1P-LSD of DOC voor mijn eerste lange trip?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

gomega

Belezen gebruiker
Hallo allemaal!

Ik ben nog niet super experienced als het aankomt op psychedelica: ik heb een paar keer getript op truffels, 5-MeO-MiPT, 2C-C en 3-MeO-PCE (voor zover je dat echt trippen kunt noemen). Dit zijn allemaal vrij kort werkende drugs en ik zou nu graag een keer een stof willen proberen met een langere werking, maar ik twijfel op dit moment tussen 1P-LSD en DOC en zou graag wat advies ontvangen welke ik het beste kan proberen.

In principe maakt de werkingsduur voor mij niet heel veel uit, waar het mij vooral omgaat is de headspace en de bodyload/bodyhigh. Van de eerder genoemde middelen is 2C-C mijn absolute favoriet, omdat de headspace vrij helder en stuurbaar is en de bodyload best wel comfortabel is. Met tryptamines wil het nog wel eens gebeuren dat de bodyload/-high oncomfortabel is en/of de headspace te serieus of mindfucky is, waardoor de trip niet heel plezierig is. Wat dat betreft ben ik soms wel een lichte controlfreak en als ik dan het gevoel heb dat ik de controle teveel verlies wil er soms een lichte paniek ontstaan, wat niet heel handig is als je aan het hallucineren bent.

Ik ben niet per se opzoek naar een stof die precies zo is als 2C-C, maar mijn voorkeur ligt wel bij een stof met een vergelijkbare high en headspace. Ik ben dan ook niet opzoek naar iets dat mij 'het licht' gaat laten zien of mij een wijze les gaat leren, maar meer iets 'casuals' dat mij gewoon mooie visuals geeft.

Dat alles in acht nemende, welke van de twee raden jullie mij dan aan?

Bvd,
Gomega

Purplext

Wijs gebruiker
Ik zou dan lsd doen. DOC duurt volgens mij 2-4 zo lang. Als het niet bevalt, zit je er wel erg lang aan vast. Ook al geef je aan dat de duur je niet uitmaakt, het schijnt nogal intens te zijn.

Zie onderstaande info van PW;

DOC is known as a highly dose-sensitive psychedelic that is often sold in powder form or on blotting paper and known for its long duration (over 12-24 hours), strong visual effects, a unique form of stimulation, and a significant body load.

Along with its sensitive dose-response and unusually long duration, many reports also suggest that this substance may be overly difficult to use safely for those who are not already very experienced with hallucinogens. Therefore it is highly advised to approach this unusually dose-sensitive, and long-lasting psychedelic substance with the proper amount of precaution and harm reduction practices if choosing to use it.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou dan lsd doen. DOC duurt volgens mij 2-4 zo lang.
Duurt even lang, hardnekkige mythe. Van 2,5mg DOC zul je ongeveer, net als 150mcg LSD, 16 a 18 uur niet kunnen slapen.

DOC is echter wat meer vergevingsgezind op hogere doseringen dan (1P-)LSD. DOC is qua effecten op zichzelf ook wel wat beter verteerbaar dan (1P-)LSD. 2C-C is aardig vergelijkbaar met de effecten van DOC maar ik zou de langere duratie niet onderschatten, langere duratie kan zeker leuk zijn maar voor sommige mensen kan het reden wezen om overprikkeld of in paniek te raken.

Ik zou voor DOC gaan aangezien deze objectief te stellen superieur is aan, geen discussie mogelijk.

Beetje 3-MeO-PCE in de staart van de DOC effecten voor extra bonuspunten.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ben nog niet zo bekend met DOC, en dan kom ik automatisch bij 1p-LSD uit, maar op de kennis van @Jmths zou ik wel blind durven vertrouwen (heb ik trouwens al een paar keer succesvol gedaan, blind vertrouwen op die gast lol)

Beetje 3-MeO-PCE in de staart van de DOC effecten voor extra bonuspunten.
Is voort standaard hier, een disso in de staart van een psychedelicum lol!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
zou ik wel blind durven vertrouwen
Hehe thanks, tripje moet je eigenlijk altijd met een open houding in gaan natuurlijk. Zelfs met eenzelfde psychedelica kunnen ervaringen sterk verschillen. De meer hardcore LSD en tryptamine fans zijn nog wel eens wat minder enthousiast over DOC maar als je van 2C-C houdt kan ik mij moeilijk voorstellen dat DOC zal tegenvallen.

DOC is een persoonlijk favoriet in ieder geval welke ik mensen wel vaker heb aangeraden, mensen zijn vaak meer op hun gemak bij middelen met meer naamsbekendheid maar DOC doet zeker niet onder aan. Het is een mooie variatie in ieder geval die in sommige gevallen ook meer flexibiliteit toont.

gomega

Belezen gebruiker
Duurt even lang, hardnekkige mythe. Van 2,5mg DOC zul je ongeveer, net als 150mcg LSD, 16 a 18 uur niet kunnen slapen.
Ik meende gelezen te hebben dat DOC alleen echt een stuk langer duurt wanneer je er een flinke dosis van neemt, maar dat was ik sowieso niet van plan. 2.5mg moet meer dan genoeg zijn voor een eerste keer lijkt me.

Ik neigde zelf ook al wat meer naar DOC, omdat de headspace iets minder heftig zou zijn en ik dus al enige ervaring met 2C-C heb en DOC wat meer vergelijkbaar zou zijn hiermee dan 1P. Bedankt voor je advies (en de tip) in ieder geval!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Jmths
Nee, JIJ bedankt lol!

Tja, DOC... Ik heb begin dit jaar 250 (of 500, weet t niet meer zeker) milligram in huis gehaald van dat spul maar ben er nog steeds niet aan toe gekomen om die echt te testen.

Misschien op Psy Fi dan!

@gomega
1p-LSD stapelt denk ik ook wel flink qua tijd boven de 400ug, net zoals DOC dat zal doen boven een bepaalde hoeveelheid....

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dan raadpleeg ik voortaan @Jmths ipv psychonautwiki :grin:
Hehe, Psychonautwiki is vaak wel een goede bron hoor, gebruik het zelf ook regelmatig. Maar 100mcg (1P-)LSD staat niet gelijk aan 3mg DOC in ieder geval. Als je er vanuit gaat dat 150mcg LSD gelijk staat aan 2,5mg DOC komt de duratie overeen afgaand op psychonautwiki.

Psychonautwiki heeft soms een beetje rare referentiepunten voor doseringen, methylfenidaat en 25I-NBOMe doseringen bijvoorbeeld.
2.5mg moet meer dan genoeg zijn voor een eerste keer lijkt me.
Qua visuals doet 2,5mg DOC niet onder aan 150mcg (1P-)LSD, al blijven het wel wat andere ervaringen. DOC dus meer vergelijkbaar aan 2C-C in ieder geval. 2C-C is ook een erg leuk stofje, alleen jammer dat het relatief prijzig is ivm potentie in gewicht.

DOC staat er om bekend en werd ook omschreven door A. Shulgin als opmerkelijk helder psychedelica ten opzichte van de psychedelische effecten die het faciliteert. Ik denk dat daar ook een groot deel van de missopvatting ligt en DOC om die reden relatief vaak iets meer extreem gedoseerd wordt. De tryptamine chaos/verwarring is simpelweg minder sterk aanwezig.
Misschien op Psy Fi dan!
Deze jongen gaat waarschijnlijk voor een dagje Methylallylescaline (MAL) en DOC op Psyfi, als we er toch 5 dagen zijn hé. :grimacing:

Purplext

Wijs gebruiker
Ik had DOC juist op m'n lijstje staan omdat ik dacht het langer zou duren dan lsd. Lsd werkt bij mij namelijk maar zo'n 6-7 uur en het mag van mij allemaal wel wat langer duren.

Purplext

Wijs gebruiker
Welke dosering neem je dan?

Laatste keer had ik 150 1-p. Wat lager ivm candyflip. In het verleden meestal tussen de 200-300. Duurde ook maar 7 uur, sindsdien doseer ik lager en neem ik steeds bij in de hoop de trip te rekken.

Het valt me op dat bijna alle drugs bij mij korter werken, kan het met snelle stofwisseling te maken hebben? Lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik vind het zo typisch...

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een (1P-)LSD trip duurt toch ook niet echt 12 uren. Bij mij zal het denk ik ook max 8 of 9 uren zijn of zo. Daarna is meer comedown en na-stimulatie, maar niet echt trippen meer.

Purplext

Wijs gebruiker
Ah zo, oké. Even gemist denk ik. :)

Wel grappig, ik heb het na een tijdje vaak ook wel weer gehad met LSD en zo.

Tja, ik ben rupsjenooitgenoeg. Ik kan jaren niks gebruiken en dan heb ik een fase dat ik even stevig gebruik en dan wil ik gewoon minstens 12 uur door...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Daarna is meer comedown en na-stimulatie, maar niet echt trippen meer.
Azo, dan ben ik mee.
Daarom was mijn hoop op DOC gevestigd, omdat PNW het over 12-24 uur heeft.
Meestal neem ik 3mg DOC of 200µg LSD tegenwoordig en dat probeer ik dan uiterlijk 11:00 's ochtends in te nemen en dan kan ik meestal wel tegen 2:00 - 3:00 's nachts slapen en dan slaap ik lekker uit. Als ik echt heel moe ben kan ik wel eerder slapen maar liever voorkom je vermoeid trippen natuurlijk. Op een festival trippen is ook aanzienlijk meer vermoeiend dan thuis in de woonkamer trippen natuurlijk, daar pas ik de dosering dan ook op aan.

Ik heb DOC in een neusspray verwerkt, dan is de duratie sowieso korter dan die van (1P-)LSD maar het nasaal innemen van dermate potente stofjes is natuurlijk wat lastig aan te raden. Ik heb zelfs voorbij zien komen dat sommige mensen DOC vapen voor een nog sterkere piek en kortere duratie.

Stonologie

Wijs gebruiker
DOC word de eerst volgende (nieuwe) drug die ik tot mij neem. Heel veel zin in ook omdat ik onlangs 2 keer 2C-C heb geprobeerd en deze qua visuals en molecule best op elkaar schrijnen te lijken. Het is bijna de zelfde stof alleen in plaats van een phenetylamine een amfetamine. Zou dus wel stimulerender moeten zijn dan vele andere psychedelica.

Ik ben zelf niet zo'n fan van lysergamitische zuren (sorry als ik spellings fouten in deze iets wat ingewikkelde termen maak). Ik vind LSD te manisch, ene moment voel ik mij heel grappig en blij en dan 1 minuut later heel neutraal. Tryptamines zijn voor mij vele malen euforischer en makkelijker mentaal, maar dit is voor iedereen weer anders. Vele vinden LSD makkelijker dan truffels maar daar kan ik mij absoluut niet in vinden. 1p-LSD vorige week ook een kans gegeven en dit was best leuk, maar mij lijkt DOC veel leuker.

Ik kan DOC dus nog niet aanraden, maar het is natuurlijk een mogelijkheid:wink:.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan