1e vlucht Psilocybe Cubensis 200gram!

Baradon

Newbie
Hee iedereen, net mijn eerste vlucht geoogst en tot mijn verbazing geeft mijn weegschaal 200 gram aan! Ik ben hier natuurlijk zeer blij mee maar ik wil mijn kleine goden natuurlijk niet verpesten door ze verkeerd te drogen. Dus vandaar ook mijn vragen,

Ik droog ze momenteel in een bureau-la tussen vellen keukenpapier, het is er donker ik heb de laatjes v.t.v. schoon gemaakt en afgedroogt. Op de bodem van de la ligt een droogdoek (theedoek) waarop een laag keukenpapier, de paddo's en daarop weer keukenpapier. Ik ben van plan het keukenpapier dagelijks te verversen. Is dit genoeg of moet dit 2 maal daags, of doe ik het helemaal fout? Ik heb het hele forum doorgelezen dus ik ben op de hoogte van de verschillende droogmethodes en volgends mij is het goed maar wil het zeker weten, en natuurlijk jullie verblijden met een paar foto-tjes:wink:

21 juli gesoaked, 22 juli begonnen deze foto is van 30 juli (dus dag 9) op dag 7 zag ik de 1e pins.

vlak voor het oogsten, nog in de zak op 3 augustus (dus dag 13)

zak er af gehaald (dag 13)

andere kant (dag 13)

van onderaf, lijken ze groter:P (ze zijn ongeveer 8 tot 9 vanaf het substraat (1 a 2 cm langer na pluk doordat ze in t substraat beginnen)

alles geplukt

in de weegschaal, hehe jezus alles spreekt nogal voor zich he:P

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Zo droog is ze dus, in 2 laatjes want in 1 paste niet(A) maar is dit zo goed? de linker is al met de laag keukenpapier over de paddo's heen de rechter dus zonder. (heb ik er wel overheen gedaan maar voor de foto:P)

btw het zijn er 57 (echte paddo's) en 19 aborts (paddo's onder de 4cm rekende ik ook als abort onder de 9mm heb ik weggegooit)

Sybliminal

Experimenterende gebruiker
Wauw, dat ziet er echt heelgoed uit hé! :hearteyes: Allemaal mooi gelijktijdig opgekomen, ik ben jaloers :P

Wat dat drogen betreft, hoef je niet heel moeilijk te denken.
Ik heb ze altijd in het donker, op een bord of in een (aluminium) doosje, met zowel onder als boven, met keukenpapier bedekt. En heb de gehele droogperiode (1 tot 2 weken) nooit de tissues vervangen.
Verder hou ik ze verspreid (wat ik bij jou ook zie) en zorg ik voor wat luchtcirculatie door ze niet in een kleine gesloten ruimte te houden. Hierdoor is het volgens mij ook onnodig om de tissues te vervangen omdat de paddo's zo langzaam vocht verliezen en de tissues droog blijven, althans, dat is bij mij het geval.
Wat je kan doen is dat je je paddenstoeltjes iets wat naar achteren opschuift en je la op een klein kiertje te houden. Ik zie dat je la wel aardig vol is, en omdat ze elkaar beter niet kunnen aanraken zou je je boven op de eerste reeks shrooms 2 lagen tissue kunnen leggen, deze weer beleggen met paddo's en vervolgens afsluiten met wat tissues. bedek geen paddo's met een doek (bodem kan wel) want dit lijkt me wat te zwaar voor ze, tissue is daarentegen lekker licht en 'luchtig' en daarmee perfect om al dit lekkers te drogen.

Ik stapel ze meestal ook wel. Aangezien ik het niet vaak heb meegemaakt dat alle paddenstoeltjes gelijk geoogst kunnen worden, knal ik elke keer dat ik een paar volwassen paddos heb geplukt erbovenop (gescheiden met tissues) tot ± een max van 4 lagen. Dit bespaard me ruimte, materiaal en moeite (oehhh wat onprofessioneel :P ) en dit is altijd prima verlopen dus ja, waarom niet.

Eigenlijk weet ik niet precies hoe essentieel de luchtcirculatie is, maar logica zegt me dat dit het droogproces bevorderd + de kans op rotten/verslijmen verkleint (hoewel ik het heel knap vind als dat gebeurd :P ) en dat is wat we willen, niet? Voor zover ik weet hoeven paddo's niet een bepaalde tijd te drogen aka rijpen zoals het met wiet t geval is. Dus hoe sneller hoe beter.

Mooie foto's trouwens, jij hebt echt een heel mooi growkitje te pakken.

sjit man wat een onnodig lange poost is dit :stoned:

suc6 met drogen en dat er nog vele paddo's mogen volgen

Bovenaan