1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

2C-B-Fly op Psychedelic Rave (en een keer thuis)

Discussie in 'Trip reports' gestart door verwondering, 28 nov 2017.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Aangezien ik hier op dit forum nog maar weinig ervaringen lees over 2C-B-Fly bedacht ik me maar eens een tripreportje te schrijven. Ik heb het inmiddels twee keer geprobeerd, in twee zeer verschillende settings. En ik moet zeggen dat ik er best over te spreken ben.

1e keer: 23 mg Fly + alcohol
    2e keer: 40 mg Fly

De eerste keer was twee weken geleden. Dosis: ongeveer 23 mg (aangenomen dat er inderdaad de beloofde hoeveelheid van 10 mg in een tablet zit), ingenomen om 18:00. Ik was alleen thuis, ik wilde het in alle rust thuis voor het eerst proberen.

Wat wilde het toeval? Twee kennissen die ik die avond via de chat sprak, hadden heel toevallig diezelfde avond, doch anderhalf uur eerder, ook 2C-B-Fly genomen. Zij liepen dus iets op mij voor, maar het was erg leuk om live met elkaar de effecten te kunnen bespreken. Na ongeveer 20 minuten begon ik de eerste effecten te voelen. Een heel lichte duizeligheid, maar die ging al snel weer over. Ik besloot eerst nog even wat op te gaan ruimen, want het huis was nog wat rommelig en dat stoorde me. Na het opruimen was het effect nog steeds vrij mild, maar toen ik even naar de wc ging merkte ik dat de badkamertegeltjes veel meer diepte hadden gekregen, ik vond het op dat moment een beetje lijken op de visuele effecten van een lichte truffeltrip. Dit was denk ik rond 20:30.

Ik ging even rustig op de bank liggen en televisie kijken. Na een tijdje kreeg ik meer behoefte om muziek te horen dus ben ik op Youtube wat clipjes gaan bekijken. De beelden zagen er best trippy uit en kleuren waren intenser. Ik genoot volop van de muziek. Via de chat praten bleek inmiddels een stuk moeilijker te gaan, mijn zinnen begonnen vol met tikfouten te staan. Tijdens het chatten viel het woord 'telefoon', en ik begreep dat op dat moment als een voorstel om elkaar te bellen om te zien of dat beter ging. Achteraf teruglezend was dat helemaal niet de boodschap, maar ach. Ik belde, en praktisch het enige dat over de telefoon klonk was een minuten durende wederzijdse lachbui. Dus daar werden we verder ook niets wijzer van. Maar het was wel humor.

Ik dacht rond 22:30 dat het effect wat minder begon te worden, en ik besloot er een biertje bij te pakken. Ik drink normaalgesproken zelden, en al helemaal niet wanneer ik alleen ben. Maar ik had er op dat moment zin in, dus waarom niet? Na 3 biertjes begon de alcohol zijn effect te sorteren en werd de trip weer een stuk heviger, en wilde ik bewegen. Dus muziek aan, gordijnen dicht, en in mijn eentje dansen in huis. Rond 0:00 was het nog steeds heel heftig, en wilde ik niets liever dan blijven dansen. Maar ja, buren. Om het een beetje netjes te houden besloot ik naar de kroeg te gaan, zodat de buren geen last van mijn lawaai zouden hebben. In de kroeg, die ik door de trip moeilijk kon vinden maar na enige omwegen toch had bereikt, ging ik eerst aan de bar zitten met een biertje. Ook iets dat ik normaal nooit zou doen, in mijn eentje de kroeg in gaan. Na een tijdlang stilzitten kon ik me niet meer inhouden en heb ik tot sluitingstijd, 4:00, staan dansen.

Bij het verlaten van de kroeg bleek mijn tas te zijn gestolen. Ik had mijn tas in het raamkozijn gezet, onder het gordijn. Daar stond hij niet meer. Erg jammer, dat niet iedereen te vertrouwen is. Er zaten ook best wel wat spullen van waarde in, dus dat was een dure grap. Het regende zachtjes op de terugweg en het was koud, maar ik fietste in mijn t-shirt en had nergens last van. Ik heb geen idee meer via welke route ik naar huis ben gefietst, maar ik herinner me op plekken te zijn geweest die enorm uit de route lagen. Ik herinner me dat ik ergens vertwijfeld op een stoep heb stilgestaan, me afvragend hoe ik nu toch naar huis moest fietsen. Ik herinner me nog ook een akkefietje met een hond. Ergens stond ik stil, en aan de andere kant van de schutting zat een hond in de tuin, die hard naar mij blafte. Ik gilde terug. Een nog hardere blaf terug, en wederom een gil terug, steeds harder. Dit ging een paar minuten zo door, heel de tijd elkaar aftroevend. Telkens weer harder geblaf, gevolgd door een ijselijke gil en gegrom mijnerzijds. Dit ging door tot de hond het opgaf en zich koest hield. Ik win!

Uiteindelijk had ik thuis gevonden. Rond 5:00 plofte ik neer op bed en viel meteen in slaap.

Wat bleek de volgende dag toen ik uit bed kwam? Sleutels zaten nog op de deur, deur stond wijd open, het was ijskoud in huis, mijn fiets stond nog buiten, fietstassen stonden open, vol met water geregend, alle lichten en de televisie stonden nog aan, en de complete 50 euro die ik in mijn portemonnee had zitten had ik opgedronken. Dat waren dus een biertje of 20 geweest. Idioot, ik. Maar ach, de avond en nacht waren geweldig, al zaten er wel gaten in mijn herinneringen. Alcohol, het is niet mijn ding, en daar werd ik weer even fijntjes aan herinnerd. Aardige kater ook. Dus de volgende keer Fly: niet teveel drinken erbij (of helemaal niet). Al moet ik zeggen dat alcohol en Fly elkaar op een heerlijke manier complementeren.

Afgelopen zaterdag was mijn tweede keer Fly. Ik wilde erg graag naar Psychedelic Rave in de Maassilo, en daar wilde ik ook graag met Fly experimenteren. Ik heb weinig kennissen met interesse in psychedelica, en degene die daar wel in geïnteresseerd was was op dat moment op vakantie. Dus ik besloot in mijn eentje te gaan. Ik was nog nooit eerder naar een soortgelijk feest gegaan. En het was pas mijn tweede keer dat ik Fly probeerde. Dus ik gooide mezelf behoorlijk in het diepe en van tevoren voelde ik wel een gezonde spanning. Je weet nooit hoe het uitpakt. En ik wist niet of ik nog een beetje in staat zou zijn iemand aan te spreken en wat nieuwe mensen te leren kennen, of dat ik de hele nacht in mijn eentje rond zou blijven lopen.

Ik had besloten de dosering wat op te schroeven, en er dan verder geen alcohol bij te consumeren. Ik nam om 21:00 30 mg Fly. Onderweg begon ik al wat effecten te merken. Eerst een lichte duizeligheid, later werd ik wat lacherig en voelde ik me een beetje alsof ik dronken was. De 23 mg van de vorige keer was een behoorlijk goede trip, maar ik wilde nu wel ietsje harder trippen op dit feest. Ik wist niet hoe de trip zou gaan uitpakken op zo'n feest, dus ik twijfelde behoorlijk over de hoeveelheid. Ik had nog een extra tablet meegenomen, en vlak voor ik naar binnen ging besloot ik die toch maar in te nemen, waardoor ik om 22:00 dus in totaal 40 mg had gebruikt. Bijna de dubbele hoeveelheid dus van mijn eerdere dosering. Tja, yolomomentje weer.

Toen ik binnen was was het nog erg rustig. Het feest was nog maar net begonnen, en zou tot 8:00 's morgens duren. Ik ging eerst wat rondlopen, want er was genoeg te zien. Ik liep een trap op naar vanwaar je vanaf een balkon naar beneden kunt kijken de zaal in. Ik heb normaal geen hoogtevrees, maar ik had het gevoel dat ik ieder moment over de reling heen kon vallen de diepte in. Wow, heftige snoepjes. Ik ging weer naar beneden en ging even zitten, de trip was op dat moment al in alle hevigheid bezig. Meteen werd ik door iemand aangesproken met de vraag of ik hier alleen was. Ik antwoordde bevestigend, en direct werd ik voorgesteld aan zijn vriendengroep met de mededeling dat ik daar vanaf dat moment bij hoorde. Wow, wat een heerlijke sfeer meteen al. Ik had er zelf nog niet eens iets voor gedaan, en ik had al vrienden gemaakt. Ik kon - althans in mijn herinnering - niet al te goed meer uit mijn woorden komen, en alles werd in toenemende mate verwarrend, maar heel plezant. Toen ik even wegliep om naar de wc te gaan, bleek dat er iemand achter me aan was gelopen om te vragen of alles wel goed met me ging. Ja hoor, prima, ik ging alleen maar even pissen. Maar ik waardeer je bezorgheid enorm. Dikke knuffel, bedankt, je bent geweldig, etc.

Na een tijdje bij de main stage staan vond ik het tijd om weer even rond te wandelen. De andere zaal bekijken, en overal alle decoratie bekijken. Er was best wel wat werk van gemaakt en alles zag er al trippend fantastisch uit. Ik had geen benul meer van tijd, en was mijn zojuistgemaakte vrienden kwijtgeraakt. Maar ik zou ze vast wel weer terug vinden.

Na een tijdje wandelen liep ik weer terug richting main stage, maar aldaar bleek de zaal inmiddels goed volgestroomd en kon ik hen niet zomaar meer vinden. Maar ik vond het op dat moment niet zo erg. Als een klein kind liep ik alles te ontdekken, en ik had het reuze naar mijn zin. Telkens wanneer ik besloot even verder te zoeken, werd ik weer afgeleid door de muziek en ongemerkt stond ik telkens weer ergens anders te dansen, in plaats van verder te zoeken. We hadden telefoonnummers uitgewisseld, maar daar begreep ik niets meer van.

Mijn hoofd werd een enorme puinhoop. Een heerlijke chaos. Steeds weer even een stukje verder lopen om te kijken of ik ze zou vinden.

Ik zoek iemand. Hier staat iemand. Dus ik heb iemand gevonden. Niet de persoon die ik zocht, maar ach, wat geeft het. Het zijn allemaal leuke mensen hier.

Ha, muziek. Beetje dansen. Mooie decoratie aan de wanden. Oeh, lampjes. Muziek. Dansen. Wierrook, heerlijk. Even zoeken. Wie zoek ik? Hoe heetten ze ook alweer? Hee, komt die persoon me bekend voor? Nee toch niet. Of toch wel? Stukje verder lopen. Nu heb ik een rondje gelopen, ben ik weer op dezelfde plek. Of lijkt dat maar zo? De muziek wordt steeds beter, lijkt het. Oei, security. Val ik erg op? Ik sta kneiterhard te trippen, is dat erg zichtbaar? Even me een klein beetje inhouden tot de security voorbijgelopen is. O, de persoon naast me staat net zo hard te trippen, zo niet nog harder. Ja, het is zichtbaar dat ik sta te trippen. Maar nee, het valt niet op. Als ik om me heen kijk lijkt bijna iedereen in een heel andere wereld te leven. Muziek, ik kan niet stilstaan. Wierrook. Hoe laat is het? Op mijn telefoon kijken. Snap ik niet. Er staan cijfertjes. Moeilijk. Maakt niet uit, ik heb het naar mijn zin. Lichtjes, lasers. Even naar het rookhok lopen, daar hebben we eerder op de avond ook een tijdje gestaan. Nee, daar zijn ze niet. Of ik herken ze niet meer. Ogen dicht. Enorm heftige visuals. Met ogen open nauwelijks, maar met dichte ogen des te meer. Heel kleurrijke patronen, die op het ritme van de muziek veranderden. Weer rondje lopen. Naar de wc, mezelf met water besprenkeld. Warm. Weer vanaf boven naar de zaal gekeken. Goed vasthouden aan de reling, anders val ik naar beneden. Voor mijn gevoel kwam de reling slechts tot kniehoogte. Even kijken of ik ze van bovenaf kan vinden. Nee, lastig.

Terugkijkend op mijn telefoon had ik om 0:30 een sms'je ontvangen waar zij uithingen. Om 1:50 was daar nog een sms'je achteraan gekomen. Om 2:50 was ik zo handig om op mijn telefoon te kijken en een sms'je terug te sturen. Nog geen 10 minuten later kreeg ik een sms'je dat zij richting rookhok liepen. En jawel, ik had ze weer teruggevonden! Ik had bij elkaar een uur of 3 alleen rondgelopen. Maar wat gaf het ook, ik liep tussen allerlei andere mensen die ook heel gezellig waren. Maar vanaf dit moment wilde ik niet nog eens het groepje kwijtraken. Er waren intussen nog meer mensen bij het groepje aangeschoven waaraan ik ook meteen voorgesteld werd. Op dat moment was ik weer een beetje beter in staat om uit mijn woorden te komen, al heb ik misschien wel wat maffe dingen gezegd die ik nuchter niet gezegd zou hebben. Maar wat maakt het uit. Ik ben nu eenmaal maf, dus ik zeg weleens maffe dingen. Het klikte heel goed. Ook ken ik meteen alvast wat mensen die ook komende zomer naar Psy-Fi in Leeuwarden gaan. Tot nu toe ging ik daar alleen naartoe, kaartje had ik al liggen. Maar ook daar zal ik zeker niet alleen blijven.

De rest van de nacht was geweldig. De muziek was fantastisch, de mensen waren ontzettend leuk en kleurrijk. Wat een geweldige sfeer, en wat een geweldige mensen zijn het die op een dergelijk feest afkomen. Ik voelde me er direct in thuis. Er heerste een enorm ongedwongen sfeer. Wie je ook bent, hoe maf je ook doet, iedereen is welkom. Van 22:00 tot 5:00 heb ik kneiterhard staan te trippen. Ik was in een heel andere wereld. In het begin maakte ik me een beetje zorgen of het erg zou opvallen. Maar een geweldig moment dat ik me herinner, was toen ik aan iemand uit het vriendengroepje iets wilde vragen, maar nog voordat ik mijn zin had afgerond rolden haar pupillen naar boven, stond ze stokstijf stil, haar gezicht naar boven gericht, haar ogen alleen het wit zichtbaar. Zo bleef ze minutenlang staan. Wat ik wilde vragen was of het erg zichtbaar was dat ik aan het trippen was... Ik heb verder maar niet meer geprobeerd mijn vraag te herhalen.

En dat typeert ook wel de rest van de avond. Af en toe zag ik iemand van de security lopen. Dan bedacht ik me om me even een klein beetje in te houden om te doen alsof ik niét heel hard aan het trippen was. Maar dan zag ik dat de personen links, rechts, voor èn achter me daar helemaal niet de moeite voor deden. Dus who fucking cares? Doe je ding, geniet.

Het vriendengroepje waarmee ik het grootste deel van de nacht heb opgetrokken was geweldig, ik had het niet beter kunnen treffen. Erg leuke mensen leren kennen dus, die ik zeker vaker ga ontmoeten. Sowieso komende zomer op Psy-Fi.

Iedereen die er niet bij was: je hebt iets gemist. Dit was een echte trip-heaven. Het maakt niet uit hoe gek je doet, het valt niet eens op. Er is altijd wel iemand die nog veel harder aan het trippen is dan jij. Volop prikkels, van alles te beleven en ontdekken. Heerlijke muziek, fijne sfeer. En als het je even iets teveel wordt zijn er genoeg plekken om even rustig bij te komen.

De trip zelf werd om 5:00 langzaamaan iets minder, maar was zeker nog niet over. Wel werden mijn benen op een gegeven moment een beetje moe waardoor het dansen er iets rustiger aan toe ging. Op de terugweg in de trein was de trip nog steeds niet over. Wanneer ik mijn ogen dichtdeed zag ik nog steeds van alles. Op een gegeven moment zag ik met open ogen ook ineens een dikke mistflard door de trein heen zweven en begonnen sommige lijnen lichtjes te dansen. Toen was het ongeveer 9 uur 's ochtends. Met mijn ogen dicht zag ik op dat moment tot mijn verbazing precies wat ik de hele nacht met mijn ogen open had gezien: mensen om mij heen die aan het dansen waren. Heel bizar. Geen kleurrijke patronen meer, maar dansende mensen. Heel levendig ook, ik herkende zelfs de gezichten. Een wtf-moment. Met mijn ogen dicht kon ik niet anders dan de mensen zien met wie ik de hele nacht had doorgebracht. Wanneer ik een paar minuten mijn ogen dichtdeed, zag ik minutenlang mensen om mij heen dansen, bijna alsof ik ze in het echt zag. Ik kon hen zelfs - als ware het een lucide droom - bepaalde bewegingen laten maken die ikzelf op dat moment bedacht. Heel vreemde ervaring.

Doodmoe kwam ik 's morgens thuis. Op de bank neergeploft, film gekeken. Tot een uur of 3 in de middag duurde het eer de trip volledig uitgewerkt was. Rond 20:00 was ik weer helder genoeg om twee zuurdesembroden te bakken. Daarna een klein beetje opgeruimd, gegeten, en weer op de bank neergeploft. Pas de volgende ochtend om 6:00 ging ik naar bed. Gelukkig had ik ook maandag nog vrij, al had ik die dag verder nergens last meer van. Geen kater, geen vermoeidheid.

Over 2C-B-Fly ben ik al met al best wel enthousiast. Visueel is de trip niet zo sterk, maar met gesloten ogen des te meer. Nog nooit zulke levendige closed-eyes-visuals gehad. Wanneer ik mijn ogen dichtdeed werd het niet donker, maar juist lichter. Volop kleuren, heel mooie patronen, continu bewegend. Af en toe sloot ik mijn ogen om er even op mijn gemak naar te kijken.

Met de dosis van 23 mg heb ik een uurtje of 10 getript, al is het moeilijk te zeggen wanneer het over zijn hoogtepunt heen was vanwege de alcohol. Tijdens de tweede trip, met 40 mg, heeft de trip al met al 17 uur geduurd, en de piek duurde 7 uur.

Met 'echte' 2C-B heb ik geen ervaring, dus ik kan die twee niet vergelijken. Maar het is zeker geen kinderachtig spul. Het is leuk, erg leuk. In combinatie met alcohol is het leuk, al kom ik dan makkelijk in de verleiding om veel te veel te drinken, en heb ik dat dan niet eens in de gaten. Zonder alcohol is het ook leuk genoeg, en met een dosis van 40 mg is het gewoon een waanzinnige trip.

Minder verwarrend dan paddo's, minder visueel dan LSD. Ik zou het een beetje kunnen omschrijven als een trip die tussen paddo's en LSD inzit, maar met minder lachkicks, met weinig bodyload, en mèt een lichte maar duidelijk aanwezige MDMA-euforie erdoorheen. Heel energiek ook, ik heb met Fly meer behoefte om te bewegen dan bij zowel paddo's als LSD. In een lage dosis lijkt het me prima geschikt om rustig thuis te nemen, in een hoge dosis is het prima om mee te feesten, zeker op een dergelijk feest.

In het vervolg wil ik ook nog eens gaan experimenteren met Fly en LSD gecombineerd, zodat het ook nog iets visueler wordt. Maar hoe dan ook, voorlopig is Fly een blijvertje.

Laatst bewerkt: 28 nov 2017
    ilovehasjandweed, VVexperience en Vermilion vinden dit leuk.
  2. Vermilion

Vermilion Experimenterende gebruiker

Leuk! Klinkt echt super die Psychedelic Rave!
    Zo gaaf dat er mensen al zo snel naar je toe kwamen omdat je alleen zat. En hun bezorgdheid en knuffels, die zullen vast wat MDMA op hebben :P Klinkt iig super leuk en gezellig, wil ik ook zeker eens ervaren! Ik denk dat de bewakers daar net zoals op Psy-Fi heel goed weten waar ze mee te maken hebben. Een psychedelic rave, zal vast gemaakt zijn voor mensen onder invloed :P Nouja, het zou idd fijn zijn als je die duidelijkheid van te voren hebt dat ze je niet zullen aanspreken/afkeuren alleen omdat je aan het trippen bent. Maar zo te lezen laten ze mensen lekker gaan en hoeven alleen de dealers zich zorgen te maken.

Was grappig dat we heel toevallig dezelfde dag hadden uitgekozen om thuis aan de Fly te gaan, haha!. Toch wel apart dat we toch best andere ervaringen hebben op Fly. 20mg was voor mij enorm visueel, het had kleurveranderingen, patronen, beweging, echt heel veel verschillende dingen. Ik kon het af en toe best met LSD vergelijken qua visuals, maar het veranderde zo weer naar hele andere visuals. Ogen dicht heb ik volgens mij niet veel geprobeerd en anders zag ik daar juist niet zoveel. En de misselijkheid, ik voel me echt niet lekker bij het inwerken, bij zowel de 10mg als de 20mg niet, ik zou het daarom ook totaal niet buiten huis willen nemen. 20mg leek de misselijkheid wel erger en dat is eigenlijk wat me ervan weerhoudt om meer dan dat te gaan proberen.

Was leuk om je verhaal weer uitgebreid te lezen!

3. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Ja het was een erg leuk feestje. Ik blijf me verbazen over hoe normaal drugs daar zijn. Nee, die anderen uit het groepje waren voor zover ik weet niet aan de MDMA.

Iemand had een wit poeder bij zich dat ik toen nog totaal niet kende. Ik was nog hard aan het trippen dus kon de exacte naam niet onthouden, maar terugzoekend op internet moet het bijna zeker 3MMC geweest zijn. Ik heb het me aan laten praten omdat mijn energie een beetje op begon te raken van al het dansen. En ja, het spul gaf zeker wel energie. Heerlijk spul. En toen zaten we dus gewoon rustig aan de kant van de zaal witte lijntjes van een smartphone af te snuiven. Iedereen om ons heen zag het gebeuren, en niemand die er ook maar van opkeek.

Wat de 3MMC standalone zou hebben gedaan kan ik moeilijk zeggen, want de Fly was nog heel duidelijk aanwezig en beleefde juist ook een opleving dankzij de 3MMC. Zeker een uur lang stond ik te stuiteren, een beetje MDMA-achtig, maar toch ook weer niet.

Heel fijn inderdaad dat er ook door de security niet moeilijk wordt gedaan over mensen die duidelijk onder invloed zijn. Zolang je maar niemand tot last bent is het allemaal prima.

Inderdaad apart dat jij wel veel visuele effecten had van de Fly. Ik zag er weinig van. Ogen dicht moet je bij de volgende keer zeker eens proberen, wat ik met gesloten ogen zag was echt bijzonder, en heb ik nooit eerder zo ervaren.

Inmiddels heb ik ook ervaring met een milde dosis Fly, ongeveer 5 a 6 mg. Te weinig voor een trip, maar meer dan een microdosering. In zo een milde dosering vond ik het veel weg hebben van een milde LSD-trip. Hetzelfde tintelende gevoel op de borst, weinig visuals maar wel lekker melig en lacherig, heel vrolijk. Ik vond het in ieder geval in deze lage dosering niet - zoals wel gezegd wordt - xtc-achtig, maar eerder gewoon een heel milde trip.

Al met al heb ik nu dus driemaal ervaring met Fly: een normale dosering, een hoge dosering, en een lage dosering. En over alle doseringen ben ik erg te spreken. Dus zodra het op is sla ik snel een nieuwe voorraad in. Staat in mijn favorietenlijstje.

Laden...