• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2c-b, het ultieme geluk

ilyas

Bewuste gebruiker
wat? 15 mg 2c-b oraal, 7,5 mg nassaal, een paar jointjes en lachgas
waar? langs de vaart van schoten (prachtige plaats in het donker)
wie? ik samen met 3 vrienden, waarvan 2 LSD op hadden en de andere ook 2c-b
wanneer? dinsdag, 7 april

Na de inname zaten we rustig te praten aan een skatepleintje in de buurt, Het ging nog wel even duren voor de 2c-b zou inslagen. 2 vrienden van me, laten we ze D. en B. noemen, hadden 30 min eerder LSD tot zich genomen.
De verwachtingen waren hoog, ik had veel over 2c-b gelezen en het trok me aan. Maar langs de andere kant had ik totaal geen idee wat te verwachten. Twijfels begonnen nu op te spelen. was het wel slim om iets tot me te nemen, gezien de persoonlijke omstandigheden? Ik werd zenuwachtig en werd bang. Just go with the flow dacht ik, overleven doe ik het wel zeker.
vanaf dat moment werd ik rustiger en merkte dat de bomen anders waren, ze bewogen niet zoals het hoorde. Vanaf dat moment voelde ik het lichtjes inslagen, samen met de buikkrampen, die gelukkig niet langer duurde dan een half uurtje.
ongeveer anderhalf uur na inname merkte ik nog niet echt veel van de 2c-b, behalve de milde visuals. Ik besloot samen met de rest, het leek wel alsof we alle vier op hetzelfde moment aan hetzelfde dachten, ballonetjes te vullen en te inhaleren. Wat is lachgas toch leuk, volledig weggezogen van de wereld, tijd lijkt niet meer te bestaan, muziek gaat sneller of juist veel trager, elk geluid had honderden echo's,... je kent het wel, lachgas.

we verhuisden naar een nieuwe onbekende locatie, we stapten op de fiets en begonnen te fietsen. Naar waar wist niemand echt. We zien wel waar we uitkomen dachten we. Eerst kwamen we uit bij de nachtwinkel, daarna aan een prachtig plekje aan de vaart van schoten. Daar installeerde we ons.

drie uur na innamen heb 7,5 mg bijgesnoven, een joint gerold en opgerookt. Nu was ik echt vertrokken. De muziek vertelde me verhalen, de gitaar sprak tot me. Ik voelde elke noot apart, elk met een ander gevoel, al die verschillende gevoelens vormde samen het muziekstuk. De teksten op de muziek hadden geen belang, muziek hoeft geen tekst, laat de instrumenten praten. Voor het eerst in mijn leven begreep ik muziek, en zijn bedoeling. Nog nooit had ik muziek zo ervaren, uren hebben we langs de vaart gelegen, sterren kijkend en genietend van de muziek.
Nu, wanneer ik naar muziek luister heb ik nog steeds dezelfde gevoelens, muziek is dieper en intenser geworden. Muziek leeft een eigen leven gekregen, een leven met hart en ziel.

Nu was het tijd om nog een ballonetje te nemen, en wat voor een was me dat. Ik inhaleerde het, hield mijn adem in en ik werd weer weggezogen. Deze keer was het anders dan normaal, het leek geen moeite te kosten om mijn adem in te houden, mijn lichaam stribbelde niet tegen, ik had geen behoefte om naar lucht te snakken. Alles was vredig en gelukzalig. Naarmate ik mijn adem langer inhield begon een groot geluk te groeien, een geluk dat ik niet kende, het bleef groeien zolang ik maar mijn adem inhield. Waar eerst zwaar verstoord beeld en geluid was, was nu niets meer. Alles was wit, mooi helder wit. Tot er een zwart gaatje inkwam. Ik moest naar het zwarte gat om meer geluk te kunnen vinden, maar daarvoor moest ik mijn adem nog langer inhouden. "Wat nu als ik mezelf stik?" dacht ik. IK begon te denken, en kwam tot de conclusie, stel dat ik hier niet meer uitkom, en sterf dan heb ik er vrede mee. Ik besloot om verder te gaan, ik ging richting het zwarte, het geluk bleef groeien, het ultieme geluk kwam eraan. "PLONS!!!" ik schrok wakker, ik zie B. opstaan maar ik blijf liggen, nog nagenietend van wat ik net had meegemaakt. Ik kijk rond, en ik zie dat D. er niet meer ligt, ik kijk eens beter en ik sta recht. Toen hoorde ik B. roepen in het niets. D. was in het water gesprongen. We zagen hem niet, enkel vele luchtbellen aan het oppervlak. Toen zagen we zijn kruin boven komen en spartelde hij naar de kant. Hij klom eruit, helemaal doorweekt. Het enige wat hij zei was: "Ik snap het." en hij vertrok naar huis.

Wat ik me nu afvraag is, heb ik werkelijk oog in oog gestaan met de dood? Of het nu zo was of niet, Ik heb er veel uit geleerd, maar ik heb er nog steeds geen woorden voor. Als de woorden komen, zal ik ze delen met jullie.

Dit is trouwens mijn eerste report, enkel de gebeurtenissen die me echt zijn bijgebleven heb ik beschreven. Het was een fantastische trip, leerrijk en leuk. Zeker voor herhaling vatbaar die 2c-b.

:wave:

Rupsol

Newbie
nice report..

vage gebeurtenis had je daar, zou niet weten of daar nou een diepere gedachte achter zou moeten zoeken of niet maar wel vet.

en die in-het-water-springende-vriend :mrgreen:

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Mooi trip report. 2c-b lijkt me echt wel interessant om eens te proberen.

Over die bijna-dood-ervaring heb ik mijn twijfels. Voor zover ik weet is het onmogelijk om te sterven door je adem in te houden. Je zou namelijk eerst het bewustzijn verliezen en vanzelf weer ademen, zonder dat je er controle over hebt. Desondanks toch een interessante belevenis. :)

enny330

Experimenterende gebruiker
Die bijna dood ervaring shit heb ik ook altijd ! Mijn bewustzijn over mijn zicht (dus wat ik zie op dat moment) valt weg. En dan kan ik zooo diep nadenken, en kvind mezelf dan altijd zo slim want ik bedenk de hele tijd oplossingen :tongueout:.

Elohtibbar

Badass junkie
Prachtig tripreport, kort maar goed omschreven wat je voelde, ik begrijp je trip gewoon helemaal en kan me goed voorstellen hoe het moet zijn geweest :) heb zelf nog geen 2cb gebruikt maar daar komt over een weekje verandering in, kan na dit te hebben gelezen al helemaal niet meer wachten! Was al van plan om een joint en lachgas te halen, ga ik nu zeker doen :grin: :sunglasses: en ben blij dat ik al een prachtige "2cb cd" heb samengesteld :tearsofjoy:

underworld

Wijs gebruiker
die lachgas momentjes op 2c's of lsd zijn altijd te geniaal.
wel bizar dat die gozer het water insprong, heeft hij achteraf nog verteld wat er in hem omging?
en ik zie die momenten niet als bijna dood ervaringen, maar meer als een andere dimensie, die puur in je hoofd bestaat. :)
als je het goed probeerd te visualiseren wat je zelf wilt zien, kun je dat af en toe ook echt meemaken :wink:

ilyas

Bewuste gebruiker
underworld zei:
wel bizar dat die gozer het water insprong, heeft hij achteraf nog verteld wat er in hem omging?

Nee, hij snapt het zelf nog steeds niet. hij herinnert zich enkel dat hij kletsnat was maar niet dat hij in het water was gesprongen.

Mr.Vanderkart

Belezen gebruiker
goeie report, whahahha wat een mooie kerel die maat van je.
Ik zou daar zo ziekelijk hard van geniete :P En ook zo droog: Ik snap het, en dan naar huis gaan.
Teering :P

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ilyas zei:
wat? "PLONS!!!" ik schrok wakker, ik zie B. opstaan maar ik blijf liggen, nog nagenietend van wat ik net had meegemaakt. Ik kijk rond, en ik zie dat D. er niet meer ligt, ik kijk eens beter en ik sta recht. Toen hoorde ik B. roepen in het niets. D. was in het water gesprongen. We zagen hem niet, enkel vele luchtbellen aan het oppervlak. Toen zagen we zijn kruin boven komen en spartelde hij naar de kant. Hij klom eruit, helemaal doorweekt. Het enige wat hij zei was: "Ik snap het." en hij vertrok naar huis.

Dit zijn ze he ... dit zijn de momenten waar je nog over praat als je in het bejaarde tehuis de lsd uitdeelt aan je trippartners. De meeste snappen er namelijk geen reet van roepen dat uren lang .... ik snap er niets van ik snap er niets van.

:hearteyes:

ilyas

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
ilyas zei:
wat? "PLONS!!!" ik schrok wakker, ik zie B. opstaan maar ik blijf liggen, nog nagenietend van wat ik net had meegemaakt. Ik kijk rond, en ik zie dat D. er niet meer ligt, ik kijk eens beter en ik sta recht. Toen hoorde ik B. roepen in het niets. D. was in het water gesprongen. We zagen hem niet, enkel vele luchtbellen aan het oppervlak. Toen zagen we zijn kruin boven komen en spartelde hij naar de kant. Hij klom eruit, helemaal doorweekt. Het enige wat hij zei was: "Ik snap het." en hij vertrok naar huis.

Dit zijn ze he ... dit zijn de momenten waar je nog over praat als je in het bejaarde tehuis de lsd uitdeelt aan je trippartners. De meeste snappen er namelijk geen reet van roepen dat uren lang .... ik snap er niets van ik snap er niets van.

:hearteyes:

En het moment dat je het dan wel snapt, is het mooiste moment van heel de trip.

Ik heb die vriend eindelijk nog eens gezien en gesproken, hij denkt dat hij het bewustzijn was verloren en in het water was gerold. Dat ik daar nog niet aan had gedacht

Bovenaan