1e x trippen

sosaa

Bewuste gebruiker
Beste mensen,

Door dit forum ben ik erg geïnteresseerd geworden in tripmiddelen. Ik heb in mijn leven kilo's wiet, paar keer xtc en regelmatig speed en coke gedaan maar nu wil ik wel wat anders gaan proberen. Welk middel raden jullie aan om dit voor het eerst te doen? Ik ga het thuis bij een vriend doen die ook weinig tot geen ervaring mee heeft. Nu trokken vooral 2cb en LSD mijn interesse, welke zal ik nemen of als jullie andere opties hebben(en waarom die juist) hoor ik dat ook graag! Bij voorbaat dank!

inner_search

Badass junkie
Iedereen zal me tegenspreken , maar in zou voor een kleine dosis nn dmt gaan dan..
Duurt 10 15 minuutjes , maar is ineens wel zeer heftig.
Heb dit weekend men eerste lsd trip gedaan en het was super !
Maar moest ik nog geen paddo's of dmt gedaan hebben , zou ik "te" vinden als eerste tripmiddel.

Edit*
Dmt voor de duratie van de trip , als je het niet leuk vind is het zo voorbij..

sosaa

Bewuste gebruiker
Leuk dat je interesse hebt in trippen. Trippen is echt magisch!

Ik zou voor iets kortwerkends kiezen zoals 2cb. Is goed te handelen.
Ja dat is op dit moment mijn eerste keus eigenlijk ook. Moet zeggen dat ik maanden geleden nog dacht; dat trippen is mij wat te heftig omdat ik soort van bang ben dat ik gek wordt in me hoofd en dat k het niet meer wil maar je kan het niet stoppen dan natuurlijk. Dus idd niet te lang werkend spreekt mij wel aan

sosaa

Bewuste gebruiker
Iedereen zal me tegenspreken , maar in zou voor een kleine dosis nn dmt gaan dan..
Maar moest ik nog geen paddo's of dmt gedaan hebben , zou ik "te" vinden als eerste tripmiddel.

Edit*
Oke, zal me ook is in dmt gaan verdiepen. Ja duidelijk, LSD haal ik van de lijst haha!

benzzzy

Badass junkie

Edit*
Persoonlijk zou ik dmt afraden ivm de moeilijk om dit goed te verdampen en de intensiteit.
Veel ruimte om het te verpesten.

Als alles goed gaat en je dosering niet te hoog of laag is dan zou dmt Idd niet verkeerd zijn maar. Voor een beginner is het vrij tricky.

Persoonlijk zou ik Idd 2cb of lsd aanraden.
2cb is zwz een veiligere keus betreft intensiteit en mogelijk bad gaan maar zal Wss minder introspectie bieden.

LSD daartegen zal waarschijnlijk meer introspectie geven maar wel met een groter risico op bad gaan (voor 12 uur!).

Alle 2 zijn eigelijk relatief goede keuzes als de doseringen goed zijn (dus geen 200ug's eerste keer of 30mg's)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @bensosa

Leuk dat je interesse hebt om een keer te gaan trippen. Ik kan me goed voorstellen dat het spannend is. Qua middel zou ik zelf voor 2-cb, Psilocybine (de werkzame stof in truffels) of lsd kiezen. Ze hebben allemaal zo hun eigen voor - en nadelen.

Het voordeel van 2-CB is dat het, in het algemeen, als iets minder heftig wordt ervaren en niet al te gek lang duurt. Psilocybine duurt iets langer en kun je makkelijk legaal krijgen in de smartshop. LSD duurt echt heel lang maar vind ik zelf mentaal wat "makkelijker" dan psilocybine.

Maar volgens mij is de keuze voor een middel eigenlijk veel minder belangrijk dan een aantal andere zaken zoals:
- Start met een lage dosis als je voor het eerst gaat trippen
- Doe het in een veilige fijne omgeving
- Doe het alleen als je lekker in je vel zit
- Combineer niet met alcohol of andere drugs

Hoger doseren of trippen op een feestje kan altijd later nog. Start gewoon rustig aan met een goede vriend in een rustige veilige setting als je beide happy bent. Dan is de kans op een slechte ervaring zo minimaal mogelijk.

inner_search

Badass junkie
Persoonlijk zou ik dmt afraden ivm de moeilijk om dit goed te verdampen en de intensiteit.
Veel ruimte om het te verpesten.
Klopt. Eerste keren dmt deden we 50/60mg in de base pijp , maar kregen maar een goede 20 a 30mg binnen (wat ik niet erg vond want dan hadden we een gedacht wat ons te wachten stond) omdat er te weinig rook kon ontwikkelen , daarom beter ineens "the machine" of hoe heet het maken..

Ieder zen ding natuurlijk, maar in zou led nie afgekunnen hebben als eerste tripmiddel.

Mss salvia of zoals @Eik zij een doosje truffels.

रति

Wijs gebruiker
Beste mensen,

Door dit forum ben ik erg geïnteresseerd geworden in tripmiddelen. Ik heb in mijn leven kilo's wiet, paar keer xtc en regelmatig speed en coke gedaan maar nu wil ik wel wat anders gaan proberen. Welk middel raden jullie aan om dit voor het eerst te doen? Ik ga het thuis bij een vriend doen die ook weinig tot geen ervaring mee heeft. Nu trokken vooral 2cb en LSD mijn interesse, welke zal ik nemen of als jullie andere opties hebben(en waarom die juist) hoor ik dat ook graag! Bij voorbaat dank!
Zoveel mensen zoveel smaken, dus ik ga je iets anders adviseren dan de personen hierboven. Ik zou je adviseren een natuurlijk middel te nemen. Truffels/paddo’s in lichte dosering om mee te starten. Chemische middelen geven je nooit de diepgang en gevoelsconnectie welke psilocybine houdende midddlen geven.

Wat is je doel van trippen? Een leuke ervaring? Of meer diepgang. Dit is ook belangrijk bij je keuze van het middel.

benzzzy

Badass junkie
Salvia raad ik af.
Dit is totaal niet representatief van psychedelica.

Salvia is unique zeer intense en waarschijnlijk niet fijn.

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik ga akkoord met iedereen die truffels aanraadt.
Dosering is veel belangrijker dan het middel om geen te heftige eerste ervaring te hebben.
Ik weet niet, ik ben niet iemand van "enkel natuurlijk kan goed zijn" maar op een manier voelt truffels toch veel échter trippen dan 2C-B, hoewel de gelijkenissen eigenlijk groter zijn dan de verschillen.
Dus als je eerste ervaring met truffels is dan heb je van de eerste keer een echte psychedelische ervaring. Ik zou 7,5g aanraden gezien je terughoudendheid die je eerst had. En zie hoe dat valt. Ik kan je echter niet beloven dat je met die portie al van je eerste keer de full experience met visuals en al gaat hebben.
Vind de bodyload bij truffels ook veel beter dan 2C-B.

Maar eigenlijk zal iedereen hier gewoon zijn favorieten shillen lijkt mij 🤣😅

benzzzy

Badass junkie
2cb is weldegelijk trippen.

Het feit dat het goed handelbaar is in lagere doseringen dat bijpaken mogelijk is en dat tolerantie niet te snel vormt maakt dit toch wel een mooi middel om mee te beginnen gezien je er rustig in kan komen door met 15mg te beginnen en eventueel meer te pakken als dat nodig blijkt.

Zo heb je toch echt de mogelijkheid om voorzichtig een zeer stevig tripje te pakken als je dat denkt te kunnen handelen.

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik zou net afraden om bij te nemen voor je eerste keren. Je hebt nog helemaal geen ervaring met de curve van intensiteit binnen je trip zelf, en die kan soms bedriegen (bv denken dat je in de comedown zit terwijl je eerder tussen twee golven zit).
En met bijnemen krijg je ook moeilijker referentiekader van hoeveel je volgende keer zou kunnen nemen, omdat je niet weet hoeveel tolerantie en reeds gemetaboliseerde moleculen je trip minder intens heeft gemaakt.

inner_search

Badass junkie
Maar eigenlijk zal iedereen hier gewoon zijn favorieten shillen lijkt mij 🤣😅

Vooral dit denk ik :grin:
Persoonlijk voelde ik me nooit klaar voor lsd , tot ik er met ging micro'en , toen ik per ongeluk door een meer geconcentreerde oplossing 40ug genomen had en een soort van halve trip had , was ik er niet meer bang voor om bad te gaan.

Ik lees hier nu ook al 2 keer dat psilo je meer diepgang of 1zijns gevoel geven.
Dat vond ik persoonlijk veel meer bij lsd (ald52).
Salvia was idd een domme tip ,die woorden trek ik even terug, persoonlijk ervaar ik salvia altijd zelf als 10 minuten zwaar bad gaan.

En men laatste keer 2c-b vond ik niet fijn en moest ik een lijn speed nemen om "beter" te worden , dus die raad ik persoonlijk niet aan

sosaa

Bewuste gebruiker
Zoveel mensen zoveel smaken, dus ik ga je iets anders adviseren dan de personen hierboven. Ik zou je adviseren een natuurlijk middel te nemen. Truffels/paddo’s in lichte dosering om mee te starten. Chemische middelen geven je nooit de diepgang en gevoelsconnectie welke psilocybine houdende midddlen geven.

Wat is je doel van trippen? Een leuke ervaring? Of meer diepgang. Dit is ook belangrijk bij je keuze van het middel.
Een leuke ervaring zeker maar het 'belangrijkste' is om eens te ervaren wat echt trippen is haha! Kennis ermee maken.

benzzzy

Badass junkie
Door te beginnen met een lagere dosering 1.5 uur te wachten evalueren hoe hij zich voelt en inschatten of 5mg meer hanteerbaar zou zijn.

Martinus

Wijs gebruiker
Mijn stem gaat ook naar truffels. Als je niet te veel neem is dat een zeer fijne ervaring. Het is legaal dus makkelijk te kopen.
In mijn ervaring is tussen de 5 en 10 gram truffels vaak heel chill en ik ervaar dan vrijwel geen hallucinaties, maar ik raak dan wel helemaal in het "NU". Het is heel leuk om dan samen met een vriend te chillen en te converseren over van alles. Of even buiten van de natuur te genieten.
Als dat je goed val kun je later een hoge dosis nemen.
Of als je niet bang voor jezelf ben dan kun je ook gewoon meteen los gaan en 15g of meer naar binnen werken :P

Kijk wel uit dat je er geen wiet bij rook. Dat heb ik een keer gedaan en dat kan wel behoorlijk intens zijn.
Bijnemen kan, maar je kan ook gewoon een paar weken later het opnieuw proberen en de dosis opschroeven.
Je krijg beter overzicht van welke dosis wat doet als je niet bij neemt.

Laatst bewerkt:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Als je eenmaal een middel gekozen hebt, lees je dan vooral goed in! Dan weet je beter wat je kan verwachten en zal je niet zomaar overdonderd worden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik steun de truffelbrigade. Gewoon lekker legaal, makkelijk een pakje truffels bij de smartshop kopen, een bescheiden dosering afwegen (8-10 gram of zo) en lekker genieten en kennis maken van niet al te heftig trippen. DMT eerste keer, wat een gedoe joh... Of je moet iemand kennen die precies weet hoe het moet, i guess... Met truffels heb je ook nog dat de trip (imo) een ideale duur heeft. 4-6 uurtjes. Niet te lang en vooral ook niet te kort, waardoor het allemaal wat op een langzaam tempo verloopt zodat je je er ook nog wat van kunt herinneren achteraf.

LSD zou ik lekker later eens een keer proberen. Wat als je al gauw door hebt dat trippen niet je ding is, dan zit je daar met nog een dikke 10 uren trippen voor de boeg. Daarnaast geeft psilocybine (truffels/paddo's) in mijn ogen op een normale dosering (10-15 gram) meer het gevoel dat je echt even in een hele andere werkelijkheid zit dan LSD op een normale dosering. (circa 100 microgram) Voor mij dan... Truffels zijn wat magischer dan LSD vind ik. En ideaal voor een eerste kennismaking met psychedelica. Velen hebben het vaak over 2C-B. Toegegeven, ik heb het maar 2 keer gedaan, maar een vriend en ikzelf vonden het maar tegenvallen en een hele irritante bodyload hebben. Veel meer plezier gehad met truffels/paddo's en LSD (en derivaten van LSD).

En wat betreft plezier: je kunt als je samen tript met mensen waar je goed mee overweg kunt echt hi-la-rische ervaringen hebben met truffels. Er is geen middel waar ik harder op in de slappe lach heb gelegen. Letterlijk voor uren lang soms. (met kleine adempauzes :wink: ) Het gezelschap is dan wel erg belangrijk. Doe je het met goede vrienden waar je normaal ook al veel lol mee hebt, dan staat je echt nog wat te wachten. Lol hebben op wiet is er helemaal niets bij. :wink:

Ik lees hier nu ook al 2 keer dat psilo je meer diepgang of 1zijns gevoel geven.
Dat vond ik persoonlijk veel meer bij lsd (ald52).
Psilo voelt voor mij in eerste instantie al magischer aan. Er heerst altijd een beetje een sprookjessfeer en sprookjes hebben ook altijd een wat duister element, wat ik dus vaak ook sterk voel bij truffels/paddo's. Maar niet meteen op een verkeerde manier. Verder geeft psilo me heel erg een visceraal gevoel van connectie met de aarde, met de planten en met het water en soms ook heel erg met het kosmische. Met LSD en dergelijke is er wellicht eerder het typische overkoepelende eenheid gevoel met alles. Dat kan ook prima met psilo, maar daar moet ik dan eerst wel hard voor werken door zwaar spiritueel werk. Oude pijn voelen en loslaten en zo. Maar meestal ervaren mensen die er nieuw mee zijn dat niet zozeer. Het middel gooit mensen meestal niet direct in het diepe, maar laat ze eerst wat spelen in het pierenbadje. :wink:

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
En wat betreft plezier: je kunt als je samen tript met mensen waar je goed mee overweg kunt echt hi-la-rische ervaringen hebben met truffels. Er is geen middel waar ik harder op in de slappe lach heb gelegen. Letterlijk voor uren lang soms. (met kleine adempauzes :wink: ) Het gezelschap is dan wel erg belangrijk. Doe je het met goede vrienden waar je normaal ook al veel lol mee hebt, dan staat je echt nog wat te wachten. Lol hebben op wiet is er helemaal niets bij. :wink:
Wil dit klopt idd wel.
Als ik truffels neem met een vriend ,is trouwens altijd dezelfde vriend waar ik psychedelica met neem..
Ik voel me alleen met hem op mijn gemak om te trippen (of alleen..) lachen we ons uren kapot op de psilo , en ik vind het nog lekker smaken:grin: lekker die zurigheid die langs je mond je keel indrupt

@bensosa moest je er uitgeraken wat je zou nemen , combineer dan zeker niet met speed (lees wel vaker dat je speed zeer leuk vind :grin: ), of snuif een paar dagen niet van tevoren , ik heb gemerkt dat dit persoonlijk remmend is op men open geest tijdens een trip.

Edit*
Sorry , neem maar lekker truffels dan , ik vergeet dat ze bij jullie gewoon te koop zijn in de shop , lekker handig :confounded:
Persoonlijk enkel ervaring met high hawaian's en Dragon dynamite.
Waarvan de laatste met uitstek de beste vind (7 keer op getript.)

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Psilo voelt voor mij in eerste instantie al magischer aan. Er heerst altijd een beetje een sprookjessfeer en sprookjes hebben ook altijd een wat duister element, wat ik dus vaak ook sterk voel bij truffels/paddo's. Maar niet meteen op een verkeerde manier. Verder
Snap zeker wat jullie er met willen bedoelen , maar zou dat dosis gebonden kunnen zijn ?
Weet niet persies meer hoeveel g er in een doosje zit , maar ik nam altijd eerst een half en na 2 uurtjes de andere helft (dragon dynamite).
Ik trip hem dan wel hard en heb wel meer connectie met dieren en de wereld laat ons zeggen.
Maar truffels staat bij mij eigenlijk voor , ongekende lachkicks , drinken dat suuuuuupersmaakt (gini is men fav op psilo)
En eindeloos filosoferen over alles wat je maar kan denken.
Terwijl ik zaterdag met men ald52 trip , nix anders wou doen dan eindeloos de natuur gaan ontdekken en verteld staan van hoe alles nu eigelijk daadwerkelijk ik elkaar zit (kort uitgelegd :grin:)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Snap zeker wat jullie er met willen bedoelen , maar zou dat dosis gebonden kunnen zijn ?
Weet niet persies meer hoeveel g er in een doosje zit , maar ik nam altijd eerst een half en na 2 uurtjes de andere helft (dragon dynamite).
Ik trip hem dan wel hard en heb wel meer connectie met dieren en de wereld laat ons zeggen.
Maar truffels staat bij mij eigenlijk voor , ongekende lachkicks , drinken dat suuuuuupersmaakt (gini is men fav op psilo)
En eindeloos filosoferen over alles wat je maar kan denken.
Terwijl ik zaterdag met men ald52 trip , nix anders wou doen dan eindeloos de natuur gaan ontdekken en verteld staan van hoe alles nu eigelijk daadwerkelijk ik elkaar zit (kort uitgelegd :grin:)
Hoe jij je truffelervaringen omschrijft, dat lijkt erg op hoe ik het ervaar samen met vrienden thuis. Ik trip echter meestal alleen en dan komt die sprookjes aard van truffels (en paddo's) veel meer naar boven.

Als je psilo buiten doet, dan zul je ook een enorm diepe connectie met de natuur beleven.

inner_search

Badass junkie
Hoe jij je truffelervaringen omschrijft, dat lijkt erg op hoe ik het ervaar samen met vrienden thuis. Ik trip echter meestal alleen en dan komt die sprookjes aard van truffels (en paddo's) veel meer naar boven.

Als je psilo buiten doet, dan zul je ook een enorm diepe connectie met de natuur beleven.
Thx voor de tip ! Ik ben nog niet verder geraakt dan de tuin van men vriend op de truffels. Die kijkt wel op een paradijs met vijver vol koi's overal Chinese lampjes en gekleurde lampenslierten. Dat is dan wel weer prachtig , ook zonder drugs :grin:

Men volgende trip word toch met die 1ne vriend 1p binnen 2 weken , weeral starten in de waaslandse polders (als het weer mee zit) en eindigen bij mij thuis met een candyflip.
Moet ik me nog even in verdiepen om hoelaat en hoeveel ik de md dan moet nemen :sunglasses: :cheerpompom:.

Cerberus

Wijs gebruiker
Psilo voelt voor mij in eerste instantie al magischer aan. Er heerst altijd een beetje een sprookjessfeer en sprookjes hebben ook altijd een wat duister element, wat ik dus vaak ook sterk voel bij truffels/paddo's. Maar niet meteen op een verkeerde manier.

Ja, exact goed omschreven! En het duistere voelt voor mij aan als "een dreiging in de verte". Alsof de plaats waar jij bent (kan een heel stuk bos of festivalterrein zijn) het oog van de storm, de tuin van Eden, een bewaakt stuk paradijs is, en alles erbuiten is chaos en gevaar. Heb dit reeds meermaals meegemaakt in meerdere of mindere mate. En ik heb met psilo nog nooit alleen getript trouwens en toch heb ik dit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, exact goed omschreven! En het duistere voelt voor mij aan als "een dreiging in de verte". Alsof de plaats waar jij bent (kan een heel stuk bos of festivalterrein zijn) het oog van de storm, de tuin van Eden, een bewaakt stuk paradijs is, en alles erbuiten is chaos en gevaar. Heb dit reeds meermaals meegemaakt in meerdere of mindere mate. En ik heb met psilo nog nooit alleen getript trouwens en toch heb ik dit.
Ja dat heb ik ook. Maar daar kun je doorheen breken. En het ego bereikt de andere kant niet. :wink:

Cerberus

Wijs gebruiker
Ik heb sowieso niet écht schrik voor de "chaos daarbuiten" trouwens. Het werkt vooral sfeerscheppend. Ik zou er zo naartoe wandelen als ik voelde dat het nut had (maar het is doorgaans nogal ver). Bijvoorbeeld op een psychedelisch festival in Friesland had ik de indruk dat ons festival een rainbow fantasy happy plaats was en alles erbuiten grijs en grauw en chaos en gevaar (mede door het onweer). Ik zou nu niet moeite doen om weg te gaan van het festival maar het schept een band met de plek en de mensen waar ik nu ben, alsof ik inderdaad in een sprookje meedoe. Oh man ik heb heimwee naar truffels, het is meer dan anderhalve maand geleden.

sosaa

Bewuste gebruiker
Nou ik ben eruit. Ik ga voor de truffels omdat dit natuurlijk, makkelijk te doseren en makkelijk te verkrijgen is! Ik ga het echter doen als het wat warmer wordt zodat we het in het bos kunnen doen. Bedankt voor het meedenken en zal laten weten hoe het was!

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik zou beginnen met een lage dosis truffels, omdat deze (naar mijn mening, ik voel de reacties al komen) wat vriendelijker van geest zijn. Ook aanzienlijk empatischer dan bijvoorbeeld LSD. Er is gewoon meer magie bij truffels dan bij LSD en zeker 2C-B.

Ook duren truffels maar een uur of 4-6, terwijl LSD bij mij een goede 15 uur duurt.

Truffels zijn ook het veiligst, natuurlijk (geen goed argument trouwens), en hebben veel meer/mooiere visuals dan 2C-B/LSD. Ook veel meer therapeutische potentie naar mijn mening.

Sommige zweren bij LSD, en andere bij psilosine. Ik vind truffels aanzienlijk leuker en bijzonderder.

Ook hoef je geen wetten te breken, en ook testen is niet nodig.

Edit: zie dat je al de juiste keuze hebt gemaakt, sorry ik zag dit te laat:). Bos is zeker een aanrader!

Anderemaan

Wijs gebruiker
Psilo voelt voor mij in eerste instantie al magischer aan. Er heerst altijd een beetje een sprookjessfeer en sprookjes hebben ook altijd een wat duister element, wat ik dus vaak ook sterk voel bij truffels/paddo's. Maar niet meteen op een verkeerde manier. Verder geeft psilo me heel erg een visceraal gevoel van connectie met de aarde, met de planten en met het water en soms ook heel erg met het kosmische.
Dankjewel hiervoor, ongeveer een samenvatting van mijn tweede keer truffels. Heb huilend met de meest intense euphorie gezegt dat ik als kind zo graag in een sprookje wou leven, en dit nu onverwachts uitkomt.

Zoveel emotie en genot heb ik nooit verder ervaren, zelfs niet bij mijn eerste intense relatie. Je bent niet verliefd op alles zoals op MDMA, je bént alles. Zo sterk is de empathy.
Ik knuffelde de bomen en bewonderde de natuur op een nieuw level, iets wat ik nogsteeds intenser ervaar dan voor die ervaring.

Bovenaan