1e lading zelfkweek, columbian

Spatzi

Belezen gebruiker
Na op de dag voorafgaand aan het verbod een growkitje gekocht te hebben, heb ik eindelijk mijn 1e lading paddo's kunnen oogsten. Het is 120 gram geworden. Bij mijn idee is 30 gram 1 portie, dus da's 4 porties! (Toch?) En in het kitje komt de volgende lading kleine paddo alweer net boven de aarde uit. Money well spend!

Alleen nu moet ik ze schoonmaken, je ziet op de foto dat onderaan nogal wat aarde en zooi uit de growkit is meegekomen. Mag je ze schoonspoelen met koud water, of moet je ze gewoon afvegen en opeten zoals ze uit de kit komen? (Tot nu toe haalde ik altijd porties uit de shop...)

Intoxication

Bewuste gebruiker
moest ik van jou zijn ik zou dat kleine stukkie met rotzooi aan gwn een klein laagje afsnijden zo n verschil maakt het nou niet :P

KoxBox

Badass junkie
Gewoon erop laten. Eenmaal ze droog zijn kan je het er gewoon afvegen.
Zien er verukkelijk uit :hearteyes:

Riel

Bewuste gebruiker
mooie oogst. naar mijn ervaring is de columbian soort zeer sterk en is een portie van 20 gram meer dan genoeg :grin:

KoxBox

Badass junkie
Riel zei:
mooie oogst. naar mijn ervaring is de columbian soort zeer sterk en is een portie van 20 gram meer dan genoeg :grin:

Inderdaad, meestal bij zelfkweek is 20-25 gram meer dan genoeg. :hearteyes:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je kunt inderdaad het "kontje" er gewoon afsnijden, of met een zeer scherp mes je substraat eraf schrapen. Het voordeel van de "schraap" methode is dat je ook altijd een heel klein stukje paddenstoel eraf schraapt waardoor ze blauw kleuren. Hoe blauwer ze uitslaan, hoe beter je oost (een goede methode dus om de sterkte van je verschillende flushes te beoordelen).

Ik zie wel dat een aantal paddenstoelen hoedjes open staan. Eigenlijk dien je ze te plukken VOOR deze open gaan. De sporen kunnen namelijk op je substraat vallen en zo mogelijk je kit besmetten. Je kan ze dus beter ietsje "te vroeg" plukken en daarmee meerdere flushes oogsten dan de ze groot laten groeien en zo misschien in totaal minder te oogsten.

Des al niet te min ziet het er goed uit! Veel plezier ermee :wink:

aapkut

Badass junkie
30 gram Colombiaan is volgens mij wel een dikke trip ik had laatst zn 10 gram gedroogde Colombiaan en ik ging wel lekker uit me saus :P

Spatzi

Belezen gebruiker
10 gram gedroogde? Daar waag ik me niet aan... :)

Anyways, zojuist de 2e lading geoogst: net geen 100 gram! (Toch weer 3 hele dikke porties...) :grin:

Alleen een ding, sommige hoedjes zien er een beetje gescheurd uit. Of niet zo mooi, een beetje vaal aan de bovenkant. De eerste oogst was veel mooier. Kan dat kwaad?

Zoiets:

(Goedkope camera, sorry...)

Mayan

Bewuste gebruiker
MLooie oogst spatzi!

10G droog ach, valt wel mee hoor... Wanneer je aan het pieken gaat is die ongemakkelijkheid zo weg.
Ik had het laatst 40g verse cambodians op... Ik heb wel getript, maar was zo snel gedaan.
Ik voelde me ook langer ongemakkelijk dan dat ik piekte. Weet niet hoe het kwam, maar dat was zo'n trip die je teleurgesteld achterlaat.
Niet dat ze slecht was, maar heb er al beter gehad. Ik werd wat emo tegen mijn vriendin, hebben goed gepraat en wat relatieproblemen opzij kunnen zetten. Maar dat heeft helaas allemaal maar een paar uurtjes geduur :tongueout:

Spatzi

Belezen gebruiker
Ceko zei:
Wow heb je binnen een week zoveel extra of is dit een andere growkit?

Zelfde growkit, maar ik praat dan ook met ze, zing liedjes waar ze bij zijn, omring ze met gekregen buddah beeldjes en brand wierook in hun bijzijn... :wink:

Maar ik ben blij verrast met de hoeveelheid die er uit komt. En de volgende steken alweer aardig hun kopje uit, ongeveer 1/3e van de laatste oogst zo te zien. :grin:

Echelon

Belezen gebruiker
netjes hoor :smoke:
maar dude... zingen?!?!
Tis een mooie oogst hoor, maar t blijft een schimmel ouwe

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
netjes hoor
maar dude... zingen?!?!
Tis een mooie oogst hoor, maar t blijft een schimmel ouwe

Haha, je denkt toch zeker niet dat hij dit serieus bedoelde :tearsofjoy:

Maarre het ziet er goed uit.. Kost het nou veel tijd om paddo's zelf te kweken?
Ik zit er namelijk over te denken om ze zelf ook te gaan kweken als ik op mezelf woon, maar ik heb er totaal geen verstand van.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Als je zo'n kant en klare kweekset hebt, kost het zo goed als geen werk. Het enige wat je hoeft te doen is de boel soaken en oogsten, that's it. Moet je wel nog zo'n kit zien te vinden...

Paddo's kweken ''from scratch'' zegmaar, is een ander verhaal. Hier moet je wel ff wat moeite insteken.

Info: http://www.mushplanet.com/nl/kweekmethoden.php

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Momenteel niet....Al weet ik niet of dit komt doordat de voorraad tijdelijk op was, of het verbod. heb ze iig nog wel verkocht zien worden daar na 1 december.

KoxBox

Badass junkie
De Sjeik zei:
Momenteel niet....Al weet ik niet of dit komt doordat de voorraad tijdelijk op was, of het verbod. heb ze iig nog wel verkocht zien worden daar na 1 december.

Ja, het komt omdat de voorraad op is af en toe hebben ze er weer een paar maar ze zijn altijd rap terug uitverkocht...

Spatzi

Belezen gebruiker
Nog een klein oogstje, net aan 50 gram:

Tot nu toe 9 porties er uit gehaald: 7 flink forse dosissen en 2 standaard porties. Maar er komt nog meer aan! Wederom steken er weer een aantal kleine kopjes net boven de aarde uit. Voorlopig heb ik er al voor dik een jaar aan voorraad uit! :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat is mooi de moeite waard, hoeveel ben je nou voor die kit kwijt geweest?
Ik ga ze binnenkort ook maar kweken aangezien ik me voorraad aardig heb uitgedunt, maar dan geen kit maar met doe het zelf dingen(sporen spuit, substraat, etc.).

Spatzi

Belezen gebruiker
Deze heb ik gekocht tijdens de uitverkoop op de dag voor het paddoverbod; 15 euro! Die kitjes waren normaal 40 euro. Duidelijk waar voor m'n geld gekregen. :grin:

Spatzi

Belezen gebruiker
Vannacht voor de 1e keer getript van mijn eigen zelfkweek shrooms. Lekker hoor! Samen met mijn maat, ieder een flinke portie colombiaanse genomen (droog niet gewogen, maar vers geplukt waren ze 40 gram per portie) en 1 normale portie hawaiiaanse die ik nog had liggen samen gedeeld. Thee van gezet, zoethoutthee; was eigenlijk best goed te drinken!

Het was een enigzins 'zware' trip, maar wel erg vrolijk, ontspannend en nog prima te sturen. Ik was best moe en het was onwijs laat, dus ik lag haast te slapen op een gegeven moment. Zoooooo ontspannend! Heftige visuals gehad, en serieus: de cd 'Doggystyle' van Snoop Dogg is zo'n relaxete tripbegeleider. Ik houdt eigenlijk niet echt van Rap, maar dit was wel erg lekkerrrrr! Met af en toe een hijsje van de puurpijp er tussendoor, met homegrown K2, hmmmmmm. :stoned: "Laid back..."

Het grappige was, op een gegeven moment waren we allebei bekaf. Hij was op de bank gaan liggen en ik was na een lange, warme douche op bed gaan liggen, lekker warm onder de dekens. (Douchen tijdens de trip is bij mij een vast ritueel als ik thuis trip. Da's namelijk zooooooo fijn! :grin:) De muziek stond nog wel gewoon aan en we konden het allebei goed horen. Elke keer barstten we op dezelfde momenten in lachen uit, door stukjes in de muziek. Da's zo tof, dat je onafhankelijk van elkaar toch de zelfde dingen opmerkt en voelt.

De trip in de cooldown fase nog afgesloten met een paar afleveringen van family guy. Topavondje!

Kay

Newbie
Paddo's leken mij altijd heel eng maar wil het nu toch wel eens proberen.. Even opzoek naar zo'n kit. Of ben ik nu echt veel te laat..?

KoxBox

Badass junkie
Kay zei:
Paddo's leken mij altijd heel eng maar wil het nu toch wel eens proberen.. Even opzoek naar zo'n kit. Of ben ik nu echt veel te laat..?

Je kan ze allesinds niet meer bestellen op azarius voor een tijdje, in gewone smarshops weet ik niet of ze nog verkocht worden.

Spatzi

Belezen gebruiker
Kay zei:

Weinig kans om ze nog via de reguliere kanalen te krijgen vrees ik. :(

KoxBox

Badass junkie
Je kan nog altijd "tripknollen" of philosopher stones kopen in de smartshop... En met een beetje geluk hebben ze nog andere soorten ook want dat verbod wordt niet echt zo serieus genomen heb ik al willen merken.

Spatzi

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Je kan nog altijd "tripknollen" of philosopher stones kopen in de smartshop... En met een beetje geluk hebben ze nog andere soorten ook want dat verbod wordt niet echt zo serieus genomen heb ik al willen merken.

Ja, da's waar! En laten philly stones nu net de paddo's zijn om relaxed mee te leren trippen. Niet zo'n golvende trip maar meer konstant, niet te gek zwaar (mits je een normale portie neemt) en je voelt je er echt mega blij op. (Euforisch zelfs?) Mijn 1e trip was op Philly stones en ik was echt volledig van de wereld, op een bijzonder goede manier. Enig nadeeltje: Leg kauwgom klaar want ze zijn behoorlijk goor. :wink:

Bovenaan