2 keer kort achter elkaar

petie

Newbie
Hey mensen,

heb afgelopen zaterdag 1 zeer sterke pil genuttigd.

aangezien het volgende feest alweer bijna voor de deur staat (6dec) wilde ik wel weer gaan gebruiken..

Ik heb na afgelopen zaterdag tot nu toe elke avond l-tryptofaan gebruikt en ben nog van plan wat vitamine pillen te slikken.

Nu vraag ik me af of ik net zo waus en gelukkig kan worden als afgelopen zaterdag? (misschien 2 inplaats van 1?)

en hoe ik mij de volgende dag ga voelen ?
ik had namelijk afgelopen zondag behalve last van spierpijn totaal nergens last van voelde me nog steeds vrolijk..

Ik weet dat dit per persoon verschilt maar heeft iemand ervaring met zo'n korte tussen periode ?

En vult mijn serotine sneller aan door elke avond tryptofaan te gebruiken ?

groeten

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
mijn ervaring:

1e keer super leuk, geen last volgende dag
2e keer heel leuk, beetje leeg gevoel volgende dag
3e keer leuk, beetje depressief
4e keer leuk, depressief
5e keer minder leuk en erg depressief de volgende dagen.

Vooral als je snel achter elkaar gebruikt heb je grotere kans op een leeg gevoel de dagen erna. Ik had het in jouw geval ook gedaan, maar het is gezonder als je wacht.

psych-out

Bewuste gebruiker
hangt er van af of je vaak xtc neemt zo niet kan dit niet zoveel probleem geve
alleen kan je de volgende dag wel wat depri zijn.
maar wie weet krijg je nog wat snoepgoed van de sint... :mrgreen:

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Je zal ongeveer hetzelfde gevoel krijgen maar ga het daarna niet vaker achter elkaar doen anders krijg je nooit meer het goeie gevoel :wink:

TrippyShit

Badass junkie
Idd. Voor 1 keertje maakt dit niet zoveel uit. Maar houd het echt als een grote uitzondering en ga die uitzondering niet vaker maken. Ik heb zelf een tijd rondgelopen dat ik het echt mdma gevoel kwijt was. Vond het heel jammer. Het is nu weer terug, niet zoals vroeger natuurlijk maar het is er wel weer. Verneuk het niet, het is het niet waard. Je kan beter 4/5x per jaar mdma doen en er jaren van genieten dan een jaartje volop en het gevoel kwijt zijn. Is het niet waard, ookal denk je van wel op dat moment. Een keer maakt niet uit, maar houd het daar ook bij!

petie

Newbie
Ja, gelukkig kan ik de drang goed onderdrukken :) heb al een half jaar gewacht terwijl ik wel nog had liggen en ben gewoon naar feestjes nuchter gegaan :) bedenkt voor de reacties, ik neem na 6 dec wel weer een pauze van een half jaar ofzo :)

ps.
is het nog steeds nodig om tryptofaan te slikken tot 6 december trouwens, of werkt dat niet goed als je het elke avond slikt ?

TrippyShit

Badass junkie
Volgensmij is het slecht om dat elke avond te slikken omdat je hersenen dan langzaam aan zelf minder snel serotonine aanmaken. Dit was bij 5-htp iig wel zo. Maarja dan moet je wel een tijd elke dag nemen hoor :P Ik zou gewoon kuurtjes doen zegmaar. Voor/na xtc gebruik.

J86

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Volgensmij is het slecht om dat elke avond te slikken omdat je hersenen dan langzaam aan zelf minder snel serotonine aanmaken. Dit was bij 5-htp iig wel zo. Maarja dan moet je wel een tijd elke dag nemen hoor :P Ik zou gewoon kuurtjes doen zegmaar. Voor/na xtc gebruik.

Dat geld alleen voor 5htp, dat moet je idd niet elke dag nemen omdat je hersenen dan minder moeite gaan doen om zelf 5hp aan te maken uit l-tryptofaan omdat ze toch genoeg krijgen. Dus worden ze lui en als je dan stop met 5htp maak je minder snel aan.

L-tryptofaan daarentegen is het voedingssuplement waar o.a 5htp uit wordt gemaakt dus moeten je hersenen wel nog gewoon ervoor werken.

een keertje kort achterelkaar kan gewoon. ik had ongeveer hetzelfde effect met een IETS hogere dosis. had ik miss ook wel met even hoge dosis gehad.

maar let vooral daarna goed op dat je niet weer te snel neemt, en idd je voedingssuplementen.

Bovenaan