1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

20+9mg 2C-B, een heerlijk ochtendje

Discussie in 'Trip reports' gestart door Expex, 31 jan 2019.

?

Welke drug als eerste bij een combinatie?

1. XTC

4 stem(men)
    80,0%
  2. 2C-B

1 stem(men)
    20,0%
Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Expex

Expex Newbie

Wie: ik, man, 36 jaar, 84 kg
    Wat: 20+9 mg 2cb
    Waar: thuis, alleen

Zo he, mijn 12e 2cb trip, terwijl ik het spul eigenlijk pas een half jaar geleden heb leren kennen. Ik had al ervaring met truffels, maar vind die toch wat zwaar voor regelmatig gebruik en, doordat je niet weet welke kant het op kan gaan, ook wat angstig. Met 2cb is het bijna altijd gewoon fun, ook op feestjes als xtc vervanger (ivm wachttijd). Niet bang hoeven te zijn dat het allemaal te zwaar beleden wordt. Lekker spacen, veel lachen en de muziek klinkt zo mooi. En vandaag had ik zelfs voor het eerst kleine mindfucks en ben ik tot een aantal voor mezelf legendarische uitspraken/inzichten gekomen.

Een dagje vrij vandaag. Ik besloot om (weer) trance concerten kijken, omdat er vaak goede visuals bij zitten, en de muziek met al die geluidjes erin echt super klinkt. Ik ben bezig met de aanschaf van een soundbar, maar volgens mij is er geen set op de wereld die je de geluidseffecten bezorgt die je hoort bij 2cb (en ook truffels).

08:00: licht ontbijtje gehad van granenpap en wat joghurt. Hierna nog wat mailtjes/telefoontjes gedaan die echt gedaan moesten worden. Had dit theoretisch in de coming up kunnen doen, maar wil dit moment liever ten volste genieten.

10:15 AM. Begonnen met 2 (geteste) pilletjes van 10mg. Daarna nog even de laatste dingen voorbereidt: playlist, bank netjes opgemaakt, stereo ingesteld. Rond 10:30 lag ik dan lekker languit voor de tv om te beginnen met de eerste set:

Pas sinds kort Above & Beyond ontdekt, en vind hun sets echt heerlijk dromerig. Deze set is wat ouder en kende ik nog niet. Mijn maag was nuchter en het geluid begon al wat opener te klinken en de eerste visuals werden ook al zichtbaar. Ik merkte dat het ontbijt eigenlijk te lang geleden is en besloot snel een bakje fruitsalade te eten. Misschien geen goed idee, maar het was echt nodig.

11:00 – T+0:45: de pilletjes doen al behoorlijk goed hun werk. So far geen tot zeer lage bodyload. Dat is ook weleens heel anders geweest, dat ik half creperend op de bank lag. Ik kijk in mijn mailtjes op hun tablet. De zwarte letters zien er groenwazig en trillend uit, alsof mijn tablet keihard op de grond is gevallen en het display is beschadigd. Ik open een mailtje van TNT post, een antwoord op een klacht. Ik las een van de eerste zinnen, en lachtte me suf om een standaard openingszin van de betreffende klachtenafhandelaar: “Ik kan me voorstellen dat dit een lastige situatie voor u is.“. Verder las ik nog een ander soort van slecht nieuws mailtje. En hieruit blijkt maar weer hoe belangrijk je trip ongestoord te verbrengen, want dit mailtje spookte wel nog wel de hele tijd door mijn hoofd. Enfin, verder met genieten. Aanvankelijk was het plan om niet heel hard te gaan en de laatste pil van 9mg was rond 11:45 in te nemen, als verlenging van de gehele trip. Echter, ik besloot toch om deze nu al (11 uur) in te nemen om het effect nog iets te versterken.

11:15 – T+1: De fruitsalade eiste waarschijnlijk zijn tol, ik moest naar de wc voor een grote boodschap, welke niet geheel vlekkeloos verliep. Maar ach, op de wc was het ook prima toeven. Ik liet de muziek in de woonkamer gewoon doorlopen. Terwijl ik daar zat voelde ik het effect van de laatste pil inkicken. De visuals op mijn tegels waren echt mindblowing. Het leek net alsof ik stond op een bevroren meer stond en er zich onderwater een visueel, stuurbaar spektakel afspeelde. Dan waren het kringetjes, dan kikkertjes. De muziek uit de huiskamer klonk liefdevol, en ik dacht aan het woord ‘love’. Prompt verschenen er in mijn tegels bewegende kringetjes met de woorden ‘love’. Ik heb er wel een kwartier gezeten denk ik, en rond half 12 waren de tegels echt veranderd in een flatscreen waarvan ik de content met m’n hoofd kon streamen, echt bizar mooi. Maar goed, lang genoeg in het kleinste kantoor gezeten, tijd om weer wat anders te proberen.

11:30 – T+1:15: ik bekeek mezelf in de spiegel, wat zag ik er goor uit, zo ongeschoren en met slordig haar. Alles leek vergroot. Mijn tanden leken zo….contrastvol? Terug naar de bank, waarbij de 2 uur durende trance set op z’n einde liep.

12:15 – T+2:00: echt het hoogtepunt van de trip, ik zit er vol in en zeg meerdere malen tegen mezelf hoe hard ik eigenlijk wel niet ga….Maar alles blijft gelukkig zoals altijd controleerbaar. Tijd voor de volgende trance set, van Cosmic Gate:

Ik pakte een raketijsje uit de vriezer. Kijk mij eens losgaan op dat ding zeg. Wat was het lekker om deze continu langs m’n lippen en tong te laten glijden ipv zoals normaal snel naar binnen te schrokken. Ik moest terugdenken aan xtc op een feestje, dat ik gewoon een bekertje ijsblokjes aan de bar bestelde, en er nog voor moest betalen ook, en had daar met mezelf de grootste lol om

12:45 – T+2:30 Lekkere set so far. Valt me op dat een van de dj’seen petje draagt dat, mede door de lichtval, het grootste gedeelte van zijn gezicht bedekte, gedurende de gehele set. Zo vroeg ik mijzelf af ‘Why do you choose to operate in the shadows?’ Rond halverwege werd ik af en aan echt meegezogen in de muziek, en was het fijner om m’n ogen gesloten te houden dan te genieten van de visuals. Het ijsstokje had ik nog steeds in m’n mond, en ik realiseerde me dat ik meer met m’n kaken maalde dan ik dacht, blijkbaar net als bij xtc, ook bij 2cb een dingetje. Ik bedacht me dat het eigenlijk een wonder is dat ik überhaupt nog tanden heb, ze zitten immers dag en nacht op elkaar en raken elkaar vaak, hoe hebben ze het tot nu toe al die tijd volgehouden?

13:00 – T+2:45: mijn kat komt langs en gaat even prominent in het midden van de kamer zitten. Een witte langharige poes. Ik roep haar naam, ze voelt al langere tijd aan dat ik anders doe dan normaal. Ze zit stil, maar kijkt me aan, en haar vacht beweegt als de haren van Hans Klok tijdens een optreden. Haar kleur verandert ook constant van wit naar lichtbruin, waarschijnlijk door het beetje rood wat er in haar vacht zit. Wat is het ook toch een prachtig beest.

13:15 – T+3:00 Ook de set van CG is tot een einde gekomen. Derde en laatste set was van Armin:

Ook hier weer een prachtige set en ook hier super mooie visuals in een zaal van Tomorrowland. Merkte nu wel dat het effect echt minder werd. Rond halverwege opgestaan en echt heul veel gegeten en, al luisterend naar de set half zwalkend nog wat klusjes in huis gedaan. De rest van de dag wel redelijke hoofdpijn gehad, iets wat ik eigenlijk altijd wel heb na een dergelijke dosis. Komt dit iemand bekend voor?

Well, dat was het even voor nu, dank voor het lezen. 23 februari op naar A State of Trance waar ik bovengenoemde ‘Helden’ als het goed is allen ga bewonderen . Plan is om dan 120mg xtc te combineren met 10 mg 2c-b. Ondanks de vele topics hierover, ben ik er nog niet helemaal uit. Als iemand daar nog tips / advies voor heeft, graag!

Fenne, KropSla, Spacey Ostrich en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Leuk hoor! Ik heb alleen voor mezelf de goede dosis nog niet gevonden. Ik (denk dat ik) 20mg gebruikt hebt laatst bij het uitgaan maar dit sloeg als een bom in. Misschien was die pil wel wat hoger gedoseerd. Maar ga nu toch volgende keer sowieso minder nemen. Wat is een normale dosis voor jou bij een feest?

Wel bijzonder dat je het 's ochtends doet. In de ochtend drugs gebruiken voelt toch vreemd voor mij haha. Misschien omdat ik het meer met de avond en de nacht associeer.

3. Natozlato

Natozlato Experimenterende gebruiker

Leuk report! Ik heb geen ervaring met andere tripmiddelen, maar ik vind 2cb ook altijd makkelijk en ben er nog nooit slecht op gegaan. Wel altijd in een thuissetting gedaan.
    Ik heb meestal ook hoofdpijn als het uitwerkt, schijnt vaker voor te komen!
    Bijnemen verlengt de trip wel een beetje, maar in mijn ervaring wordt het niet meer zo intens als tijdens de piek.

4. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Superleuk report.. heb zelf zojuist wat besteld en is nog onderweg. Ben benieuwd wat het goedje met me gaat doen. Wil niet met een grote hoeveelheid starten dus laat er ff eentje testen. Misschien gewoon de eerste keer met max 10mg beginnen?
    Zocht eigenlijk een beetje een MDMA vervanger met wat visuals maar wil niet enorm trippen.
    Fijn dat je ook wat muziekjes heb gedeeld, Armin zou er goed bij passen denk ik. Normaal zet ik altijd trance op YouTube waarbij filmpjes van mooie stranden, eilanden en mensen zitten. Geen idee of dat straks met 2 ook werkt.

Ik ben een thuisgebruiker en zal binnenkort mijn eerste keer wel delen hier. Ik ga je iig even volgen want ben benieuwd naar meer!!

5. Expex

Expex Newbie

Mja 2cb op een feestje heb ik pas een paar keer gedaan. O.a. een keer 9 mg gedaan tijdens een concert. Was prima te doen. De stage kreeg iets meer kleur, trippen blijft uit. Wel iets socialer (wenselijk). Wel verschrikkelijk ongemakkelijk dat het licht even (30 min.) vol aan ging tussen het voorprogramma en de hoofdact. Had echt het idee dat iedereen zag dat ik onder invloed was, terwijl dit volgens mij wel meeviel. Die pil had ik dus beter iets later kunnen droppen :)
    Ander concert op 14mg, was prima te doen. Had wel 2 dagen ervoor xtc op. Mogelijk nog wat (kruis)tolerantie. Dat kan nog wel een stapje harder, dacht ik zo....
    Volgende keer dus keer 23mg op een festivalletje gedaan. Nou dat was verschrikkelijk. Wat doe ik mezelf aan dacht ik alleen maar. De muziek klonk zo ver weg/vaag en in de zaal leek het alsof Tinkerbell langs geweest en de zaal vol met glitters heeft getoverd, soort mist die er hing. En al die vormveranderingen van mensen, en iedere keer geïrriteerd als ik per ongeluk werd aangestoten, iets wat natuurlijk nogal vaak gebeurt op een feestje. Werkelijk waar echt zwaar ongemakkelijk. Een leermomentje.
    Ik zou het houden op max 15mg. Ga ik a.s. zaterdag iig doen op een feestje. En tja dat overdag trippen vind ik ook niet optimaal hoor, 's avonds zijn de kleuren veel mooier, zeker met een ambilight tv. Maar door (gezins)omstandigheden vinden mijn 2cb taferelen voornamelijk overdag / niet thuis plaats.

Mja dit is ook mijn conclusie: een thuissetting is echt het beste. De hoofdpijn was gelukkig weg de volgende dag :)

Dank voor je leuke reactie! Ik weet niet wat je ervaringen zijn, maar als dit je eerste ervaring met psychedelica is en je niet wilt trippen, is 10mg een goed besluit. Dan krijg je denk ik een goede indruk van het gevoel, zonder dat alles echt vaag wordt. Thuissetting is zeker aan te raden. Vind het voor op een feest toch echt een stuk minder geschikt door de zware benen die ik krijg. Maar ivm herstel na MDMA gebruik in dat op zicht wel een goed alternatief, voor als men toch iets wil gebruiken. Ja die set van Armin is echt top. Jammer dat ik al aardig nuchter werd en hem niet helemaal 'in space' heb kunnen afkijken.
    Veel plezier bij je 1e trip en laat idd even weten hoe het was! En als je wilt, stuur eens een link van dat filmpje met die mooie stranden, eilanden en mensen :)

Game&Watch en Pollewop vinden dit leuk.
  6. Pollewop

Dit is er een van, duurt 4 uur. Als je Summer mix in YouTube zoekt vindt je er meer. Fijn om chill op te gaan...

7. Game&Watch

Helemaal mee eens dat iets lager prima is. Ik ben geneigd om het toch nog een keer iets hoger te proberen maar dan niet op een groot duur feest maar gewoon naar een (dans)kroeg en zien op welk punt mijn perfecte dosis zit. 20mg plus een paar biertjes was iig too much. Had afgelopen zaterdag rond de 10-12 mg gedaan en dit was leuk. Zie mijn report die ik net heb geplaatst :).

8. Expex

Expex Newbie

Pfff nou gisteren dus zoals gepland 15mg 2cb gedaan op een groot, druk feest. Zonder er te veel over uit te wijden in een ander topic, het was (weer) te veel. Misschien ben ik gevoelig voor 2cb, als ik lees dat anderen makkelijk 20+ mg op een festival kunnen handelen. Ik blijkbaar niet. Was al aardig aan het hallucineren, en op sommige momenten van de show werd het zelfs -bijna- even too much :)
    Iedereen om me heen danste als een gek, maar ik stond het liefste stil, te genieten van de lampen en de show. Misschien schrijf ik er nog een separaat report over, al vergeet ik dit feest liever (wat overigens niet aan de drugs/dosis lag)
    Ik ga het op dit soort evenementen iig houden op max. 10 mg, of eventueel een redose gedurende de avond.

9. Game&Watch

Zelfde les als die ik heb geleerd! Mijn sweetspot ligt ook niet te hoog op een feestje. Thuis kan je wel hoger doseren.

Ik zou verder experimenteren met je dosis in kroegen ipv grote feesten. Ik ga denk ik ook een keer rond de 15mg doen in de kroeg om te kijken of ik het nog leuk vindt of too much:tongueout:

Laatst bewerkt: 10 feb 2019
    Expex vindt dit leuk.
  10. Pollewop

Lastig lastig, heb mijn bestelling binnen en twijfel om voor de eerste keer 1 te nemen van 10mg of toch anderhalf. Wil gewoon thuis chill op een matrasje met fijne muziek aan dit proberen. Ik lees zoveel verschillende verhalen hier. Neem met MDMA vaak ook een wat lagere dosering om te starten, maar toch op een of andere manier wil ik dat de eerste keer 2C-B avond “magisch” is...

11. Fenne

Fenne Experimenterende gebruiker

Leuk report! Leest lekker weg.

Ik las tranceset aangezet, Above and Beyond, Cosmic Gate en Armin van Buren>> die moet naar A state of trance En las toen op het einde dat je ook gaat, dus helemaal leuk Ik ben er ook en zwaai alvast

12. Game&Watch

Het gaat nooit zo worden als een eerste keer xtc hoor. Echt wel een leuke drug maar magisch is een beetje overdreven :wink:

13. Pollewop

We zullen het meemaken. Zodra de avond is geweest zal ik er een rapportje van maken.
    Ben gewoon reuze benieuwd of ik überhaupt visuals krijg of alleen maar wat bewegingen en een lachstuip. Zal misschien mijn verwachtingen moeten bijstellen naar nul en dan zullen we het gaan zien..

14. Expex

Expex Newbie

Dank voor je reactie en veel plezier ook zaterdag! (Wat) ga jij gebruiken?

Klopt wel wat Game&Watch schrijft, het is niet echt magisch zoals xtc, eerder mysterieus, als ik er een woord aan zou moeten hangen. Dus verwachting op nul idd, kan er weinig misgaan.
    Happy tripping en ik kijk uit naar je report!

Pollewop vindt dit leuk.
  15. Fenne

Fenne Experimenterende gebruiker

Veels te veel xtc......:relieved:

Laden...