1mg tot 1.5mg per kilo??

btard

Newbie
Ik heb vorige zomer MDMA ontdekt en ben hier nog steeds helemaal ondersteboven van. Ik had het daarvoor nooit voor mogelijk gehouden dat er een stof bestaat is die je werkelijk zo ongelofelijk geweldig laat voelen. Helaas zitten er ook mindere kanten aan MDMA, net zoals de meeste andere drugs. De comedown, de dinsdagdip en de gezondheidsrisico's. Ik neem deze risico's heel serieus, want ik weet dat het onverantwoordelijk gebruik van deze stof kan leiden tot "losing the magic" en lichamelijke en psychische problemen.

Er is alleen één regel, of liever gezegd richtlijn, waar ik meer moeite mee heb: de 1 tot 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht. Ik neem aan dat deze regel gaat over de totale consumptie op een avond en niet over de hoeveelheid mdma op een bepaald moment in je lichaam. Als man van 70 kg zou ik dus niet (veel) meer dan 100 mg moeten innemen.

Uitgaande van pillen getest tussen de 150-200 mg; Als ik begin met een kwartje merk ik na een uur nog niks behalve een vaag en onbestemd gevoel. Als ik daarna weer een kwartje neem, of meteen begin met een halve, ga ik super lekker. Niet overdreven strak, maar precies dat "Wajjoooo" gevoel. Dit gevoel neemt langzaam af en ongeveer 2 uur later ben ik weer redelijk normaal en nog een uur later is het gewoon niet leuk en moet ik echt bijpakken. Maar dan zit dus al ongeveer om mijn aanbevolen maximum hoeveelheid.

Tijdens mijn eerste festival nam ik alleen kwartjes elke keer als ik de comedown voelde komen. Zo kreeg ik aan het begin van het festival bij de inslag dat HYPED gevoel en later iets meer mellower, maar ook heel chill. Ik ga dan echt niet te hard en heb ook het gevoel dat ik niet minder moet nemen. Maar op festival wat 8 uur duurt, gebruik ik toch al snel anderhalve pil, dus veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Overigens ken ik bijna geen mensen die zich daadwerkelijk aan deze richtlijn houden.

Kunnen andere mensen wel een heel festival doorkomen zonder meer dan aanbevolen te nemen. Of beginnen jullie dan pas later op het festival met de xtc? Is mijn dosis dan ook daadwerkelijk veels te hoog en gevaarlijk of is deze richtlijn een beetje overtrokken? Zo niet, zou het dan verstandiger zijn om te beginnen met een beetje ketamine op een festival en als dat halverwege is uitgewerkt pas de xtc innemen, of is meerdere soorten drugs op één dag sowieso gevaarlijker en schadelijker?

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Btard,

Allereerst is je dosis echt niet veel te hoog maar dat is in vergelijking met sommige andere verhalen hier waar we helaas veel mee te maken krijgen. Die doen rustig op een feestje een pilletje of 4 of 6 of meer. Dit zijn uitschieters waar ik als raadgever hier ook echt niet veel mee kan.

Ik snap je dilema. Je wilt je netjes aan de regels houden maar wilt er ook uit halen wat er in zit en voelt je ook niet slecht of opgefokt of te wazig als je iets meer neemt. Ik zelf red het ook niet altijd om me precies aan de regel te houden maar ik probeer het wel zo goed mogelijk. Voor mij zijn er twee goeie manieren waarmee ik het meestal wel red.

1. Ik neem eerst iets anders. Dit moet dan wel iets zijn wat je leuk vind en liever niet iets wat de xtc daarna alleen maar schadelijker maakt. Ik neem dan bijvoorbeeld eerst 2C-B. Maar goed dit moet je liggen en leuk vinden.

2. De beste manier is het uitstellen van het nemen van de xtc. Vaak weet ik ongeveer wel wanneer ik ga hoe laat het feest is afgelopen. En dus tel ik terug wanneer ik mijn xtc mag gaan innemen. Ik vind het dan ook niet erg om te wachten.

En nog even over je dosering. Meestal pak ik eerst 2/3e van mijn totaal en na 2,5 uur nog 1/3e. Mocht ik dan echt nog iets willen dan neem ik nog een keer 1/4e ofzo maar dan houd het echt op dus dan heb ik 1/4e teveel gehad. Maar goed verder ben ik heel streng en gebruik niet eens één keer in de 3 maanden X.

Hopelijk heb je hier wat aan.

MeejheM

Badass junkie
maak er 1,5mg/kg van, en doseer toch liever 1 keer, dan zou het effect echt beter moeten zijn.

denk aan een flesje bier, zou je er echt meer van merken als je verspreid over een avond een halve liter drinkt dat 1 keer een flesje van 1/3e liter? ik denk het niet.

veel combinaties met xtc leveren relatief meer schade op in je hersenen. ik ga je zowiezo niks aanraden als combinatie omdat ik je medische gegevens niet ken...

dat is allemaal wijsheid, ik ga zelf regelmatig bewust daar overheen. dat moet iedereen zelf weten, ik heb er al 15 jaar ervaring mee. volgens het boekje dus fout, maar volgens mij persoonlijke ervaring goed te doen. wil je zelf van de regels afwijken dan kan dat natuurlijk. maar dan heb je in elk geval goed advies gehad, en als je daarvan afwijkt is je eigen zaak.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nog een optie als je langer effect wilt hebben is 6-apb (ook bekend als Benzo Fury). Dit geeft praktisch hetzelfde gevoel als xtc, maar werkt langer door (4-6 uren). Het is dan wel een stuk minder intens dan xtc, maar ook weer een stuk stabieler. Je hebt een heel geleidelijke comedown, waardoor de nuchterheid achteraf niet als zo'n klap aankomt. Het wordt echter ook wel de xtc voor thuis genoemd en ik heb het zelf niet geprobeerd op bijvoorbeeld een festival, dus ik weet niet zeker of het daar ook geschikt voor is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat het belangrijk is om te vermelden dat je de MDMA high gewoon niet veel langer dan 5 tot 6 uur kunt rekken. Na zo'n 5 a 6 uur heeft MDMA namelijk gewoon je serotonine voorraad zo goed als leeg gegooid terwijl er dan nog best veel MDMA van je eerste dosis in je lichaam aanwezig is. Alles wat je dan bijneemt zorgt dan alleen maar voor meer bijwerkingen en amper nog extra serotonine afgifte wat nou juist dat lekkere effect geeft. Met als gevolg dat je steeds vager wordt, strakker gaat staan, etc. Sommige vinden dat enorm vaag zijn lekker, maar dat is niet het love gevoel waar MDMA om bekend staat. Daarbij valt het zo hoog doseren ook meer onder risicovol gebruik.

Met MDMA is het een beetje de truc om direct de juiste dosering te vinden en die luisterd relatief nauw. Neem je net te weinig dan voel je er amper iets van, neem je net teveel dan ga je in enen best hard. Met name de eerste dosering is erg belangrijk voor het juiste effect. Je zegt te beginnen met kwartjes, waarschijnlijk is dit gewoon net te weinig voor jou. Probeer eens direct met 1mg per kg te beginnen en dan na zo'n 2 a 3 uur (op je piek dus en niet erna) nog eens 0,5mg per kg. Waarschijnlijk heb je met deze doseringen in ieder geval 5 uur lang het gewenste love gevoel. Zelf laat ik mij nog wel eens verleiden om dan later nog eens 0,5mg per kg bij te nemen maar dit levert eigenlijk nooit het gewenste effect op voor mij om de redenen die ik hierboven al aangaf. Het is niet zo dat ik dan perse te hard ga ofzo maar het is nooit meer dat lekkere gevoel waarom je überhaupt aan de MDMA ging.

Om een heel festival lekker te gaan aan MDMA gaat je dus helaas niet lukken, dus een beetje timing werkt het beste. Waarschijnlijk kun je het best ook een paar uurtjes naar je zin hebben door een paar biertjes te drinken of wat jointjes te roken.

Pante

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Nog een optie als je langer effect wilt hebben is 6-apb (ook bekend als Benzo Fury). Dit geeft praktisch hetzelfde gevoel als xtc, maar werkt langer door (4-6 uren). Het is dan wel een stuk minder intens dan xtc, maar ook weer een stuk stabieler. Je hebt een heel geleidelijke comedown, waardoor de nuchterheid achteraf niet als zo'n klap aankomt. Het wordt echter ook wel de xtc voor thuis genoemd en ik heb het zelf niet geprobeerd op bijvoorbeeld een festival, dus ik weet niet zeker of het daar ook geschikt voor is.

Ik heb 6APB wel eens op festivals gedaan. De eerste keer was op een openlucht festival in Duitsland waar ik ook veel kon zitten en wat op mezelf kon zijn, de tweede keer was bij een GOA-feestje binnen terwijl ik veel aan het dansen was. Het viel me op dat het de eerste keer inderdaad wat rustiger en stabieler was zoals jij beschrijft. De tweede keer was ik in een gezelschap waarin veel gedanst werd en verder iedereen aan de 2cb en xtc zat, en toen vond ik het eigenlijk 'net niet'. Zou willen stellen dat je bij 6APB minder wordt 'meegesleurd' vergeleken met MDMA. De dosissen waren ongeveer hetzelfde overigens.

Nu kan het ook per persoon verschillen en zouden er andere factoren mee kunnen spelen. Door deze eigen ervaringen en die van anderen (vriend van me die ook 6APB ophad had hetzeflde en op internet lees ik ook veel soortgelijke ervaringen) zou ik het zelf niet meer zo snel op een feestje doen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Had ik wel een beetje verwacht ja. Het is allemaal wat meer laid back en daardoor perfect geschikt voor thuisgebruik. Kijk er nu alweer naar uit, nog 1,5 maand. :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wil die 6-apb wel eens een kans geven na de X-pauze. Hou wel van die stofjes die thuis goed aanvoelen.

Met MDMA gaat het ook altijd naar een hogere dosis. 125 mg is niet genoeg om de avond door te komen. Meestal gaat het dan tot 200 a 250 mg. Één en een halve pil.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik prefereer 6-apb zelfs boven mdma. Stabieler, duurt langer + veel trager besef van tijd en geleidelijke comedown. De mindere intensiteit vind ik niet erg. Ik geniet ervan op een andere manier. Als je houdt van thuis mdma doen, ga je dit waarschijnlijk heerlijk vinden. Mdma zou ik nu eigenlijk een waste van mijn serotonine moment vinden. De laatste keren duurde de piek maar een dikke twee uur en voelde het als een uurtje. Ook hou ik niet zo van de meer schommelende intensiteit.

Bobsacamano

Badass junkie
Mijn vriendin en ik hebben ook besloten om MDMA even te laten staan. Ik vind het toch wel heftig en te kort duren. De piek is voorbij voor je het weet en dan wil je wat bijnemen en rek je de boel minimaal. De volgende keer gaan we voor 6-APB

Hoe vind je de dip de dagen erna vergeleken met MDMA?

Mindless zei:
Ik prefereer 6-apb zelfs boven mdma. Stabieler, duurt langer + veel trager besef van tijd en geleidelijke comedown. De mindere intensiteit vind ik niet erg. Ik geniet ervan op een andere manier. Als je houdt van thuis mdma doen, ga je dit waarschijnlijk heerlijk vinden. Mdma zou ik nu eigenlijk een waste van mijn serotonine moment vinden. De laatste keren duurde de piek maar een dikke twee uur en voelde het als een uurtje. Ook hou ik niet zo van de meer schommelende intensiteit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Goed idee. :)

Nou ja, ik heb het nog maar twee keer genomen. De eerste keer op 100mg had ik de volgende dag wel aardig last van een kater (flinke hoofdpijn, lusteloos). De tweede keer op 90mg was er praktisch geen kater, alleen een beetje hoofdpijn. Ik weet niet zeker of die 10mg dat verschil maakte maar goed. Dat kon ook weleens gelegen hebben aan een gebrek aan water, want dat was ik toen straal vergeten de hele avond (stom...). Wel water drinken dus. In beide gevallen had ik enkel de volgende dag last van na effecten. De dag daarna was ik weer helemaal normaal.

Verder flink last van stijve kaken, maar dat heb ik met mdma ook. Maar daar zijn wel dingen voor die daar tegen helpen en ik meen me te herinneren dat jij daar nooit zo'n last van hebt?

Ga vooral niet teveel de intensiteit van mdma verwachten en je zult waarschijnlijk een heerlijke avond hebben. Ook niet te weinig nemen. Een vriend van me die een stukje zwaarder is dan mij had laatst wat te weinig genomen en had bijna geen effect. Beetje zonde van je serotonine dump moment. :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Interessant. Enkel de dag erna helemaal brak kan ik volledig mee leven. Day after is sowiso films kijken en sofa hangen. Is er iets bekend over de combinatie met wiet of kan dit geëvenaard worden aan de combi met MDMA?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar die kater de volgende dag hoef je imo dus niet eens te hebben als je niet teveel neemt en goed drinkt. Combinatie met wiet heb ik geen idee van. Ik heb nooit behoefte aan wiet met entactogenen omdat ik die helderheid juist zo waardeer.

Bovenaan