1ste kweek

Hey iedereen,

Na wat zoekwerk en het uiteindelijk 18jaar worden heb ik besloten om te beginnen kweken. Niet echt voor tonnen vol geld te verdienen,eerder voor bezigheid. (en de goed ruikende planten :hearteyes: )
Ik heb besloten om een "autoflower" te nemen omdat deze naar het schijnt beter geschikt is voor beginners. Ik vraag me nu wel af welke van de volgende ik zou moeten nemen,of als er ook andere zijn ( LowRyder, AK47, BlueBerry, Lemon Skunk, White Russian, Easy Ryder, Taiga, Tundra, Easy bud, Quick one en Royal automatic). Ik heb liever geen hoge boom,dus ik zoek iets qua gemiddelde lengte/breedte.
Ik kan helaas niet binnen kweken,mijn vader wilt geen 400watt lamp aanschaffen en betalen. Wij hebben hier wel 150watt lampen,maar ik vrees dat die niet voldoen. Daarom heb ik besloten deze buiten te kweken,en als het slecht weer is toch die 150watt te gebruiken voor ze toch iets of wat warm te houden.

Alvast bedankt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hey, nog gefeliciteerd met je verjaardag dan! :stoned:

Die 150watters zijn geen HPS lampen gok ik?
1 150w spaar/tl/led lamp is lang niet genoeg.

Wanneer je je plantje buiten zet, kun je deze ook bij slecht weer gewoon buiten laten.
Binnen (achter de vensterbank of met zo'n klein laag lampje) zal ze te weinig licht ontvangen.
Zelfs wanneer het regent schijnt het zonnetje :wink:
Daarnaast als je nu begint zul je voor de herfst al klaar zijn, en dus weinig last hebben van slecht weer (hopelijk).

Welke soort? Tja, daar zul je zelf wat naar moeten zoeken.. Er zijn er nog talloze meer dan dat jij beschreven hebt. Gewoon het internet een beetje afstruinen.
Wat er door de shops beloofd word, met een korreltje zout nemen.
Bloeitijden kloppen nooit (reken hier aantal weken bij), opbrengsten kloppen nooit (trek hier de helft vanaf).

De lengte/breedte/smaak en opbrengst verschilt enorm per plant en kweker. Wanneer je een lage uitzoekt en deze weinig licht geeft zal ze gaan strekken en lang worden.
Over het algemeen worden alle AF'jes redelijk even lang, en bijna nooit langer dan 1 meter.
Autohaze'jes kunnen nog wat doorschieten.

Let er wel op (veel mensen gaan hier de fout in) dat je plantje genoeg grond heeft.
Volle grond is altijd het beste. Heb je zanderige of juist kleiachtige grond in de tuin? Dan een plantgat uitgraven en hier zelf een goede mix in knallen. Kan het niet in de volle grond? Zorg dan voor potten van zo'n 15L. Minder kan wel, maar dit ga je dan ook zeer zeker merken in kwali- en kwantiteit. Meer is altijd beter.

Succes!

Bedankt voor je reactie !

Ik heb ondertussen al een keuze kunnen maken. Het wordt de blueberry (AF).
Ben vaplan om ze in een 15liter bak te zetten of eventueel ook groter.
Hopelijk komen de zaadjes hopelijk snel aan.

Is wel leuk dat ik ze buiten kan laten staan ondanks de regen. Bespaart moeite en de plant krijgt er geen stress van. :stoned:

Bovenaan