• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

250 ug - de volle laag krijgen van (1p)-LSD

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Tomorrowneverknows

Experimenterende gebruiker
Na maanden wachten was het afgelopen donderdag weer zo ver, eindelijk weer eens trippen op (1p)-LSD met m'n tripbuddy J! Ik had de dag goed gepland, iedereen was weg van huis. De afspeellijst en lichtshow stonden al klaar, en ik was al vroeg bij de supermarkt om trip food zoals fruit in te slaan. Voor de zekerheid ook nog wat 'bio kalmeringstabletten' van de drogist ingeslagen, al was dat meer voor het vermoedelijke placebo-effect, dan dat ik er echt vertrouwen in had.

Mijn maatje en ik waren namelijk van plan hoger te doseren dan onze vorige keer (150 ug). Dit keer zouden we 200/250 ug een kans geven. Omdat ik alles zo zorgvuldig gepland had, en redelijk goed in m'n vel zit, neig ik meer naar de 250 ug. Te meer omdat ik LSD de eerste keer al als een 'vrolijke' drug ervoer, sterker nog, ik kon me niet voorstellen dat iemand slecht zou kunnen gaan op LSD. Dit in tegenstelling tot psylocybine, wat ik altijd wat duisterder van karakter vind. Ik wilde me graag volledig onderdompelen in de psychedelische ervaring, afijn 250 ug!

We nemen een pellet van 150 ug in, wachten ongeveer een kwartiertje, en nemen dan allebei nog een zegel van 100 ug onder de tong. Meteen heb ik het gevoel van 'shit, ik wil dit eigenlijk niet!'. J (die van een nachtje doorhalen en drinken doorkomt), kiest overmoedig ook de 250 ug variant. Naja, nu is er geen weg meer terug.

We besluiten wat te eten en drinken in te pakken, en naar een stuk bos in de buurt te lopen. Diep in mij, borrelt er een twijfelend, angstig gevoel in mijn maag over wat er vandaag gaat gebeuren. Al pratend komen we na een kwartier bij het bos aan.

'Voel jij al wat?', vragen we elkaar. Nope, en we lopen het bos in.

Na ongeveer 10 minuten lopen beginnen de eerste effecten op te spelen. Ik heb een misselijk gevoel in mijn buik, en mijn benen worden zwak. 'Het lijkt wel alsof mijn benen takjes zijn!', roep ik naar J. Hij voelt nog niks, en we lopen door. Langzaam maar zeker worden de kleuren in het bos een stuk levendiger. Ook merk ik dat zodra ik naar een donker stuk bos aan de andere kant van de weg kijk, ik een onheilspellend gevoel krijg. Zenuwen spelen me nu echt parten. Ik ben er vrijwel zeker van dat dit een bad trip gaat worden. Ik maan mezelf om kalm te worden, en zeg tegen mezelf dat ik alles goed voorbereid heb en samen ben.

We hebben inmiddels een route van 20 minuten door het bos afgelegd, en voelen ons intussen zo high van de LSD worden dat we even moeten gaan zitten op een bankje. Het is prachtig weer, en plotseling komen de LSD visuals intens opzetten. De steentjes van het pad draaien om elkaar en om mijn schoenen heen. De bomen ademen en de bladeren lijken symmetrisch te wapperen. Deze klap voelt even intens, maar we krijgen allebei een ontzettende lachkick. Het slechte voorgevoel is meteen weg. Zo liggen we een tijdje te wennen
en te lachen, terwijl de LSD steeds sterker begint op te komen.

We komen overeind en intussen is ook de mentale verwarring compleet. Waarom waren we ook alweer in het bos? 'Shit hey, hij klapt erin. Laten we maar naar huis lopen'. Zo gezegd, zo gedaan. Na wat aanvoelt als een jaar wandelen, komen we eindelijk thuis aan. In een moment van helderheid bedenk ik me het hek achter me op slot te doen, zodat we niet zomaar de straat op kunnen wandelen. We storten ons allebei in een tuinstoel, en mompelen en schateren wartaal tegen elkaar.

Wat is dit heftig! Plotseling besef ik me, dat het dreigende, bange gevoel dat ik van tevoren had, helemaal is omgeslagen in een verwonderde en vooral blije mindset. Dit kan niet fout gaan, go with the flow!

De tuin is zo'n intense omgeving voor ons, en de visuals zijn spectaculair! De flatgebouwen in de verte worden hoger en lager en kijken verwoed om zich heen. Alles om me heen golft en lijkt zich herhaaldelijk af te brokkelen en op te bouwen met kaleidoscopisch openvouwende atomen. Alles is voornamelijk perfect in symmetrie met elkaar. Tegelijkertijd lijkt alles heel digitaal, waardoor het ons makkelijk wordt gemaakt om in gedachten te houden dat we trippen. Het zonlicht voelt intens op mijn huid en (net als de vorige keer), straalt er een gelukzalig gevoel vanuit mijn hart naar buiten toe!

We besluiten naar binnen te gaan, en even iets te eten en drinken. Ik zet met m'n verwarde kop een totaal andere afspeellijst over de surround set, dan die ik oorspronkelijk in gedachten had, en vergeet ook mijn zelf-geïmproviseerde licht- en diashow aan te zetten. Geen trip muziek, maar een verzameling 'good vibes'. Letterlijk elk nummer bracht een andere kleur in de gedimde woonkamer. Bij sommige muziek waande ik me half in een jungle, door alle groene tinten die binnen kwamen door de dansende gordijnen. Een nummer later waande ik me op het strand en leek het wat frisser in de woonkamer, als een soort zomers briesje.

Mijn hele gezichtsveld is inmiddels aan het golven en tracen, en wordt bedekt met ingewikkelde patronen. Dit is echt bizar. Naar mijn telefoon kijken lukt inmiddels niet meer, dus gooi ik hem aan de kant. Mijn maatje, die net zo hard tript, blijft echter continu appen en instagrammen, wat me enigszins irriteert. Ach laat gaan, sluit je ogen even en probeer te mediteren. Even een rust punt creëren, want de wereld om me heen is een complete chaos.

De headspace is enorm, en ik betrap mezelf er vaak op in een bepaald denkpatroon vast te zitten. Terwijl ik me dit realiseer, kom ik vast te zitten in het patroon van het
realiseren.. 'Ik denk steeds het zelfde, shit', en dan: 'ik besefte me net ook al dat ik steeds het zelfde denk, relax!'. En dan weer later: 'Jaaahaa ik moet me ook relaxen, ik denk namelijk steeds het zelfde!' Wat ook niet mee helpt in dit patroon, is dat 'tijd' niet meer lijkt te bestaan op dit punt in de trip.

Is dit hoe een psychose aanvoelt, vraag ik me inmiddels af? Toch voelt dit voor mij nergens als beangstigend of naar, maar eerder als verwonderend of zelfs inspirerend! Deze eindeloze loop wordt onderbroken door J, die ineens naar de keuken rent. 'Het is too much!' en hij gooit zonder nadenken een stuk of 5 'kalmeringspillen' naar achter. Ik zie dat zijn handen ongelooflijk trillen, en dat zorgt voor mij ook direct voor een paniek mindset. Ik probeer hem te kalmeren, en te laten drinken. Toch kan ik het niet laten om in mijn achterhoofd te denken: 'dit is zijn eigen schuld, hij is onvoorbereid en achteloos deze trip in gegaan'.

Wat me enorm opvalt aan LSD is hoe snel een bad mood kan omslaan in iets positiefs. Zo snel als J slecht was gegaan, zo snel zat hij er weer lekker in en we vleien onszelf weer op de bank. De volgende twee uur(?) kunnen we weinig uitbrengen tegen elkaar. Terwijl ik zie dat J het telkens moeilijk heeft doordat hij zich niet lijkt te kunnen ontspannen,en continu blijft internetten en socializen met iedereen, heb ik de een na de andere prachtige gedachte. Ik begrijp het concept achter god compleet, en besef me dat hoe we ons leven ook inrichten, of wat we ook geloven of doen, het uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt. Het is allemaal één grote kosmische grap, en ik kan niet meer stoppen met lachen. Op het moment van schrijven kan ik me jammer genoeg niet meer helemaal herinneren wát mijn gedachten nu precies waren, maar op het moment zelf was het zó logisch! Op een gegeven moment voel ik me niet eens meer mens, maar puur licht wat zweeft te midden van wiskundige, hoekige vormen en door middel van die azteecse vormen en patronen een soort connectie ondergaat met.. wederom een god/universum? De muziek bepaalt voornamelijk de maat van mijn gedachten en de visuals, en de lage bassen die inmiddels klinken zorgen ervoor dat ik ineens inténs naar de wc moet en uit deze diepe trance ontwaak.

Hier breng ik het volgende gedeelte van mijn trip door. De tijd weet ik nog steeds niet, dat is namelijk nog steeds een abstract begrip! Ik heb een tie-dye longsleeve shirt aan en de kleuren op mijn shirt brengen een en al emoties en verhalen over. Het is een verhaal wat ik in de kleuren zie en ik kan mijn ogen er niet vanaf houden. Alle kleuren van de regenboog kruipen continu over elkaar heen. Veel beter om even wat tijd voor jezelf te nemen, dan je te irriteren aan J die er niet echt graag bij lijkt te willen zijn. Ik kom na een tijdje vermaakt en blij weer de woonkamer in, waar J met z'n ogen dicht op zijn buik op het laminaat ligt. IRRITATIE. 'Gaat het', vraag ik hem, en hij begint raar tegen me te praten. 'We groeien uit elkaar'! 'Ik wil vanavond wat anders doen'! 'Ik kan je niet eens meer aankijken, klootzak!'. Nare woorden en hersenspinsels komen uit zijn mond op dit moment.

Ik besluit me (erg egoïstisch misschien) weer terug te trekken en ga naar boven. Hier kroel ik wat met mijn kat en kom ik tot rust. Als je het mij vraagt, weten die beesten het gewoon als je aan het trippen bent! Ze was mega lief en totaal ontspannen, wat ze eigenlijk nooit is! De stilte boven is niet zo prettig dus besluit ik wat te ondernemen. Even mijn gezicht wassen op de badkamer! Zodra ik de badkamer in loop, lijk ik gek te worden. Wie is deze persoon in de spiegel?! Hij lijkt totaal niet op mij!

Eerst heb ik een veel te klein hoofd en meteen erna een veel te groot hoofd. Mijn baard ziet er ineens woest en verwilderd uit, en mijn huid is aan het afbrokkelen en opbouwen tegelijk. Ik moet hier snel weg en ren weer naar beneden waar de rust inmiddels is teruggekeerd. Meteen kom ik weer in een andere state of mind. J en ik praten wat, en ondertussen bestel ik 2 pizza's voor ons. De ergste piek is inmiddels voorbij, en ik zou graag nog even terug willen! Op wat een geweldige plek was ik net zeg! Er was (ondanks alle frictie tussen mij en J) alleen licht, muziek, geluk en een oneindig openvouwend netwerk van patronen om me heen. Ik heb nog een jointje liggen, en besluit hem aan te steken. Ik ben me volledig bewust van het effect van wiet op psychedelica, maar angst heeft intussen geen betekenis meer voor me. 'Alles overkomt je, zoals wat nodig is', vertelt de LSD me. 'Let it go'.

We roken samen allebei een joint, en ja hoor, meteen ben ik weer zo goed als terug op m'n piek. Precies waar ik nog even wou doorbrengen. De bodyload van de wiet
raakt me even zwaar, waardoor ik wat misselijk word, maar al met al is het goed te handelen. De pizza is er inmiddels en zwaar spacend eten (en genieten) we ervan.

Tot zover mijn fijne trip.

Vanaf hier gaat het allemaal down hill. Een paar minuten nadat de bezorger is geweest, wordt er achter me hard op de deur gebonkt. Ik schrik me helemaal het lazarus en schiet
in paniek. J lacht en doet de deur open. 'Wie de fuck is er in m'n huis!' 'Oh het is 'K' maar, ik heb hem gevraagd!' zegt J. De huisgenoot van J die ik amper ken.. fijn, precies waar ik op zit te wachten. Hij komt, zonder te beseffen hoe onder invloed we nog zijn, met een grote bek binnen zetten en gaat pontificaal op de andere bank liggen. Ik snap er helemaal niks meer van en vraag me vol woede af waarom ik niet op de hoogte was van dit plan om mensen op bezoek te vragen. Ik voel me steeds minder en minder op m'n gemak in mijn eigen huis en er komt een donkere mist de woonkamer inglijden. Dit dreigt helemaal fout te gaan. Te meer omdat ik zie hoe enorm J veranderd nu 'K' er is. Druk pratend over van alles en nog wat, merk ik dat het me teveel wordt. K richt zijn aandacht alleen op J en doet net alsof ik er niet ben. 'Ben je nog naar de klote of zo?', mompelt hij naar me. Ik loop naar mijn slaapkamer en laat hun beneden zitten.

Hier blijf ik de rest van de avond maar netflixen en uit trippen, terwijl hun beneden druk zitten te praten, en de drankenkast plunderen. Ik zie dat de trip inmiddels al bijna 12 uur duurt en nog maar minimaal is geminderd. Wat ben ik verrot zeg!

Uiteindelijk gaan de 2 heren naar huis en ben ik eindelijk alleen. J zegt zich weer helemaal helder te voelen, en stapt in zijn auto. Normaal zou ik dit nooit accepteren, maar op dit moment ben ik dusdanig geïrriteerd van de hele dag, dat ik hem maar laat gaan. Slechte vriend he. Een mindere afsluiting van wat een geweldige trip was. Ik realiseer me dat ik nooit meer ga trippen met deze 'vriend', omdat hij het niet serieus neemt. Ik voel trippen echt als een spirituele ervaring die ik eens in de zoveel tijd nodig heb, en dat lijkt niemand anders te snappen. Zware tegenvaller!

14 uur na inname, kan ik mezelf eindelijk dwingen om in slaap te vallen. Wat een dag was het. 250 ug is een mooie maar hele heftige dosis! Dit is me echter zeker wel bevallen. 250 ug is wat mij betreft op het randje van wat leuk handelbaar is, hoewel dat misschien ook een kwestie van ervaring opdoen is. Ik denk dat ik dit de volgende keer weer een kans wil geven. Wel denk ik voortaan twee keer na over met wie ik trip, en of ik nog wel verder wil met deze vriendschap überhaupt. Er zijn me een aantal dingen opgevallen tijdens de trip, die me erg doen twijfelen over mijn band met deze jongen. Ik voel me enigszins in mijn vertrouwen geschaad, door dit alles.

Dus.. les voor iedereen die een LSD tripje wil ondernemen: zorg voor het juiste gezelschap! Dit kan echt álles betekenen tijdens de trip en de hele sfeer bepalen. Wellicht kun je misschien zelfs beter alleen trippen, dan met personen die niet op dezelfde golflengte zitten.

Thanks for reading!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heftig hoor... Mooi report!

Wat een waardeloze tripbuddy had je... Zo'n hekel aan dat soort mensen die zich niet kunnen indenken dat je in zo'n staat even om elkaar denkt en niet met domme verrassingen aan komt zetten, zoals nog meer waardeloze mensen uitnodigen. Goed dat je nu al plannen maakt het niet weer zo te doen, want los van die twee stoorfactoren leek je trip wel heel bijzonder. Betere vrienden zoeken of eventueel gewoon lekker alleen gaan trippen. :) 1000 keer beter dan met zulke types.

Tomorrowneverknows

Thanks voor jullie reactie @KlaasVaak en @Mindless . Het gezelschap was inderdaad verschrikkelijk, volgende keer beter hopelijk! Jammere is dat ik eigenlijk geen vrienden heb die geïnteresseerd zijn in psychedelica. Echt alleen van die party types met wat MDMA of coke, oh well. Komt tijd, komt raad.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Thanks voor jullie reactie @KlaasVaak en @Mindless . Het gezelschap was inderdaad verschrikkelijk, volgende keer beter hopelijk! Jammere is dat ik eigenlijk geen vrienden heb die geïnteresseerd zijn in psychedelica. Echt alleen van die party types met wat MDMA of coke, oh well. Komt tijd, komt raad.
Ik heb altijd wel een aantal mensen gehad waarmee ik kan trippen. Mensen die ook echt prima gezelschap zijn dan. Goede vrienden. Maar met het risico uit de hoogte te klinken: zij zijn geen psychonauten zoals ik. Geen mensen die een grote passie hebben voor het verkennen van de geest. Voor hen is trippen eerder een hele leuke avond lekker spacen en samen in de slappe lach liggen over van alles. En daar is ook helemaal niks mee, want daar doe ik dan ook lekker aan mee en dan hebben we samen de grootste lol! Maar vaak wil ik ook echt met introspectie bezig zijn en dan is dat niet echt fijn als je er dan heel anders in staat als de mensen waarmee je tript. Daarom heb ik zo'n dikke 10 jaar terug besloten ook in mijn eentje te gaan trippen, voornamelijk voor introspectie. En dan zo nu en dan met vrienden voor meer luchtige trips. Dat is mij altijd heel goed bevallen. Je hoeft in mijn ogen niet per se een tripbuddy te hebben, als je er oké mee bent in je eentje te trippen. Maar eventueel kun je hier misschien op DF een geschikte tripbuddy vinden. :) Dat gebeurt hier wel vaker.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Tomorrowneverknows mooi tripreport hoor!

Wat kan ik ervan zeggen? 250ug is echt wel een serieuze portie LSD. Het is duidelijk dat jouw vriend het middel en de dosering totaal niet serieus nam. Ik ken die jongen verder niet dus ik wil niet te hard oordelen. Toch moet ik je wel gelijk geven dat hij slecht voorbereid deze trip inging. Verder vind ik een aantal zaken echt gewoon niet "okay". Jouw zomaar uit het niets beginnen uitschelden is er daar 1 van. En zomaar ongevraagd anderen uitnodigen in jouw huis nota bene terwijl jullie aan het trippen zijn vind ik op zijn zachts gezegd ook "ongevoelig". Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu twijfels trekt bij deze vriendschap. Het lijkt me los van wat je verder met hem doet duidelijk dat je in ieder geval niet opnieuw met hem moet gaan trippen. Zelf trip ik liever met een leuk tripmaatje dan alleen. Maar ik trip liever alleen dan met zo iemand erbij!

Echt alleen van die party types met wat MDMA of coke, oh well.
Dat zijn inderdaad niet altijd de echte "psychedelica" liefhebbers... Gezien jouw eerdere posts en hoe je hierop reageert vermoed ik dat die interesse bij jou groter en oprechter is. Misschien kun je het zo regelen dat je met de party types gaat feesten en dat je het trippen alleen doet of met een leuk tripmaatje. Het kan inderdaad lastig zijn om goede tripmaatjes te vinden omdat maar een heel klein deel van de bevolking oprecht geinteresseerd is in psychedelica. Misschien zou je eensnaar een psy-trance feestje kunnen gaan als Corona helemaal voorbij is?

Uiteindelijk gaan de 2 heren naar huis en ben ik eindelijk alleen. J zegt zich weer helemaal helder te voelen, en stapt in zijn auto. Normaal zou ik dit nooit accepteren, maar op dit moment ben ik dusdanig geïrriteerd van de hele dag, dat ik hem maar laat gaan. Slechte vriend he.
Probeer niet te streng te zijn voor jezelf. Autorijden onder invloed is natuurlijk hardstikke fout. Hij heeft zich echt onmogelijk gedragen en ik kan me voorstellen dat je blij was dat hij eindelijk weg was. Ik probeer het niet recht te praten... het was beter als je hem gestopt had. Maar ik begrijp het wel heel goed. Gezien de omstandigheden zou ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben!

P.S. Ik vind het trouwens best opvallend dat je je nog zo goed hebt kunnen redden. Zo'n confrontatie-achtige sfeer tijdens een hoge dosering is niet niets. Ik kan me goed voorstellen dat ik er echt naar van zou zijn geweest of van in paniek was geraakt...

Tomorrowneverknows

@Eik De interesse is bij mij ook echt oprecht groot, ik zal dit goedje nog heel vaak willen gebruiken om, net als @Mindless introspectief bezig te zijn! Ik zat inderdaad ook te kijken om dit jaar naar een psytrance festival te gaan, érg jammer dat corona roet in het eten gooit wat dat betreft.. voor volgend jaar zeker wel een optie!

P.S. Ik vind het trouwens best opvallend dat je je nog zo goed hebt kunnen redden. Zo'n confrontatie-achtige sfeer tijdens een hoge dosering is niet niets. Ik kan me goed voorstellen dat ik er echt naar van zou zijn geweest of van in paniek was geraakt...
Dit is best bizar inderdaad, ik heb het gevoel dat ik een LSD trip redelijk goed kan sturen/controleren.. gelukkig maar, want ik denk dat ik met paddo's wél uit de bocht was gevlogen!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Eik De interesse is bij mij ook echt oprecht groot, ik zal dit goedje nog heel vaak willen gebruiken om, net als @Mindless introspectief bezig te zijn! Ik zat inderdaad ook te kijken om dit jaar naar een psytrance festival te gaan, érg jammer dat corona roet in het eten gooit wat dat betreft.. voor volgend jaar zeker wel een optie!
Ik zou dit jaar voor de tweede keer naar Psy-Fi gaan... Maar door dat klotevirus gaat dat feestje aan mijn neus voorbij :coldsweat:
Ik heb mijn geld express niet teruggevraagd zodat ze hopelijk volgend jaar in staat zijn om ondanks dit Corona-jaar toch opnieuw een mooi festival te organiseren...

Dit is best bizar inderdaad, ik heb het gevoel dat ik een LSD trip redelijk goed kan sturen/controleren.. gelukkig maar, want ik denk dat ik met paddo's wél uit de bocht was gevlogen!
Ik vind LSD ook echt wel beter "stuurbaar" dan een vergelijkbare dosis psilo. Toch vind ik het ergens ook wel een risico dat ik er dan misschien te makkelijk over ga denken. Ik heb recentelijk nog een LSD trip van 210ug gedaan en dat ging perfect. Maar ik heb ook wel eens 220ug gedaan waarbij het echt op het randje was:

@Eik De interesse is bij mij ook echt oprecht groot, ik zal dit goedje nog heel vaak willen gebruiken om, net als @Mindless introspectief bezig te zijn
Introspectief bezig zijn is fantastisch... maar tegelijkertijd een beetje fun hebben is ook niet verkeerd :blush:

Tomorrowneverknows

Oeh ik ga je tripreport lezen @Eik ! Ben benieuwd!

Enneh.. hopelijk dat alles volgend jaar weer een beetje overgewaaid is, en we wel weer naar Psy-fi en andere feestjes kunnen, doen we daar samen een tripje 😜

geflipt

Bewuste gebruiker
Na maanden wachten was het afgelopen donderdag weer zo ver, eindelijk weer eens trippen op (1p)-LSD met m'n tripbuddy J! Ik had de dag goed gepland, iedereen was weg van huis. De afspeellijst en lichtshow stonden al klaar, en ik was al vroeg bij de supermarkt om trip food zoals fruit in te slaan. Voor de zekerheid ook nog wat 'bio kalmeringstabletten' van de drogist ingeslagen, al was dat meer voor het vermoedelijke placebo-effect, dan dat ik er echt vertrouwen in had.

Mijn maatje en ik waren namelijk van plan hoger te doseren dan onze vorige keer (150 ug). Dit keer zouden we 200/250 ug een kans geven. Omdat ik alles zo zorgvuldig gepland had, en redelijk goed in m'n vel zit, neig ik meer naar de 250 ug. Te meer omdat ik LSD de eerste keer al als een 'vrolijke' drug ervoer, sterker nog, ik kon me niet voorstellen dat iemand slecht zou kunnen gaan op LSD. Dit in tegenstelling tot psylocybine, wat ik altijd wat duisterder van karakter vind. Ik wilde me graag volledig onderdompelen in de psychedelische ervaring, afijn 250 ug!

We nemen een pellet van 150 ug in, wachten ongeveer een kwartiertje, en nemen dan allebei nog een zegel van 100 ug onder de tong. Meteen heb ik het gevoel van 'shit, ik wil dit eigenlijk niet!'. J (die van een nachtje doorhalen en drinken doorkomt), kiest overmoedig ook de 250 ug variant. Naja, nu is er geen weg meer terug.

We besluiten wat te eten en drinken in te pakken, en naar een stuk bos in de buurt te lopen. Diep in mij, borrelt er een twijfelend, angstig gevoel in mijn maag over wat er vandaag gaat gebeuren. Al pratend komen we na een kwartier bij het bos aan.

'Voel jij al wat?', vragen we elkaar. Nope, en we lopen het bos in.

Na ongeveer 10 minuten lopen beginnen de eerste effecten op te spelen. Ik heb een misselijk gevoel in mijn buik, en mijn benen worden zwak. 'Het lijkt wel alsof mijn benen takjes zijn!', roep ik naar J. Hij voelt nog niks, en we lopen door. Langzaam maar zeker worden de kleuren in het bos een stuk levendiger. Ook merk ik dat zodra ik naar een donker stuk bos aan de andere kant van de weg kijk, ik een onheilspellend gevoel krijg. Zenuwen spelen me nu echt parten. Ik ben er vrijwel zeker van dat dit een bad trip gaat worden. Ik maan mezelf om kalm te worden, en zeg tegen mezelf dat ik alles goed voorbereid heb en samen ben.

We hebben inmiddels een route van 20 minuten door het bos afgelegd, en voelen ons intussen zo high van de LSD worden dat we even moeten gaan zitten op een bankje. Het is prachtig weer, en plotseling komen de LSD visuals intens opzetten. De steentjes van het pad draaien om elkaar en om mijn schoenen heen. De bomen ademen en de bladeren lijken symmetrisch te wapperen. Deze klap voelt even intens, maar we krijgen allebei een ontzettende lachkick. Het slechte voorgevoel is meteen weg. Zo liggen we een tijdje te wennen
en te lachen, terwijl de LSD steeds sterker begint op te komen.

We komen overeind en intussen is ook de mentale verwarring compleet. Waarom waren we ook alweer in het bos? 'Shit hey, hij klapt erin. Laten we maar naar huis lopen'. Zo gezegd, zo gedaan. Na wat aanvoelt als een jaar wandelen, komen we eindelijk thuis aan. In een moment van helderheid bedenk ik me het hek achter me op slot te doen, zodat we niet zomaar de straat op kunnen wandelen. We storten ons allebei in een tuinstoel, en mompelen en schateren wartaal tegen elkaar.

Wat is dit heftig! Plotseling besef ik me, dat het dreigende, bange gevoel dat ik van tevoren had, helemaal is omgeslagen in een verwonderde en vooral blije mindset. Dit kan niet fout gaan, go with the flow!

De tuin is zo'n intense omgeving voor ons, en de visuals zijn spectaculair! De flatgebouwen in de verte worden hoger en lager en kijken verwoed om zich heen. Alles om me heen golft en lijkt zich herhaaldelijk af te brokkelen en op te bouwen met kaleidoscopisch openvouwende atomen. Alles is voornamelijk perfect in symmetrie met elkaar. Tegelijkertijd lijkt alles heel digitaal, waardoor het ons makkelijk wordt gemaakt om in gedachten te houden dat we trippen. Het zonlicht voelt intens op mijn huid en (net als de vorige keer), straalt er een gelukzalig gevoel vanuit mijn hart naar buiten toe!

We besluiten naar binnen te gaan, en even iets te eten en drinken. Ik zet met m'n verwarde kop een totaal andere afspeellijst over de surround set, dan die ik oorspronkelijk in gedachten had, en vergeet ook mijn zelf-geïmproviseerde licht- en diashow aan te zetten. Geen trip muziek, maar een verzameling 'good vibes'. Letterlijk elk nummer bracht een andere kleur in de gedimde woonkamer. Bij sommige muziek waande ik me half in een jungle, door alle groene tinten die binnen kwamen door de dansende gordijnen. Een nummer later waande ik me op het strand en leek het wat frisser in de woonkamer, als een soort zomers briesje.

Mijn hele gezichtsveld is inmiddels aan het golven en tracen, en wordt bedekt met ingewikkelde patronen. Dit is echt bizar. Naar mijn telefoon kijken lukt inmiddels niet meer, dus gooi ik hem aan de kant. Mijn maatje, die net zo hard tript, blijft echter continu appen en instagrammen, wat me enigszins irriteert. Ach laat gaan, sluit je ogen even en probeer te mediteren. Even een rust punt creëren, want de wereld om me heen is een complete chaos.

De headspace is enorm, en ik betrap mezelf er vaak op in een bepaald denkpatroon vast te zitten. Terwijl ik me dit realiseer, kom ik vast te zitten in het patroon van het
realiseren.. 'Ik denk steeds het zelfde, shit', en dan: 'ik besefte me net ook al dat ik steeds het zelfde denk, relax!'. En dan weer later: 'Jaaahaa ik moet me ook relaxen, ik denk namelijk steeds het zelfde!' Wat ook niet mee helpt in dit patroon, is dat 'tijd' niet meer lijkt te bestaan op dit punt in de trip.

Is dit hoe een psychose aanvoelt, vraag ik me inmiddels af? Toch voelt dit voor mij nergens als beangstigend of naar, maar eerder als verwonderend of zelfs inspirerend! Deze eindeloze loop wordt onderbroken door J, die ineens naar de keuken rent. 'Het is too much!' en hij gooit zonder nadenken een stuk of 5 'kalmeringspillen' naar achter. Ik zie dat zijn handen ongelooflijk trillen, en dat zorgt voor mij ook direct voor een paniek mindset. Ik probeer hem te kalmeren, en te laten drinken. Toch kan ik het niet laten om in mijn achterhoofd te denken: 'dit is zijn eigen schuld, hij is onvoorbereid en achteloos deze trip in gegaan'.

Wat me enorm opvalt aan LSD is hoe snel een bad mood kan omslaan in iets positiefs. Zo snel als J slecht was gegaan, zo snel zat hij er weer lekker in en we vleien onszelf weer op de bank. De volgende twee uur(?) kunnen we weinig uitbrengen tegen elkaar. Terwijl ik zie dat J het telkens moeilijk heeft doordat hij zich niet lijkt te kunnen ontspannen,en continu blijft internetten en socializen met iedereen, heb ik de een na de andere prachtige gedachte. Ik begrijp het concept achter god compleet, en besef me dat hoe we ons leven ook inrichten, of wat we ook geloven of doen, het uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt. Het is allemaal één grote kosmische grap, en ik kan niet meer stoppen met lachen. Op het moment van schrijven kan ik me jammer genoeg niet meer helemaal herinneren wát mijn gedachten nu precies waren, maar op het moment zelf was het zó logisch! Op een gegeven moment voel ik me niet eens meer mens, maar puur licht wat zweeft te midden van wiskundige, hoekige vormen en door middel van die azteecse vormen en patronen een soort connectie ondergaat met.. wederom een god/universum? De muziek bepaalt voornamelijk de maat van mijn gedachten en de visuals, en de lage bassen die inmiddels klinken zorgen ervoor dat ik ineens inténs naar de wc moet en uit deze diepe trance ontwaak.

Hier breng ik het volgende gedeelte van mijn trip door. De tijd weet ik nog steeds niet, dat is namelijk nog steeds een abstract begrip! Ik heb een tie-dye longsleeve shirt aan en de kleuren op mijn shirt brengen een en al emoties en verhalen over. Het is een verhaal wat ik in de kleuren zie en ik kan mijn ogen er niet vanaf houden. Alle kleuren van de regenboog kruipen continu over elkaar heen. Veel beter om even wat tijd voor jezelf te nemen, dan je te irriteren aan J die er niet echt graag bij lijkt te willen zijn. Ik kom na een tijdje vermaakt en blij weer de woonkamer in, waar J met z'n ogen dicht op zijn buik op het laminaat ligt. IRRITATIE. 'Gaat het', vraag ik hem, en hij begint raar tegen me te praten. 'We groeien uit elkaar'! 'Ik wil vanavond wat anders doen'! 'Ik kan je niet eens meer aankijken, klootzak!'. Nare woorden en hersenspinsels komen uit zijn mond op dit moment.

Ik besluit me (erg egoïstisch misschien) weer terug te trekken en ga naar boven. Hier kroel ik wat met mijn kat en kom ik tot rust. Als je het mij vraagt, weten die beesten het gewoon als je aan het trippen bent! Ze was mega lief en totaal ontspannen, wat ze eigenlijk nooit is! De stilte boven is niet zo prettig dus besluit ik wat te ondernemen. Even mijn gezicht wassen op de badkamer! Zodra ik de badkamer in loop, lijk ik gek te worden. Wie is deze persoon in de spiegel?! Hij lijkt totaal niet op mij!

Eerst heb ik een veel te klein hoofd en meteen erna een veel te groot hoofd. Mijn baard ziet er ineens woest en verwilderd uit, en mijn huid is aan het afbrokkelen en opbouwen tegelijk. Ik moet hier snel weg en ren weer naar beneden waar de rust inmiddels is teruggekeerd. Meteen kom ik weer in een andere state of mind. J en ik praten wat, en ondertussen bestel ik 2 pizza's voor ons. De ergste piek is inmiddels voorbij, en ik zou graag nog even terug willen! Op wat een geweldige plek was ik net zeg! Er was (ondanks alle frictie tussen mij en J) alleen licht, muziek, geluk en een oneindig openvouwend netwerk van patronen om me heen. Ik heb nog een jointje liggen, en besluit hem aan te steken. Ik ben me volledig bewust van het effect van wiet op psychedelica, maar angst heeft intussen geen betekenis meer voor me. 'Alles overkomt je, zoals wat nodig is', vertelt de LSD me. 'Let it go'.

We roken samen allebei een joint, en ja hoor, meteen ben ik weer zo goed als terug op m'n piek. Precies waar ik nog even wou doorbrengen. De bodyload van de wiet
raakt me even zwaar, waardoor ik wat misselijk word, maar al met al is het goed te handelen. De pizza is er inmiddels en zwaar spacend eten (en genieten) we ervan.

Tot zover mijn fijne trip.

Vanaf hier gaat het allemaal down hill. Een paar minuten nadat de bezorger is geweest, wordt er achter me hard op de deur gebonkt. Ik schrik me helemaal het lazarus en schiet
in paniek. J lacht en doet de deur open. 'Wie de fuck is er in m'n huis!' 'Oh het is 'K' maar, ik heb hem gevraagd!' zegt J. De huisgenoot van J die ik amper ken.. fijn, precies waar ik op zit te wachten. Hij komt, zonder te beseffen hoe onder invloed we nog zijn, met een grote bek binnen zetten en gaat pontificaal op de andere bank liggen. Ik snap er helemaal niks meer van en vraag me vol woede af waarom ik niet op de hoogte was van dit plan om mensen op bezoek te vragen. Ik voel me steeds minder en minder op m'n gemak in mijn eigen huis en er komt een donkere mist de woonkamer inglijden. Dit dreigt helemaal fout te gaan. Te meer omdat ik zie hoe enorm J veranderd nu 'K' er is. Druk pratend over van alles en nog wat, merk ik dat het me teveel wordt. K richt zijn aandacht alleen op J en doet net alsof ik er niet ben. 'Ben je nog naar de klote of zo?', mompelt hij naar me. Ik loop naar mijn slaapkamer en laat hun beneden zitten.

Hier blijf ik de rest van de avond maar netflixen en uit trippen, terwijl hun beneden druk zitten te praten, en de drankenkast plunderen. Ik zie dat de trip inmiddels al bijna 12 uur duurt en nog maar minimaal is geminderd. Wat ben ik verrot zeg!

Uiteindelijk gaan de 2 heren naar huis en ben ik eindelijk alleen. J zegt zich weer helemaal helder te voelen, en stapt in zijn auto. Normaal zou ik dit nooit accepteren, maar op dit moment ben ik dusdanig geïrriteerd van de hele dag, dat ik hem maar laat gaan. Slechte vriend he. Een mindere afsluiting van wat een geweldige trip was. Ik realiseer me dat ik nooit meer ga trippen met deze 'vriend', omdat hij het niet serieus neemt. Ik voel trippen echt als een spirituele ervaring die ik eens in de zoveel tijd nodig heb, en dat lijkt niemand anders te snappen. Zware tegenvaller!

14 uur na inname, kan ik mezelf eindelijk dwingen om in slaap te vallen. Wat een dag was het. 250 ug is een mooie maar hele heftige dosis! Dit is me echter zeker wel bevallen. 250 ug is wat mij betreft op het randje van wat leuk handelbaar is, hoewel dat misschien ook een kwestie van ervaring opdoen is. Ik denk dat ik dit de volgende keer weer een kans wil geven. Wel denk ik voortaan twee keer na over met wie ik trip, en of ik nog wel verder wil met deze vriendschap überhaupt. Er zijn me een aantal dingen opgevallen tijdens de trip, die me erg doen twijfelen over mijn band met deze jongen. Ik voel me enigszins in mijn vertrouwen geschaad, door dit alles.

Dus.. les voor iedereen die een LSD tripje wil ondernemen: zorg voor het juiste gezelschap! Dit kan echt álles betekenen tijdens de trip en de hele sfeer bepalen. Wellicht kun je misschien zelfs beter alleen trippen, dan met personen die niet op dezelfde golflengte zitten.

Thanks for reading!
Wat een prachtig verslag!
De juiste tripmaat can make or brake your trip, dat is zeker. Ik heb zelfs geweldige trips gehad met nuchtere 'trip-buddy's'. Maar, zoals je zegt, je moet allebei in dezelfde mindset zitten. Weten waar het over gaat en waar je naartoe wil.
Ik hoor uit je verslag heel hard weerklinken dat je een échte psychonaut bent, dat je écht wil gaan voor het ongekende, het mystieke. Als jouw vrienden daarin niet geïnteresseerd zijn, zijn het ook geen echte trip-buddy's denk ik.
En wat ook blijkt uit je verslag is dat je wel wat ervaring hebt, dus waarom zou je effectief niet eens alleen trippen?
Zodra je daar een verslag van hebt, lees ik het graag!

Spyro

Badass junkie
Heftig joh, maar heb heel fijn door je report gelezen.

Zelf heb ik ook 2 soortgelijke LSD ervaringen gehad met “vrienden”... Of mensen die middenin de trip even beslissen dat ze wat anders belangrijks te doen hebben en er vandoor gaan... Daar zit je dan. 🤔

Heb ook wel beseft dat het heel belangrijk is met wie je gaat trippen. Dat kun je gewoon echt niet zomaar met iedereen. Het lijkt mij ook heerlijk om het een keer alleen te doen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt op dat moment en je niks aan te hoeven trekken van andere.

Hebben jullie achteraf nog gesproken over de situatie?

TripJess

Bewuste gebruiker
Ik heb altijd wel een aantal mensen gehad waarmee ik kan trippen. Mensen die ook echt prima gezelschap zijn dan. Goede vrienden. Maar met het risico uit de hoogte te klinken: zij zijn geen psychonauten zoals ik. Geen mensen die een grote passie hebben voor het verkennen van de geest. Voor hen is trippen eerder een hele leuke avond lekker spacen en samen in de slappe lach liggen over van alles. En daar is ook helemaal niks mee, want daar doe ik dan ook lekker aan mee en dan hebben we samen de grootste lol! Maar vaak wil ik ook echt met introspectie bezig zijn en dan is dat niet echt fijn als je er dan heel anders in staat als de mensen waarmee je tript. Daarom heb ik zo'n dikke 10 jaar terug besloten ook in mijn eentje te gaan trippen, voornamelijk voor introspectie. En dan zo nu en dan met vrienden voor meer luchtige trips. Dat is mij altijd heel goed bevallen. Je hoeft in mijn ogen niet per se een tripbuddy te hebben, als je er oké mee bent in je eentje te trippen. Maar eventueel kun je hier misschien op DF een geschikte tripbuddy vinden. :) Dat gebeurt hier wel vaker.
heyo mindlesss. om nog even terug te komen op jou reactie``voor hen is trippen eerder een hele leuke avond lekker spacen en samen in de slappe lach liggen over van alles``. ``maar vaak wil ik ook echt met introspectie bezig zijn``. allright dus als ik het goed begrijp is LSD voor allerlei verschillende personen weggelegd? tot nu toe heb ik het idee dat wie dan ook, LSD neemt, altijd dat introspectieachtige inziet. Hoe nuchter ook? kun jij er meer over vertellen dat jijzelf in staat bent om blijkbaar te kiezen wat voor trip je gaat hebben, introspect of niet? heeft het iets te maken met los laten gaan of niet? en tot slot, zal het dan moeilijker zijn om een goede trip te hebben als je niet zo zweverig bent? ben me nog steeds aan t inlezen en bedenken of het iets voor mij gaat zijn. bedankt voor je reactie alvast GroetJesssss :)

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
heyo mindlesss. om nog even terug te komen op jou reactie``voor hen is trippen eerder een hele leuke avond lekker spacen en samen in de slappe lach liggen over van alles``. ``maar vaak wil ik ook echt met introspectie bezig zijn``. allright dus als ik het goed begrijp is LSD voor allerlei verschillende personen weggelegd? tot nu toe heb ik het idee dat wie dan ook, LSD neemt, altijd dat introspectieachtige inziet. Hoe nuchter ook? kun jij er meer over vertellen dat jijzelf in staat bent om blijkbaar te kiezen wat voor trip je gaat hebben, introspect of niet? heeft het iets te maken met los laten gaan of niet? en tot slot, zal het dan moeilijker zijn om een goede trip te hebben als je niet zo zweverig bent? ben me nog steeds aan t inlezen en bedenken of het iets voor mij gaat zijn. bedankt voor je reactie alvast GroetJesssss :)
Hey, ik ben Mindless niet, maar ik kan je wel vertellen dat je zeker niet zweverig hoeft te zijn. Dat ben ik zelf allesbehalve, maar ik trip toch graag. Ook al geloof je niet in allerlei quasi-religieuze concepten, is het nog interessant wat een trip met je brein en je waarneming doet.

Ook is het zeker niet altijd introspectief. Ik krijg dat vooral als ik thuis trip zonder veel afleiding. Als ik echter de duinen inga of thuis van alles ga doen, focus ik me minder op mijn gedachten. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je wel introspectief kan worden, een trip laat zich niet helemaal sturen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je hoeft niet iemand te zijn die van zichzelf al met introspectie bezig is om een introspectieve/spirituele ervaring op psychedelica te hebben. Ik had geen greintje spiritualiteit in me (qua interesse en persoonlijkheid) voordat ik trippen goed leerde kennen. Dat kwam pas nadat ik in mijn eentje enkele spirituele ervaringen opdeed met psilocybine.

Er is zeker een kans dat iedereen die LSD doet tot bepaalde mate zo'n ervaring heeft, maar met name LSD is ook iets waarmee je ervoor kunt kiezen om daar niet echt dieper op in te gaan en gewoon te trippen voor het leuke. En met name wanneer je tript in gezelschap, hoeft een trip niet per se heel diep te gaan qua inzichten in jezelf en het universum (kan wel natuurlijk). Met psilocybine heb je wat minder "controle", maar ook daarmee kun je in gezelschap vaak prima een trip hebben die gewoon leuk is, in plaats van introspectief/spiritueel. In je eentje ga je (in mijn beleving) daarmee (en met LSD trouwens ook) eerder de diepte in. Maar je "moet" het ook wat toelaten.

'Zweverig' is denk ik wanneer je niet zo'n goede balans hebt tussen het aardse en het spirituele. Dan kun je doorschieten in het laatste. Dit is bij mijzelf gebeurd door een tijdlang zeg maar geobsedeerd met het trippen bezig te zijn en daar meer waarde aan te hechten dan het aardse. En nu ben ik al een tijd bezig meer die goede balans te krijgen. Maar je kunt ook een onbalans hebben door door te schieten in het aardse in mijn ogen. Alleen, dat is min of meer de default staat voor de meeste mensen in deze maatschappij. De meeste mensen hebben gewoon helemaal geen connectie met het spirituele en zijn een en al "nuchterheid", rationaliteit en uitleven wat cultureel aangeleerd is. Als je meer zo'n instelling hebt, kun je (onbewust) heel veel blokkeren van zo'n trip en er de spirituele aspecten niet van oppikken. Dan probeer je de ervaring te sturen naar wat jij (je ego eigenlijk) wil en laat je die "controle" nooit helemaal los. Maar trippen is in staat om een soort opening naar het spirituele te maken, door je dingen te laten zien/voelen voor jezelf. Het probeert contact te maken met je, maar je moet het ook beantwoorden, er open voor staan om je persoonlijke wil even los te laten.

Ook is het zeker niet altijd introspectief. Ik krijg dat vooral als ik thuis trip zonder veel afleiding. Als ik echter de duinen inga of thuis van alles ga doen, focus ik me minder op mijn gedachten. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je wel introspectief kan worden, een trip laat zich niet helemaal sturen.
Introspectief hoeft imo niet te betekenen dat je met gerichte focus met je gedachten bezig bent. Je kunt ook meer meditatief zijn, dus meer in een staat van 'zijn' verkeren. Simpelweg bewust zijn van de omgeving, of van bewustzijn zelf. Zonder echt te denken.

Grappig ook hoe we de binnen- en buitenwereld creëren middels taal. Inwaarts keren, hoe doe je dat eigenlijk? Er is geen inwaarts. Voor bewustzijn zijn gedachten net zo extern als de wereld (perceptie) dat is. Je ziet ze beide "voor" je. 'Introspectief' is eigenlijk wat een misleidende term denk ik. Bewust of mindful vind ik zelf beter.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
'Zweverig' is denk ik wanneer je niet zo'n goede balans hebt tussen het aardse en het spirituele. Dan kun je doorschieten in het laatste. Dit is bij mijzelf gebeurd door een tijdlang zeg maar geobsedeerd met het trippen bezig te zijn en daar meer waarde aan te hechten dan het aardse. En nu ben ik al een tijd bezig meer die goede balans te krijgen. Maar je kunt ook een onbalans hebben door door te schieten in het aardse in mijn ogen. Alleen, dat is min of meer de default staat voor de meeste mensen in deze maatschappij. De meeste mensen hebben gewoon helemaal geen connectie met het spirituele en zijn een en al "nuchterheid", rationaliteit en uitleven wat cultureel aangeleerd.
Mooi uitgelegd @Mindless , zo zie ik het ook!

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of dit hier al gezegd is geweest, maar je kan vrij introspectief gaan met anderen erbij ook. Je moet mekaar gewoon de ruimte geven. Ik herinner mij een trip waarbij we met z'n drieën in het hoge gras lagen, ergens in de zomer, en waar soms urenlang geen woord werd gezegd. En dat was ook niet nodig. Ten eerste kon ik ieders aanwezigheid 'voelen', en daarnaast voelde ik in vlagen een hele sterke verbintenis met alle planten en dieren om mij heen. Het ego zakte op de achtergrond, en al wat ik nog voelde was de kracht en de alomtegenwoordigheid van de natuur - waar ik in versmolten zat (introspectief/een staat van 'zijn', zoals @Mindless zei). Het wordt dan inderdaad een soort van meditatie, waarbij je gaat reflecteren over jezelf, of jezelf net laat verdwijnen in wat je omringt. Tot iemand plots iets vraagt en je weer even ontwaakt uit je periode van zelfreflectie. Daar is niks mis mee. Je gezelschap maakt deel uit van je trip. Zelfreflectie doe je bewust of onbewust (je kiest ervoor, of je laat je meegaan door de trip). Maar het kan dus best ook in groep. Zorg dan wel voor de juiste mensen om je heen, en baken op voorhand mekaars ruimte af. Samen trippen kan geweldig zijn. Alleen trippen ook. Maar in beide gevallen kan er soms meer dan je zou denken. Ik geef het maar mee...

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik weet niet of dit hier al gezegd is geweest, maar je kan vrij introspectief gaan met anderen erbij ook.
Totdat er zoals jij zegt sociale interactie is en je uit je trip gehaald wordt.

Tot iemand plots iets vraagt en je weer even ontwaakt uit je periode van zelfreflectie. Daar is niks mis mee.
Op zich is er niets mis mee als je er zelf oké mee bent. Zelf vind ik het storend wanneer ik ver van deze wereld ben en in alien werelden aan het reizen ben bijvoorbeeld en dat er toch steeds die connectie naar de normale wereld is. Dat betekent niet dat als ik in gezelschap trip dat mensen me dan niet mogen aanspreken. Dan heb ik andere intenties. Dan ben ik meer bezig met de ervaring van met elkaar trippen. Maar omdat ik ook graag diep trip, ga ik vaak alleen trippen zodat die sociale factor helemaal 0 is.

Zorg dan wel voor de juiste mensen om je heen, en baken op voorhand mekaars ruimte af.
Tot bepaalde hoogte werkt dat wel ja. Maar nooit zoals alleen trippen. Er ging een wereld voor me open toen ik begon met alleen trippen. Trips gingen veel meer de diepte in.

Bedankt voor je reactie, zo is het wat duidelijker. Ik sta zelf open voor heel veel dus ik ga het gewoon een kans wagen als ik er klaar voor ben.

Sorry voor de korte reactie ik ben niet zo goed met uitgebreide verwoording en enzovoort. 😉
Spannend!

Eerste keer psychedelica in het algemeen?

geflipt

Bewuste gebruiker
Totdat er zoals jij zegt sociale interactie is en je uit je trip gehaald wordt.

Op zich is er niets mis mee als je er zelf oké mee bent. Zelf vind ik het storend wanneer ik ver van deze wereld ben en in alien werelden aan het reizen ben bijvoorbeeld en dat er toch steeds die connectie naar de normale wereld is.
Mij stoorde het zelden. Ik was jong, en ik wist dat er anderen waren. Ik snap dat je dit storend kan vinden - vond ik soms ook. Maar ik bleef wel in mijn trip en kon makkelijk terugkeren naar het introspectieve. Of we lieten ons samen wegglijden in gedachten. Maar ik volg je redeneringen en heb daar verder dan ook niets aan toe te voegen. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik zo weinig ervaring heb met alleen trippen (buiten MDMA, maar dat valt niet te vergelijken)... Wederom mooi verwoord, @Mindless !

TripJess

Bewuste gebruiker
Thanks @Tomorrowneverknows wneverknows en @Mindless ik heb een aantal keer 2cb gedaan. Waarvan de eerste keer nog niet zo lang geleden, staat ook ergens online hier. Haha ging niet zo goed, keren daarna gingen wel goed. Zal ook nog een aantal keer 2cb nemen voordat ik aan de LSD ga.

Voorderest geen tripmiddelen maar tijd terug met xtc wel te veel gehad en/of in combi met alcohol hele leuke headspace en hallucinaties gehad. Verder aan t einde van n avondje speed, in me bedje hele vage gedachte gehad. Alsof je al dood bent en beetje zit te zweven. Overigens wel een lekker gevoel als je met je lief ligt te knuffelen en je op een gegeven moment niet meer weet welk lichaamsdeel nou van jou is, was ook aan t einde van speed. Ben benieuwd of dat gevoel ook bij andere middelen een beetje hetzelfde is.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mij stoorde het zelden. Ik was jong, en ik wist dat er anderen waren. Ik snap dat je dit storend kan vinden - vond ik soms ook. Maar ik bleef wel in mijn trip en kon makkelijk terugkeren naar het introspectieve. Of we lieten ons samen wegglijden in gedachten. Maar ik volg je redeneringen en heb daar verder dan ook niets aan toe te voegen. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik zo weinig ervaring heb met alleen trippen (buiten MDMA, maar dat valt niet te vergelijken)... Wederom mooi verwoord, @Mindless !
Tijdens alleen trippen vergeet ik vaak helemaal wie ik hier op aarde ben. Dat is ook mijn intentie, om dat even helemaal achter me te laten en de trip me naar de mooiste en vreemdste "plekken" te laten leiden. Als er op zo'n moment iemand op wat voor manier dan ook contact met me zou maken, zou ik eerst weer moeten herinneren wie ik hier ben, om met diegene communicatie te kunnen hebben. Maar dan ben ik weer uit de trip...

Die ervaringen van helemaal geen mens meer zijn waren zo bijzonder, dat ik ze graag heel diep wou verkennen en dat gaat gewoon gemakkelijker alleen. :)

geflipt

Bewuste gebruiker
Thanks @Tomorrowneverknows wneverknows en @Mindless ik heb een aantal keer 2cb gedaan. Waarvan de eerste keer nog niet zo lang geleden, staat ook ergens online hier. Haha ging niet zo goed, keren daarna gingen wel goed. Zal ook nog een aantal keer 2cb nemen voordat ik aan de LSD ga.

Voorderest geen tripmiddelen maar tijd terug met xtc wel te veel gehad en/of in combi met alcohol hele leuke headspace en hallucinaties gehad. Verder aan t einde van n avondje speed, in me bedje hele vage gedachte gehad. Alsof je al dood bent en beetje zit te zweven. Overigens wel een lekker gevoel als je met je lief ligt te knuffelen en je op een gegeven moment niet meer weet welk lichaamsdeel nou van jou is, was ook aan t einde van speed. Ben benieuwd of dat gevoel ook bij andere middelen een beetje hetzelfde is.
Volgens mij moet je je eerst afvragen waarom je het wil doen. Je spreekt over xtc, alcohol en speed. En als je zulke ervaringen met deze drugs hebt gehad moeten het al grote dosissen zijn. LSD is geen party drug. In mijn ogen is het meer dan een drug. Je kan er veel over leren als je er voor open staat. Denk dus goed na over je setting en je mindset, alvorens je 'aan de LSD' gaat... Voorts wens ik je een fijne trip, en wie weet lezen we erover!

KlaasVaak

Bewuste gebruiker
Tijdens alleen trippen vergeet ik vaak helemaal wie ik hier op aarde ben. Dat is ook mijn intentie, om dat even helemaal achter me te laten en de trip me naar de mooiste en vreemdste "plekken" te laten leiden. Als er op zo'n moment iemand op wat voor manier dan ook contact met me zou maken, zou ik eerst weer moeten herinneren wie ik hier ben, om met diegene communicatie te kunnen hebben. Maar dan ben ik weer uit de trip...

Die ervaringen van helemaal geen mens meer zijn waren zo bijzonder, dat ik ze graag heel diep wou verkennen en dat gaat gewoon gemakkelijker alleen. :)
Dit herken ik wel, heb maar 1 keer alleen getript maar dat was wel fijn. Je laat je toch wat meer meevoeren.

Ik tripte vroeger altijd met een vriend. Heel goed tripmaatje, maar je hebt toch bepaalde inhibities. Bijvoorbeeld, ik had weleens achter mijn oogleden visuals van naakte vrouwen en geile taferelen. Dat stop je in die situatie toch maar weg.

Nu trip ik meestal met mijn vriendin. Dat is al heel anders, je kent elkaar op een veel intiemer niveau. Je hoeft je minder in te houden. Toch heb ik nog wel bepaalde remmingen. Ik ga bijvoorbeeld niet urenlang met mijn ogen dicht liggen trippen. Dat zou ik niet zo leuk voor haar vinden.

Misschien wel een leuk idee om weer eens alleen te trippen. De ene keer was het wel erg fijn. Minder lachen en dingen proberen, maar wel weer wat meer rust, een heel andere ervaring.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit herken ik wel, heb maar 1 keer alleen getript maar dat was wel fijn. Je laat je toch wat meer meevoeren.

Ik tripte vroeger altijd met een vriend. Heel goed tripmaatje, maar je hebt toch bepaalde inhibities. Bijvoorbeeld, ik had weleens achter mijn oogleden visuals van naakte vrouwen en geile taferelen. Dat stop je in die situatie toch maar weg.

Nu trip ik meestal met mijn vriendin. Dat is al heel anders, je kent elkaar op een veel intiemer niveau. Je hoeft je minder in te houden. Toch heb ik nog wel bepaalde remmingen. Ik ga bijvoorbeeld niet urenlang met mijn ogen dicht liggen trippen. Dat zou ik niet zo leuk voor haar vinden.

Misschien wel een leuk idee om weer eens alleen te trippen. De ene keer was het wel erg fijn. Minder lachen en dingen proberen, maar wel weer wat meer rust, een heel andere ervaring.
Ja dat bedoel ik eigenlijk. Je kunt je wel heel erg op je gemak voelen bij diegene(n) waarmee je tript, maar er is alsnog sociale interactie en subtiel 'denken om of de ander het wel naar zijn/haar zin heeft'. Dat is ook prachtig om zo te trippen met anderen, maar je zit een beetje met de ene voet in de ene wereld en de andere voet in een andere wereld.

Zeker weer eens doen alleen trippen! En ik hoor graag hoe dat dan gegaan is. :grin:

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Een heel goed tripreport allereerst!
Heel goed in elkaar gezet i.i.g
Wat ik me afvraag is dit
Was het mogelijk geweest om te voorkomen dat jouw tripmaat achter het stuur kroop?
Om in deze toestand zwaar onder invloed te gaan rijden is toch wel naast zwaar fout natuurlijk, een levensgevaarlijke toestand geweest, ook al wil je logischerwijs asap van deze "maat" af...niet alleen voor hemzelf maar ook voor die vrouw met een kinderwagen die nou net toevallig aan het wandelen was en ondersteboven gereden werd..of iemand anders die ter plekke aanwezig was.
Zoiets vergeef je jezelf echt nooit meer, daar moet je dan mee verder leven!
Naast een vreselijke justitiële gang van zaken.
Te weten dat je dit had kunnen voorkomen alleen al!
Wat een stoethaspel deze tripbuddy. Unbeschreiblich weiblich zou Nina Hagen zeggen...

Tomorrowneverknows

Dank @Legio Patria Nostra !

Deze maat gaf eigenlijk heel de dag door al hints af van: “ff snel een tripje LSD doen overdag, en dan ‘s avonds kijken of er nog iets leukers te doen is”... Dit werd alleen maar erger toen zijn nuchtere huisgenoot bij me binnenstapte, die telkens pushte om weg te gaan en aan de zuip te gaan..

Ik voelde me ook enorm schuldig dat hij, hoewel hij zei dat hij ‘weer nuchter’ was (onzin natuurlijk), in de auto stapte. Aan de andere kant ga ik ook niet smeken om álsjeblieft te blijven.. Hij is volwassen, en de gevolgen zouden voor hem zijn.. Maar, ik snap idd je punt.. Nooit goed natuurlijk! Gelukkig is er niks gebeurd!

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ik geef jou nergens de schuld van. Nee.
Jouw "maatje" daarentegen heeft dus heen idee, waarmee hij bezig is zie ik wel...
Het is onmogelijk om al trippende veilig deel te kunnen nemen aan het verkeer met een auto.
Na effecten zijn er wel degelijk, al voel je ze zelf niet.
Effe een tripje doen.....zo werkt het niet. Nee.
Heel verkeerd dus dit maatje.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Deze maat gaf eigenlijk heel de dag door al hints af van: “ff snel een tripje LSD doen overdag, en dan ‘s avonds kijken of er nog iets leukers te doen is”... Dit werd alleen maar erger toen zijn nuchtere huisgenoot bij me binnenstapte, die telkens pushte om weg te gaan en aan de zuip te gaan..
Sommige mensen... :expressionless:

geflipt

Bewuste gebruiker
Dank @Legio Patria Nostra !
Ik voelde me ook enorm schuldig dat hij, hoewel hij zei dat hij ‘weer nuchter’ was (onzin natuurlijk), in de auto stapte. Aan de andere kant ga ik ook niet smeken om álsjeblieft te blijven.. Hij is volwassen, en de gevolgen zouden voor hem zijn.. Maar, ik snap idd je punt.. Nooit goed natuurlijk! Gelukkig is er niks gebeurd!
En dan bedenk ik mij plots wat er wel niet had kunnen gebeuren als jullie half trippend in conflict hadden gegaan om zijn sleutels... Had slecht kunnen aflopen...

Op een gegeven moment stopt jouw verantwoordelijkheid gewoon. Ik zie niet wat je, in die toestand, nog meer had kunnen doen...

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ik heb ooit eens een collega, die zwaar beschonken was, uiteindelijk met geweld tegengehouden om te gaan rijden.
Deze man had een kwade dronk, en wilde in staat van...onbekwaam zijn, naar zijn ex om daar stennis te gaan maken.
Een hele stressvolle avond werd dit, en deze man had erg, erg veel op.
Wat nu te doen.. enfin,
Deze man heb ik met een stevige muilpeer kunnen stoppen. Recht op de kaak!

Zijn tegenwoordige vriendin aan het krijsen...in paniek,
Dan maar ruzie, dacht ik, maar dit kon ik zo niet door laten gaan.
Straks vallen er nog slachtoffers..

Naderhand kreeg ik zelfs een attentie van hem...

Het moge duidelijk zijn dat dit lang niet altijd "werkt". Dit moet je wel kunnen en durven.

Wie er wel of geen verantwoordelijkheid draagt in dit soort gevallen, ik heb er geen seconde aan of over nagedacht...

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik lees nu dit report pas echt goed tot in detail. Heel mooi report nogmaals. Ik wilde nog even zeggen dat ik het echt knap vind dat je niet in paniek bent geraakt, gezien de omstandigheden. 250 ug is een flinke dosis en op hogere doseringen word je emotioneel zeer kwetsbaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze dosis als 'rand handelbaar/niet-handelbaar' wordt ervaren (zelf alleen ervaring tot ~ 230 ug en dat vond ik al vrij stevig), en dan kan elke negatieve 'vonk' er eentje teveel zijn. Dat jij jezelf zo goed hebt weten te redden terwijl je maat er niet goed op ging, zich niet probeerde in te leven in jou en dan tot overmaat van ramp ook nog ongevraagd iemand uitnodigde in het huis, petje af. Ik denk niet dat ik je dit zou nadoen, eerlijk gezegd. Hoe kijk je nu, achteraf, op het contact en de vriendschap met deze jongen terug? Zou je de volgende keer liever alleen trippen? Of liever wat kritischer in het uitkiezen van geschikt gezelschap zijn?

Tomorrowneverknows

Thanks @Roze Olifant ! Ik kom hem af en toe tegen in de sportschool, tussendoor eigenlijk geen contact meer met hem. Hij is zich van geen kwaad bewust, en vroeg laatst nog om weer een keer aan de Lsd te gaan.. typisch!

Heb hem toen wel even de waarheid gezegd, en dat ik er niet echt meer op zit te wachten. De vriendschap is wat mij betreft niet definitief over, maar trippen ga ik sowieso nooit meer met hem doen! Dan idd liever alleen, of een andere tripmaat zoeken!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan