Tripreport v/d Maand 1ste x shotten...

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Wel, het is zover... - lang getwijfeld om dit te delen...

Ik had gezegd het nooit te doen, een brug te ver voor mij, maar ik heb toch uiteindelijk, uit zulke nieuwsgierigheid, 3 x maal een shot (laten) zetten...

Laat mij zeggen, hoe heerlijk ook, hierbij blijft het: ik wilde heel graag drie dingen ervaren - namelijk een Heroïne-shot, een Cocaïne-shot en een Snowball.

Gedaan dus maar, en nu never again! Dat meen ik! - maar toch de moeite even te delen!

Begin er niet aan als je niet lekker in je vel zit, doe het ook niet op een moment dat je je fysiologisch zwak voelt, en laat zo'n 20-tal jaartjes over je beslissing heengaan - doe het enkel met betrouwbare mensen (in zoverre mogelijk), en uiteraard: studeer je te pletter vooraleer je eraan begint, en begin eraan met de intentie gewoon de ervaring eens te willen hebben gehad maar niet om het nog een keer te doen.

Zelf had ik al wel Hero en Coke gesnoven uiteraard, en in het geval van Hero komt snuiven het dichtste bij shotten: veel mensen 'chinezen' liever omdat ze 'ziek' worden van Hero te snuiven - dat is gelukkig bij mij nooit het geval geweest.

Laat me je zeggen, shotten, ja, ik kan begrijpen waarom mensen daar zo verslaafd aan raken... Gelukkig ken ik twee mensen (kennissen, geen vrienden), die zelf veel te ver zijn gegaan - zwaar aan het shotten hangen: hun bezig zien doet je gruwelen om aan shotten verslaafd te willen raken.

Toegegeven, hierdoor was ik extra bang - maar ik zou verdorie de ervaring ooit eens meemaken!

Het geluk van die twee verslaafden te kennen: geen straatdealers, maar vrij goed product plus zeer veel ervaring in wat hoe te doen...

Het eerste shot dat ik kreeg (en alle geluk heb ik goede aders), was een shot Coke. Ik ben zelf de naalden gaan halen in de apotheek, alsmede ontsmettingsmiddel en ontstekingsremmers - beter zo, vond ik.

Man, de naald ging van de eerste keer een ader in, en omwille van de veiligheid werd het shot langzaam in drie pushes gezet - maar toch, wat een onbeschrijfelijke euforie!!! Crack ging mij al goed af, maar dit was toch echt té gek!

Geen last van hartkloppingen (zoals ik bij Crack wel heb), en niet enkel een inslag van pure euforie en energie doorheen mijn gehele lichaam, mijn geest, neen: het spul bleef maar opkomen, zeker een half uur lang bleef de rush in heftigheid toenemen!

Toegegeven, tot dan toe: beste drugservaring ooit!!!

Het is gewoon Coke, maar zo intens! Neen, trouwens hier ga ik de mist in: het is niet zomaar Coke: het effect is geheel anders ook! - het is nog wel vergelijkbaar, maal de oneindige intensiteit, maar toch is het ook een ander effect: veel meer lucide, veel meer kalmte (hoewel de energie, al kan dit tegenstrijdig klinken...), maar de rush die doorheen je lichaam gaat, onbeschrijfelijk! - je zou willen dat je je eeuwig zo zou kunnen voelen!

Nadien: geen afkick, geen ziekte, geen comedown... - niets.

Een weekje later, het shotje Hero.

Dezelfde werkwijze: langzaam en in die trekjes het spuitje naar binnen... Wauw, ik lag te kronkelen op de grond van orgastisch genot! - ik kwam klaar doorheen mijn gehele lichaam, niet voor lang, maar toch! Zo overweldigend! Echter, vraag mij niet hoeveel later maar niet veel later, was dat gevoel verdwenen: in de plaats daarvan voelde ik me heel stoned, moe en had ik moeite met wakker te blijven (ongeveer zo'n acht uurtjes lang, iets minder). Ik moet zeggen, de Hero shotten was eveneens Hemels, maar niet wat je ervan zou verwachten na alle getuigenissen, films, etc...

Het is niet iets waar ik van zeg: dit moet ik terug beleven... - Misschien te voorzichtig geweest met de dosis? - enfin, liever te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg: ik ga het niet herhalen om er meer uit te krijgen. Eens was vooropgesteld, eens daar zal het bij blijven!

Nadien, eveneens niets - zelfs geen comedown...

Dan, de Snowball! - hier keek ik het hardste naar uit: ik had het uiteraard al nasaal ervaren! Min of meer wist ik wat te verwachten, maar eerder totaal niet...!

Goed, een Snowball: Coke en Hero in combo. Waarom? De Hero gaat eerst zijn kick geven, en hier kan je met een iets hogere dosering gaan - iets later kicked immers de Coke in en zou je normaal moeten weerhouden van ademhalings -of hartstilstand, plus verdubbelen beiden drugs je euforie. Daar komt bij dat je niet gaat knikkebollen van de Hero, en dat je ook niet katapulteert van de Coke...

Laatste keer dat ik een shot zou doen, gedaan heb, en nooit meer zal doen. (weer geen comedown btw...)

Zoals gezegd, de Hero geeft zijn kick, en deze keer was de eurofie wel van ongeloofelijk top-niveau (alvast toch zeker de flash!) - toen pas heb ik de juiste dosis Hero voor mij persoonlijk genomen en, al vind ik het nog steeds overdreven alles wat er de ronde over doet, ik moet bekennen: wauwie! Wat een flash! Sterke hallucinaties ook! En dan, net op tijd, net na de flash en voor dat je ogen gaan puilen en je verzinkt in het niets: knal, de Coke: euforie maal niet te beschrijven! Mijn hoofd werd iets meer helder, maar ik bleef pokkeweg - echt verloren maar op een heerlijke manier: tientallen orgasmes stroomden door mijn gehele lichaam - en dit keer ging mijn tikker wel op en neer. Maar daar gaf ik niet om, ik lag in bed met een f$cking grote smile op mijn gezicht, en ik kon enkel maar denken: dit is het beste dat ik ooit heb ervaren, wauw, wat een waanzinnig fantastische, euforische, orgastische ervaring!

Ik denk dat ik hier het dope-walhalla heb bereikt... Of kent iemand nog wat straffers?

Nou, zoals gezegd, dat is twee maanden geleden - ik geniet nog altijd na, ik zou het graag nog eens doen, maar dat zal zeker niet gebeuren: de reden is simpel... - ik heb enkele passies (niet drugs-gerelateerd, en de definitie van 'hobby' tot in het oneindige overschreden), ik heb een fantastische vriendin, en het gaat me lekker in het leven! Nou ja, terzijde gelaten dat al dat gefilosofeer in je kop je tot waanzin kan drijven, maar hey, daar zijn drugs ook voor, niet dan?

In ieder geval, dit was het, en daar blijft het bij.

Ik zou het wel niemand aanraden: ik zie in waarom zoveel mensen hopeloos verslaafd geraken aan shotten, en volgens mij is je leven dan voorbij... Gelukkig had ik al twee voorbeelden, zoals gezegd, wiens levens effectief voorbij waren... - als je dat ziet, dan weet je: daar wil je niet belanden, never! En ook, het risico op overdosis - ik ben helemaal geen expert, ik heb mij in de praktijk laten leiden door die twee (tegen vergoeding uiteraard, wat dacht je nu...) hun expertise (naar mijn mening perfect gedaan van hen), maar ik geloof dat de Hemel en de dood hier een millilitertje uit een apotheek-spuitje van elkaar verwijderd zijn...

Blij dat ik het heb ervaren, maar tevens een angst opgelopen om het nogmaals te doen - ergens sneu dat ik deze gevoelens niet meer zal ervaren, maar blij dat ik er met zo'n angst aan begon en met een nog grotere angst van ben achtergebleven...!

Vanaf nu houd ik het wel bij mijn sporadische lijntjes!

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Grtz8

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw dat klinkt intens. Aan de ene kant weet ik zelf dat ik dit nooit en te nimmer zal gaan doen, maar aan de andere kant vind ik het wel erg interessant hoe zoiets zou voelen. Wat me er echt 100% vanaf houdt:

Mijn hoofd werd iets meer helder, maar ik bleef pokkeweg - echt verloren maar op een heerlijke manier: tientallen orgasmes stroomden door mijn gehele lichaam - en dit keer ging mijn tikker wel op en neer. Maar daar gaf ik niet om, ik lag in bed met een f$cking grote smile op mijn gezicht, en ik kon enkel maar denken: dit is het beste dat ik ooit heb ervaren, wauw, wat een waanzinnig fantastische, euforische, orgastische ervaring!

Het verloren stukje. Dat lijkt mij het meest enge aan dit soort ervaringen. Ook al ondervind je nog zo'n euforie, als ik het zo lees raak je ook iets dierbaars kwijt op dat moment, misschien jezelf wel (voor je gevoel)? Ik begrijp het aan de ene kant ook niet waarom je zo'n risico zou nemen. Ik bedoel, met psychedelica kun je ook de meest intense euforie beleven, maar raak je jezelf niet kwijt op zo'n manier. Je bent vaak juist nog veel meer jezelf dan in het dagelijks leven. Kun je daar misschien ook wat over zeggen? Wat het verschil is tussen de euforie van psychedelica en de euforie van zulke stimulanten en verdovende middelen? En wat je prefereert?

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey,

Dat is een reactie die ik niet verwacht had, of een reactie die me verrast om meer correct te zijn Mindless...

Zelf gebruik ik drugs als deze (enkel nasaal dan wel), zo maar is 1 keer in de maand, en dan nog niet eens een grammetje of zo, gewoon een lijntje of misschien twee.

Ik prefereer psychedelica. Maar de euforie van psychedelica komt, voor mij althans, toch lang niet in de buurt van de euforie van bv. Coke? Het is het gevoel van dat orgasme dat door je hele lichaam stroomt - het is echt een lichamelijke ervaring met een mindset die echt specifiek gericht is op 'ik voel me zoooooo heerlijk!'.

De euforie van bv. mijn favoriete drug, LSD, komt daar lang niet in de buurt.

Maar wat me dus verrast, je zegt, tenzij ik je verkeerd begrijp, dat je meer jezelf bent tijdens het trippen dan tijdens mijn ervaring?

Wat bv. met Salvia, DMT,...? Dan ben je jezelf volledig kwijt vind ik! (and I Love it) :hearteyes:

Misschien waren mijn woorden wat verkeerd gekozen: pokkeweg - zie het eerder alsof je stoned bent. Maar je kan nog wel nadenken, in tegenstelling tot laat ons zeggen Ketamine... Zo verward ben je niet.

Waarom ik het zeker eens eenmaal geprobeerd wilde hebben, is omdat het de meest intense rush moet zijn die je kan krijgen - en die wilde ik toch wel eens ervaren hebben...

Ik vind de risico's niet groter dan wanneer iemand voor de eerste keer begint met trippen: schizofrenie kan evengoed iemand zijn deel zijn...

Het probleem is mijn angst voor verslaving en ja, overdosering, maar drugs blijft altijd dobbelen - als het foutloopt loopt het meestal goed fout, met eendere welke drug...

Maar onder invloed van Salvia ben ik pas mezelf kwijt, het is een psychedelische psychose.

Dat is waarom de Snowball mijn favoriet ging zijn, dacht ik (en ik had gelijk) - omdat je niet wegzakt of knikkebolt, maar omdat je wel wazig in je hoofd bent.

Maar ik vind wel dat er heel wat overdreven gedoe aan verbonden is - je bent vast en zeker niet van de eerste keer verslaafd, of doodziek na een keertje gebruiken, en zomaar dood neervallen doe je ook niet: soit, ik zit hier toch nog... :)

Grtz.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb de dubbele berichten even verwijderd (Bee was hier ook mee bezig geloof ik).

Je hebt trouwens ook wel gelijk dat je je ook flink verloren kunt voelen op psychedelica. Maar het hoeft niet per se. Ik heb ongelofelijke intense euforie beleeft en me tegelijk toch absoluut niet verloren gevoeld, eerder het tegenovergestelde. Ik heb ook zeer lichamelijke orgastische gevoelens gehad op psychedelica trouwens. :P Alsof je op cellulair niveau door je hele lichaam orgasmes hebt. :P

Salvia is toch ook meer een dissociatief?

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leuk om te lezen dat je zo benadrukt ik ga het niet meer doen maar een beetje met tegenzin omdat het zo hemels is. Of zie ik dit verkeerd?

Anyways, mooi report, net even anders dan de rest en ook tegelijk heftiger dan de rest. Ik ben blij dat je je huidige leven boven de drug kiest. Mocht er iets fout gaan in je leven grijp er alsjeblieft niet naar toe.

:wave:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Interessant om te lezen Mananas,

Ik begrijp heel goed dat het allemaal ervaringen zijn die je graag verzameld en het maar een keer wil proberen, maar de kans dat je het weer doet ligt toch op de loer. Uit je verhaal kan ik wel goed opmaken dat je het erg fijn vond en dat je het positief vond dat er geen kater was. De reden waarom ik dit zelf nooit zal doen is omdat opiaten alleen maar positieve effecten laten zien die als zo fijn worden ervaren dat de negatieve associatie minimaal is.

Wat Mindless denk ik probeert te zeggen, of hoe ik het opvat, is dat psychedelica een specifiek gevoel tot de oneindigheid kan uitvergroten. Je kan ergens helemaal in opgaan met je mindset en je mindset wordt alles, de truc is natuurlijk wel om te weten hoe je dit kan bereiken en om in een trance te blijven zo lang je dat wil. Dit kost veel investering van tijd en begrip, met natuurlijk ook diepere ervaringen die soms als negatief worden ervaren op je huidige kijk, waardoor je het ook niet als uitvlucht kan gebruiken als je je al slecht voelt. Opiaten zoals heroïne halen het gedeelte van input en moeite weg en leveren altijd een rush van warmte als ik het zo begrijp en omdat die ervaring relatief 100x zo intens word gezien als de beste opvolgende ervaring lijkt het geluk uit andere dingen een beetje minimaal te worden.

De reden waarom ik ook voor een lange tijd geen MDMA heb gebruik en ook terug ben gestapt van de feest setting die mijn vrienden vooral hebben, is om wat nuchterder te kunnen leven en niet intens euforisch te zijn het ene moment en de week daarna enorm down. Hoe meer ik mij focus om niet te vallen in verslavingen; alcohol, ect. Des te meer vreugde ik krijg uit de kleinere dingen.

Begrijp goed dat deze preek positief bedoeld is, hopelijk helpt het een beetje om afstand ervan te houden en in te zien waarom of hoe het anders kan. Toch bedankt voor het delen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heftige post vind ik wel. Erg interessant maar heftig! Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe shotten zou voelen, het schijnt de lekkerste rush te zijn. Maar ik durf het niet, juist omdat ik denk dat ik het té lekker vind! Ik hoop echt dat je het bij ene keer kan laten. Het klonk zo heftig en mega lekker met dat orgastische genot.. Toch maar niet voor mij!
Mooie post ook wel.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey Mindless, Salvia Divinorum is zeker een dissociatief, een entheogeen. Maar sorry, ik begrijp nog altijd niet waar je helemaal naartoe wil... Misschien kan je nog iets meer elaboreren?

Hey oortjes, bedankt. En ja hoor, goed gezien - ik heb jarenlang getwijfeld dit te ondernemen, en het was nog beter dan verwacht! Dus ja, jammer dat je het dan voor gezien moet houden eh... :)

Maar een tweede keer is uitgesloten, dan is de 'Snow-ball' aan het rollen denk ik... Ik ben dankbaar voor de ervaringen, ik weet nu wat het is, laten zo nu!

Ja, inderdaad, het is zoals GHB enkel nog beter (al zal de afkick niet zo grellig zijn als die van GHB). Maar inderdaad, ElvenSpice, ik heb al het lekkerste van het lekkerste gehad, waar ik al jaren naar uitkeek, en nu is het voorbij. Dus ja, ik denk dat je gelijk hebt dat er ergens een kans van herval er altijd in zal zitten... Maar dan zouden er wel al bijna ondenkbaar ondraaglijke dingen moeten voorvallen in mijn leven.

Zoals ik reeds zei, het is echt super mega lekker!!! - maar het is echt niet te nemen zoals in de films of zo: je gaat heus niet van dit experimentje plots omgetoverd worden tot verslaafde. Je moet gewoon voor jezelf weten dat je wilde ervaren wat het was, en niet plots draaien en keren en zeggen dat het best nog wel eens kan. Dan ben ik we vertrokken...

Verder - ik zie dit soort drugs als puur genot, als eens uit mijn dak te gaan: niet om diepere inzichten te verkrijgen of dergelijke. Dat doe ik met psychedelica, die eenheid met alles ervaren bv.

Ik raad gewoon niemand aan om met shotten te beginnen, omdat ik mij kan inbeelden dat er mensen zijn die de overschot van hun grammetje niet wegdoen, maar het uitkuisen - en tegen dan ben je wel vertrokken. Plus de risico's: proper materiaal, geen brokje door je watje laten gaan, en ermee om kunnen gaan dat je niet meteen the full rush hebt - langzaam in deeltjes het shot binnenkrijgen, niet in 1 x bam naar binnen... Dan moet je ook aanvaarden dat, tenzij je het nog eens wat doet, je nooit het meest intense shot mogelijk zal hebben gehad - maar het is juist zo, denk ik, dat mensen vertrokken raken (o.a.).

Misschien neem ik tegen mijn 60 of zo wel zo'n verslaving op! :grin:

Narayani

Bewuste gebruiker
Interessante bijdrage aan het forum. Ik zou het nooit durven doen, ik beschouw mezelf niet als verslavingsgevoelig maar toch zou ik mezelf niet vertrouwen met een middel met een dergelijke reputatie... Ik hoop dan ook dat het jou lukt erboven te blijven staan al doet je schrijven vermoeden dat het wel zal lukken om het bij 1 keer te laten. Goed dat je je ervaring deelt er zijn nog te weinig waardevolle teksten hierover te vinden mijns inziens.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Heel interessant om te lezen, enorm bedankt voor het delen!

Ik merk dat, ik spreek voor mij zelf maar zal vast niet de enige zijn, het onderwerp "heroïne" etc. toch wel heel interessant blijft. De verhalen over de orgastische extase waar je dan in terecht komt...het wekt toch wel veel nieuwschierigheid op.

Ik durf er niet aan te komen, zoals de meeste hier aangeven, toch zal ik er wel is aan denken.

"Ik zal nooit roken en drinken" jong / jeugd
"Ik zal nooit drugs gebruiken" 3 jaar later
"Ik zal nooit heroïne, crack en crystal meth gebruiken" 3 jaar later

Het schuift wel steeds op, bij mij dan.
Ik blijf er van af maar hoop dat ik over dit onderwerp altijd zo streng en consequent blijf. Ik wilde na mijn eerste mdma-ervaring echt geen reports lezen over dit soort onderwerpen. Toch lees ik ze nu met volle aandacht.

Mudita

Belezen gebruiker
Interessant tripreport! Vind het knap van je dat je zo een stap aandurft. Alleen kan dit volgende misschien wel aan mij liggen maar aan hoe ik nu lees denk jij er wel heel licht over en zet je in 1 van je reacties dat het vreemd is dat mensen na 1 of 2 keer verslaafd worden. Maar weet je, dat is juist het probleem. Mensen gaan het proberen en gaan vervolgens denken he! Huh the fuck worden mensen hier nou verslaafd aan? En vervolgens vind je dat je zelf zo sterk in je schoenen staat en doet het een jaar lang niet! Zo hé goed ben je bezig dan? Maar wat nu, je krijgt ineens een idee. Laten we nog 1x aan de heroïne gaan want ik ben toch zo knap bezig en sta zo sterk in m'n schoenen. Dan moet die ene keer na een heeel jaar toch vast wel kunnen? Yeah right, zie je waar diegene dan de mist ingaat?

En daarnaast wil ik ook nog zeggen, jij hebt nu wel 3x heroïne gedaan he! 1e keer was misschien een andere methode maar so what? Heroïne is heroïne. Heb je ook nog 2 vrienden die verslaafd eraan zijn dus in je omgeving zul je zeker vaak deze drug tegenkomen.
Maar ik ben benieuwd, misschien zal jij niet de mist ingaan. Laten we het hopen en geniet van je leven man.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Mudita, het is waar dat men niet makkelijk over heroïne mag denken. Toch bekijken wij heroïne echt als de grootste sluipschutter op de markt.

Zelfde als dat mdma in thailand (correct me if im wrong) even zwaar wordt gezien als heroïne en dergelijke.

Ik vind dat er bijvoorbeeld in Nederland te makkelijk over ghb wordt gedacht. Sommige mensen nemen ghb als niks. Die verslaving van ghb is een hell (als ik het zo lees) en iets zoals ghb is een echte sluipschutter. Maatschappelijk veel meer geaccepteerd maar kan enorm verslavend zijn.

Ik zeg niet dat er te moeilijk wordt gedacht over heroïne. Het is een moeilijke drug om van af te komen en kan echt heel subtiel een verslaving ontwikkelen. Ik zou op dit punt van mijn leven er nooit aan willen beginnen maar ik vind dat er veel meer even erge sluipschutters rondloeren.

Mudita

Belezen gebruiker
Yaizer zei:
Mudita, het is waar dat men niet makkelijk over heroïne mag denken. Toch bekijken wij heroïne echt als de grootste sluipschutter op de markt.

Zelfde als dat mdma in thailand (correct me if im wrong) even zwaar wordt gezien als heroïne en dergelijke.

Ik vind dat er bijvoorbeeld in Nederland te makkelijk over ghb wordt gedacht. Sommige mensen nemen ghb als niks. Die verslaving van ghb is een hell (als ik het zo lees) en iets zoals ghb is een echte sluipschutter. Maatschappelijk veel meer geaccepteerd maar kan enorm verslavend zijn.

Ik zeg niet dat er te moeilijk wordt gedacht over heroïne. Het is een moeilijke drug om van af te komen en kan echt heel subtiel een verslaving ontwikkelen. Ik zou op dit punt van mijn leven er nooit aan willen beginnen maar ik vind dat er veel meer even erge sluipschutters rondloeren.

Hier ben ik het toch wel dergelijk met je eens hoor! En vooral G.H.B inderdaad, omdat mensen hier in Nederland daar zo makkelijk over denken zijn er veel meer verslaafden aan G.H.B dan zou moeten zijn (alhoewel er helemaal geen zouden moeten zijn uiteraard :P). Hier wil ik nog wel even bij zeggen dat het eigenlijk zo met elke drug is, ik vind niet dat je het verslavingsgevaar teveel moet baseren op het soort drug maar ook dingen als wat voor een persoon het tot zich neemt telt hier wel aardig in mee.

MeejheM

Badass junkie
Ik heb 1x IV speed gebruikt, hero en coca wel gebruikt, maar nooit IV. Ik ben er vrienden aan verloren, daardoor heb ik nooit de behoefte gehad tot het uiterste te gaan daarmee. Speed IV durf ik al niet eens zelf, naalden vind ik best, maar niet als ik ze moet mikken.

GHB, Coke en Hero zie ik als sluipende gevaren, maar ik zit zelf aan de Alcohol, Speed(enigsinds...) en bijbehorende psychiatrische antwoorden daarop, dus ik ben geen haar beter.

Toch heb ik zelf een soort grens dat IV Coke en Hero mij een stap te ver zijn. Of ik het juist heb weet ik niet, maar ik weet wel 100% zeker dat ik die gewoonten er echt niet bij kan hebben...

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey allemaal,

Ik ben ondertussen nog altijd clean van de hard-drugs hoor, zelfs geen lijntjes meer!

Ik wil ingaan op wat er werd gezegd over GHB, het is met enige tegenzin dat ik mijn persoonlijke ervaring ga koppelen aan mijn waarschuwing voor deze drug, maar ik ga het toch doen...

Toen ik 15 was en volop in de underground techno scene aan het feesten was, onder de toen nog wonderlijke, dikke en witte Mitsubishi's, kwam er plots iets nieuws op de dansvloer - flügel-flesjes met Liquid XTC.

Enkele vrienden van mij waren hiermee begonnen, maar hadden (retrospectief) blijkbaar slecht spul: heel vaak overgeven. Ook zag ik hen constant in een soort comateuze toestand gaan, met het schuim op hun bek. Niets voor mij, ik heb het toen nooit geprobeerd.

Pas meer dan tien jaar later ben ik wat beginnen opzoeken over GHB omdat een kennis van me zei dat hij heel goede kwaliteit had en hij vroeg of ik eens wilde testen. Na wat op te zoeken, was wat mij tot het gebruik van GHB heeft gebracht de angstremmende werking (ik heb namelijk een heftige paniekstoornis).

Jammer genoeg heb ik slechts weinig huiswerk gedaan.

Het spul werkte heerlijk, ik stond te dansen in mijn kamer en ik vind de term Liquid X niet zo verkeerd gekozen, je voelt inderdaad een euforie doorheen je lichaam stromen wat je bij alcohol totaal niet hebt - en met wat meer GHB op zakte ik lekker onderuit in mijn bed en keek ik films op mijn laptop: ik vond alles meer intens en had van alles meer plezier.

Na enkele dagen en nachten van constant gebruik ben ik even gestopt, ik had geen enkele afkick of comedown... Wat een fantastisch spul! Ook was ik niet een keer misselijk geweest van dat spul - dat moet dan wel goed spul zijn, dacht ik zo!

Daarna drie liter gekocht, en toen ging het mis, ik gebruikte constant, en na slechts drie weken werkte om het uur mijn enorme dosis GHB uit en was de afkick het ergste wat ik ooit ervaren heb, ik moest onmiddellijk terug gebruiken.

Probleem: er is geen antidotum voor GHB, er is geen vervangmiddel om af te kicken van GHB, en GHB-klinieken zijn er enkel in Nederland. De afkick van GHB is enorm heftig, heftiger dan van Heroïne! Na een uurtje niet gebruiken bij verslaving kan iemand gewoon sterven... Uiteindelijk heb ik een overdosis genomen, wonderbaarlijk genoeg ben ik daar uitgekomen en in psychose gegaan voor zes dagen en nachten.

Ik mag van geluk spreken dat ik hier niets aan heb overgehouden.

Dat tot voor kort GHB nog legaal was in Nederland vind ik echt maf! Zo'n zware hard-drug!

Een jaartje later heb ik nog eens een paar keer GHB gebruikt, maar nooit langer dan twee dagen en nachten aan een stuk en sindsdien nooit meer gedaan. Dat is nu enkele jaartjes geleden, een jaartje voor mijn Heroïne-shot experiment.

Dat is het domste dat ik ooit gedaan heb in mijn leven, en ook de enige keer dat ik mijn huiswerk niet correct heb gedaan. Normaal sta ik erop altijd je huiswerk grondig te doen alvorens aan iets te beginnen. Waarom dat toen niet is gebeurd heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik verging van de paniekaanvallen in die tijd en dringend zocht naar iets dat soelaas kon bieden...

Dom dom dom!!! - ik heb meer schrik van GHB dan van Hero! Veel meer!

Maar goed, zoals gezegd, ik ben al een hele tijd clean van hard-drugs, en ik heb geen craving - geen behoefte meer om drugs te gebruiken, ik heb het er zowat mee gehad. Enkel psychedelica en Kratom zal ik nog wel eens af en toe gebruiken, maar over het algemeen bevalt nuchter zijn mij goed. Ik drink zelfs geen alcohol... :)

Ik wil echt waarschuwen dat GHB een sneaky en levensgevaarlijke drug is!!!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan