20 jaar

poost

Newbie
Hallo allemaal.

ik ben na 20 jaar gebruik van speed waarvan de laaste paar jaar 10 gram in de week,
wat neer komt op ongeveer 1,5 gram per dag .
door een gebeurtenis waar over ik het verder niet wil hebben
het heeft mij in ieder geval wel doen besluiten dat ik serieus wil stoppen
met het gebruik van speed.
echter hulp om ervan af te komen krijg ik niet of nauwelijks en dat is zeer frustrerend.

ik ben al bij victas geweest in utrecht maar daar stond ik na een gesprek weer buiten.
ik was goed bezig, kreeg zelfs een compliment
wat verwacht ik van de behandeling en evt opname ? "geen iedee"
het zal niet van toegevoegde waarde zijn zo was het besluit enigzins ontreddend liep ik weer buiten door de utrechtse straaten.

HELP MIJ WIE OF WAT DAN OOK NEEM ALSJEBLIEFT CONTACT MET MIJ OP

ik raak extreem diep in de put
krijg zelfmoord gedachten
voel me zo leeg
ik trek dit niet

laat dit een waarschuwing zijn voor gebruikers van speed als je dit leest
gebruik met mate je komt in een spygose terecht althans die kans is heel groot
eenmaal daar door heen kan je niet meer zonder
het is onderdeel geworden van mijn dagelijks leven
mijn contacten mijn handelen alles is drugs gerelateerd
ik heb een huis, ik heb een baan, ik heb diplomas zelden of nooit ziek

ik wil opgenomen worden ik moet en wil ervan af
nu ben ik uit nood weer gaan geruiken omdat anders bij mij de stoppen door slaan
en dat uit zich in zeer extreem gedrag

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoi Poost,

Heel mooi dat je wil stoppen na zo'n ontzettend lange tijd speedgebruik. Dat je zo maar buiten wordt gezet is echt niet te geloven want het mag duidelijk zijn dat je hulp nodig hebt en snel.

Kijk even in dit topic:

Verslavingszorg info- klinieken, therapieen en instanties

Ben je bij je huisarts geweest? Die zal toch moeten inzien dat je hulp nodig hebt. Ga instanties bellen of bel de drugsinfolijn ((0900-1995/http://www.drugsinfo.nl/) en leg de situatie uit. Heb je iemand in je omgeving die weet hoe je er aan toe bent? Die zou dan mee kunnen naar een instantie of dokter of wat dan ook.

Laat het er niet bij zitten als je een keer wordt afgewezen maar zet door, alleen ga je dit niet redden. Iedereen met een drugsprobleem kan geholpen worden dus jij ook!

poost

Newbie
de dokter weet het, victas weet het, stay clean weet het ,E-berijder weet het
ik kreeg een stripje oxazepam mee
ik ben nu 40 dagen verder ik trek dit niet de pijn is zo heftig
ik voel me zo waardeloos, hopenloos, levensloos,radeloos, machteloos,

ik wil DOOD!!!!!!!

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Verplaats jezelf in de persoon die je over een paar jaar kunt zijn, clean en z'n leven weer op de rit. Ik weet zeker dat je dan tegen jezelf van nu zegt, je moet het leven niet opgeven, er wacht nog een leuke en waardevolle tijd van leven op je, het is zonde om die nu zomaar weg te gooien.

Kom op gast, je moet toch op z'n minst nog wel een beetje nieuwsgierig zijn naar wat het leven je nog kan brengen? Er was ook een tijd van voor je speedverslaving, je kunt heus wel zonder speed leven en dat weet je best. Het zal alleen wel een hel worden om dat te bereiken. Maar de persoon die je dan over een paar jaar bent zal zeker te weten tegen de persoon die je nu bent zeggen dat het het waard was om er voor te gaan en niet op te geven.

Nu is het moment om jezelf te verheffen tot strijder, je moet vechten en voorlopig nog blijven vechten. Pijn zul je lijden, maar een echte strijd zonder pijn bestaat niet! Sla jezelf er doorheen, vecht tegen de lusteloosheid, vecht tegen de loden deken van depressie, sta op en zoek in ieder geval hulp!

Ga gewoon nog een keer naar de dokter, maak overal heel duidelijk hoe hoog de nood is, ga gewoon nog een keer naar al die verslavingsinstanties, ga nog een keer naar een vriend, of nog een andere vriend, en daarna desnoods nog een keer, net zolang totdat je ergens goed geholpen wordt, maar geef niet op man!

Marsss

Experimenterende gebruiker
poost zei:
de dokter weet het, victas weet het, stay clean weet het ,E-berijder weet het
ik kreeg een stripje oxazepam mee
ik ben nu 40 dagen verder ik trek dit niet de pijn is zo heftig
ik voel me zo waardeloos, hopenloos, levensloos,radeloos, machteloos,

ik wil DOOD!!!!!!!

Het zal een moeilijk traject zijn en blijven. Ik ben in eerste instantie geholpen door Berijder maar wat me gered heeft is alle focus van drugs afhouden want je wordt overal in een hokje van 'zwakke burger' geplaatst die 'lekker drugs wil gebruiken'. Ik heb ADD. Dat ontdekte ik doordat ik speed ging gebruiken.

GODZIJDANK heb ik een diagnose ADD gekregen en heb ik me door een traject van GGZ, hulpverleners en psychiatrie heen laten sleuren met de overtuiging en de gelegenheid om broodnuchter iedere referentie aan JUNK te laten stuklopen op NIET DE HULPVRAAG en NIET AAN DE ORDE.

Pas nadat ik me helemaal los heb gemaakt van organisaties heb ik nu via mijn HUISARTS gewoon een maandelijks recept voor RITALIN en wel in een dosering waar ik iets aan heb. Maar meer dan de meeste krijgen en na een lange weg van steeds gesprek, ja alles gaat OK, mag ik de dosering verhogen? Zolang je zegt dat het prima gaat gaan ze met je mee, zodra je aangeeft het gaat (nog) niet dan worden ze wantrouwig... Raar maar waar.

Jij hebt gewoon die stimulant nodig om jezelf IN CONTROL te krijgen over JEZELF. Macht over onmacht. Je lost dat niet op met stoppen en dan valium of zo. Dat is seduceren. Pas als je geen referentie naar SPEED / DRUGS geeft wordt er iemand wellicht bereid om je richting RITALIN ivm ADD of ADHD te te sturen. Eerder NIET.

Zorg ook voor NIET doorgeven van je dossier over en weer. Laat je medische gegevens legen en vraag ze op. Alleen een diagnose van bijvoorbeeld ADD moet je laten staan. De rest is allemaal stigmatiserend voor de volgende 'dokter' die het allemaal beter weet dan jij en begint met het gekleurde verhaal van al die prutsers voor hem/haar over jou in plaats van dat jij serieus genomen wordt.

Je kan mij altijd mailen, [email protected], ik heb even geen telefoon maar ik begrijp je en ik weet wat je kan helpen om het weer om JOU te laten draaien en niet om de rooftocht van de hulpverleners die zoeken naar alles maar kunnen niet blanco jouw echte hulpvraag zien of horen.

Sterkte vriend!

:wave:

Jovanovic

Belezen gebruiker
requiem for a dream theme song ging ff door m'n hoofd bij het lezen van dit
maar hoe kan het dat je lichaam je toeliet 20! jaar lang speed te gebruiken?(snuiven?)
iig hoop dat je aan de betere hand bent!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hej Poost zie dit topic nu pas anders had ik eerder een reactie getypt. Je hebt geluk dat je lichaam zo lang speed heeft kunnen verdragen. Zelf ben ik na 5 jaar pep eronderdoor gegaan en lichamelijk gezien is het nu onmogelijk om te gebruiken. Je wilt zelf stoppen en dat is heel belangrijk daar begint het mee. De kunst is nu je draai vinden om te stoppen en gestopt te blijven. Vanwege je lange verslaving zou ik dit doormiddel van een opname doen. Het stoppen is meestal niet eens het moeilijkste maar het doorzetten van het gestopt zijn.

Marsss zei:
Jij hebt gewoon die stimulant nodig om jezelf IN CONTROL te krijgen over JEZELF. Macht over onmacht. Je lost dat niet op met stoppen en dan valium of zo. Dat is seduceren. Pas als je geen referentie naar SPEED / DRUGS geeft wordt er iemand wellicht bereid om je richting RITALIN ivm ADD of ADHD te te sturen. Eerder NIET.

Wil niet op je afgeven ofzo maar is het niet een beetje raar om iemand gelijk vervanging te gaan adviseren. Daar schiet je toch ook niets mee op. En vooral als je gaat liegen om het te krijgen. Zelf heb ik jarenlang gelogen voor medicijnen en vervanging maar ben er niets mee opgeschoten. Nu krijg ik methadon en ben gewoon eerlijk over hoe het gaat en dat wordt ook gewaardeerd. Vervanging zie ik meer als een laatste optie als niets anders werkt.

Poost ik hoop dat het snel beter met je gaat en ik ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat. Stoppen en het doorzetten zal wel heel moeilijk worden omdat de speed zo diep in je leven zit. De mensen die gebruiken moet je laten vallen anders stop je zelf waarschijnlijk niet. Het beste is speed verbannen uit je leven en zorgen dat je er niet meer mee in aanraking komt. Hiervoor werkt een opname vaak goed en als blijkt dat je hulpmiddelen nodig hebt krijg je die vanzelf. Kies voor jezelf en heel veel sterkte met het verslaan of onder controle krijgen van je verslaving.

Grtzz Willem

Bovenaan