1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2 vragen over speed gebruik

Discussie in 'Speed' gestart door Verduin, 21 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Verduin

Verduin Experimenterende gebruiker

Hallo,

Waarom krijg ik het altijd ijskoud tijdens speed gebruik?
    Normaal geslapen en gegeten.

Waarom wordt ik altijd para in de winkel?
    Ook als ik normaal geslapen en gegeten heb.

Ik gebruik niet veel.
    Capsule maat 3, en deze niet helemaal vol.

Mijn dank is groot:praying1:

2. 22:22

22:22 Newbie

Herkenbaar, en misschien niet wat je wil horen maar toch wel de bijkomstigheid van teveel/ te vaak gebruiken :wink: paranoia/ schrikachtig had ik ook met slaapgebrek en het ijskoud hebben wanneer ik stelselmatig elke week gebruikte.

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Hoi. Hoe vaak en hoeveel gebruik je? De maat van een capsule zegt niets. Hoeveel mg doe je in de capsule? Is je speed getest?

Zoals hierboven gemeld zijn dit soort klachten vaak (dus niet altijd) te wijten aan misbruik van drugs. Teveel te kort op elkaar. Koud krijgen kan een teken van vermoeidheid zijn. Van 1 nacht goed slapen kun je alsnog moe zijn. Zeker als je regelmatig gebruikt.

4. Volgens mij een bekend verschijnsel. Ikzelf krijg bij een lage dosis hier vrijwel geen last van, slechts wanneer ik de dosis opschroef tot gemiddeld of hoog, dan vaak wisselen koude en warme vlagen zich af, en wanneer ik dan zit te pieken krijg ik weer hele warme euforische stromen over mij heen. Het lijkt een klein beetje op de warme golven bij MDMA maar het is een stuk minder intens.

Blijkbaar heb jij meer last van het 'ijskoud voelen' dan anderen, maar ik denk dat dit vrij normaal is en niet zorgwekkend. Wel vervelend, dat geef ik toe.

Het staat hierboven al aangegeven, paranoia is niet zeldzaam bij speedgebruik. En zoals Dunne zegt is het meestal te wijten aan misbruik. Ook wanneer je...

"onder invloed bent/comedown ervaart/hersteld van het gebruik/afkickverschijnselen hebt"

...van welke drug dan ook in een plek waar mensen je kunnen zien is nooit leuk. Paranoia hoort daar gewoon bij. Vaak is het veel minder duidelijk dan je zelf denkt. Anderen mensen zijn nuchter, en alleen omdat jij onder invloed bent in die situatie verbeeld je je dat mensen het meteen aan je kunnen zien.

Ik had het zelf vooral vroeger bij wiet, wanneer ik dan de Albert Heijn of iets dergelijks inliep wanneer ik apen stoned was. We noemden het "de Green Mile". Of ook een paar keer wanneer ik onder invloed van MDMA was en er plotseling mensen bijkwamen die het niet mochten weten.

Paranoia is volstrekt normaal hier. Wanneer je een drug moet verbergen, verpest het de ervaring enorm.

SneeuwSnuiver en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Omdat speed je bloedvaten vernauwd, dan kun je het dus koud krijgen terwijl de temperatuur van je lichaam in werkelijkheid juist hoger ligt dan normaal. Is standaard bij stimulanten, maar het gevoel neemt vaak wel evenredig met de dosis toe.

Verder vertel je te weinig over de frequentie en hoeveelheden van gebruik voor ons om iets zinnigs over je paranoia te kunnen zeggen.

6. Bas

Bas Wijs gebruiker

Dit inderdaad. Ook momenteel die koude dagen helpen hier aan mee. Van de uitgang van een festival naar de trein/auto rennen is echt geen pretje, haha. Zelfs het buiten roken is ook zeer vervelend, je hebt al een koud gevoel wat nog eens erger wordt. Simpeler gezegd dan gedaan misschien, denk gewoon niet aan de kou. Als jij naar buiten komt en gaat schreeuwen dat het warm is, zul je dat warme gevoel ook weer terug krijgen, want je hebt het ook gewoon warm zoals Psychedelibee zegt.

Het is naar mijn mening een beetje een 'all in your mind' drug, zoals met XTC. Je gedachten bepalen hoe je je voelt. Praten met mensen, los gaan als een gek binnen en denk niet aan de kou is de oplossing. Tot dat iemand buiten komt bij je groep als je aan het roken bent die gaat zeggen dat het koud is. Dan krijg je vrijwel direct een koude rilling over je heen.

Speed verdrukt zoals we allemaal wel weten de vermoeidheid. Als je moe bent en bijvoorbeeld lang gewerkt hebt, heb je het al sneller koud. Dit speelt mee samen met je vernauwde bloedvaten.

Markovig vindt dit leuk.
  7. Verduin

Ik heb de paranoia alleen in een winkel.
    Verder nergens.
    Ik gebruik ongeveer kleine 2 lijntje op 1 dag gemiddeld 4x per maand.

8. "Kleine" is subjectief. Zonder te wegen kan "kleine" lange megalijnen of minilijntjes betekenen. Ben misschien een Pietje Precies, maar dat kleine beetje meer of minder kan veel verschil maken, positief of negatief.

Verder zoek je naar mijn idee teveel naar een verklaring voor je paranoïde gevoelens, wat ik snap, maar je moet aan de andere kant ook gewoon kunnen accepteren dat dit een effect van Amfetamine kan zijn en het hoewel onplezierig het meestal niet voor teveel schade zorgt.

Ook zeg je alleen in de winkel er last van te hebben. Ik verwijs terug naar mijn post hier paar stukken boven.

Dit lijkt mij een verklaring voor je selectieve paranoia, maar misschien heb ik het mis.

9. De Dunne

Zoals Bas van Hoven hierboven al zei zegt de maat van je lijn niet veel. De ene noemt de lijn groot de ander dezelfde lijn klein. Ik heb namelijk gemerkt dat de lijntjes die ik groot noem door anderen als klein worden gezien.
    Elke week speed daar aan tegen verklaard waarschijnlijk je klachten. Weinig mensen kunnen ongestraft zo vaak gebruiken. En elke week is gewoon te vaak.
    Gebruik een maand even niks en kijk hoe het dan gaat.

10. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Onder invloed para zijn tussen nuchtere mensen hoort er echt niet bij hoor, ik heb daar nochtans geen last van.

11. Psychedelibee

Ik heb daar ook nog nooit last van gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet voorkomt. Ieder lichaam en geest reageert weer anders op een drug. Het tegenspreken omdat je het zelf nog nooit hebt meegemaakt zegt dus weinig.

Paranoia is sowieso een bekende bijwerking van stimulanten en de kans daarop wordt groter bij hoge doseringen of frequent gebruik. Maar ook bij bescheiden doseringen kan het dus bij sommige mensen voorkomen die daar gevoelig voor zijn. In dit geval lijkt er trouwens gewoon sprake van te frequent gebruik te zijn, wekelijks speed gebruik voor langere tijd is te vaak en gaat vanzelf een keer problemen opleveren.

12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik zeg niet dat het niet voorkomt, ik ken er zat voorbeelden van. Maar er wordt dus gesuggereerd dat dit standaard is, en dat is absoluut niet het geval, dat is eigenlijk het enige dat ik wou zeggen.

13. Savage2598

Savage2598 Newbie

Ik heb altijd afwisselend warm koud, maar ik ga ook bijna nooit naar buiten wanneer ik speed gebruik ik heb ook dat ik paranoia in de winkel word, zowel met laag als hoge doseringen,

14. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Sowieso speed is depressief kut zooi... paar keer gedaan je wordt er overmoedig van om steeds meer bij te pakken totdat je pakje op is ... daarna Parra in je kop voelen! Je dachtes gaan alle kanten op ... raar denken! niet kunnen slapen dagen erna mega depressief voelen en uitgeput voelen..echt fun....Not!!! maar dat branderig gevoel in je neus is wel heerlijk dat dan weer wel!

15. De Dunne

Ik heb der nooit last van met speed. Als je een beetje “ballen” hebt maak je het niet op en is je kater ook niet zo erg. Ligt niet aan speed maar aan de gebruiker hoor.

acht.zes vindt dit leuk.
  16. Lemonade

Lemonade Experimenterende gebruiker

Sinds ik een weegschaal heb besef ik pas hoe achterlijk veel speed ik vroeger gebruikte terwijl ik dacht dat het normale hoeveelheden waren:confused:

De Dunne vindt dit leuk.
  17. De Dunne

Ik heb met mijn gram speed wel een x of 6 een leuke avond gehad. Dus met ene gram. Moet der niet aan denken dat ik een hele gram op een dag snuif. Ik denk dat ik dan wel op de SEH beland. Of iig geval een mega kutdag heb met een gruwelijke kater..

18. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Overdosis pep krijg niet zo snel maar die zooi staat er bekend om ,dat sommige mensen er overmoedig van worden... vooral als je wappie bent en je komt van een feest vandaan en je gaat naar een After... ik kwam op punt dat ik geen eens meer lijntje/puntjes maakte dat ik gewoon met een ritje in een bergje pep zat en dat had ik geen eens meer in de gaten! En dat kan je ook niet kwalijk nemen op zulke momenten ben je niet helemaal 100% totdat ineens te veel op hebt en doodsangsten uitstaat

19. De Dunne

Dan nog ligt het aan jou zelf en niet aan de pep...

20. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Om vervolgens helemaal plat te gooien met valiums en ghb jointjes roken niet echt mij ding... om je zelf rustig te houden en geen Parra gedachtes meer te hebben. Niet echt mij ding :)

21. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Geef mij maar lekker Sos dat is meer natuurlijk product dan pep zooi wat in een lab word gemaakt xD

22. De Dunne

Hahahah yeah, right....

Lemonade, Psychedelibee en acht.zes vinden dit leuk.
  23. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Conjo

Ten eerste even duidelijk maken dat het echt jij is die zo reageert op pep. Daarnaast is sos nou ook niet bepaald een natuurlijk product.

Pep is echt mijn favoriet als je psychedelica weg laat. Ik pak dan wel wat meer als @De Dunne maar ook ik herken me totaal niet in de zaken die jij aandraagt.
    Niks geen para hier, nooit gehad. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met pep, en kan het ook goed in de hand houden. Ik heb zelfs geen enkele dip na gebruik van speed. dus praat in het vervolg maar liever voor jezelf.
    P

Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
    theripper en De Dunne vinden dit leuk.
  24. chipmunk

chipmunk Experimenterende gebruiker

Misschien een beetje offtopic, maar hier wordt toch niet zo veel zinnigs meer verteld.
    Ik twijfel al een tijdje om eens speed te proberen, maar meestal zet ik het uit mijn hoofd als ik berichten lees zoals die van Conjo. :)

Vooral om eens iets te hebben wat energie geeft op een feest tijdens de 3 maanden pauzes.
    4fmp vind ik geweldig, slechts 2x geprobeerd het laatste jaar en ligt ook gewoon in huis.
    Ook ik rook dagelijks wiet maar ik ben er ook wel van overtuigd dat ik niet verslaafd zal worden aan hard drugs; obsessief over de risico's lezen op DF en jezelf regels opleggen helpt ook wel denk ik.
    (bv. mijn 1e xtc heb ik mezelf beloofd voor ik het innam van dat jaar het niet nog eens te doen. ik ben die zomer naar nog festivals geweest met mensen onder de xtc rond mij en heb een prima tijd gehad met wat biertjes en jointjes)

Ik denk dat het effect mij zeker zal bevallen, maar hier in België heeft speed een slechte naam lijkt mij en wordt het mij afgeraden. En ommdat ik ADD heb denk ik dat amfetamine wel een leuke werking zal hebben op mij.

Verder enkel mdma gebruikt van stimulanten. Ook wil ik niet snuiven.
    2CB-fly en 6 apb (maar voor 6apb uiteraard ook pauze aanhouden) staan nog op de to-do list en veel verder wil ik niet gaan.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
  25. Verduin

Zo klein dat de weegschaal het niet meet.

Ik denk dat het te wijten is aan een voorval van ruim een jaar geleden.
    Ik was een x in een winkel na 2 nachten wakker en kreeg een speed-para-diarree toestand.
    Ik dacht serieus dat mijn broek vol zat en ik uitgelachen werd.
    Heeft best indruk gemaakt.
    Dat zou wel kunnen verklaren waarom het nog steeds en alleen in een winkel gebeurd.

26. Psychedelibee

Hoe nauwkeurig is jouw weegschaal? Want dat maakt nogal een verschil in deze.

27. Nouja, ik heb bijvoorbeeld een weegschaal tot de 0.01 gram nauwkeurig, maar hij begint pas te meten na een bepaalde hoeveelheid, vanaf ongeveer 20 milligram. Alles daaronder leest die niet.

28. Psychedelibee

Bedoel je dat die per 10mg nauwkeurig is en pas vanaf 20mg aanslaat?

Mijn weegschaal is nauwkeurig op de 0.001g en slaat ergens rond de 6 a 7mg aan. Punt wat ik wilde maken is dat hoe onnauwkeuriger je weegschaal is, hoe later die pas aanslaat. Dus zonder te weten hoe nauwkeurig de weegschaal van Verduin is, zegt zijn opmerking hierboven eigenlijk weinig.

29. Hij begint meestal pas te wegen vanaf 20 mg. Alles daaronder meet hij niet. Het is een hele crappy goedkope weegschaal, die er volgens mij altijd iets naast zit. Prima voor speed of cocaine, maar 2cb bijvoorbeeld? Niet te doen. Koop geen weegschaal voor 10 euro, dat is mijn tip. Gierigheid wordt hier bestraft.

Wie is er ooit op het idee gekomen om een grote gleuf om het weegplaatje te plaatsen? Al je drugs valt erin.

Laden...
Vergelijkbare Topics - vragen speed gebruik
  1. De Dunne
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    1.851
  2. voxy93
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    1.792