• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1p-lsd - Wat een nacht

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Fr8484

Newbie
Ooit eens bij een bestelling 1p-lsd pellets besteld (2x 150mcg). De gedachte hierbij was dat dit op een later moment leuk zou kunnen zijn.

Een aantal weken later was het moment aangebroken, we besloten de 1p-lsd pellets te slikken.

Na zo’n 30 minuten begon de kamer om ons heen te draaien, dit leek steeds sneller te gaan. De tv werd wazig. Kleuren leken uit de tv te lopen. M’n partner gaf aan hetzelfde mee te maken waarbij ze al snel aangaf dit niet als prettig te ervaren.

M’n ogen kon ik door al het visuele geweld (kleuren en draaien) niet meer open houden. Met gesloten ogen was het hele beeld zwart met felle kleuren. Het was nu net of ik heel hard werd rondgedraaid in een stoel.

M’n partner begon zachtjes te huilen en vroeg mij dit te stoppen. Ze werd bang van alles wat ze zag. Haar hersenen draaide overuren en ze kon niks meer sturen. Er ontstond paniek bij haar. Ik probeerde haar aan te kijken maar schrok van haar gezicht, er leek een rare substantie op te zitten, overal zag ik dikke bruine lijnen/strepen op haar gelaat die telkens verschoven. Ik wist mezelf te vertellen dat ik wakker moest blijven en op haar moest blijven passen.

Met moeite keek ik op mijn horloge… we waren nog maar een kwartier verder dan het moment dat de eerste visuals begonnen.
Ik ben de hele rit dichtbij haar geweest, simpele dingen als dekens omdoen was een hel. Ik heb 100.000 keer gezegd dat ik bij haar was en dat er niks zou gebeuren. Op een gegeven moment was ik echt in gevecht met mezelf. Ik begin me af te vragen of ik niet gek was geworden. Als ik op dat moment had toegegeven dan had m’n partner echt geen backup meer gehad.
Wat waren wij blij dat na een flink aantal uren de effecten zwakker werden en we heel langzaam terug kwamen in de realiteit. Blijkbaar was bij haar de angst zo groot dat ze onbewust haar plas in bed liet lopen.

De na effecten hebben nog best lang geduurd. Voor ons was dit een hele pittige les. Adviezen als tripsitter, inlezen, dosering begrijp ik sindsdien.

Wil niemand bang praten, maar wees zeker met dit spul erg voorzichtig als je net als ons geen ervaring hebt. Wat zo’n klein pilletje met een mens kan doen…

Het ergste was dat je het moet uitzitten. Wanneer je gewend bent dat de tijd vliegt (zoals met X) kom je met dit spul (in ons geval) bedrogen uit. Een minuut lijkt een uur te duren, en dat is een rare ervaring.

Laatst bewerkt:

mitchieee

Bewuste gebruiker
jammer dat het zo is verlopen.. klinkt als een lange avond ja,
1 seconde is een minuut 1 minuut is een uur
door trip middele wordt je eigelijk best lomp en dom maar tog slim, je loopt elke keer een andere scene in en de vorige ben je al vergeten

hadden jullie hiervoor geen ervaring met trippen?
zoniet was 150 ug veelste veel en zeker als je met lsd begint

het belangerijkste is alles een plek te geven en over je heen laten komen accepteer wat er gebeurd,(En vecht er totaal niet tegen dit werkt gigantish tegestrijdig) als je wat minder begint te voelen zet dan wat muziek op of kijk naar iets op netflix (family guy) vind ik erg byzonder om naar toe te kijken dan

als je in de toekomst tog nog benieuwd raak naar de effecten lees je zelf goed in, een goede pscycedelic trip kan het beste worden wat je ooit ben overkomen, maar een naare het naarste

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Fr8484 ,

Welkom op het forum en bedankt voor het delen van je verhaal! Helaas herken ik die paniek en angst dat je gek geworden bent. Ik heb dat zelf 25 jaar geleden ook meegemaakt en dat is inderdaad heel erg beangstigend. LSD is mijn favoriete drug maar is zeker niet iets waar je zomaar mee moet gaan lopen kloten.

zoniet was 150 ug veelste veel en zeker als je met lsd begint
Zoals Mitchieee hier al aangeeft is 150 ug een te hoge dosering voor mensen zonder ervaring.

maar wees zeker met dit spul erg voorzichtig als je net als ons geen ervaring hebt. Wat zo’n klein pilletje met een mens kan doen…
Goede waarschuwing voor al onze meelezers en helemaal mee eens!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt alsof jullie gewoon echt bij lange na niet klaar waren voor een LSD-trip van 150 ug. Niet erg verstandig om, zo te horen met zero ervaring, gelijk zo’n stevige dosis te nemen. De effecten die je omschrijft zoals felle kleuren, bewegingen, veel gedachten, verstoorde tijdsbeleving, zijn standaard tripeffecten, niks geks, maar ja, als je iets XTC-achtigs verwacht dan kom je van een koude kermis thuis, ja.

Sterkte met het verwerken van de ervaring en een volgende keer, als die er nog komt, is iets meer voorbereiding geen overbodige luxe. :) Hoe oud zijn jullie?

Megadude

Experimenterende gebruiker
Wat zo’n klein pilletje met een mens kan doen…

Ja, ik die. Die zijn superklein en beetje roze toch? Ik heb een ander probleem met ze. Ze zijn te klein. Ik vind ze moeilijk te hanteren en heel makkelijk kwijt te raken. Bij RP toen gevraagd of ik er 8 terug mocht inruilen voor die artworkblotters (, 1 van die kleine pilletjes met een ander gebruikt en 1 is dus ergens in een doos gevallen). Die werken net zo goed en zijn veel makkelijker te bewaren, te hanteren en zeker te delen (gewoon doorscheuren). Die kleine pilletjes zijn gewoon te iene-mienie.

Over klein gesproken. De werkzame stof is in microgram. Vind het eerder ongeloofelijk dat zo'n kleine dosering zoveel kan doen. 150 microgram wat is dat nou, een stofje of zo. Heel bizar.

Fr8484

Newbie
Nee, dit was voor ons de eerste keer

kijk naar iets op netflix (family guy) vind ik erg byzonder om naar toe te kijken dan
Knap werk, m’n ogen open houden was al heel moeilijk

Hoe oud zijn jullie?
Bouwjaar 84

Deze ervaring is van een jaar geleden, maar heeft ons veel bewuster gemaakt van risico’s. Ik had daarvoor enkel leuke dingen gelezen over trippen, en ja een bad trip… dat gebeurt mij toch niet. Ik denk achteraf dat het met mij wel meeviel maar ik werd meegezogen in de angst van mijn partner. Ik denk niet dat we dit weer gaan doen. Ben sindsdien wel bang om nieuwe en onbekende stoffen te gebruiken. Zo heb ik nog 6-apb en 5-mapb liggen - maar nog niet gebruikt omdat ik niet goed weet wat de uitwerking zal zijn.

Fr8484

Newbie
De effecten die je omschrijft zoals felle kleuren, bewegingen, veel gedachten, verstoorde tijdsbeleving, zijn standaard tripeffecten, niks geks
Het ergste waaraan ik me moeilijk kon overgeven was het verliezen van controle over eigen gedachte. Ik ben uren bezig geweest om mezelf bewust te maken dat “dit” allemaal bij de trip hoorde. Wanneer je dan ook nog iemand naast je hebt die de controle niet meer heeft wordt je echt bijna gek. Ik kan nu wel beter snappen dat mensen in een psychose echt rare dingen kunnen doen.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Deze ervaring is van een jaar geleden, maar heeft ons veel bewuster gemaakt van risico’s. Ik had daarvoor enkel leuke dingen gelezen over trippen, en ja een bad trip… dat gebeurt mij toch niet. Ik denk achteraf dat het met mij wel meeviel maar ik werd meegezogen in de angst van mijn partner. Ik denk niet dat we dit weer gaan doen. Ben sindsdien wel bang om nieuwe en onbekende stoffen te gebruiken. Zo heb ik nog 6-apb en 5-mapb liggen - maar nog niet gebruikt omdat ik niet goed weet wat de uitwerking zal zijn.
6-apb en 5-mapb zijn van een hele andere categorie drugs dan LSD.

Je krijgt daar veel minder snel een badtrip op en deze stoffen lijken wat meer op MDMA/XTC.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Over de bad trip.. ja.. Ik denk dat het vooral onervaren is in combinatie met de dosis.
Volgende keer dus lager doseren of probeer een wat lichter/makkelijker te sturen tripmiddel zoals 2CB :)

Zelf ook ervaren met bad trips. Dat kan enorm beangstigend zijn en kan je leven flink op z'n kop gooien!
Uiteindelijk zijn de bad trips wel de trips waar ik het meeste van geleerd heb. Ik dacht dat ik dood was. Uiteindelijk na een jaar lang reflecteren op de trip en het daarna nog eens te proberen heb ik leren "los te laten". En wat er dan gebeurd.. dat is lastig in woorden uit te drukken. Gewoon liefde :hearteyes:

Heel veel sterkte en succes met het verwerken van de trip! Mocht je het ooit weer eens proberen plan de trip dan zorgvuldig en regel een ervaren tripsitter indien mogelijk! :)

Op Psychonautwiki kun je veel informatie vinden over stoffen, hier een voorbeeld van 1P-LSD en van 6-APB:

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het ergste waaraan ik me moeilijk kon overgeven was het verliezen van controle over eigen gedachte.
Dat is ook echt heel lastig! En toch is dat wel wat je leert bij psychedelicagebruik... Zoals @Thunderdome ook zo mooi verwoord hier:

Uiteindelijk na een jaar lang reflecteren op de trip en het daarna nog eens te proberen heb ik leren "los te laten". En wat er dan gebeurd.. dat is lastig in woorden uit te drukken. Gewoon liefde :hearteyes:

Ook van moeilijke trips of bad trips kun je leren. Je geeft zelf al aan dat je mensen met een psychose nu beter kunt begrijpen bijvoorbeeld.

Over de bad trip.. ja.. Ik denk dat het vooral onervaren is in combinatie met de dosis.
Eens...

Volgende keer dus lager doseren of probeer een wat lichter/makkelijker te sturen tripmiddel zoals 2CB :)
En ook eens! Alhoewel het natuurlijk geen noodzaak is om door te gaan met trippen. Er zijn ook mensen die trippen gewoon niet prettig vinden en dat is ook okay. Dan zou je altijd nog kunnen genieten van andere drugs zoals mdma of 6-apb die veel minder risico op een negatieve ervaring geven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Bouwjaar 84

Thanks voor je reactie! Ik kom hier straks even terug om weer te reageren (zit nu in de bus), maar 6-APB en 5-MAPB zitten in dezelfde categorie als XTC, dus daar zal je waarschijnlijk niet zo van versteld staan. LSD is wat dat betreft totaal anders!

mitchieee

Bewuste gebruiker

Bouwjaar 84

oei ja dat verklaart het wel, je wist helemaal niet waar je eigelijk aan begon, en dan laat de trip middele je ff een hele andere kant zien dan je hoopt, zeker de come up.. je voelt je raar en weet niet wat je moet voelen, dan raak je veward en dan krijg je nog een flinke headspace erbij ook.. (je heb ook trip killers) voor als het echt niet meer gaat en dat je er niet meer boveop zou kunnen komen

en ja haha ik hou het liefst me ogen open om alles te zien, maar als je iets op de tv opzet wordt je helemaal afgeleid en je headspace een stuk anders en makkelijker omdat je je ergens op kan focusse, en door de droogheid van family guy ga je helemaal stuk van het lachen want er klop geen zak van,

5-6 apb is net als xtc eigelijk met een lichtere headspace naar wat ik heb gelezen denk dat je deze middelen beter kan handele door het meer (xtc) gevoel wat je gewoon veel zelfvertrouwen geeft inplaats tripmiddele die je je zwakste punten laat voelen

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bouwjaar 84

Ik wilde hier nog even op reageren. Zou goed kunnen dat jouw bad trip eigenlijk die van je partner was, waarin je meegezogen werd. Ik heb hetzelfde eens meegemaakt met LSD, welteverstaan ook mijn allereerste LSD-trip ooit. Had wel ervaring met andere tripmiddelen zoals psilocybine, maar stond toch te kijken van de potentie van LSD. Ik had een vriendin aan de telefoon die ook LSD genomen had en een bad trip kreeg. Mijn trip was ook niet prettig, achteraf toch ook wel echt hierdoor beïnvloed; het begon namelijk wel goed en werd negatief toen ik betrokken raakte bij haar gevoel. Het kan bijna niet anders of je gaat met de emotie van een trippartner mee, het lijkt me praktisch onmogelijk om je hiervoor af te sluiten (tenzij je echt heel goed je eigen emoties van die van een ander kunt scheiden, maar ik kan me hier in het geval van een trip weinig bij voorstellen met een normaal empathisch vermogen - ik zou het echt niet kunnen). Is dus heel waarschijnlijk dat je de angst van je partner hebt overgenomen, los van het feit dat 150 ug dus gewoon (veel) teveel is voor een eerste keer trippen.

Dat je voorzichtig bent met nieuwe en onbekende stoffen is opzich goed, beter altijd veilig gaan zitten qua dosering de eerste keer. 6-APB en 5-MAPB zijn geen tripmiddelen, maar stoffen die op XTC lijken qua werking. Daar hoef je geen angst voor te hebben als je je aan gebruikelijke doseringen houdt. Ik kan me voorstellen dat je na jullie ervaring niet meer wil trippen, eigenlijk zonde, want LSD kan heel vet zijn als het goed valt, maar het kan ook zijn dat trippen gewoon niet zo bij jullie past. Na één enkele angstige ervaring, kan het natuurlijk ook lastig zijn om er nog een tweede keer vol zelfvertrouwen voor te gaan. LSD duurt ook direct erg lang. Als je nog eens zou willen trippen, zou je altijd ook een milder tripmiddel op bescheiden dosis kunnen proberen, zoals 2C-B, maar je kunt het ook hierbij laten en de psychedelica gewoon voor gezien houden.

* Edit: zie net dat @Thunderdome deze tip ook al gaf, dus sorry voor de overlap. :wink:

@mitchieee: Wel grappig dat jij zo fan bent van bewegend beeld op LSD, ik heb dat één keer uitgeprobeerd en mijn come-up ging toen al de mist in, ik vond het totaal niet prettig (terwijl het één van mijn lievelingsfilms was die opstond), dus dat duurde niet lang. Moet wel zeggen dat ik het dan heb over een hogere dosering (150 - 200 ug). Op lagere doseringen 40 - 60 ug (wat ik niet echt 'trippen' vind, maar een soort voorportaaltje) heb ik bepaalde filmpjes wel echt kunnen waarderen, en dan heb je ook echt een enorme hyperfocus erop. Maar of beelden dus wel of niet een goede invloed hebben op je trip is heel persoonlijk. Ik zou het niet perse aan beginners aanraden zelf bij een echte tripdosering, althans niet in de piek, omdat LSD van zichzelf al heel druk is. Drukke muziek of drukke beelden kunnen die chaos en dat 'lawaaierige' versterken, maar dat is puur mijn eigen ervaring.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@mitchieee: Wel grappig dat jij zo fan bent van bewegend beeld op LSD, ik heb dat één keer uitgeprobeerd en mijn come-up ging toen al de mist in, ik vond het totaal niet prettig (terwijl het één van mijn lievelingsfilms was die opstond), dus dat duurde niet lang. Moet wel zeggen dat ik het dan heb over een hogere dosering (150 - 200 ug). Op lagere doseringen 40 - 60 ug (wat ik niet echt 'trippen' vind, maar een soort voorportaaltje) heb ik bepaalde filmpjes wel echt kunnen waarderen, en dan heb je ook echt een enorme hyperfocus erop. Maar of beelden dus wel of niet een goede invloed hebben op je trip is heel persoonlijk. Ik zou het niet perse aan beginners aanraden zelf bij een echte tripdosering, althans niet in de piek, omdat LSD van zichzelf al heel druk is. Drukke muziek of drukke beelden kunnen die chaos en dat 'lawaaierige' versterken, maar dat is puur mijn eigen ervaring.
Ik ben niet @mitchieee maar bewegende beelden tijdens trippen kúnnen geweldig zijn. Maar ik vind zelf LSD hier ook wat minder geschikt voor omdat ik vrij onrustig word van LSD en ik dan eigenlijk lichamelijk te passief bezig ben. Met truffels heb ik vele trip avonden/nachten met vrienden gehad waarop we Family Guy en American Dad marathons hielden. Echt 5 uren lang of langer kijken. Die animaties lenen zich er imo perfect voor om te kijken op psilo en de verhaaltjes zijn zo onzinnig dat je dat eigenlijk niet hoeft te volgen. Het is meer wat er op korte termijn gebeurd en de animaties wat het zo interessant maakt. Echt absurd soms wat je hoofd van die tekenfilms maakt... Visueel en ook qua absurde situaties. Alsof het ervoor gemaakt is om op te trippen. Zooo vermakelijk! Bij in gezelschap trippen dan, in mijn eentje vond ik het minder.

mitchieee

Bewuste gebruiker
Ik ben niet @mitchieee maar bewegende beelden tijdens trippen kúnnen geweldig zijn. Maar ik vind zelf LSD hier ook wat minder geschikt voor omdat ik vrij onrustig word van LSD en ik dan eigenlijk lichamelijk te passief bezig ben. Met truffels heb ik vele trip avonden/nachten met vrienden gehad waarop we Family Guy en American Dad marathons hielden. Echt 5 uren lang of langer kijken. Die animaties lenen zich er imo perfect voor om te kijken op psilo en de verhaaltjes zijn zo onzinnig dat je dat eigenlijk niet hoeft te volgen. Het is meer wat er op korte termijn gebeurd en de animaties wat het zo interessant maakt. Echt absurd soms wat je hoofd van die tekenfilms maakt... Visueel en ook qua absurde situaties. Alsof het ervoor gemaakt is om op te trippen. Zooo vermakelijk! Bij in gezelschap trippen dan, in mijn eentje vond ik het minder.

dit dus, als ik trip en naar family guy kijk, denk ik altijd dat het er echt voor gemaakt is het slaat zo geweldig nergens op

mitchieee

Bewuste gebruiker
@mitchieee: Wel grappig dat jij zo fan bent van bewegend beeld op LSD,

niet persee fan, maar sinds ik het laast had meegemaakt was het geweldig, het was ook voor mijn mede tripper ook beter uit te houden als de serie werdt opgezet en hij zichzelf kon focusen op wat er gebeurde. vandaar dat ik het ook aanraad( als de gene tog al niet lekker gaat ken die zn aandacht ergens anders op zetten en zou het door de humeur kunne omslaan )
omdat ik zag hoeveel invloed het had op een maatje, en op de comedown wouw hij juist muziek inplaats de serie omdat het ook te druk werd en wat je zegt te lawaaierig voor hem en gewoon rustige muziek aan

(ricky en morty is veelste intens naar mijn idee ook)

als ik alleen trip doe ik het eigelijk niet, want de muziek is zo veel fijner om je zelf helemaal mee aftesluiten en op reis te gaan alleen als ik met een mede tripper ben en keihard wil lachen en niks ervan te snappen want het is eigelijk al bullshit

en ik snap dat het opzich wel de fout in zou kunnen gaan, want het wordt eigelijk nog best intens dan je headspace wordt ook gemaakt naar wat er gebeurd in de serie dus als t soms te kut is is t wel ff bijten en hopen op de andere scene, maar hoe het beeld gemanipuleerd wordt door de middele blijft magish en snap er nog steeds niks van wat er eigelijk is gebeurd op die avonden

Laatst bewerkt:

MaddMonkey

Badass junkie
niet persee fan, maar sinds ik het laast had meegemaakt was het geweldig, het was ook voor mijn mede tripper ook beter uit te houden als de serie werdt opgezet en hij zichzelf kon focusen op wat er gebeurde(ricky en morty is veelste intens naar mijn idee ook)

als ik alleen trip doe ik het eigelijk niet, want de muziek is zo veel fijner om je zelf helemaal mee aftesluiten en op reis te gaan alleen als ik met een mede tripper ben en keihard wil lachen en niks ervan te snappen want het is eigelijk al bullshit

en ik snap dat het opzich wel de fout in zou kunnen gaan, want het wordt eigelijk nog best intens dan je headspace wordt ook gemaakt naar wat er gebeurd in de serie dus als t soms te kut is is t wel ff bijten en hopen op de andere scene, maar hoe het beeld gemanipuleerd wordt door de middele blijft magish en snap er nog steeds niks van wat er eigelijk is gebeurd op die avonden
Rick en morty was voor mij al vrij intens toen ik vorig jaar na jaren abstinentie weer ging blowen. Kan mij heel goed voorstellen dat het te is als je tript :tearsofjoy:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Rick en morty was voor mij al vrij intens toen ik vorig jaar na jaren abstinentie weer ging blowen. Kan mij heel goed voorstellen dat het te is als je tript :tearsofjoy:

Na een (niet te groot, want geen tolerantie) blowtje heb ik me ook al wel met Rick & Morty vermaakt. 😁 Als ik teveel wiet naar binnen lurk ben ik zelfs nog te lui om de TV überhaupt aan te pleuren, dus dat wordt hem dan niet, lol. xD Maar licht stoned was het zeker lachen.

Trippy langkous

Badass junkie
Jeetje heftig om te lezen, lijkt inderdaad dat jullie je niet goed ingelezen hebben? Was dit je eerste keer met psychedelics?

Ik ga binnebkort ook lsd doen, als ik dit soort dingen lees vind ik het wel weer spannend worden maar het komt vast goed.

Trippy langkous

Badass junkie

Zelf ook ervaren met bad trips. Dat kan enorm beangstigend zijn en kan je leven flink op z'n kop gooien!
Uiteindelijk zijn de bad trips wel de trips waar ik het meeste van geleerd heb. Ik dacht dat ik dood was. Uiteindelijk na een jaar lang reflecteren op de trip en het daarna nog eens te proberen heb ik leren "los te laten". En wat er dan gebeurd.. dat is lastig in woorden uit te drukken. Gewoon liefde :hearteyes:

Heel veel sterkte en succes met het verwerken van de trip! Mocht je het ooit weer eens proberen plan de trip dan zorgvuldig en regel een ervaren tripsitter indien mogelijk! :)

Op Psychonautwiki kun je veel informatie vinden over stoffen, hier een voorbeeld van 1P-LSD en van 6-APB:

Wel grappig is dat je zei dat je een bad trip had en dacht dat je dood was, terwijl ik dat bij mijn laatste truffel trip ook had maar bij mij voelde dit alleen maar positief.

En lsd heb ik nog geen ervaring mee, maar hetzelfde ervaarde ik inderdaad ook met truffels: alleen maar liefde! Ik was op dat moment er zo van overtuigd dat iedereen truffels moest doen gewoon omdat ik me zo geweldig voelde! Ik ben benieuwd hoe dit met lsd gaat zijn binnenkort..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan