1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handboek 2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Bobsacamano, 26 mei 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Hallo Allemaal,

Graag schrijf ik hier een users guide van de populaire party / trip drug 2C-B. Eigenlijk merk ik niet dat het vaak mis gaat met deze drug maar er zijn heel veel vragen die mijn kant op worden gestuurd als grootverbruiker van dit geweldige stofje hier op het forum. Ik krijg vooral vragen over het uitgaan op 2C-B dus daar richt ik mijn pijlen op.

Mochten er fouten en of toevoegingen zijn voor dit topic dan hoor ik het graag.

Chemische familie en geschiedenis
    2C-B (4-broom-2,5-dimethoxyfenethylamine) is een Research Chemical die behoort in de familie fenethylamines en is in 1974 voor het eerst gesynthetiseerd door Alexander Shulgin. Het molecuul word behandeld in het boek (Phenetylamines I Have Known And Loved) waar een prachtige ervaring word beschreven. Als vader van een enorm aantal psychedelica heeft hij een 6 tal favoriete stoffen ook wel de “the Magic Half Dozen” genoemd. 2C-B is één van deze stoffen. Voor de verzamelaars/nerds onder ons de rest is 2C-E, 2C-T-7, 2C-T-2, Mescaline en DOM. Sinds 1997 staat 2C-B op de opiumlijst in Nederland.

Wat doet 2C-B
    De effecten van 2C-B kun je vooral onder de psychedelica effecten terug vinden. Het hangt erg van de dosis af. Hieronder een lijstje van de effecten die je kan verwachten.

Positieve effecten
    Verbeterd vrolijk humeur
    Veranderde staat van bewustzijn
    Gevoel van eenheid/verbondenheid
    Euforie
    Versterkt kleuren zien
    Zwemen, Energiestoming & Vibraties
    Patroon herkenning
    Audio hallucinaties
    Tijdsvertraging
    Vervorming zien in objecten
    CEV een mooi schouwspel aan interne hallucinaties
    Seksueel Stimulerend (lagere dosis)

Negatievere effecten
    Zware benen
    Milde hartslag stijging
    Duizeligheid
    Misselijkheid
    Over stimulerend op drukke plekken (hogere dosering)
    Kaakspanning (zeldzaam soms in de opkomst)

De ervaring!
    Nou daar gaat ie dan je eerste 2C-B pilletje, en nu! Tot ongeveer een uur kan het zijn dat je niet veel merkt, vooral je eerste keer. Niet dat het de tweede keer sneller werkt maar je leert herkennen hoe het voelt. Een zin die je niet zal gebruiken bij 2C-B is “Hij klapt lekker in!!!” Het gaat geleidelijk omhoog en je merkt dat je vrolijker word. Afhankelijk van je dosering gaan er langzaam dingetjes bewegen en lichtjes en lasers vallen heel erg op (nou vallen lasers altijd wel op, kom op het zijn lasers maar nu wel heel erg) Je wereld word een wereld van patroontjes flikkerende lichtjes en hilariteit.

Het speelt bij mij altijd enorm op mijn humor. Mijn mentale situatie staat op standje debiel en ben constant met een intern dialoog bezig waar ik mijn eigen grote entertainer word. Je interpreteert dingen anders die je ziet wat hilarisch kan zijn.

Dansen op 2C-B kan van mega fanatiek naar heel relaxt en vrij gaan. Het gaat een beetje op en neer bij mij maar er zit niet veel tussenin. Je gaat niet hard zoals met XTC maar je gaat met je eigen flow mee, waar XTC tegen je schreeuwt “dansen mafketel” zegt 2C-B “dans als je wilt dansen zit als je wilt zitten” Het is allemaal wat minder in your face.

Alles komt inmiddels intenser binnen. De leuke dingen maar ook de minder euhm mooie dingen. Een enorme gast met uitpuilende XTC ogen is soms even schrikken. Maar glimlachende mensen zijn dan weer aanstekelijk.

Als je met je ogen dicht danst (brilletje op) heb ik vaak het idee dat ik helemaal alleen ben of dat er juist veel mensen heel dicht op me staan. Ik zie dan de mensen die ik al voorbij heb zien komen op het feestje soms van uren terug dan ook als visuals voor me naar me zwaaien en mee dansen dit tussen de prachtige grafische visuals in mijn hoofd. Probeer ze maar is allemaal tegelijk te laten zwaaien of springen of iets, grote kans dat ze het graag voor je doen. Als je dan je ogen weer open doet sta je nog steeds in dat donkere lege vieze hoekje van de club maar boeie jij was in lichtjes hemel.

Je kan soms wat traag reageren op mensen om je heen. Dit is een rare mix van iets trager een aanraking doorhebben en te afgeleid zijn om die 2 seconden naar iemand te luisteren.

Op je Horloge kijken word ook een andere ervaring. Al dik een uur aan het dansen! Echt niet 25 minuten max. Je tijdsbesef gaat op zijn gat en alles lijkt langer te duren. Dit kan zelfs in kleine dingen. je hoofd ergens heen bewegen 5 seconden ergens naar kijken en weer terug draaien en je denkt “zo das lang geleden dat ik hierheen keek”

Ga ook is lekker even op een bankje zitten of in het gras op een festival en kijk is naar houtnerven en het gras. Het kan lekker levendig zijn om naar te kijken. Ook een beetje rondlopen is erg leuk. Ook in je eentje je word er best avontuurlijk van. Nieuwe dingen/invloeden zijn daardoor erg leuk maar ook soms een beetje uitdagend. Ik moet altijd overal 5 a 10 seconden aan wennen op 2C-B ga ik van binnen naar buiten dan gaat mijn gedachte stoom ongeveer zo “Ok naar buiten lijkt me moeilijk, ok toch maar naar buiten want nieuwsgierig of misschien wel lekker, ok nee vind dit kak het is te koud, hmmm best lekker, jeeej buiten is geweldig, hmmm binnnen lijkt me wel weer leuk, Ay boel mensen) Well you get my drift. Meestal moet ik erg lachen hier om. Beetje alsof ik mezelf sta uit te lachen in de tweede persoon :P

Uiteindelijk ben ik vooral erg in het hier en nu de hele tijd onder 2C-B dat maakt het voor mij zo relaxt. Ook heb ik gewoon een overal leuke lange avond die niet als een debiel aan me voorbij is getrokken.

Doseringen & tijden
    Je kan 2C-B slikken, snuiven en pluggen maar slik het nou maar gewoon is makkelijker, duurt langer en snuiven is super pijnlijk voor je neus.

Tresshold 5mg
    Licht 10-15mg
    Medium 15-20mg
    Sterk 25>

Opkomst 60 minuten
    Piek 2-3 uur
    Nagloei 2-3 uur
    Totaal 6-7 uur

Hoeveel moet je nou nemen de eerste keer. De meningen zijn hierover verdeeld maar ik denk dat je het beste met 18mg kan beginnen. Hier gaan een paar mensen (ik weet al wie) echt nog wel wat van vinden maar ik zal uitleggen waarom. Sowieso is alles boven de 20mg te veel voor een eerste keer zeker als je naar een feestje gaat. Tenzij je een toughboy bent die altijd met LSD in de kroeg hangt. 10-15mg is een prima kennismaking maar word vaak wel als licht ervaren. Je krijgt bij 10mg vaak alleen het opgewekte humeur en wat kleurversterking. Lijkt je dit meer dan genoeg top ga hiervoor. Maar wil je ook wat van de glitters, elfjes en regenbogen die 2C-B te bieden heeft onder zijn motorkap neem dan 18mg. Hier zal nog niet het hele scala aan trucjes in je gezicht worden gesmeten maar je begrijpt in ieder geval hoe het werkt. In mijn omgeving en ook online heb ik eigenlijk niet vaak gelezen dat mensen 18mg niet te doen vinden. Dacht je nou na die eerste keer ja de shit die 18mg maar ik wil wel meer ga dan is naar 22-24 en dan omhoog als je dat nodig vind. Momenteel is mijn hoogte dosering 38mg geweest op een festival en ik vond het meer dan goed te doen. Dit was al wel na minstens 15 keer 2C-B.

Bijnemen
    Gezien het een psychedelica is heeft 2C-B bijnemen niet heel veel zin. Maar ik heb het wel vaker gedaan om de simpele reden dat het je trip verlengt. De startdosis is heel belangrijk bij 2C-B dit bepaald hoe sterk je trip gaat worden alles wat je na het eerste uur inneemt gaat alleen maar verlengen niet versterken. Soms neem ik na anderhalf a twee uur nog de helft van mijn startdosering bij als het feestje langer duurt. Je begint dan ook echt weer opnieuw te tellen dus hou er rekening mee dat het dan weer 6-7 uur duurt voor het echt ophoud.

Uitwerking & Kater
    Als frequent gebruiker van deze carnaval in pil vorm ben ik misschien wat gekleurd in mijn mening (haha) Maar 2CB lijkt geen flinke kater te hebben. Als de 2CB is uitgewerkt ben je wat vermoeid en vaak gaat het gepaard met een lichte hoofdpijn. De hoofdpijn is sochtends altijd wel weg als je voor het slapen gaan twee paracetamolletjes neemt. Slapen is overigens geen probleem zodra je 2CB is uitgewerkt.

Risico’s
    2C-B Werkt niet verslavend. Het bouwt een onmiddellijke tolerantie op waardoor je veel meer moet nemen als je het de dag erna nog een keer wilt doen. Ook mist 2C-B een alpha-methyl groep. waardoor het niet in de groep amfetamines thuis hoort zoals speed & MDMA, hierdoor word over het algemeen gedacht dat 2C-B minder neurotoxisch is. 2C-B lijkt de serotonine voorraad niet uit te putten maar lijkt de taak tijdelijk over te nemen.

Waar je wel rekening mee zou moeten houden als jij of één van je vrienden aan de 2C-B is een overload aan prikkels. Het kan gebeuren dat je ineens het gevoel hebt dat er wel heel veel hectiek en mensen om je heen zijn. Het zal niet snel overslaan in een bad trip maar duurt het je te lang dan helpt het wel om een wat rustigere plek op te zoeken.

Testen
    Omdat het bij 2C-B nogal van belang is of je 10, 15 of 20 mg op hebt moet je je pillen of poeder laten testen. Zo weet je wat er in zit en of het ook echt 2C-B is. Soms krijg je namelijk XTC van je dealer. Meestal is 2C-B wel echt een kleiner/platter pilletje.

Combinaties
    2C-B + Ketamine
    Een beetje keta (niet te veel) kan erg leuk zijn tijdens of vlak na de piek. Het versterkt de 2C-B even en maakt de headspace wat vager.

2C-B + Wiet
    Bij mij pas één keer gebeurd. Je word echt mega chill en krijgt een nog euforischer gevoel. Hetw as een heerlijke combinatie.

2C-B + Speed
    Dit doe ik tegenwoordig eigenlijk wel vaak. Het neemt de zware benen net even wat weg en geeft iets meer energie mee. Neem wel echt maar een heel klein beetje anders zal het de 2CB gaan overheersen.

2C-B + XTC
    Dit word ook wel de nexus-flip genoemd. Je neemt je 2C-B en op de piek neem je je XTC (of andersom maar dat lijkt mij niet chill) Je zal dan al trippend in je XTC terecht komen. Ik heb het ook wel is tegelijk ingenomen en toen merkte ik de 2C-B niet op.

2CB + Alcohol
    Het verschilt een beetje in welke volgorde maar als je flink dronken bent zal 2C-B een heftiger effect op je hebben.

Verwachtingen bijstellen
    Dit stukje is geschreven voor de XTC gebruiker die een vervanging zoekt. 2C-B doet niet hetzelfde als XTC hoezeer sommige mensen ook zeggen dat het XTC trekjes heeft. Het enige dat ik vind is dat sommige dingen op 2C-B ervaart die je ook op XTC ervaart. Je ervaart het alleen op een hele andere manier. Neem dus geen 2C-B als je altijd lekker wil kaakschaatsen en er als een idioot bij wil lopen want dat gaat het niet voor je doen. Wat wel kan is tijdens 2C-B gebruik indenken hoe het voelt om XTC op te hebben en dit gevoel terug halen. Dit lukt me altijd wel vrij makkelijk maar het duurt dan altijd een paar minuten en dan het is weer weg. Dus dames en heren behandel het als wat anders de 2C-B verdiend het.

Have fun snoep verstandig, jullie vrolijke snoeper Bobsacamano

Fenrir, Fool, StimsalaBanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. HoMaar!

HoMaar! Experimenterende gebruiker

Accurate en herkenbare users guide Bob,

Je bevindingen kan ik alleen maar beamen.
    2CB is ook mijn nummer 1 uitgaansdrugs. 1,5 nijntje, een 16/17mg werkzame stof doet wonderen voor mijn humeur. Wel met een 50mg werkzame speed erbij tegen het zitten, tegen de misselijkheid, en overige bodyload. De speed neemt ook net de hele absurde mindfucks weg.

De ideale combo om al dansend op weg te dromen.
    Lachen in jezelf om de leuke grappen die je maakt in je hoofd. Nog harder lachen om jezelf omdat je die grappen wil wel delen met je omgeving, maar het daadwerkelijk ook uitspreken nog een brug te ver is.

Al dansend de hoofdrol in je eigen film waarbij de ene grappige scene overgaat in de meest heerlijke vrijpartij en weer terug.

Daadwerkelijke seks in de piek is wel mogelijk, maar verzand al snel in een oneindig lange knuffel waar je intens gelukkig van word. Wel is het weer tijdens die knuffel mogelijk om het ene na het andere orgasme te beleven. (Zelfs een paar feesten later op 2cb is het mogelijk om, met de kleren aan, in een knuffel, diezelfde orgasmes weer te krijgen)

Een absoluut wondermiddel.
    Al gaat het niet vanzelf. Zo blijven set en setting ook bij 2cb van het grootste belang. Maar het middel houd je voor 90% altijd aan de leuke kant.

Bij mij werkt een jointje erbij alsof je een vuurtje eronder houdt en het een nieuwe impuls geeft.
    Ook wat alcohol triggert vaak het gevoel. Beide middelen, samen met cola en frisse lucht, kunnen de diepgang een beetje sturen.

De combi met cocaine is goed te doen. lekker en geil. Ik loop er niet voor weg, maar eigenlijk voegt het niets toe.

Bij mij is ook geen kater te bespeuren, behalve de moeie voeten en hoofd en slapen tot diep in de middag. Straffeloos van 23:00 tot 06:00 dansen is voor een oudje als ik dan ook verleden tijd :P

3. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

:tearsofjoy:

Verder goede nuttige post. Hebben veel mensen denk ik wel baat bij. Maare, 2C-B is geen tryptamine, maar fenethylamine.

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Thanks, ik heb het aangepast.

Goede post bob! Ik heb 2C-B pas 4 keer gebruikt, waarvan maar 1 keer op een feest, maar herken me er wel in. Ik gooi op 2C-B ook echt de ene na de andere flauwe grap eruit en lach er vervolgens zelf nog het hardst om.

Over de vergelijking met XTC, het is totaal iets anders inderdaad maar ik vind 2C-B wel de meest empathogene psychedelica die er is. Maar het empathogene effect is hoewel best aanwezig meer bijzaak bij 2C-B ipv hoofdzaak bij XTC.

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Wat een goede informatie over 2cb Bob. Ik had jou al via pb gecontact over 2cb en dit beantwoord nog meer van mijn vragen. Ik weet het nu echt zeker: we gaan een x 2cb proberen deze zomer! Yessss! :grin: :grin:
    En ik ga idd voor 18mg de eerste x, ik denk ook zonder bijnemen maar dat weet ik nog niet zeker. Wel houd ik tegen die tijd een jointje in de aanslag voor tijdens de come down zeg maar. Interessante informatie krijg je toch op df!

6. Bobsacamano

Wat stom bedankt voor de aanpassing. En de goede reacties. Het was leuk om te doen ook.

7. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Leuk geschreven Bob! Ik heb nog niet veel ervaring met 2cb maar wat in je guide staat is heel herkenbaar! Vooral het stukje humor; de laatste keer gingen de gesprekken in mijn groepje vooral over flauwe poepgrapjes en glowsticks, maar ik zat te huilen van het lachen. :grin:

8. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Oh mijn God! En ik lach al zo snel met slappe lach, inclusief snurken en knorren en biggelende tranen! Hahahaha! Ik krijg steeds meer zin om het te proberen!

9. Peppi en Coki

Peppi en Coki Bewuste gebruiker

Goeie post, duidelijke info. Heb zelf alleen nog maar ervaring met een lichte dosis maar dat was al geweldig. Humeur kon echt niet meer stuk (behalve als er de hele tijd kutmuziek werd gedraaid, toen voelde ik mij wel wat minder, maar toen er weer een leuk nummer kwam was ik in één keer weer happy :grin:), veel energie (last van mijn kaken van als het kauwgom kauwen), best wel gewoon top.

Had alleen wel dat in een thuissetting (dus heel weinig prikkels vergeleken met een feest) ik steeds misselijk werd als ik in de tuin rond stond te kijken en zag dat alles aan het bewegen was. Ik vond het er vet uitzien en tegelijkertijd ook zeer beangstigend dat ik wist dat het niet te stoppen. Toen ik weer naar binnen ging was dat gelijk weer weg, maar elke keer dat ik naar buiten ging (het bleef gewoon vet eruit zien :rolleyes:) kwam die angst terug. Misschien de volgende keer met een iets andere motivatie erin gaan (dat ik ook daadwerkelijk ga trippen ipv alleen een humeur/energie boost) en hopen dat het er niet zal zijn.

P.S. moet er ook niet eens een 4-FA infotopic komen? Wordt denk ik nog meer gebruikt dan 2C-B, maar alle nuttige info staat verspreid over meerdere topics

10. Bobsacamano

Hey man,

Je moet wel werken aan 2C-B je doet het samen de 2C-B doet niet alles alleen voor je. Als je niet verwacht te gaan trippen en hier geen rekening mee houd kan het me voorstellen dat je die gevoelens krijgt.

Zoek gewoon het plekje en situatie op die jij het fijnst vind.

4-FA topic gaan we mee bezig ik en Bee hadden ook al dezelfde conclusie getrokken. Thanks voor je input.

11. Peppi en Coki

Ik had ook niet verwacht te gaan trippen inderdaad. Had zo'n lage dosering (2x 9 mg met anderhalf uur verschil) dat ik dacht dat ik netto wel onder die 15mg zou blijven (ondergrens voor trippen). Ook was het niet echt een tripsetting (klein huisfeest), dus binnenkort als ik even tijd heb maar eens 18 mg pakken en ook echt proberen te trippen. Gek genoeg had ik met dezelfde dosering op een feest een paar weken later geen last van negatieve effecten (dan zijn er natuurlijk veel meer prikkels en let je niet zo op de kleine effecten, en het was ook gewoon een geweldig feest :rolleyes:, dus zo gek is het dan eigenlijk weer niet).

Graag gedaan :wave:

12. Psychedelibee

Mocht je zin en tijd hebben kun je er een schrijven hoor. Ik wil dan wel voorstellen dat wij hem nog even doorlezen op inhoud en opmaak, maar dan kun jij het uiteindelijk gewoon posten en maken wij er een sticky van. Krijg jij ook gewoon de credits voor je werk.

13. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Wat voor soort feest moet ik pakken dan? Zelf ga ik veel naar hardcore feesten en zit het tempo er goed in omdat ik van de uptempo houd. Dansen is dan ook een MUST.

Soms ga ik naar een techno feestje, 1x in het half jaar. Is het meer aan te raden daar dan 2-cb te doen? De lichtshows van hardcore zijn wel stukke beter namelijk.

Is aan het water zitten, beetje zwemmen op een rustige plek er ook goed voor?

En ik zou dan de combinatie nexus-flip willen doen. Heb zelf al ervaringen met beide stofjes.

14. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Mag ik stukjes jatten voor mijn 3 talige (recreatieve)drugs bijsluiter op 1 a4tje? Ja, daar ben ik nog steeds mee bezig...

15. Bobsacamano

Ga vooral je gang :)

16. benniesmitters

benniesmitters Bewuste gebruiker

Hardcore feestjes zijn prima te doen, maar je moet het gewoon van je eigen energie hebben. Ik vind het op hardcore feestjes een hele leuke vervanger voor andere drugs. Maar als je echt een hele avond vol gas wil gaan hakken dan kan je denk ik beter speed nemen. Of misschien een combinatie van de twee, maar daar heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Dat laatste is ook echt chill, als ik 2cb gebruik loop ik ook graag door een bos heen of park. Heb het ook eens op het strand gedaan en dat is ook leuk/gezellig. Ook wel een beetje spannend trouwens, kwam op eens licht vanuit het water naar de kust, bleek uiteindelijk een vissersboot te zijn maar daar kwamen we de volgende dag pas achter.

17. HopsaPlop

HopsaPlop Newbie

Zeer mooi geschreven handleiding met voldoende informatie.
    De combinatie 2-cb met keta vind ik zelf niet speciaal omdat keta veel krachtiger is, en ook minder lang werkt, maar dat terzijde. Ik heb een vraag!

Wanneer ik thuis een tripje maak (in bed vaak), neem ik ongeveer 48-50mg en duurt het ongeveer 2,5 uur voordat ze echt lekker werken, maar tot dat punt heb ik steeds het gevoel dat ik 'iets' erbij moet nemen om het een aangename trip te maken.
    Hiermee bedoel ik niet perse 2-cb maar nog een halve fles passoa (of een andere drank), tegelijk met een hoge dosis ritalin (40, 60, 60mg in 1 uur) (ik heb ADD).
    En daarna is het een mooie trip, maar nu is mijn vraag dus:
    - Is het normaal dat ik steeds 'iets' bij wil nemen?
    - Maakt het bijnemen een (groot) verschil? of haalt het alleen de onrust weg in m'n hoofd?

Alvast bedankt!
    Groetjes,

18. Peppi en Coki

Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.

Bijnemen versterkt bij 2c-b (net zoals bij andere tripmiddelen) het effect niet (tenzij je een lage startdosis hebt genomen, dan wordt het nog wel een beetje sterker). Enige wat er gebeurt, is dat het effect langer zal duren. Dus je kan het doen, maar het zal niet per se sneller inslaan of iets dergelijks.

19. Bobsacamano

Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

20. benniesmitters

Zeker niet, ken iemand die hierdoor in het ziekenhuis is beland, te snel te veel bijgenomen. Kon de prikkels niet aan en werd helemaal gek, was voor geen mogelijkheid rustig te houden. Wou per se dat er een ziekenwagen gebeld werd. Was een duur grapje..

Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?

21. Psychedelibee

Hier op het forum zou je soms denken dat 2C-B heel gangbaar is, maar in de echte wereld valt dat wel mee. Dus heel gek vind ik het eigenlijk niet.

22. benniesmitters

Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.

23. Psychedelibee

Dat wel, maar bij het grotere publiek is het nog niet echt bekend valt me op.

24. TheDawn

TheDawn Newbie

Eerste post! :sunglasses:

Ik en mijn vriendin gaan het donderdag voor het eerst proberen. 2C-B. We doen nu een jaartje thuis eens in de drie weken Coke of XTC. Meestal met wat GHB erbij. Superavonden zijn dat. Met te vaak X moeten we echt gaan stoppen om het effect niet teniet te doen, maar te vaak C voelt ook niet goed, daarom nu een keer 2C-B.

Dank voor deze post. Heel behulpzaam. Ik heb nog één vraag. We gaan pillen met 18mg doen, hoeveel later kunnen we slapen denken jullie? 5 uur na inname?

25. benniesmitters

Jaa 5 uur na inname zal je wel kunnen slapen.

26. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Denk ook dat het niet overal te verkrijgen is en dat het daarom minder bekend is. Het aanbod psychedelica en stimulanten ligt veel hoger dan 2C-B.

27. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Dank voor deze heldere en typische 'Bob-post' :tearsofjoy: Zoals altijd weer hilarisch :grin:

2cb net binnen, dus vh weekend gaan we eens lekker experimenteren!

Nog wel een vraag/opmerking; jij schrijft dat je de Nexusflip (XTC-2cb) liever doet als 2cb>XTC. Kun je daar nog iets meer over vertellen? De 'officiële' is nl XTC en dan na zo'n 3 uur 2cb :confused:

Thx! :wave:

28. Bobsacamano

Hoezo officieel :P

Staat ie zo in de wet :P

Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller. Ik neem de x dan 2 a 2,5 uur na de 2CB.

29. Trinity

:tearsofjoy:

Thx! Ik ga het serieus heroverwegen. Ik denk idd dat dat fijner is.

30. Psychedelibee

Maar hoe weet je dat je deze volgorde veel chiller vind als je die andere volgorde nog nooit geprobeerd hebt?

31. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Geef toch ook wel de voorkeur aan M na 2cb. Kapt er lekkerder in. Bezorgd een mooi warm gevoel. Bijna magisch met de euforisch rush die er aan te pas kwam. Met M eerst, kwam de bodyload heftiger aan en kreeg ik een meer gejaagder gevoel...

32. benniesmitters

Volgens mij bedoeld die dat het hij het altijd fijner vind om eeest 2cb en dan xtc te nemen. Maar dat hij de combinatie andersom vaker doet/gedaan heeft. Wat ik wel snap, want 2cbtje op de after is altijd leuk, of naja meestal :)

33. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

een van jullie die toevallig 2cb op een hardstyle feest geprobeerd heeft?

Ik wil met kings of hardstyle de combo 2-cb en xtc proberen omdat het een kleinschalig feest is. any tips toevallig?

34. benniesmitters

Ikkuh! Wel vaker, ook wel op hardcore feesten. Is prima te doen, vind het een erg leuke vervanger voor xtc. Die combinatie heb ik nooit echt optimaal gedaan, vaak in de bus 2cb of op de pre party of camping van een festival en dan xtc op het feest. En een paar keren de combi thuis. Zou je dr gewoon niet te druk om maken. En niet teveel nemen als dit je eerste keer is. Eerste keer dat ik het op een feest deed begon ik met 3 pilletjes a 12 mg en dat was toch wel even wennen. Vooral omdat de meesten een andere drug ophebben. Zou de xtc ongeveer 4 uur nadat je de 2cb genomen hebt innemen. Denk dat zo de drugs het lekkerst overloopt.

35. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Ik heb nu 1x 2cb gebruikt en er nog een paar vragen over, die jullie misschien kunnen beantwoorden;

-wat voor invloed heeft eten (volle maag) op 2cb? Ik had 1 uur na het avondeten 2cb genomen, was een fijne trip maar had wel steeds een licht misselijk gevoel.. misschien langer wachten na het eten? Ofmaakt dat geen verschil?
    -als je 2cb gebruikt, heb je dan net als bij xtc minder eetlust? Ik vergeet bij xtc namelijk altijd te eten tijdens gebruik omdat er geen eetlust is en ik er niet aan denk.. ik vraag me af of dat bij 2cb net zo kan zijn?
    -is er iets bekend over de pauze tussen 2cb gebruik? Hoe schadelijk is het als je bijvoorbeeld 1x per week gebruikt? Dat ben ik niet van plan maar even voor het beeld..
    -hoelang kan je 2cb pillen bewaren?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

36. Psychedelibee

Sowieso zorgt een volle maag ervoor dat het langer duurt voordat het inwerkt, maar dat geldt eigenlijk altijd en is natuurlijk ook heel logisch als je er over nadenkt. Wat je eet maakt ook nog uit hiervoor, een vette maaltijd duurt langer voor je maag om te verteren waardoor het dus ook langer duurt voordat je de 2C-B merkt.

Een licht misselijk gevoel bij 2C-B hoort er voor sommigen een beetje bij, maar het zou zeker verschil kunnen maken wanneer je langer wacht na het eten. Een kwestie van proberen dus.

Ook met 2C-B is de behoefte om te eten er vaak niet. Verschil is wel dat wanneer je dan toch wilt eten dit met 2C-B een stuk makkelijker gaat dan met XTC. Met XTC smaakt me niks en krijg ik ook met moeite enkele happen door mijn keel, met 2C-B smaakt alles best prima en gaat het er ook redelijk makkelijk in.

Van echte schadelijkheid is bij 2C-B waarschijnlijk geen sprake, in ieder geval niet op dezelfde manier zoals met XTC. Tolerantie wordt echter wel een probleem als je elke week 2C-B zou gebruiken.

Lang, mits droog, koel en donker bewaard.

37. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Duidelijk! Thanks voor de reactie Psychedelibee :)

Ik heb 2cb pillen besteld dus binnenkort gaat het weer gebeuren, ik denk nog wel in thuis setting, vond ik erg fijn, of misschien in een rustige groene omgeving buiten :tongueout:
    Vorige keer 15 mg gedaan, volgende keer ga ik denk ik voor 15mg (hele) plus een halve, dus 22mg totaal.. Als het dezelfde pillen zijn, ofc eerst even testen :wink:

Ik ben benieuwd of het een andere ervaring wordt met iets zwaardere dosering, hoewel 22mg volgens mij nog steeds heel netjes is.

38. benniesmitters

Bee, heb je daar ook bronnen van? Wat betreft tolerantie met 2cb. Toevallig laatst opgezocht en kon niet echt een eenduidig antwoord vinden. Sommigen zeggen dat bij een normale dosis een week genoeg is om tolerantie te voorkomen, anderen zeggen langer.

Daarnaast wat betreft eten, vind ik dat je wel gewoon honger krijgt tijdens je trip, netzoals dat je op een gegeven moment ook honger zal krijgen en eten smaakt dan echt wel lekker. Maatjes van me claimen er zelfs vreetkicks van te krijgen.

39. Psychedelibee

Nee sorry, ben hier ook een beetje voor psychedelica in het algemeen antwoord gegaan. Heb voor psychedelica in het algemeen wel eens een bron gezien waarin stond dat volledige tolerantie pas na twee weken weg is, maar na een week wel het grootste deel. Wanneer je week in week uit gaat gebruiken denk ik wel dat er langzaam steeds meer tolerantie op gaat treden. Weet die bron zo even niet te vinden helaas.

40. Trinity

Op Erowid is wel iets te vinden: 5-7 dagen, zie: https://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_basics.shtml :)

Laden...