• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

2 weken tussen XTC gebruik, advies gevraagd

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lionking

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb even een account aangemaakt op dit forum aangezien ik erg twijfel of ik XTC wil doen met oud en nieuw morgen. Ik heb tot nu toe pas 3 keer XTC gebruikt, met into the woods, een keer thuis en anderhalve week terug op Valhalla. Toch heb ik morgen met oud en nieuw een heel ziek huisfeest waar ik graag een halfje xtc zou willen doen. Ik ben van plan daarna weer een pauze in te lassen en 3 maanden niet te gebruiken. Ik heb al erg veel research gedaan en ik weet dat er aangeraden wordt om telkens een pauze te nemen van 2 a 3 maanden, maar ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met eenmalig achter elkaar gebruiken. Ook vraag ik me af of het wel nut heeft, aangezien je serotonine nog niet helemaal aangevuld is. Een vriend van mij raadde me 4FA aan in plaats van xtc, zal dit beter zijn? Alvast bedankt voor de reacties :)

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Deze vraag is hier echt heel vaak langs gekomen. :wink:

Het is natuurlijk niet verstandig. Ten eerste is het nog maar erg kort geleden dat je mdma hebt gebruikt. Als dit nou 1,5 maand was, maar 1,5 week... Niet alleen is je lichaam nog in herstel, maar je hebt kans dat je inderdaad maar weinig voelt én daarnaast heb je zo meer kans dat je mdma voor jezelf in de toekomst verpest door je niet te houden aan de richtlijnen.

Maar vele anderen hebben in dezelfde situatie gezeten en daar zaten ook mensen bij die alsnog wel wat voelden en/of niet mdma voor zichzelf hadden verpest.

Het is dus een afweging die je zelf moet maken. En 4-FA werkt trouwens ook (deels) op serotonine dus daar zit je met hetzelfde. Waarom niet gewoon wat drankjes nemen bijvoorbeeld en zo je best doen om je lichaam niet (misschien wel voor niets) te snel weer te belasten met mdma?

Geloof me, het is echt zonde. Je zal een beetje gaan spacen en strak staan, maar amper euforie voelen of andere gave effecten. De kater zal tegenvallen en je verpest het misschien voor de toekomst.

benzzzy

Badass junkie
Het ziet ernaar uit dat je zelf genoeg research hebt gedaan.
Je weet de risico's.
Aanvaard je die?

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Qua effect zul je wel redelijk hetzelfde voelen denk, gezien je weinig ervaring hebt.

Je geeft echter je receptoren veel te weinig tijd om te herstellen, waardoor de dip heviger zal zijn en wie weet heb je daar over 3 maanden nog hinder van.

Tot slot, probleem met éénmalig de 3 maanden regel verbreken leidt tot het vaker verbreken, met alle gevolgen van dien.

Ik zou voor speed of coke gaan, mocht je perse een upper willen gebruiken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Qua effect zul je wel redelijk hetzelfde voelen denk, gezien je weinig ervaring hebt.
Zelf in het begin (na 2, 3 keer) ook een paar keer maar een paar weekjes ertussen genomen en dat had zeker veel minder effect. Misschien dat dit bij sommigen niet zo is, maar garantie daarop heb je gewoon niet. Meer waarschijnlijk is dat het gaat tegenvallen zo kort op de laatste keer denk ik.

Lionking

Newbie
Ik denk inderdaad dat ik de XTC dan maar ga skippen. Ik baal er gewoon een beetje van, omdat er erg veel mensen aan de XTC zullen zijn en ik dan ook wel graag mee zou willen gaan in die euforie :grin:. Ik heb ADHD dus ik heb geen idee of pep effect heeft bij mij, vandaar nog nooit geprobeerd. Coke ook nog nooit geprobeerd, ik heb er in mijn nabije omgeving negatieve beelden van gezien (verslaving etc) en ben zelf redelijk verslavingsgevoelig. Vandaar dat ik het eerlijk gezegd niet echt durf. Iemand nog andere alternatieven? Anders wordt het natuurlijk gewoon drankjes en af en toe een jointje :)

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Zelf in het begin (na 2, 3 keer) ook een paar keer maar een paar weekjes ertussen genomen en dat had zeker veel minder effect. Misschien dat dit bij sommigen niet zo is, maar garantie daarop heb je gewoon niet. Meer waarschijnlijk is dat het gaat tegenvallen zo kort op de laatste keer denk ik.
Je hebt zeker gelijk. Spreek voornamelijk uit eigen ervaring. Ik lapte de 3 maanden regel aan m'n laars en heb dat zon 4 jaar volgehouden. Met inderdaad alle gevolgen van dien..

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik denk inderdaad dat ik de XTC dan maar ga skippen. Ik baal er gewoon een beetje van, omdat er erg veel mensen aan de XTC zullen zijn en ik dan ook wel graag mee zou willen gaan in die euforie :grin:. Ik heb ADHD dus ik heb geen idee of pep effect heeft bij mij, vandaar nog nooit geprobeerd. Coke ook nog nooit geprobeerd, ik heb er in mijn nabije omgeving negatieve beelden van gezien (verslaving etc) en ben zelf redelijk verslavingsgevoelig. Vandaar dat ik het eerlijk gezegd niet echt durf. Iemand nog andere alternatieven? Anders wordt het natuurlijk gewoon drankjes en af en toe een jointje :)
De speed gaat zeker wel effect hebben. Neem je ADHD medicatie?

Lionking

Newbie
In
De speed gaat zeker wel effect hebben. Neem je ADHD medicatie?
Ik gebruik dagelijks 3 x 2,5 mg dexamfetamine. Echt een lage dosis, maar werkt voor mij perfect. Heb hiervoor methylfenidaat en medikinet gebruikt. Beide waren niet de match voor mij, werd er een beetje opgefokt van en kreeg veel hartkloppingen, weinig eetlust etc. Van dex word ik gewoon meer geconcentreerd, energieker (niet stuiteren maar ik doe gewoon meer op een dag, zonder dat ik heel snel overprikkeld raak). Misschien dat ik wel speed ga proberen morgen dan.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
In

Ik gebruik dagelijks 3 x 2,5 mg dexamfetamine. Echt een lage dosis, maar werkt voor mij perfect. Heb hiervoor methylfenidaat en medikinet gebruikt. Beide waren niet de match voor mij, werd er een beetje opgefokt van en kreeg veel hartkloppingen, weinig eetlust etc. Van dex word ik gewoon meer geconcentreerd, energieker (niet stuiteren maar ik doe gewoon meer op een dag, zonder dat ik heel snel overprikkeld raak). Misschien dat ik wel speed ga proberen morgen dan.
Dat is een vrij lage dosis dex. Qua tolerantie zit je wel goed.
Neem niet meteen te veel speed, anders wordt het een slapeloze nacht.

Lionking

Newbie
Dat is een vrij lage dosis dex. Qua tolerantie zit je wel goed.
Neem niet meteen te veel speed, anders wordt het een slapeloze nacht.
Wat is een goede beginnersdosis? En kan ik dan morgen ook geen dex nemen? Over het algemeen als ik weet dat ik ga drinken neem ik sowieso alleen in de ochtend m’n dex, maar geen idee hoe dat met speed zit. En is het te combineren met alcohol? Sorry als ik heel veel domme vragen stel, ik weet van speed niet veel af omdat ik altijd dacht dat het toch geen effect zal hebben ivm ADHD.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Wat is een goede beginnersdosis? En kan ik dan morgen ook geen dex nemen? Over het algemeen als ik weet dat ik ga drinken neem ik sowieso alleen in de ochtend m’n dex, maar geen idee hoe dat met speed zit. En is het te combineren met alcohol? Sorry als ik heel veel domme vragen stel, ik weet van speed niet veel af omdat ik altijd dacht dat het toch geen effect zal hebben ivm ADHD.
Denk dat je hier wat info kan vinden. https://drugsforum.nl/threads/het-handboek-speed.34499/
Op het speed subforum zijn nog meer informatieve topics te vinden.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Sorry als ik heel veel domme vragen stel
Domme vragen bestaan niet. In mijn ogen bestaan domme antwoorden wel :wink:

Speed is te combineren met alcohol maar het heft elkaar een beetje op. Schiet je dus weinig mee op.
Dosis is erg moeilijk te zeggen want dat ligt veel aan de kwaliteit. Gemiddelde dosis van goede speed voor recreatieve doeleinde is tussen de 20mg en 50mg. Daarboven weet je zeker dat het geen slapen wordt. Er zullen vast velen zijn die veel meer nemen maar voor iemand met weinig of geen tolerantie is dit een mooie dosis lijkt me. Begin met 20 a 30mg ofzo. Kijk dat een uurtje aan en neem dan eventueel wat meer. Niet te lang mee wachten want speed/amphetamine kan zo 12 uur werken ookal geeft Psychonautwiki 6 tot 8 uur aan.
Succes!

De Dunne

DF-koning
Hoeveel heb je het dan over? En gebruiken jullie ook medicatie zoals dexamfetamine? Want daar zit wel kruistollerantie in lijkt me
Ik heb nooit medicatie geslikt voor adhd.
Ik krijg van een sleutelpuntje of 2 al echt euforie en het volwaardige speed effect. Wat zal dat zijn? 25-50 mg max? Ik weeg niets af.
Ligt er wel aan of ik al een poosje niets heb gebruikt. Zou ik de week er voor gebruikt hebben, merk ik er wel iets minder van. Maar dat geldt voor iedereen denk ik, met of zonder adhd.

Laatst bewerkt:

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit medicatie geslikt voor adhd.
Ik krijg van een sleutelpuntje of 2 al echt euforie en het volwaardige speed effect. Wat zal dat zijn? 25-50 mg max? Ik weeg niets af.
Ligt er wel aan of ik al een poosje niets heb gebruikt. Zou ik de week er voor gebruikt hebben, merk ik er wel iets minder van. Maar dat geldt voor iedereen denk ik, met of zonder adhd.
Ik heb ook ADHD en vraag me dan altijd af of wat wij een "volwaardig" effect vinden, dat bij anderen ook zo voelt 😂 zullen we nooit te weten komen denk ik 😁 als het maar goed voelt.

Ik kreeg bij de eerste keer 1,25mg dexamfetamine (oraal!) al euforie... Ik denk dat wij er (zeker zonder medicatie) wellicht gevoeliger zijn voor alles dat op dopamine werkt.

De Dunne

DF-koning
Ik heb ook ADHD en vraag me dan altijd af of wat wij een "volwaardig" effect vinden, dat bij anderen ook zo voelt 😂 zullen we nooit te weten komen denk ik 😁 als het maar goed voelt.

Ik kreeg bij de eerste keer 1,25mg dexamfetamine (oraal!) al euforie... Ik denk dat wij er (zeker zonder medicatie) wellicht gevoeliger zijn voor alles dat op dopamine werkt.
Dat zullen we idd nooit weten. Ik merk wel dat ik vergeleken mensen die geen adhd of aanverwante “aandoening” hebben ik van zo goed als alle drugs minder nodig heb. Of misschien wel minder goed tegen hoge doseringen kan. Vooral met amfetamine, MDMA en cocaïne. Kan zijn dat ik “keihard gaan” gewoon niet lekker vind maar het valt me onder mijn vrienden gewoon op.
Ik heb bv eens mijn grens overschreden met speed (beginnersfout he...). Ik had gok ik, 250-300 mg speed op en dat was echt veeeeeeel te veel.. Zo onaangenaam en een te (negatief)hyper gevoel dat ik gewoon duimde dat de speed maar snel uitwerkte. Dus meer nemen als adhd’er heeft bij mij geen nut. Ik krijg er niet dat soort speed-hyper-niet stil kunnen staan effect van zoals de meesten op bv techno festivals tijdens het dansen. Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn en niks met mijn adhd te maken hebben maar ik gok dat het daar toch door komt.

Ik heb ook eens een paar x Dex genomen. Had een paar gekregen. Ik merkte van een halve idd ook al best wat. Geen euforie oid maar zeker focus, up humeur en een tikkie meer zin.

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik merk wel dat ik vergeleken mensen die geen adhd of aanverwante “aandoening” hebben ik van zo goed als alle drugs minder nodig heb. Of misschien wel minder goed tegen hoge doseringen kan. Vooral met amfetamine, MDMA en cocaïne. Kan zijn dat ik “keihard gaan” gewoon niet lekker vind maar het valt me onder mijn vrienden gewoon op.
Ik heb dat dan weer niet. Ik heb best veel mdma nodig en ook met andere stoffen lijk ik eerder minder gevoelig dan meer. Ik ben nog nooit te hard gegaan met iets (ja alcohol) en wil eigenlijk altijd meer....maar ik neem van te voren altijd maar een nuchter uitgerekende maxime dosis mee dus dat doe ik niet. Maar voor mdma start ik met 110mg terwijl ik 85kg weeg. Zou wel meet willen maar met twee redossisen zit ik al vet over de regel dus wil het niet nog meet maken. Maar eerder meer dan gemiddeld dan minder hier dus.

De Dunne

DF-koning
Ik heb dat dan weer niet. Ik heb best veel mdma nodig en ook met andere stoffen lijk ik eerder minder gevoelig dan meer. Ik ben nog nooit te hard gegaan met iets (ja alcohol) en wil eigenlijk altijd meer....maar ik neem van te voren altijd maar een nuchter uitgerekende maxime dosis mee dus dat doe ik niet. Maar voor mdma start ik met 110mg terwijl ik 85kg weeg. Zou wel meet willen maar met twee redossisen zit ik al vet over de regel dus wil het niet nog meet maken. Maar eerder meer dan gemiddeld dan minder hier dus.
Dan zal het eerder toch persoonlijk zijn denk ik en minder aan de adhd liggen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan