• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2C-B-FLY: emotionele helderheid op een feestje

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Neo-Shulginist

Badass junkie
Gisteravond heb ik 2C-B-FLY genomen op een feestje in Amsterdam. Ik vind het lekker subtiel spul, een ideale mix tussen onder invloed zijn maar toch helder genoeg blijven voor sociale gelegenheden. Als bonus kan 2C-B-FLY je ook helpen te ontdekken wat je precies voelt.

Vlak voordat we naar het feestje gaan zouden we nog wat gaan eten. Het begint al best laat te worden voordat we onze borden opscheppen. Ik bedenk me dat 2C-B-FLY toch wel 8 - 12 uur blijven duren, dus ik wil ook niet te lang wachten met innemen.

15 milligram

Ik pak stilletjes anderhalve gele minipil uit het gripzakje dat ik heb meegenomen. De pellets zouden 10 milligram per stuk moeten zijn. Wat neerkomt op ongeveer 15 milligram 2C-B-FLY.

Ik krijg al snel spijt dat ik de anderhalve pil vlak voor het eten de pillen heb ingeslikt. Een half uur later, net als het eten op is, begint de FLY al een beetje te werken. Het voelt alsof mijn buik opzwelt en ik word een beetje misselijk. Ik krijg het warm en ik kan me moeilijk concentreren omdat alle prikkels veel intenser binnenkomen. Ik ga een beetje zitten zuchten en boeren terwijl de anderen verder kletsen en zich klaarmaken voor het feestje.

Milde visuals en comfortabele bodyload

Ongeveer een uur na inname staan we in de rij voor de club waar vanavond een psytrancefeestje is. De misselijkheid is in hoog tempo aan het dalen. De visuals die ik heb zijn heel subtiel. Ze zien er een beetje uit als lichte veelgekleurde psychedelische vlekken die heel langzaam over oppervlakken, met name witte muren, heen trekken. Ik moet bewust op zoek gaan naar de visuals omdat ze anders niet eens echt opvallen.

Ondertussen voel ik een warm en comfortabel gevoel in mijn lichaam. Tegelijkertijd moet ik best veel winden laten, die gelukkig niet echt stinken. Ook voel ik toch een soort spierspanning in mijn onderrug. Alsof ik vannacht niet helemaal goed heb gelegen.

Ik kom niet echt in de muziek

Als we op de dansvloer staan dan kom ik niet echt in de muziek. Eerst denk ik dat het komt omdat mijn benen een klein beetje loom voelen. Maar een paar minuten later besef ik me dat het geluid echt niet goed kinkt. Er staan een paar beste stereotorens flink wat herrie in de zaal te slingeren. Maar alle lage tonen zijn eruit gefilterd. Terwijl een goed afgestelde bas bij elektronische dansmuziek, en zeker psytrance, toch best wel een een beetje de leidraad van het ritme is enzo. Ik ga maar eens poolshoogte nemen bij de geluidstechnicus. Die geeft inderdaad toe dat het geluid nogal flets klinkt (‘nu je het zegt, inderdaad, ja’). Maar hij lijkt geen gehaaste pogingen te ondernemen om de kwaliteit te verbeteren.

Misschien ben ik ook gewoon niet in een optimale feeststemming. De afgelopen maanden ben ik een beetje down geweest. Ik had te weinig werk en besteedde te veel tijd op fora zoals deze met anonieme reacties over drugsgebruik. Dat is ook niet echt iets waarvan ik heel trots op mezelf word. Tijdens het dansen dwalen mijn gedachten dan ook constant af naar wat ik moet doen en waar ik sta in het leven.

Het is best gezellig op het feestje. Maar uitzinnig ben ik niet. Ik sta niet te springen, mijn benen voelen toch een klein beetje zwaar, en ik ga ook niet automatisch een beetje meedeinen op het ritme van de muziek. Ik kom gewoon niet zo lekker in de swing.

Gezelligheid op de after

Het voelt dan ook een stuk chiller als we ’s ochtends rond half zes nog even gaan afteren bij een vriendin thuis. Ik zit enthousiast te praten over internationale politiek, geheime geldstromen van veiligheidsdiensten en digitale oorlogvoering tussen grootmachten zoals de Verenigde Staten en Rusland. Misschien niet de gezelligste onderwerpen. Maar geloof me, over dit soort dingen kan ik heel gepassioneerd en boeiend (vind ik zelf dan) praten.

Daarna zit ik ongeveer een uur lang te huilen van het lachen om oude fragmenten uit shows van Hans Teeuwen. Vooral hoe hij zijn publiek keihard zit te pesten tijdens Hard en Zielig is fantastisch.

Emotionele helderheid op de terugreis

Maar de avond kan niet voor eeuwig duren. Dus rond een uurtje of 8.00 ga ik maar weer naar huis. Ik moet een stukje met de metro en de trein. Nog altijd ben ik best wel wakker. Ik zou nog niet kunnen slapen in ieder geval. De visuals zijn bijna volledig verdwenen.

Eventjes word ik heel verdrietig omdat ik besef dat ik het mezelf kwalijk neem dat het niet goed lukt voor mezelf te zorgen. Maar dan realiseer ik me dat dat precies was wat me dwars zat de afgelopen maanden. Ik had het alleen nog niet echt gevoeld. Ik pak mijn noteblokje erbij en schrijf op: 'Het enige wat ik wil is nuttig zijn'.

Als ik eindelijk thuis kom, ga ik nog even The Big Bang Theory kijken in bed. Mijn hoofd is op, maar mijn ogen willen nog niet dicht. Gedachtenloos kijk ik een paar afleveringen, voordat ik eindelijk weer in slaap val.

Volgende dag

Later die middag word ik pas om 17.00 uur wakker. Ik heb een beetje hoofdpijn en ben nog wat uitgeblust. Ik praat nog wat na met vrienden over waarom ik niet zo uitzinnig was op het feestje. Toch ben ik blij dat ik, ondanks mijn poging om de realiteit even te ontsnappen, weer een stuk dichter bij mezelf ben gekomen en bij mijn vrienden.

Laatst bewerkt:

Fenne

Belezen gebruiker
Hee.
Allereerst een report die prettig weg leest. De 2-CB viel niet helemaal lekker en ook was het geluid niet zo best. Jammer, want heeft veel invloed op je avond.
Wat rot om te horen dat je niet helemaal lekker in je vel zit. De 2-CB hebben dat dus eruit weten te halen. Mooi inzicht en hopelijk geeft het je motivatie om stapjes te maken om je wat beter te voelen. En niet te hard voor jezelf. Iedereen heeft een periodes van iets teveel Netflixen, lamballen, of andere dingen doen die niet per se nuttig zijn. Voor wat het waard is, ik vind je interessant om te lezen :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
De 2-CB viel niet helemaal lekker en ook was het geluid niet zo best.

2C-B-FLY is wel een andere drug he. Misschien kort je het af, maar even om verwarring te voorkomen :wink:

En bedankt verder voor de steun. Maar het is op zich prima om af en toe down te zijn hoor. Het leven is gewoon niet altijd fantastisch en soms moet je moeilijke keuzes maken. Juist in zulke tijden kan escapisme tot realisaties leiden, wat juist heel mooi kan zijn. Ik wilde liever die kant openlijk tonen om goed te laten zien hoe 2C-B-FLY, net als sommige andere psychedelica, meerwaarde kan maken door een spiegel voor te houden.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat is eigenlijk het verschil tussen 2CB en 2CB-FLY? Of is het hetzelfde?
2C-B heeft aan de zijkanten van het molecuul twee methoxy groepen zitten. Bij 2C-B-FLY zijn die vervangen door difuran-ringen, zodat de molecuulstructuur een beetje het profiel krijgt van een vlieg. Vandaar de naam.

2C-B-FLY duurt bijna drie keer zo lang als 2C-B, het heeft een meer entactogeen effect zoals MDMA, het is niet overweldigend psychedelisch en veroorzaakt bijna geen visuals, ook niet in hogere doseringen. 2C-B-FLY werkt waarschijnlijk als MAOI waardoor je ook van te voren op je dieet moet letten (tyramine-arm).

https://psychonautwiki.org/wiki/File:2C-B-FLY.svg

Bijlagen

• 2C-B-FLY.svg.png
    2C-B-FLY.svg.png
    20,8 KB · Weergaven: 4

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Interessant report, juist ook wel goed om eens over een minder uitbundige ervaring te lezen (ondanks dat het natuurlijk jammer is voor jou). Het heeft je wel alsnog wat moois gebracht zo te lezen, qua inzicht.

Heeft 2C-B-FLY je bij eerdere feestjes wel de meer 'gangbaar gewenste' effecten gegeven? Hoe uitte zich dat dan? :)

Fenne

Belezen gebruiker
2C-B-FLY is wel een andere drug he. Misschien kort je het af, maar even om verwarring te voorkomen :wink:

En bedankt verder voor de steun. Maar het is op zich prima om af en toe down te zijn hoor. Het leven is gewoon niet altijd fantastisch en soms moet je moeilijke keuzes maken. Juist in zulke tijden kan escapisme tot realisaties leiden, wat juist heel mooi kan zijn. Ik wilde liever die kant openlijk tonen om goed te laten zien hoe 2C-B-FLY, net als sommige andere psychedelica, meerwaarde kan maken door een spiegel voor te houden.

Ah ja. Ik ben lui. Mijn hersenen vinden het vervelend om 2-CB-FLY te schrijven :smirk: Daarvoor moet ik een koppelteken, dan extra toets voor hoofdletter en dan nog een keer. Dan weer een koppelteken en dan vervolgens weer 3x de toets indrukken voor een hoofdletter. Ik ben blijven hangen bij 2-CB. Scheelde mij een koppelteken en 3x hoofdletter te schrijven. Ondertussen ben ik een heel verhaal aan het schrijven hierover :wink: Het is duidelijk dat ik op mijn telefoon zat te typen :wink:

Grappig dat je het woord escapisme zegt. Ik gebruik het regelmatig en gisteren nog in een gesprek dat teveel Netflixen ook een vorm kan zijn van levenontwijkend gedrag. Dat mensen dat niet altijd als schadelijk zien, maar middelengebruik, excessief sporten en vluchten in daten etc at wel.

En inderdaad, het leven is niet alleen maar gelukkig zijn. Er is ook zoiets als normaal en ook dat het minder is hoort erbij. Daar was laatst een programma over waar een goede spreker was over dat gelukkig zijn niet altijd is. Ook al is down zijn normaal bij het leven, dan nog is het fijn als iemand je berichten leest en iets fijns zegt :)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ah ja. Ik ben lui. Mijn hersenen vinden het vervelend om 2-CB-FLY te schrijven :smirk:

Ik kort het gewoon af tot FLY, dan hoef je ook geen koppelteken te schrijven :wink:

Heeft 2C-B-FLY je bij eerdere feestjes wel de meer 'gangbaar gewenste' effecten gegeven? Hoe uitte zich dat dan?

2C-B-FLY is lekker subtiel, de effecten worden nooit overweldigend. Maar het is ook nooit uitzinnig, ook de vorige keer niet. Toen was ik op een feestje in Nijmegen en heb ik de hele avond gewoon lekker gedanst, zij het vooral een beetje wiegend maar niet springend :wink:

Cannabis erbij nemen versterkt de effecten flink, vooral de visuals worden dan sterker.

Je kunt heel praterig worden en je hebt in principe genoeg energie om vanalles te doen. Maar de space is ook een tikkeltje naar binnen gekeerd. Dus je hebt niet heel snel de neiging om ook echt de oren van iemands kop af te kletsen (zoals met coke of pep).

Volgens de Shulgins is 2C-B-FLY ook wat erotisch, daarom vonden zij het zulk fijn spul (want ze gebruikten seks als een van de belangrijkste criteria om drugs te evalueren). Toch moet je dan meer denken aan intiem knuffelen en strelen en minder aan het meer hardcore werk, want de geslachtsdelen kunnen een beetje overgevoelig worden.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Leuk rapportje!
Ik bedenk me dat 2C-B-FLY toch wel 8 - 12 uur blijven duren
Duurt die pietluttige 15mg 2C-B-FLY zo lang?Oo
Ik vroeg mij al af waarom het zo prijzig verkocht wordt.
Die geeft inderdaad toe dat het geluid nogal flets klinkt (‘nu je het zegt, inderdaad, ja’). Maar hij lijkt geen gehaaste pogingen te ondernemen om de kwaliteit te verbeteren.
Is echt standaard dat een of andere mongool de bas van de geluidsinstallatie heeft opgeblazen omdat deze de grenzen van de boxen wou uitproberen. Alsof je zo'n hard plastic pen in je handen hebt (die je kunt omtoveren tot snuif tuit) en je blijft je maar afvragen of je hem doormidden kunt breken om vervolgens je neurotisch genoegen af te trekken en doorbreken.
De afgelopen maanden ben ik een beetje down geweest. Ik had te weinig werk en besteedde te veel tijd op fora zoals deze met anonieme reacties over drugsgebruik. Dat is ook niet echt iets waarvan ik heel trots op mezelf word.
Een van ons, een van ons, kakforum.
Eventjes word ik heel verdrietig omdat ik besef dat ik het mezelf kwalijk neem dat het niet goed lukt voor mezelf te zorgen.
Een van ons, eens van ons.
'Het enige wat ik wil is nuttig zijn'.
Een van ons, eens van ons.
dan nog is het fijn als iemand je berichten leest en iets fijns zegt :)
Is ook maar relatief hé, ik zou uitkijken voor inflatie.
Volgens de Shulgins is 2C-B-FLY ook wat erotisch, daarom vonden zij het zulk fijn spul (want ze gebruikten seks als een van de belangrijkste criteria om drugs te evalueren).
'Als je er geen seks op kunt hebben moet er al haast iets mis mee wezen', de exacte quote durf ik niet uit m'n hoofd te benoemen. Ik ben altijd al fan geweest van harde wetenschap, heuheuheu. Meer specifiek noemde Ann Shulgin de toepassing in therapie, ofwel 2C-B-FLY en chill.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
2C-B heeft aan de zijkanten van het molecuul twee methoxy groepen zitten. Bij 2C-B-FLY zijn die vervangen door difuran-ringen, zodat de molecuulstructuur een beetje het profiel krijgt van een vlieg. Vandaar de naam.

2C-B-FLY duurt bijna drie keer zo lang als 2C-B, het heeft een meer entactogeen effect zoals MDMA, het is niet overweldigend psychedelisch en veroorzaakt bijna geen visuals, ook niet in hogere doseringen. 2C-B-FLY werkt waarschijnlijk als MAOI waardoor je ook van te voren op je dieet moet letten (tyramine-arm).

https://psychonautwiki.org/wiki/File:2C-B-FLY.svg

Interessant report! Boeiend geschreven. :)

Heb zelf ook wat ervaring met FLY. Vind het een vreemd goedje. En ervaar het toch net wat anders dan jij in deze reactie beschrijft. Het duurt inderdaad wat langer dan 2C-B maar bij mij zeker niet drie keer zo lang en zelfs niet dubbel zo lang. Paar uurtjes meer. Het effect is zeer uitgestreken, het piekt relatief heel laat en de come up is bizar traag, ook heeft het een langdurig voortkabbelende staart. Het duurt een poos voor ik kan slapen. Als je dat nog meetelt, dan ben je inderdaad effe zoet.

Ik ervaar het niet echt als duidelijk meer entactogeen dan 2C-B, beetje same level denk ik. Overall geeft het mij de indruk een wat flauwer broertje van 2C-B te zijn. Vind het echter niet perse overtuigd minder psychedelisch dan 2C-B. Op hogere dosis kan het aardig waus worden. Doordat het visueel zo weinig actief is en FLY net als 2C-B een relatief vlak (niet heel diepgaand) psychedelicum is vind ik het effect moeilijk te plaatsen. Het heeft in mijn beleving niet echt een sterk eigen karakter of typische persoonlijkheid en is gevoelsmatig het meest ‘neutrale’ tripmiddel dat ik heb uitgeprobeerd.

Dat klinkt allemaal wat negatief maar ik heb me goed geamuseerd op FLY. :)

Iemand die 2C-B echter al wat te mild vind, of een doorgewinterde tripper, zou ik misschien wel de dubbele dosis van de aanbevolen dosis aanraden (dacht dat een aangeraden hoeveelheid op papier in eerste instantie 10 mg is?). Het is potenter dan 2C-B dus 20 mg zou ik qua intensiteit met 30 mg 2C-B vergelijken maar omdat het overwegend gewoon wat minder ‘pronounced’ is, heb ik dat verschil ook wel nodig.

Ik kan me voorstellen dat FLY leuk is voor een sekspartijtje maar geldt volgens mij ook wel 2C-B.

Heb jij een voorkeur voor een van deze twee midddlen op een party na deze ervaring? Voor zover je dat nu kan zeggen dan...

Niet fijn dat je je down voelt. Maar het verbaast me niet dat dit naar voren komt, tripmiddelen maken een volledige ontsnapping daaraan toch moeilijk. Wat hierboven gezegd is, niet te hard voor jezelf. Geef jezelf de tijd, we kunnen niet altijd aan alle verwachtingen (met name die van onszelf) voldoen. Probeer dat niet af te laten doen aan je zelfwaarde, gun jezelf die ontdekkingstocht met vallen en opstaan. Sterkte! En bedankt voor het delen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het duurt inderdaad wat langer dan 2C-B maar bij mij zeker niet drie keer zo lang en zelfs niet dubbel zo lang. Paar uurtjes meer. Het effect is zeer uitgestreken, het piekt relatief heel laat en de come up is bizar traag, ook heeft het een langdurig voortkabbelende staart. Het duurt een poos voor ik kan slapen. Als je dat nog meetelt, dan ben je inderdaad effe zoet.

Ik tel inderdaad vanaf de allereerste effecten, ongeveer een half uur na inname, tot het moment dat je (bijna) helemaal niks meer voelt en je weer kunt slapen. Dan kom je op 8 - 12 uur, terwijl 2C-B 3 tot 5 uur duurt. Vandaar dat ik zei twee tot drie keer zo lang :wink:

Op hogere dosis kan het aardig waus worden. Doordat het visueel zo weinig actief is en FLY net als 2C-B een relatief vlak (niet heel diepgaand) psychedelicum is vind ik het effect moeilijk te plaatsen.

Ik maak dus onderscheid tussen psychedelische effecten (verwarring, hallucinaties, out-of-body-experiences, verstoring van tijdsperceptie, dat soort dingen) en entactogene effecten (anxiolytisch, gevoelens van verbinding, introspectie). Het maakt daarbij ook uit met welke dosering 2C-B je het vergelijkt, omdat juist die drug in lage dosering (5-15 mg) entactogeen is, maar in hogere dosering (15-35 mg) psychedelisch wordt met de hallucinaties en verwarring erbij.

Lees ook even de uitleg van het woord 'entactogen' van David Nichols, die het woord heeft gepopulariseerd:

"(..)important reasons to coin the term entactogen. First of all, within the medical profession, it seemed much more likely that some term other than empathogen would gain acceptance, since the later might be viewed by hard-line clinicians as being rather trite. Second, MDMA and related substances do more than simply increase empathy. In addition to their ability to produce, as Ralph states, "a feeling of connectedness...with others...," in the context of therapy they also produce a powerful anxiolytic state which is accompanied by what could be described as a sort of chemically-induced hypnosis. This latter, as in hypnosis itself, manifests as a state of increased suggestibility, with heightened powers of concentration and mental focus. As is also true with hypnosis, this state facilitates the recovery of repressed memories and allows age regression techniques to be used. Thus, empathogen is also a restrictive term because it fails to take into account these important properties of the drug class."

https://maps.org/news-letters/v04n2/04247eed.html

Dit is dus ook precies wat bij mij gebeurde. Vanuit een soort angstremmend (anxiolytisch) effect van de 2C-B-FLY kon ik een mentale focus bereiken die me in staat stelde verdrukte gevoelens te analyseren en op die manier tot realisaties te komen. Dus BAM, entactogeen.

Nu kan je ook tot realisaties komen tijdens psychedelica, maar dan komt er bij de effecten ook verwarring en hallucinaties kijken (of in ieder geval heviger bij 2C-B) en dan zou ik het dus psychedelisch noemen :wink:

Iemand die 2C-B echter al wat te mild vind, of een doorgewinterde tripper, zou ik misschien wel de dubbele dosis van de aanbevolen dosis aanraden (dacht dat een aangeraden hoeveelheid op papier in eerste instantie 10 mg is?).

2C-B-FLY lijkt een wat andere dose-response curve te hebben dan 2C-B. Omdat 2C-B-FLY mogelijk als MAOI werkt, is de dosering iets minder belangrijk. Hoe mensen reageren op 10 of 15 milligram kan enorm verschillen, ook van keer tot keer. Andere stoffen uit ongeveer dezelfde reeks (2C-T-x) zijn ook berucht vanwege de wisselende intensiteit bij dezelfde dosis. Daarom zou ik voorzichtig zijn met twee keer zoveel te nemen. De kans is reëel dat je wel twee keer zoveel bodyload hebt of twee keer zoveel risico, maar niet twee keer zoveel effecten.

Terwijl bij 2C-B de (psychedelische) effecten min of meer lineair toenemen, tot ongeveer 35 milligram, waarna de curve een beetje afvlakt. Met 2C-B kun je dus wat beter een bepaalde intensiteit van effect uitkiezen en daar je dosering op aanpassen.

Heb jij een voorkeur voor een van deze twee middelen op een party na deze ervaring? Voor zover je dat nu kan zeggen dan...

Wat mij betreft hebben beide stoffen heel andere toepassingen. (Ik heb 2C-B-FLY overigens wel vaker gebruikt :wink: )

Ik vind 2C-B-FLY voor een feestje wel top vanwege de lange werkingsduur en de milde verwarring. Daardoor blijf je sociaal en aanspreekbaar en hoef je maar één dosis te nemen en kan je het hele feestje door.

2C-B neem ik meestal tegen het einde van het feestje, na een empathogeen zoals MDMA. Dan neem ik eerst de MDMA, en als die net begint uit te werken, dan gooi ik een 2C-Beetje naar binnen. Als je MDMA+ 2C-B zo combineert dan gaan de middelen een ideale synergie aan, waarin je eerst enthousiast allerlei nieuwe indrukken opdoet aan de MDMA, en waarna je de entactogene en psychedelische effecten van 2C-B optimaal kunt benutten om die nieuwe indrukken te verwerken in realisaties over jezelf en je gedrag. Van de 2C-B raak je wel een beetje naar binnen gekeerd. Ik zorg dus altijd wel dat de timing zo uitkomt dat ik terug onderweg ben naar huis als de 2C-B gaat werken.

In hogere doseringen vind ik 2C-B te verwarrend en psychedelisch voor een feestje. Want een feestje moet wel gezellig zijn / blijven, vind ik. In jezelf staan lopen spacen en niks meer snappen vind ik niet heel gezellig. Ik moet wel toegeven dat 2C-B muziek fantastisch doet klinken. 2C-B-FLY lijkt dat effect niet echt te hebben.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Interessante discussie over 2-CB-FLY

Ik ben redelijke bekend met 2-CB maar heb pas redelijke recent voor het eerst FLY geprobeerd. Ik herken de enorm trage come-up waar @Roze olifant het over heeft. Duurde echt lang voordat het piekte. De totale werkingsduur zou ik ook wel op het dubbele van 2-CB schatten. Dat maakt het inderdaad wel interessant voor een feestje of festival. Als puur psychedelicum vond ik het een beetje "karakterloos" en saai.

Ik had 20mg FLY op en merkte dat ik best wel "onder invloed" was. In mijn ogen voelde dit, qua 'heftigheid' aan als crica 30mg 2-CB. Ik heb me er ook prima mee vermaakt maar het miste wel een beetje het bijzondere en diepere van 2-CB. En dan vind ik 2-CB al minder diepgaand en bijzonder dan bijvoorbeeld LSD en Psilo.

Kortom als ik diep wil trippen ga ik liever voor LSD of Psilocybine terwijl ik 2-CB ideaal vind voor een spontaan-zaterdag-avond-tripje. Ik kan me voorstellen dat FLY perfect is voor een party of festival als je door de drie maanden regel even geen MDMA wilt gebruiken. Het geeft toch een leuke roes, maakt sociaal en duurt lekker lang.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik kan me voorstellen dat FLY perfect is voor een party of festival als je door de drie maanden regel even geen MDMA wilt gebruiken.

Hoewel 2C-B-FLY (waarschijnlijk) geen serotonine-releaser is zoals MDMA, werkt het toch deels op dezelfde delen in het brein. Ik beschouw 2C-B-FLY wel als een (indirect) serotonerge drug. Je kan 2C-B-FLY dus niet echt als alternatief gebruiken tijdens het herstellen van MDMA.

Sowieso is de gedachte achter de 3-maandenregel dat je de tijd neemt om te herstellen. Andere drugs nemen bevordert dat herstel natuurlijk (bijna) nooit :wink:

Laatst bewerkt:

anhaedra

Belezen gebruiker
Heb onlangs tweemaal geëxperimenteerd met 2C-B-FLY. Met de "originele" 2C-B heb ik wisselende ervaringen, al heeft dit mogelijk te maken met een slechte batch (zie https://drugsforum.nl/threads/2c-b-keta-op-feestje.63898/). Overall vind ik 2C-B meer een party drug dan een trip drug -- toch een soort MDMA-vervanger (bij de juiste dosering).

2C-B-FLY is echter geen party drug. Dit is echt trippen. Het empathogene is slechts subtiel aanwezig.

Bij 15 mg ging ik alleen op de absolute piek kortstondig hard trippen, met een zeer lange comeup en comedown daaromheen. Bij 20 mg, echter, vond ik de trip qua intensiteit vergelijkbaar met een zegel (100 ug) LSD, kun je nagaan... Dat zou je nooit met de normale 2C-B krijgen, toch? Wel echt een toffe trip, trouwens, de hele avond letterlijk tranen over de wangen van het lachen.

Moet erbij opmerken dat ik beide keren bij 10 mg startdosis er te weinig van voelde, waardoor ik (a) bijpakte, en toen dat niet snel genoeg het gewenste resultaat opleverde, (b) een klein puntje ketamine bijpakte. In beide gevallen kickstartte de keta de ware tripeffecten van 2C-B-FLY. Aangezien deze intense tripeffecten vervolgens uren aanhielden, was de keta, zoals gezegd, slechts een kickstart. Sowieso ga je van keta natuurlijk heel anders trippen dan van traditionele psychedelica.

Heb slechts eenmaal LSD gedaan, maar gezien dat referentiekader vind ik 2C-B-FLY vergelijkbaar qua ervaring, zeker bij 20 mg. Comeup en comedown zijn echter veel langer, beide keren noopte het mij tot (eigenlijk) te snel bijpakken en combineren met keta. Ook beter stuurbaar dan LSD, ik wisselde willekeurig introspectieve met sociale momenten af, en bij negatieve gedachten kon ik de trip makkelijk weer de goede kant op trekken. LSD is wat meer overweldigend en gericht op externe (zintuiglijke) input.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb onlangs tweemaal geëxperimenteerd met 2C-B-FLY. Met de "originele" 2C-B heb ik wisselende ervaringen, al heeft dit mogelijk te maken met een slechte batch (zie https://drugsforum.nl/threads/2c-b-keta-op-feestje.63898/). Overall vind ik 2C-B meer een party drug dan een trip drug -- toch een soort MDMA-vervanger (bij de juiste dosering).

2C-B-FLY is echter geen party drug. Dit is echt trippen. Het empathogene is slechts subtiel aanwezig.

Bij 15 mg ging ik alleen op de absolute piek kortstondig hard trippen, met een zeer lange comeup en comedown daaromheen. Bij 20 mg, echter, vond ik de trip qua intensiteit vergelijkbaar met een zegel (100 ug) LSD, kun je nagaan... Dat zou je nooit met de normale 2C-B krijgen, toch? Wel echt een toffe trip, trouwens, de hele avond letterlijk tranen over de wangen van het lachen.

Moet erbij opmerken dat ik beide keren bij 10 mg startdosis er te weinig van voelde, waardoor ik (a) bijpakte, en toen dat niet snel genoeg het gewenste resultaat opleverde, (b) een klein puntje ketamine bijpakte. In beide gevallen kickstartte de keta de ware tripeffecten van 2C-B-FLY. Aangezien deze intense tripeffecten vervolgens uren aanhielden, was de keta, zoals gezegd, slechts een kickstart. Sowieso ga je van keta natuurlijk heel anders trippen dan van traditionele psychedelica.

Heb slechts eenmaal LSD gedaan, maar gezien dat referentiekader vind ik 2C-B-FLY vergelijkbaar qua ervaring, zeker bij 20 mg. Comeup en comedown zijn echter veel langer, beide keren noopte het mij tot (eigenlijk) te snel bijpakken en combineren met keta. Ook beter stuurbaar dan LSD, ik wisselde willekeurig introspectieve met sociale momenten af, en bij negatieve gedachten kon ik de trip makkelijk weer de goede kant op trekken. LSD is wat meer overweldigend en gericht op externe (zintuiglijke) input.

Hmmmmm interessant. Het kan natuurlijk per persoon (+ set, setting) erg verschillen maar dit verbaast me wel. Ik heb zelf inmiddels behoorlijk wat ervaring met zowel 2C-B als FLY en zoals ik hierboven al ergens schreef in dit topic vind ik FLY ondanks dat je er flink waus van wordt op 20 mg toch echt wel wat flauwer in effecten dan 2C-B. Echte introspectieve momenten heb ik er niet op gehad, wel van die lekkere totale wegspace/zweef momentjes dus dat is wel chill. Het geeft zeker een psychedelisch effect maar ik ervaar dat in het algemeen als een beetje vlak. Geldt ook voor 2C-B maar bij FLY heb ik nog net even meer dat ‘limbo’ gevoel. Waarmee ik bedoel: het is trippy, maar het is het ook nét niet helemaal vergeleken met de klassieke psychedelica. Ik vind het daarom erg nice voor niet al te moeilijke bankhangavondjes.

100 ug LSD vind ik van een totaal ander kaliber. Dat is m.i. toch al echt al meer serieus trippen, zij het op bescheiden dosis. Ik vraag me bij dit soort posts vaak een beetje af of er nu écht zo’n grote individuele verschillen zijn tussen mensen, of dat zo’n LSD-zegel niet eerder gewoon in werkelijkheid wat minder potent was, die kans is erg groot aangezien LSD niet wordt gekwantificeerd. Heb je de vergelijking al eens gemaakt met 100 ug ALD-52 of 1p-LSD? Bij die RC-analogen ben je er veel zekerder van dat je zegel ook echt de hoeveelheid stof bevat die wordt geadverteerd.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bij 20 mg, echter, vond ik de trip qua intensiteit vergelijkbaar met een zegel (100 ug) LSD, kun je nagaan... Dat zou je nooit met de normale 2C-B krijgen, toch?

2C-B kan best wel intens en overweldigend worden hoor. Misschien niet zo cognitief verwarrend als LSD, maar in ieder geval wel dat je zoveel visuals hebt dat je de wereld om je heen niet meer echt begrijpt.

Naar mijn ervaring is 2C-B-FLY een stuk subtieler, maar kennelijk moet ik die nog een keer op 20 milligram proberen :sweatsmile:

(overigens vind ik 100 microgram LSD niet zo'n hoge dosis)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heb je de vergelijking al eens gemaakt met 100 ug ALD-52 of 1p-LSD? Bij die RC-analogen ben je er veel zekerder van dat je zegel ook echt de hoeveelheid stof bevat die wordt geadverteerd.

Ik heb wel eens 300 microgram 1P-LSD genomen met twee microdots. Toen ging ik best wel hard, maar ik heb ook nog wel harder getript op LSD.

Juist die microdots leken me een mooi ijkpunt inderdaad voor de andere trips. Maar nu zag ik laatst een tripreport van 3 microdotos 1P-LSD; 450 microgram, dus nu wil ik dat ook nog een keer proberen xD

anhaedra

Belezen gebruiker
Excuses, ik had 100 ug 1P-LSD, maar meende dat dat even potent was als LSD?

En nogmaals, mijn referentiekader is beperkt, want heb slechts 1 x getript op (1P-)LSD en jaren geleden paddo's gedaan, wat ik van een heel ander kaliber vond. Dus in dat opzicht is 2C-B-FLY voor mij meer vergelijkbaar met LSD, dan met paddo's. Meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
2C-B kan best wel intens en overweldigend worden hoor. Misschien niet zo cognitief verwarrend als LSD, maar in ieder geval wel dat je zoveel visuals hebt dat je de wereld om je heen niet meer echt begrijpt.

Naar mijn ervaring is 2C-B-FLY een stuk subtieler, maar kennelijk moet ik die nog een keer op 20 milligram proberen :sweatsmile:

(overigens vind ik 100 microgram LSD niet zo'n hoge dosis)

Vind je? Ik vind 2C-B wel een stuk visueler dan FLY, maar alsnog te verwaarlozen qua visuals vs. LSD en psilo. Ik ben vaak gevoelig voor het visuele aspect van psychedelica (wat ik zelf niet altijd een voordeel vind, want trips kunnen door die visuele afleiding wat mentale diepgang dreigen te missen) maar ik vind 2C-B in verhouding wat ‘flauwtjes’ op dit vlak. Grappig dat dit toch altijd weer zo individueel verschillend blijkt te zijn.

20 mg 2C-B FLY is voor mij nog steeds amper visueel. Alleen lichte visuele verstoringen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vind je? Ik vind 2C-B wel een stuk visueler dan FLY, maar alsnog te verwaarlozen qua visuals vs. LSD en psilo.

Ik had vanochtend een 2C-beetje genomen na de MDMA. Dan neem ik maar 12 milligram ofzo, en de visuele effecten van 2C-B zijn nog wat minder na M. Toch had ik best wel leuke visuals, ondanks de lage dosering en de voorafgaande inname :wink:

Bij 2C-B worden vooral kleuren heel erg versterkt. Op oppervlakten verschijnen redelijk grote, simpele en trage geometrische patronen die langzaam heen en weer bewegen.

Ik ken iemand die video's namaakt alsof je psychedelica op hebt. Hij heeft er ook eentje gemaakt van 2C-B, waar ik me wel redelijk in kan vinden: KLIK HIER

Zo hard als op de video ging ik niet van 12 milligram. Maar als ik 25 mg had genomen dan had het er misschien wel zo uit gezien.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik had vanochtend een 2C-beetje genomen na de MDMA. Dan neem ik maar 12 milligram ofzo, en de visuele effecten van 2C-B zijn nog wat minder na M. Toch had ik best wel leuke visuals, ondanks de lage dosering en de voorafgaande inname :wink:

Bij 2C-B worden vooral kleuren heel erg versterkt. Op oppervlakten verschijnen redelijk grote, simpele en trage geometrische patronen die langzaam heen en weer bewegen.

Ik ken iemand die video's namaakt alsof je psychedelica op hebt. Hij heeft er ook eentje gemaakt van 2C-B, waar ik me wel redelijk in kan vinden: KLIK HIER

Zo hard als op de video ging ik niet van 12 milligram. Maar als ik 25 mg had genomen dan had het er misschien wel zo uit gezien.

Nice! Kan me daar ook wel in vinden denk ik.

Ik moet zeggen dat ik ook al een tijdje geen normale 2C-B heb gedaan, de laatste ‘2C-B’ die ik in huis had bleek negatief te testen op 2C-B bij het testcentrum. :/ Wat er wel in zat was onduidelijk maar advies was: niet nemen. Potverdorie.

Wel toevallig gisteren/vannacht nog eens FLY gedaan, 20 mg. Het was weer heel mild, maar wat duurt dat spul absurd lang zeg! Rond 19.00 uur begonnen, om 5.00 uur ‘s nachts was ik nog redelijk aan het spacen. Leuk :) tot de echte kern van trippen komt het niet, maar dat vind ik ook net de kracht van deze middelen, dat milde psychedelische laagje. Maar lang! Visueel weer erg weinig aan de hand, alleen wat verstoring, wat dat betreft is 2C-B toch echt (veel) visueler.

FLY is voor mij het mildste tripmiddel wat ik ooit heb uitgeprobeerd. Iemand die graag voor het eerst een psychedelische ervaring wil maar angstig is, zou ik dit aanraden. Er kan weinig echt fout gaan. Voor de serieuze psychedelicaliefhebbers met ander referentiekader kan ik me voorstellen dat het te veel te flauw is, hoewel ik dat flauwe zelf wel kan waarderen in die zin dat ik het niet echt inzet voor introspectie of ‘echt’ trippen maar gewoon voor een leuke touch aan mijn avond/nacht. Ik wil het ook nog eens uitproberen op een feestje.

Ik heb geconstateerd dat ik FLY een beetje de versie van 2C-B vind zoals ik 6-APB vind staan tot MDMA, minder uitgesproken, minder gedefinieerd (piek is bijvoorbeeld moeilijk te onderscheiden), maar het duurt wel drie keer zo lang. Ideaal voor een nachtje wegzakken in de bank, wat ouwehoeren over het leven en/of de grotere levensvragen en af en toe lekker wegzweven op de muziek. ^^

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb geconstateerd dat ik FLY een beetje de versie van 2C-B vind zoals ik 6-APB vind staan tot MDMA, minder uitgesproken, minder gedefinieerd (piek is bijvoorbeeld moeilijk te onderscheiden), maar het duurt wel drie keer zo lang. Ideaal voor een nachtje wegzakken in de bank, wat ouwehoeren over het leven en/of de grotere levensvragen en af en toe lekker wegzweven op de muziek. ^^

2C-B-FLY is een entactogeen psychedelicum. Daar heb je een hele reeks stoffen van met een vergelijkbaar effect, bijvoorbeeld MDMA, MDA, aMT, 5-MeO-MiPT, 2C-T-2, 2C-T-7, 2C-T-21.

Entactogene middelen veroorzaken prosociale effecten en een verhoogde neiging tot fysiek contact. Die effecten worden veroorzaakt door (een (reeks) subtype(s) van) serotonine. Psychedelische (visuele) effecten worden heel specifiek veroorzaakt door het subtype 5-HT2a van serotonine.
Daarom zie ik het verschil tussen entactogenen en psychedelica als een soort lineaire dimensie: Entactogeen <---> psychedelisch.

Ik heb laatst voor het eerst 400 mg mescaline genomen, en ik was toen best verbaasd dat mescaline ook ergens op die dimensie zit richting het entactogene. Je wordt er niet helemaal verward van, je maakt geen ego-dood mee, de visuals zijn heel mild, en tegelijktertijd is er een kalmerend, prosociaal en enigszins liefdevol gevoel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
2C-B-FLY is een entactogeen psychedelicum. Daar heb je een hele reeks stoffen van met een vergelijkbaar effect, bijvoorbeeld MDMA, MDA, aMT, 5-MeO-MiPT, 2C-T-2, 2C-T-7, 2C-T-21.

Entactogene middelen veroorzaken prosociale effecten en een verhoogde neiging tot fysiek contact. Die effecten worden veroorzaakt door (een (reeks) subtype(s) van) serotonine. Psychedelische (visuele) effecten worden heel specifiek veroorzaakt door het subtype 5-HT2a van serotonine.
Daarom zie ik het verschil tussen entactogenen en psychedelica als een soort lineaire dimensie: Entactogeen <---> psychedelisch.

Ik heb laatst voor het eerst 400 mg mescaline genomen, en ik was toen best verbaasd dat mescaline ook ergens op die dimensie zit richting het entactogene. Je wordt er niet helemaal verward van, je maakt geen ego-dood mee, de visuals zijn heel mild, en tegelijktertijd is er een kalmerend, prosociaal en enigszins liefdevol gevoel.

Klinkt leuk. :) Mescaline staat ergens bovenaan op mijn verlanglijstje, misschien zelfs op nummer 1, als ik er een keer betrouwbaar aan kan komen dan doe ik het direct. De beschrijvingen klinken altijd een beetje als ‘zacht’ trippen. Dat entactogene, kalmerende en liefdevolle trekt mij wel. Daarnaast vind ik cactussen gewoon opzich al epische dingen, dus extra tof dat dit middel uit cactussen gewonnen wordt (ik zou dus wel poeder verkiezen, hypocriet als ik ben, zou zelf echt geen cactus kunnen killen ^^).

Merkte je de overeenkomst met 2C-B, als zijnde familie van elkaar, afgezien van dat het effect van mescaline waarschijnlijk een stuk aardser (en intenser) is?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Merkte je de overeenkomst met 2C-B, als zijnde familie van elkaar, afgezien van dat het effect van mescaline waarschijnlijk een stuk aardser (en intenser) is?

Haha, ik ben eerst vrijwel de hele 2C-x-serie afgegaan en daarna pas mescaline geprobeerd. Ik zat met hetzelfde probleem, dat ik graag goed wil doseren maar dat je nooit weet hoeveel mescaline een cactus bevat. Dus heb ik gewacht tot de kans dat ik eindelijk geëxtraheerde kristallen kon krijgen.

2C-B lijkt in ieder geval niet op mescaline. Dat is echt een heel ander tripmiddel. Ik vond 2C-D er dan wel weer op lijken, al heeft die stof totaal niet het liefdevolle en de emotionele diepgang van mescaline. Het is meer dat de geometrische visuele verstoringen bij 2C-D grotendeels afwezig zijn en dat de kleurversterking wel overeen kwam.

Alle andere 2C-x hebben zo hun eigen natuur dat ze niet echt terug te herleiden zijn naar mescaline. De entactogene tryptamines zoals 5-MeO-MiPT komen dus meer in de buurt :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Haha, ik ben eerst vrijwel de hele 2C-x-serie afgegaan en daarna pas mescaline geprobeerd. Ik zat met hetzelfde probleem, dat ik graag goed wil doseren maar dat je nooit weet hoeveel mescaline een cactus bevat. Dus heb ik gewacht tot de kans dat ik eindelijk geëxtraheerde kristallen kon krijgen.

2C-B lijkt in ieder geval niet op mescaline. Dat is echt een heel ander tripmiddel. Ik vond 2C-D er dan wel weer op lijken, al heeft die stof totaal niet het liefdevolle en de emotionele diepgang van mescaline. Het is meer dat de geometrische visuele verstoringen bij 2C-D grotendeels afwezig zijn en dat de kleurversterking wel overeen kwam.

Alle andere 2C-x hebben zo hun eigen natuur dat ze niet echt terug te herleiden zijn naar mescaline. De entactogene tryptamines zoals 5-MeO-MiPT komen dus meer in de buurt :wink:

Thanks voor je antwoord, interessant! De overige 2C-x moet ik nog proberen evenals 5-MeO-MiPT (heb wel 5-MeO-DALT maar daar is dan weer bijna niemand enthousiast over...). Werk aan de winkel dus, haha. Mescaline is wel echt #goals. :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik vond zelf 5meo mipt wat minder psychedelisch. Was vooral een flinke mdma achtige bodyload. Visuals maar heel licht, doch wel met enige mindfuck.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Hoor hier op het forum nou net niet echt veel enthousiasme.
Niet echt het juiste topic ervoor, maar 5meo-dalt is in mijn ogen compleet waardeloos. Heb verschillende doseringen geprobeerd en enkel een verhoogde hartslag en wat zweterig. Geen visuals, geen energieboost oid. Niks noppes.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan