1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1P-LSD: Ideale dosering voor een feestje

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Portobello, 13 jul 2019.

Tags:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Wat zou een juiste dosering zijn? Feestje is Roze Maandag op de Tilburgse Kermis. Dus vrij druk, van hot naar her en misschien een gay bar.

Geen zin om me kapot te zuipen en moet erna gewoon werken.

Ik dacht aan 30-50 mcg. Iemand ervaring en/of tips?

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Lol

Ik wordt nuchter al gestoord op een kermis, laat staan met LSD in mijn mik lol!

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  3. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Klinkt erg ambitieus. Vanwaar psychedelica op een evenement wat op zichzelf al trippin' genoeg is?

Laatst bewerkt: 13 jul 2019
  4. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Als je daarna nog moet werken is het niet slim lijkt me.

5. Chillax

Chillax Belezen gebruiker

Heb zelf nog geen ervaring, maar hier al wel veel over gelezen. Het effect is enorm verschillend per dosis. 25ug, 50ug of 100ug zijn enorme verschillen.

Omdat de meeste 100ug of meer doen, raden zij lsd af op festivals en feestjes. Dit terwijl ik veel positieve ervaringen heb gelezen op 40 tot 75 ug op festivals. Denk dat 75 al wel aan de hoge kant is. Ik zou iets tussen de 40 en 60 aanraden. Je zou dan meer energie, verhoogde zintuigen, je lekker moeten voelen met een lichte high. Sommigen beschrijven op een dergelijke dosis dat ze vooral last hadden van bodyload en een net-niet gevoel hadden. Ik denk echter dat het erg afhankelijk van je insteek is. Als je een trip wilt moet je geen 50ug nemen, dan heb je een teleurstelling en net-niet gevoel.

Zoek je gewoon wat meer energie, verhoogde zintuigen met een lichte high en mss wat visuals met ogen dicht, dan zou 50 ofzo goed moeten zijn.

Het nemen voordat je moet werken lijkt me trouwens niet zo geschikt. Kermis lijkt me ook (nog) minder geschikt dan een festival waar iedereen aan de drugs zit en je gewoon ongeneerd kunt spacen.

6. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb ondertussen redelijk wat ervaring op verschillende doseringen lsd. Afhankelijk van het soort werk en je persoonlijke gevoeligheid lijkt ergens tussen de 10 en 18 ug me wel echt het maximum voor als je daarna nog moet werken. Zonder werk moet ergens tussen de 15 en 35 ug een leuk extraatje geven aan je dag zonder dat het al te overweldigend gaat worden. Bij 50 ug kan het al best lastig worden om “normaal” te denken en over te komen...

P.s. Ik vind lage lsd doseringen ook fijn als gezond alternatief voor alcohol. Heb vorig weekend op “down the rabbit hole” ook een micro dosering van circ 15-17 ug gedaan. Was mild maar wel merkbaar...

Eve's drop vindt dit leuk.
  7. Eve's drop

Eve's drop Bewuste gebruiker

Gezond alternatief is een glas tomatensap met een stengel selderij haha maar wat je zegt is zeker waar! De dosis tussen de 10 en de 25 ug is uitermate geschikt om het prima naar je zin te hebben zonder alchohol. Licht gestimuleerd en zin om te kletsen, en het mooie is dat je een heerlijke moodlift hebt de dagen na een lichte dosis lsd.

Maar niet te vaak doen want ik heb helaas ook weleens een zeer vervelende ervaring gehad met een kleine dosis en dan sta je daar als een sociaal wrak in een hoekje te zweten XD

acht.zes en Roze Olifant vinden dit leuk.
  8. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Dit. Het is hoe je erop reageert. Ben zelf best wel een microdosis-fan aan het worden maar ik vind het effect de ene keer wat heftiger (dromeriger) uitpakken dan de andere keer, en hoe sociaal ik ervan word verschilt ook wel iets per keer. Dat heeft denk ik vooral met set/setting te maken maar ook met het feit dat LSD en analogen gewoon zo potent zijn dat 1 ug meer of minder echt al wat erschil kan maken. Ik zou zelf daarom niet zomaar aan de MD gaan in een heftige prikkelrijke context als een kermis, ik vind het wel fijn om er thuis - en eventueel later op een feestje waar het goed in de context past - eerst de nodige ervaring mee op te doen. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Zorg in ieder geval dat je niet te hoog doseert zodat je inderdaad zo weinig mogelijk risico loopt om vaag en zwetend en sociaal overprikkeld in een hoekje te eindigen. :wink:

Wat betreft een minidosis (in plaats van een microdosis) heb ik zelf het perfecte aantal ug nog niet gevonden, ik moet de sweet spot tussen net-teveel en net-niet daarbij nog ontdekken. Dus vind het lastig daarin te adviseren.

9. Chillax

Met hoeveel was dat? Heb je enig idee wat dat veroorzaakt kan hebben?

Hoe zou je een dosis van 50ug ofzo vergelijken met een net niet trip dosis 2c-b?

Laatst bewerkt: 13 jul 2019
  10. Roze Olifant

@Chillax ik ben niet Eve’s Drop en misschien bedoelt hij/zij wat anders, maar ik heb zelf (alleen thuis) ervaring met een minidosis tot ongeveer 50 ug en vind dat soort dosissen soms een beetje een ongemakkelijke ervaring geven. Het kan te nuchter zijn om echt trippy te noemen, maar te trippy om nuchter te noemen. Ik kan me wel voorstellen dat dat ongemakkelijke ‘in between’-gevoel (ik weet even niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen) in sociale contexten benauwend of overprikkelend kan aanvoelen, wanneer het net teveel naar de vage kant uitslaat of wanneer je omgeving niet meewerkt.

11. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Roze Olifant
    In dat geval even vragen of de muziek even uit kan, ieders aandacht vragen en dan hard schreeuwen:'WERK NOU GODVERDOMME EEN BEETJE MEE, OMGEVING!' :tonguewink:

Ik ben trouwens overigens zelf van plan om op Psy-fi te gaan trippen op ongeveer 200ug, benieuwd hoe dat uit zal pakken, ik heb geen idee lol!

Roze Olifant en Eve's drop vinden dit leuk.
  12. Roze Olifant

Haha, dat is natuurlijk ook een optie. :grin: Motten ze maar meewerken nondeju.

13. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Bedankt voor de input! Ja, ik moet de dag erna werken hoor, niet meteen erna. Maar toch, dat werkt wel even door.

Mijn microdosering (8-10 mcg) neem ik ook op werkdagen overigens.

Ik heb ook nog geen idee of ik echt ga, misschien staat m'n kop er niet naar. Meestal ben ik niet zo van de drukte en mensen, maar juist met LSD word ik wat vergevingsgezinder in plaats van 'fuck man loop door mongool!'

Ik ga in ieder geval dan zeker niet hoger dan 30mcg. Heb wel een benzo om de trip af te breken en te kunnen slapen. Nooit bad gegaan op tripmiddelen gelukkig, maar de kans is wel aanwezig. Gelukkig woon ik wel dichtbij. Ik kijk wel en ik vertel hoe het is gegaan. Áls ik ben gegaan, dan :P

14. Eve's drop

Slapen lukt meestal pas na een uur of 10 bij mij.

@Roze Olifant inderdaad bedoel ik dat. De bodyload van een redelijke trip zonder de visuals

Roze Olifant vindt dit leuk.
  15. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Als jij micro doet, werkt het dan uberhaupt als je hoger gaat met je dosis voor deze keer?

Ik vind tussen de 30 en 70 ug wel te handelen op een feestje en hoger gaat ook nog wel op feestjes waar je je terug kan trekken. Ik weet niet of ik op een kermis überhaupt wel met lsd zou willen zijn...

16. Eik

@Chillax ik weet niet wat je precies onder een “net-niet” ervaring met 2-cb verstaat... 50 ug lsd is een beetje een aparte dosering. Een beetje zoals @Roze Olifant al zei... teveel voor een microdosering en te weinig voor een trip. Zelf hou ik meer van echt trippen of microdoseren. En voor een kermis zou ik eerder iets andere nemen dan psychedelica. Al kan ik me voorstellen dat een microdosis of een beetje 2-cb dan leuk kan zijn...

@acht.zes 200 ug op Psy Fi?! Dat is een flinke dosering! Ik denk zelf te denken aan 125ug en dat vind ik al best spannend... zo in het openbaar...

17. Chillax

Waar zouden jullie zeggen dat dat omslagpunt ligt dan tussen nog prettig en veel bodyload maar net niet trippen? 40ug?

@Eik ik bedoelde een 2c-b ervaring waarbij je geen visuals/trip hebt... Dus lichte dosis

18. Eve's drop

Er is geen pijl te trekken op drugs. Waar je de ene keer een prima gevoel hebt op een hogere dosis kan je een week later ineens super kut gaan op een kleine dosis. Dat heeft alles te maken met de gemoedstoestand en setting.

19. Eik

@Chillax ik vind lsd sowieso best wel anders aanvoelen dan lsd dus het is altijd een beetje appels met peren vergelijken... maar ik heb wel eens 10mg 2-cb gedaan en vond dat qua heftigheid ongeveer overeenkomen met circa 15-25 ug lsd...

Ik weet natuurlijk niet wat jij prettig gaat vinden. Daar zul je toch zelf een beetje achter moeten komen. Zelf zou ik 50 ug denk ik teveel vinden voor een kermis maar misschien ga jij dat juist wel fijn vinden... bij twijfel zou ik gewoon eerst lekker thuis experimenteren met verschillende doseringen...

20. Buu

Buu Belezen gebruiker

De eerste keer ooit dat ik 1p-lsd heb gedaan was dit een candyflip op Soenda festival van 150ug. Ik vond het meer dan prima te handelen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat wanneer je safe speelt op 100ug dit overwhelming kan zijn.

Maar dit gaat uiteraard niet op als je daarna nog moet werken, dan doe je gewoon niks.

21. Psilocyloner

Psilocyloner Bewuste gebruiker

Als ik dit lees, moet ik toch ook eens lagere doseringen gaan proberen. De laatste Psychedelic Rave had ik 200 mcg genomen, op Solstice Festival vorige maand 300 mcg. Beide keren was ik nogal naar binnen gekeerd, erg dingen aan het overpeinzen en wat aan het worstelen met bepaalde aspecten van mezelf. Uiteindelijk beide heilzame ervaringen, maar niet bepaald het effect wat ik in die setting beoogde.

Afgaande van mijn reactie op 200 mcg en 300 mcg kan ik me eigenlijk haast niet voorstellen dat doseringen die hier genoemd worden, zo'n 50 mg, überhaupt een merkbaar effect bij me zullen hebben. Echter heb ik pas 3 ervaringen met LSD: 200 mcg thuis, en dan bovenstaande twee ervaringen.

Ik heb al eens getwijfeld aan mijn zegels, echter gaat het om 1P-LSD welke 100 mcg zouden moeten bevatten en ik heb begrepen dat dit doorgaans toch wel klopt. Omdat ik eigenlijk van welk psychedelicum dan ook dat ik tot nu toe heb gebruikt, met uitzondering van Amanita muscaria zo lijkt het (wat een ander werkingsmechanisme heeft dan 5-HT-2A agonisme) hogere doseringen nodig lijk te hebben om gelijkaardige effecten te verkrijgen aan die men rapporteert op gemiddelde doseringen, denk ik dat het met de zegels toch wel snor zit.

22. Psilocyloner

Psilocyloner Bewuste gebruiker

Kun je van 15-25 mcg serieus iets voelen dan? Dit maakt me wel heel nieuwsgierig. Ik ga dat echt eens proberen na de zomervakantie. Ik kan me er niks bij voorstellen. Wat is dan de ''heftigheid'' van 15-25 mcg?

23. Eik

“Heftigheid” is een relatief begrip... 15-25 ug is echt maar een klein beetje lsd. Maar ik vind het zelf wel herkenbaar als een heel klein lsd effectje. Mijn neef heeft laatst voor het eerst een microdosis (15ug) gedaan en meende er niets van te voelen... maar hij heeft nog nooit een “tripdosis” lsd gedaan dus weet misschien ook niet goed wat hij moet voelen/herkennen...

24. Roze Olifant

Ja, zeker wel. Zowel fysiek als mentaal. Sterker nog, bij mij zie je het op die dosis al aan mijn uiterlijk. Grote pupillen, wat bleker, en zelfs op +/- 13 ug voel ik al een zekere kaakspanning. Bij mijn allereerste - iets te hoog uitgevallen - microdosis (ik schat achteraf dat die ongeveer 15 ug was) had ik visuele verstoringen. Niet heftig, maar toch wel echt zichtbaar.

Ik ben er wel gevoelig voor, denk ik, iedereen ervaart het op een net andere manier, maar het is wel duidelijk dat LSD zeer potent is. Dat maakt dat op die hele lage doseringen ‘iedere microgram telt’, als het ware. Het is even uitzoeken wat jouw precieze ideale dosis is. :)

Net als @Eik vraag ik me wel af of je het effect herkent als je geen ervaring hebt met hogere dosissen LSD. Het juiste microdosis-effect is zeker geen placebo-effect en bewust merkbaar, maar als je het niet als ‘bekend’ registreert - want ook al is het maar een subtiel laagje over de werkelijkheid, het heeft toch al iets eigens van LSD - dan zou je het misschien toch kunnen missen? Al vind ik het effect dus zelf ook wel een duidelijke fysieke component hebben, als iemand die óók volledig mist vraag ik me toch af of de dosis niet gewoon te laag voor diegene was.

Zeker de moeite waard om mee te experimenteren in ieder geval! Ik ga er deze week ook weer eens een MD’tje tegenaan gooien denk ik ^^

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - 1P-LSD Ideale dosering
  1. Yeehaw
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    320
  2. gomega
    Reacties: