neo-Shulginist

Het ligt er een beetje aan wat je positieve effecten noemt. Als je bijvoorbeeld de toename van empathie een gewenste eigenschap noemt, dan zouden de gewenste effecten ook onder nul kunnen dalen op het moment dat je zwetend met trillende ogen in een hoekje zit te spacen omdat je zo hard aan het gaan bent. Je hebt dan minder empathie dan wanneer je nuchter zou zijn.

Toch denk ook wel dat de lijn een beetje te ver doorgetrokken is op het laatst. Nul positieve effecten is inderdaad wel een beetje overdreven. Sowieso lastig om zo'n dose-effect grafiek een-op-een over te nemen. Het gaat meer over een indicatie van de gewenste effecten. In één oogopslag wordt duidelijk op welke dosis de meeste positieve effecten zitten, waarbij de positieve gewenste effecten zijn: toename van empathie, gevoel van sociale verbintenis en een kalmerende euforie die emotionele helderheid veroorzaakt.

7. Neo-Shulginist

De grafiek komt in ieder geval overeen met de doses die de Multidisciplinary Association for Psychedelics Studies (MAPS) gebruikt bij onderzoek naar MDMA-assisted psychotherapie. Tijdens die onderzoeken is gebleken dat 80 - 120 milligram de meest effectieve dosering is met de minste bijwerkingen.

Psychiaters van MAPS geven hun patiënten tijdens de tests eerst 75 milligram MDMA en daarna een optioneel supplement van 50 milligram.

8. Dirkjan

Hoeveel had je genomen?

Dit vond ik dus ook.

Precies. Dus die 0 betekent niet 0 plezier, die 0 betekent buiten het ideale spectrum van effecten. Het maximale punt waar de effecten het meest tot zijn recht komen op basis van negatieve en positieve effecten.

9. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Weet ik niet meer, is al jaren geleden. Maar ergens tussen de 200 en 300mg denk ik zo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij gevoelig ben voor MDMA, en sindsdien ook nooit meer dan 150 tot max 200mg op een avond neem.

Die grafiek is natuurlijk wel vooral op therapeutische effecten gebaseerd, wat niet perse geen plezier meer bekent. Ik kan wel zeggen dat ik toen ik echt teveel had voor mijn doen, ik er zeker geen plezier meer aan ondervond. Had ook klachten die overeen kwamen met de beginfase van het serotonine syndroom.

10. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik vind de grafiek ook globaal herkenbaar. Ooit een keer door een stomme actie veel teveel genomen, verkeerd gerekend met afwegen en capsules. 450 mg in een tijdsbestek van twee uur ongeveer (voor zover we later hebben kunnen terugrekenen want we waren onder invloed toen we de capsules vulden, het kan ook meer geweest zijn, olie(fant)dom dus), nou, geloof me. Dan ben je aardig ver heen, zeker als lichtgewicht. Op het moment zelf was het vooral flink hallucineren en m’n hele wangen openkauwen, rillen, verstoorde motoriek, niet meer kunnen praten door het extreme kaakgeklapper, en een geheugen van een sperzieboon. Maar vooral de nasleep was hels. Ik heb dagenlang fysiek afgezien - hele mond kapot, pijn, misselijk, flauw - met ook wel heftige mentale effecten, waaronder derealisatie en auditieve hallucinaties, waar ik helemaal gek van werd want het waren hele harde felle geluiden rechtstreeks in mijn oor die altijd kwamen voordat ik in slaap viel dus ik werd ‘bang’ om in slaap te vallen. Duurde een dag of drie in totaal, maar dat was drie dagen te lang. Was wel thuis gelukkig toen dit gebeurde. Mijn ex was erbij en bij hem hadden we ook verkeerd gerekend maar hij reageerde er wat minder extreem op.

Het aparte was dat ik op het moment zelf helemaal niet dacht: dit is niet best. Het was mijn ex die zich toen zorgen maakte (in stilte, hij vertelde dit later), niet ik. Door de MDMA vertroebelde dat inzicht helemaal. Dat heb ik wel een beetje creepy gevonden achteraf. Het blinde vertrouwen in mezelf als iemand die altijd verstandig met drugs omgaat was (is) hierna weg, heb een linke fout gemaakt en zag dat achteraf pas in. Wel even een realisatiemomentje. Dus ja, er blijven wel degelijk bepaalde typische positieve MDMA-effecten bestaan, dat zorgeloze, ‘komt wel goed, alles is prima’... maar of dat perse zo handig is in dit soort gevallen, dat weet ik niet.

Dit is volgens mij echt al wel de 100e dat ik dit verhaal hier op DF gooi dus ik val nogal in herhaling, maar echt, onderschat een overdosis MDMA niet. Nu is 450 mg weer iets anders dan 250 of 300 mg en daarbij kan de een het beter managen dan de ander (zie verschil in reactie tussen mij en m’n ex), maar één keer een ervaring als bovenstaande en je kijkt wel uit. Iedereen kent ze de, de MDMA-cravings als de piek afzwakt, maar boven de 200 mg gaat het niet erg veel leuker meer worden over het algemeen. Vroeger wel regelmatig gedaan trouwens, op thuisavondjes, dan nam ik zo’n 200-250 mg, nu vind ik dat de kater niet meer waard. Op een party is 150 mg voor mij genoeg, blijf je ook een beetje helder en aanspreekbaar mocht er iets gebeuren of iemand hulp nodig hebben.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  11. Dirkjan

Daar heb je wel een punt. Die "zorgeloze alles is goed" roes maakt inschatten of je te ver bent gegaan natuurlijk een stuk lastiger.

Laden...