1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

2C-B voor de eerste keer.

Discussie in 'Trip reports' gestart door Sp3tterpik, 17 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Sp3tterpik

Sp3tterpik Newbie

man
    38 jaar
    90 kilo
    1,90m

Gistermiddag kreeg ik na een lange dag van huishouden en een middag bezoek een appje van mijn buurman, of ik zin had in 2c-b. Daar moest ik even over nadenken, ik was namelijk afgepeigerd door de lange dag. Of het ook morgen kon vroeg ik, nee want dan was de buurman de hort op.

Prima dan, de 2C-b zou de vermoeidheid wel wegwerken in het effect en of ik ook nog bier had voor tijdens het wachten op de verkoper die het aan de deur aflevert.
    Voor elk hadden wij twee kleine pilletjes, het psychedelisch effect zou rustig en mellow zijn volgens de verkoper, mooi voor een eerste keer. De buurman heeft al eerder gehad en wilde "hard gaan" en gooide de twee pillen in 1 keer naar achteren. Ik besloot om met 1 te beginnen om +-21.30.

Jaren geleden toen paddo's nog legaal en makkelijk verkrijgbaar waren nam ik die jongens wel eens met braakneigingen tijdens het kauwen. Te gekke trips gehad, de laatste was een bad-trip waarbij ik mij als hoofdpersoon in een horrorfilm zoals paranormal activity 1 voelde. Boze kwaadaardige onzichtbare entiteiten hadden mij in het vizier. Ik zag de schaduwen, hoorde rare geluiden en kon die intense glurende kwaadaardigheid in elke vezel van mijn lijf voelen. Een paar uur paniek dus waar mijn mede paddokauwer en huisgenoot mij prima doorheen begeleid heeft. Dat is inmiddels al bijna 20 jaar geleden dus waarom ook niet. Ik had al gelezen dat deze trip beter stuurbaar is en ik ben geen jonge onervaren wereldvreemde goedgelovige jongen van 18 meer. Proberen dus :)

We zaten bij hem thuis in de druk ingerichte kamer met Perzisch tapijt, kussens met hippe bloemmotieven, antiek meubilair, klassieke schilderkunst en kussens met vloeiende bloemmotieven. Rond een uur of 22.15 werden wij beide een beetje lacherig en giechelig nadat wij de afgelopen 3 kwartier over ons werk hadden gepraat. Er stond al wat goede oude jaren 60 en 70 muziek op via youtube. Heel langzaam ga ik mij steeds meer licht en zoemerig voelen, het bouwt heel langzaam op. De buurman gaf aan hem al te voelen, ik ook. Ik had niet het idee dat dit heel sterk ging worden gezien de langzame opbouw.

Een sterk en raar maar niet onprettig gevoel suist ineens door mijn lichaam en houd ook stand. Ik krijg het bloedje warm, mijn armen en benen zijn een beetje slap en zoemend, ze voelen vloeibaar aan. De 2C-B zet blijkbaar een tandwiel bij.

Om 23.00 uur gaan we voor huis zitten, het is donker en de maan is fel aan de hemel met wat sluierbewolking. We ouwehoeren wat terwijl we een beetje moeite krijgen om stil te blijven zitten, ook staan is het net niet want het lijkt wel of ons evenwichtsorgaan of de aarde zelf ons voor de gek houd. Het valt mij op dat de boom tegenover wel heel erg raar aan het bewegen is, het valt de buurman ook op. De bladeren en takken zwaaien licht heen en weer in de wester zeebries maar het lijkt of ze terwijl ze bewegen op meerdere plekken tegelijk zijn. Sluierbewolking trekt langs de maan, de wolken lijken wel te golven en in zichzelf door te kolken. Als ik mijn hoofd beweeg om de nog steeds gefascineerde buurman aankijk merk ik op dat de haag voor huis niet helemaal stil staat, de haag golft langzaam heen en weer. Ook het gras is niet meer plat maar beweegt op onnatuurlijke wijze. De kozijnen van de overbuurman hebben ook een vastgestelde vorm verloren, ze zijn groter en kleiner tegelijk. We zijn er beide van overtuigd dat die boom de wolken, haag en kozijnen aan het opstoken is om ook raar te gaan doen.

De wolken en maan blijven bizar om naar te kijken, we weten beide dat dit de pil is en niet werkelijkheid, die helderheid bleef er de hele avond wel in. We willen iets gaan doen dus gaan een stukje door het dorp lopen. Ik had bij het lopen niet meer het idee dat ik mijn normale lengte had maar ik was een meter of twee langer leek het wel. Mijn voeten raakten de grond gewoon, mijn hoofd zat vast aan mijn romp en toch zweefde ik heel soepel boven mijn eigen romp. Een rare gewaarwording maar wel leuk.
    Op het plein bij de kroeg stopt de buurman ineens en hij wil geen stap meer verder, hij zag iets door het raam van de kroeg. De kroeg is dicht en donker, door 1 raam zien wij een defecte lamp knipperen waar het geknipper de open rode gordijnen pulsmatig verlicht. Wij kijken beide en samen iets teveel horrorfilms om dit te negeren en gaan dus terug naar huis. Nog even binnen zitten. Terwijl ik zit zet de 2C-B onverwachts geen tandwiel maar een heel derailleur bij. Buurman kan alleen nog maar zeggen dat hij nu wel heel hard gaat en weet het verder ook allemaal niet meer. Iets wat ik niet anders kan omschrijven als een warme dikke vloeibare deken vult mijn lijf. Ik leun achterover en moet het weerstaan om hier tegen te vechten, mijn lichaam zoemt van binnen en is elastisch, bewegen lukt wel maar voelt gek en onnatuurlijk aan.

Het perzisch tapijt begint in zijn patronen feller te worden, het licht in huis is sowieso fel vergeleken met eerder. De patronen beginnen te bewegen en te draaien terwijl het tapijt langzaam aan het golven is. De bloempatronen op de kussen beginnen te bewegen en te kronkelen terwijl de bloemen zelf in het patroon groter en kleiner worden terwijl ze draaien. Net die scene in Fear and Loathing waar ze met LSD op het hotel in stappen en het tapijt in patroon begint te bewegen (Net voor de reptielen orgie in de lobby scene). Ik barst uit in de slappe lach, tranen lopen over mijn langen en moet zo hard en lang schaterlachen dat ik naar adem snak. De buurman komt ook niet meer bij van de lachstuip. We zetten wat jaren 70 boogiewoogie clips op op youtube en komen niet meer bij van die rare dansbewegingen die volledig tegen alle biologische en natuurwetten in gaan. Hoofden zijn te klein, rompen te smal en die benen lijken wel de dubbele lengte van normaal. Weer die lachkick die niet weg wil.

We besluiten dat we weer even op avontuur moeten, buiten zien wij verderop een man op het dak staan, alleen als we er niet direct naar kijken maar net aan de rand van het scherpe deel van ons zicht. Raar, we hebben het er even over en zijn het er over eens dat het batman moet zijn die het niet eens is met ons gebruik. Er komt een auto aan, buurman vlucht naar binnen want hij wil niet gezien worden. Ik kom niet meer bij van het lachen en gierde waarschijnlijk de hele buurt bij elkaar.

We gaan weer een eindje lopen maar nu de andere kant op, over de brug het kanaal over. Die brug was een flinke klauterpartij, niet te doen bijna in die westerwind en met die helling. Buurman is bang aangereden te worden zo in het donker op het wegdek van de brug. We lopen op de stoep vriend, ohw ja zegt hij :) Het avontuur is tocht wel aan de fysiek zware kant met onze half vloeibare elastische lichamen. Weer terug de brug over en naar huis. In zijn huis even zitten, de frisse lucht deed ons goed en we voelen ons beide weer wat helderder. Het tapijt en de kussen zijn ook weer normaal op de fellere kleuren na. Terwijl buurman mij verteld dat de 2C-B nog steeds wel wat opbouwd en heftiger kan worden bij vlagen stopt hij met praten en weet even niet meer waar hij het over had. Hij zit met een gefronst hoofd naar de tafel te kijken. "ik ga ineens weer loeihard" meld hij nog.

Ik voel die zware doordringende vloeibare stomp van zoemend en licht op de achtergrond misselijk gevoel ook weer vol mijn lijf in gaan, zwaarder dan de vorige keer. Het licht word feller, kleuren meer verzadigd en dat door die rot boom aangestoken tapijt is ook weer debiel aan het doen. De LP hoezen die aan de muur hangen staan ook niet meer stil, ze bewegen heel snel heen en weer terwijl ze dichterbij en verderweg zijn op het zelfde moment. Ik hang achterover en laat het maar over mij heen komen, jezus wat zwaar is dit qua gevoel door mijn hele lijf. Het is niet onprettig maar ik weet niet of ik dit wel zo tof vind. Ik krjig het koud, vervolgens loeiwarm met ijskoude rillingen. We hangen beide stil achterover te leunen en te wachten tot de vlaag afneemt. Buurman vind het fantastisch, ik weet het niet. De kleuren en bewegende patronen vind ik te gek maar die zware vlagen van niet goed te beschrijven intensiteit waarbij mijn lichaam vloeibaar, zwaar en licht te gelijk word met een zoemend gevoel terwijl ik niet meer mijn normale formaat heb maar een andere niet vastgestelde lengte, dikte een breedte vind ik vrij heftig en ze zijn niet consistent en onberekenbaar.

De vlaag is over en we gaan toch maar weer even voor huis op het bankje zitten. De wolken en maan zijn bezig in een samenspel waarbij de lucht kolkt, draait en meerdere 3-dimensionale lagen heeft. Ik ben blind aan 1 oog sinds mijn 16e en heb sindsdien geen diepte meer gezien, nu wel en hoe! Het lijkt wel een Van Gogh schilderij boven ons hoofd alleen dan realistisch en bewegend, de wolken veranderen in het maanlicht steeds meer van kleur. Wauw!

We gaan bij mij binnen zitten omdat het daar even wat rustiger en minder prikkelend is, ik heb ook wat te drinken in huis en buurman niet meer. De twee honden vergeten die deze fratsen natuurlijk niet hoeven te waarderen. Beide spierbakken zijn blij ons te zien en willen een aai van mij en buurman. Mijn teef springt bij hem op schoot en wil op haar zachte buikje geaaid worden. Mijn reu wil van mij aandacht maar tegen de buurman aanliggen. De teef kijkt mij steeds meer aan en begint te hijgen en te gapen, ik stuur haar van de schoot van buurman af en geef ze beide wat te snacken terwijl ik probeer om de ps3 op te starten voor wat youtube werk. Ik krijg mijn account niet meer ingelogd, vergeet steeds hoe dat moet :). Mijn reu begint raar te doen tegen de buurman, aanstaren, pootjes geven, om buurman heen drentelen en weer naast buurman zitten en met die dikke kop en donkere ogen intens gaan staren. Tijd om maar weg te gaan want dit gedrag kan snel omslaan naar opdringerig of zelfs aggressief gedrag omdat wij raar doen voor de mormels. Het is ook niet heel fijn met psychedelica op als een spierbak met grote sterke kaken zo tegen je doet.
    Honden snel nog een kauwbot om ze op een leuke en veilige manier bij buurman weg te lokken en hup weer naar zijn huis toe. Nog wel een bak met bami meegenomen want ik had zin om iets te eten. buurman maakte wat aardappelkroketjes klaar in de heteluchtoven want hij lustte ook wel iets. Zin om te eten, 1 hap doorslikken en de zin om te eten is weg. Hetzelfde met de aardappelkroketjes, wel zin maar het is het net niet. We krijgen ze ook niet warm maar ze blijven ook niet koud. Ze hebben de warme en koude staat tegelijk gek genoeg. Ook 1 hap en geen zin meer. We krijgen zin om van alles te doen maar ook geen zin om alles te doen. We weten het beide eigenlijk niet meer. Er komen nog steeds onaangekondigde heftige vlagen naar binnen. De vloer golft, de kussens ademen terwijl de patronen langzaam bewegen, het tapijt is bewegelijk en 3D net als de schilderijen die aan de muur hangen. Rond 2,00 uur worden de vlagen minder en zachter, ook de bewegende patronen overal worden wat minder intens. We hebben de piek gehad en bouwen nu rustig af. Tot 3.00 uur blijf ik nog bij hem rondhangen, ik was er inmiddels wel al een beetje klaar mee. Buurman had dat in de gaten maar vond dit zelf fantastisch. Mijn idee om te gaan douchen en te gaan liggen vond hij ook wel goed. Om 3.15 was ik thuis (de deur ernaast in een rijtjeswoning), om een of andere reden was het nog een flinke tocht die paar meter over dat pad wat enorm leek te hellen en lichtjes te golven.

Binnen deden de mormels gewoon blij en normaal, nog even een knuffelpartij gehad met die warme zachte beesten en gaan douchen. Zalig dat warme water dat over mijn lijf loopt. hup het bed in en hopen dat ik snel kan slapen, ik voel de moeheid al even. Met mijn ogen dicht word ik een tunnel in getrokken, ik vlieg langs sterren, nevels, melkwegstelsels. Alles om mij heen verbuigt en ik vlieg steeds sneller. Overal om mij heen verbogen sterclusters, verlichte nevels, zwarte gaten met een gloeiende event horizon. Zo ongelovelijk scherp allemaal dat ik nooit meer kan zeggen dat een ruimte docu of film in 4k scherp is. Man wat een kleuren en details.

Vanmorgen om 10.00 werd ik wakker, nog moe dus ik slaap verder. Om 12,00 uur hetzelfde en uiteindelijk fris als een hoentje opgestaan rond 13.00 uur.

De tocht die ik door het universum maakte met mijn ogen dicht staat mij nog bij, net als die rare gekke wolken en de fear and loathing achtige visuals op het tapijt en kussens. Dat was echt top en schitterend, net als het lacheriuge en de aanhoudende lachkick die ik kreeg van de visuals. De langzame rustige opbouw die de 2C-b met een paar keer een tandwiel er bij vond ik aangenaam, het leek mooi gecontroleerd en behapbaar te gaan. Neem ik het nog een keer, nee. Dit is niet mijn stimulant van voorkeur, verre van dat zelfs. Ik vond de 2C-B erg verraderlijk. Vanaf het moment dat het rare overmeesterende gevoel in mijn lijf ineens een derailleur bijzette om vervolgens weer af te zwakken en daarna met nog meer kracht onaangekondigd terug te komen is echt niet waar ik van houd. Ik wil wat meer constant en berekenbaar in plaats van van rustig mellow naar zware trip met een verschil in hoe je weet dat je lichaam is en hoe je lichaam ineens aanvoelt waarbij bewegen een bizarre ervaring word en de drugs uit het niets als een dikke warme zware vloeibare deken op je drukt. Het mag wel maar dan opbouwend daar naar toe en daar een mooie constante boog in van opbouw naar afbouw. Niet vlagen die ineens loeihard uit het niets komen alsof de drugs je grijpt en terug het hol in trekt. Het duurt ook te lang in mijn optiek. Ook al zijn er in totaal maar 4.5 uur aan trip voorbij gegaan, het leek dagen te duren. De duur van het effect en de vlagen van heftige intensiteit die je maar over je heen moest laten komen is niets voor mij. Daarom houd ik ook niet van MDMA, duurt te lang en gaat mij te heftig.

De visuals daarintegen, wauw! 2C-B was een eenmalige ervaring waar ik wel positief op terug kijk als bizarre ervaring maar ik doe het niet nog eens. Misschien over een paar maand eens 1P-LSD proberen voor de visuals. Net nog een bommetje 3-MMC gedropt gezien ik morgen ook nog vrij ben en zondag pas weer hoef te werken om 06.00 uur. Ben ik morgen lekker moe en kan ik vroeg naar bed. Met mezelf afgesproken dat het volgende stimulerende avontuur pas over een maand weer mag dus de overige paar gram 3-mmc gaat vannacht een tijdje de la in. Mijn 2e pil 2C-B mocht de buurman van mij houden.

Laatst bewerkt: 17 aug 2019
    NiandraLades, Pollewop, De Dunne en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. lampenkapje

lampenkapje Bewuste gebruiker

Super tof dat je dit kan doen met je buurman!
    Fijn report, leest fijn weg

3. Pollewop

Pollewop Bewuste gebruiker

Dank coor je zeer uitgebreide rapport. Ik weet nu dat ik met deze stof geen hele zoals jij of zelfs 2 die je buurman op heeft ga. Mijn pillen worden donderdag getest, dan ga ik er vanuit nu dat ze goed bevonden worden en neem me voor om een halve te nemen.
    Dit, vooral om dus dat overweldigende wat je verteld, dat de drugs je terug zuigen het hol in. Dat gevoel zoek ik niet, ik maak dat met Empathy ook weleens mee dat je in een lekker flow bent en ineens BAM een piek en dan weet ik niet waar ik het moet zoeken. Ben er niet bang voor maar heb liever een chille vibe met wat visuals dan heel heftig Hardgaan.

Weer wat bijgeleerd, geniet met mate net als jij :wink:

Sp3tterpik vindt dit leuk.
  4. Sp3tterpik

Sp3tterpik Newbie

Dat heb ik dus ook :) Hard gaan vind ik niet zo'n probleem zolang je in het hoofd maar niet koekwaus word. Dat doet dit spul gelukkig ook niet. Ik bouw liever op naar een constant moment van hard gaan en dan weer rustig af :) Die onverwachte en onberekenbare vlagen die soms echt bizar sterk en bijna instant opkomen, daar houd ik echt niet van. Met mate is de magische truck met onze geliefde stimulerende middeltjes :)

Pollewop vindt dit leuk.
Laden...