1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2CB blauwe mickey mouse.

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Amandabolk, 13 jul 2019 om 22:57.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Amandabolk

Amandabolk Newbie

hey allemaal,

Zojuist 4 2CB opgehaald -> blauwe Mickey Mouse. Allemaal leuk en veel zin in. Toch even op snel opgezocht en kwam al snel op deze lijst:

https://www.drugsredalert.nl/api/index.cfm?act=print.doc

Wat ik eruit kan halen is dat deze pil als riskant wordt aangeschreven omdat de Effecten/risico’s ervan niet bekend zijn. Ergens schrik je toch als je ze op deze lijst ziet staan.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze pil of met hoe het werkt met deze lijst, is het omdat het nieuwe pillen zijn en ze nog niks weten of omdat er echt wat aan de hand mee is?

2. Rc-newbie

Rc-newbie Belezen gebruiker

Volgens mij is die lijst met riskante pillen een lijst met XTC-pillen waar dus wat mee is. En dat dit dus een 2CB-pil is en geen XTC zoals mensen verwachten. Maar correct me if I'm wrong.

Maar als jij hem als 2CB hebt gekocht en dat dus weet dan is het dus een ander verhaal. En met de meeste research chemicals is sowieso weinig onderzoek gedaan nog, vandaar dat die dus riskanter zijn dan reguliere drugs waar meer over bekend is. Met RC's ben je toch een beetje je eigen proefpersoon. Of je dat aan durft moet je zelf afwegen.

3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

het zijn Pillen (kan dus vanalles zijn, XTC, 2c-b of weet ik veel wat nog meer) die werden aangeleverd en getest door het testcentrum en als ZEER ONVEILIG bestempeld zijn en waar dus voor wordt gewaarschuwd om die absoluut NIET te gebruiken:
    bevat 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine en nog andere onbekende stoffen. Dit is een 2C-B variant, waarvan niet bekend is wat de effecten en risico’s zijn. GEBRUIK WORDT AFGERADEN!

Deze blauwe mickey mouse pillen bevatten dus GEEN 2c-b (4-broom-2,5-dimethoxy-fenethylamine), maar in plaats daarvan dus 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine. En een aantal andere onbekende stoffen.

En wat is die 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine dan wel?

Ik kwam dit lijstje al een tijdje geleden tegen, en ben eens gaan googlen naar deze stof. Ik ben vrij goed in zoeken naar info op het internet, maar ik heb NIKS gevonden. Ik heb ook nog gevraagd aan RC-deskundige @Jmths of die wist waarmee we hier van doen hebben, maar ook hij wist het niet.

En wat zijn die 'andere onbekende stoffen' dan? Niemand die het weet.

Het gaat hier dus om een mix van een geheel nieuwe stof waar niks over bekend is behalve de chemische structuur samen met andere onbekende stoffen waar helemaal niks over bekend is.

Er zijn wellicht meer dan 10.000 verschillende soorten pillen in omloop waarvan er dus 12 zijn die als zijnde 'ZEER GEVAARLIJK' bestempeld worden, en dit is er een van.

Mijn advies is om naar dat lijstje te luisteren en deze blauwe Mickey Mouse pilletjes weg te gooien. Want hiervoor testen ze dus pillen, om de gevaarlijke er tussenuit te halen en daar voor te waarschuwen.

Niet slikken dus deze krengen.

Laatst bewerkt: 14 jul 2019 om 07:11
  4. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Zonder laten testen weet je sowieso niet wat er in je pillen zit en hoeveel. Zo een site om te vergelijken zegt ook niks. Pillen worden nagemaakt, herdrukt met een standaar te koop zijnde pillenperser. Elke gek kan een logo namaken en er toch een heel andere stof in proppen.

5. acht.zes

@De Dunne
    Daar ben ik het in dit geval niet mee eens.
    Het gaat hier niet zo maar om een site, het is de site van het TESTCENTRUM, en HET BETREFT DE LIJST VAN HET TESTCENTRUM MET DAAROM DE PILLEN DIE ALS ZEER GEVAARLIJK BESTEMPELD ZIJN! Deze lijst die op de site van het testcentrum staat zegt dus wel degelijk iets.

En dan zou ik in dit geval dat advies maar gewoon overnemen en de kans dat het een andere batch en stof zou kunnen zijn negeren.

METEEN WEGGOOIEN DUS!

Veiligheid voor alles!

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Met je eens hoor. Ik bedoelde dat anders. Testen moet sowieso bedoelde ik. Of die pillen nou wel of niet op die lijst staan. Deze pillen niet gebruiken zonder laten testen. Net zoals alle pillen niet gebruiken zonder laten testen. En extra zeker laten testen als ze WEL op die lijst staan. Zonder zelf deze pillen te laten testen zou ik ze NOOIT nemen. Dus niet nemen deze of ze naar het testcentrum brengen.

7. acht.zes

@De Dunne
    Ik zou niet eens de moeite nemen om deze te laten testen, bij mij hadden die meteen in de prullebak gelegen.

Eve's drop en De Dunne vinden dit leuk.
  8. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik check nooit zo een site eigenlijk. Als ik een nieuwe batch heb van een drug, laat ik het ALTIJD testen. Wat de dealer ook zou zeggen. In mijn optiek is dat het verstandigst.
    Ik zou niet zulke info weten over pillen via internet dus ik test 100%.

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Maar @acht.zes , je hebt gelijk dat je deze specifieke pillen beter niet moet nemen. Zeker als je ze niet gaat laten testen! Better be safe then sorry!

Mezelf en acht.zes vinden dit leuk.
  10. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Weinig tijd, maar hier moet ik even op reageren. Normaal zijn dit speculatietopics maar het is hier wel even belangrijk om mijn eigen ervaring met dit type pillen te vermelden.

Ik heb deze pillen zelf liggen, moet ze nog weggooien.

Ik heb ze in Nederland door iemand laten testen, en UIT DE TEST BLEEK dat er geen, of maar heel weinig 2C-B in zat. In eerste instantie testten ze zelfs negatief op 2C-B. Later kregen we de uitslag dat er dus inderdaad een andere, onbekende stof in zat die zij zelf ook niet goed konden thuisbrengen. Advies was: niet nemen.

Neem ze dus niet!

Oh, ik was trouwens zelf erg dom geweest, ik had vóór het testen al twee pilletjes hiervan geprobeerd (ik ging er niet vanuit dat dit zou gebeuren, wel dus, blijkt maar weer uit hoe belangrijk testen is!), ik heb er niets van gemerkt. Echt gewoon zero effect. Dus zelfs al zou je na al bovenstaande in de verleiding komen om ze alsnog te nemen: don’t do it, het is het niet waard, je zet je gezondheid op het spel en een leuke 2C-B ervaring ga je er naar alle waarschijnlijkheid niet van krijgen.

11. acht.zes

@Roze Olifant
    Ik ga nu speculeren, maar het lijkt er op dat er een foutje in het productieproces is gemaakt bij deze pillen en dat ze per ongeluk geen 2c-b gefabriceerd hebben maar een net iets andere stof waar NIKS over bekend is en dat ze alsnog besloten hebben om die mislukte pillen op de markt te brengen.

Ik bedoel,
    2c-b is 4-broom-2,5-dimethoxy-fenethylamine, en deze stof is 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine, de componenten zijn dus nagenoeg hetzefde alleen zijn er 2 cijfers verwisseld waardoor je dus een totaal andere stof krijgt.

Nogmaals, dit is pure speculatie.

@Jmths heeft wat verstand van scheikunde en die zei mij al te vermoeden dat 4-broom-2 inactief is (hij heeft nog wel uitgelegd waarom dit zou moeten zijn, maar ik ben niet slim genoeg om dat te begrijpen lol en ben zijn uitleg ook alweer vergeten).

Neo-Shulginist en Roze Olifant vinden dit leuk.
  12. Roze Olifant

Ja, het blijft onzeker inderdaad. Wel interessant. Wij hebben voor zover ik weet die specifieke info niet gekregen (ik zal nog eens nagaan bij degene die ze is gaan brengen), alleen dat er sprake was van een ‘andere’ stof die onbekend was en het advies was heel duidelijk: blijf er vanaf. Ze wilden om die reden ook verder niet kwantificeren hoeveel mg er aan verschillende stoffen in de pillen was gevonden.

Ik heb dus niks van de pillen gemerkt. (Kon mezelf achteraf wel voor m’n kop slaan dat ik zo onverstandig was geweest ze te nemen voordat ze getest waren, maar ja, ongeduldig enzo.) Ik had twee pillen genomen die geadverteerd 40 mg 2C-B samen hadden moeten bevatten, maar zelfs al hadden ze de helft minder dan geadverteerd bevat, dan had ik meer moeten merken.

Maar goed, ook dit is pure speculatie want ik weet niet of de TS exact dezelfde pillen heeft natuurlijk.

Ik laat dit topic open staan omdat het in geval wel echt belangrijk is om de informatie die van verschillende kanten komt serieus te nemen en deze pillen niet te gebruiken.

acht.zes vindt dit leuk.
  13. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

De 2C-B markt is op dit moment heel erg vervuild.

Hoe het komt, dat weet niemand precies. Maar het Trimbos-instituut gaat ervan uit dat criminelen een nieuwe productiemethode zijn gaan gebruiken. Mogelijk was hun voorgaande grondstof op, of mogelijk hebben ze een goedkopere grondstof gevonden.

Echter gaat het bij die nieuwe productiemethode regelmatig mis. Daardoor belanden er (vaak kankerverwekkende) grondstoffen in het eindproduct, of ontstaan er zogenaamde structurele isomeren. Dat laatste is wat er met die blauwe Mickey's aan de hand is.

Tijdens de synthese van 2C-B is er wat mis gegaan waardoor het broomatoom, dat aan de voorkant op de vierde positie zou moeten zitten, op een andere plek aan het molecuul is gaan hechten. Hierdoor krijg je een stof die uit dezelfde componenten bestaat, maar die op een heel andere plek op het molecuul zitten. Het resultaat is een totaal andere stof met totaal andere eigenschappen.

Over de stof die in de blauwe mickey's zit, 2-broom-4,5-dimethoxyfenetylamine, is nagenoeg niks bekend inderdaad. Gebruik wordt afgeraden, omdat het mogelijk is dat de stof carcinogeen (=kankerverwekkend) is bijvoorbeeld, of omdat het schadelijk is voor een van je organen. Dat weten we allemaal nog niet. Denk aan ketamine wat pas later schadelijk bleek te zijn voor je blaas.
    Er zijn inmiddels wel mensen die bij het DIMS (het drugstestsysteem in Nederland) hebben gemeld dat zij wel pillen hebben genomen met deze stof (2-broom-4,5-dimethoxyfenetylamine). Zij hebben daar vooralsnog geen ernstige gezondheidsincidenten aan overgehouden. Maar de stof lijkt ook niet echt actief te zijn. Je gaat er dus niet van trippen.

Neem dus je verlies, helaas, deze pillen zijn vervuild. Gooi ze weg en wacht even met nieuwe 2C-B kopen want de markt is op dit moment dus gewoon best wel vervuild. In de toekomst leren die criminelen wel weer hoe ze de nieuwe grondstoffen goed moeten synthetiseren :wink:

Laatst bewerkt: 14 jul 2019 om 10:53
    Krullen, Game&Watch, PsyTekZ en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Roze Olifant

Yep, dit is dus ook mijn ervaring, zie bovenstaand; de stof leek niet (bewust) psycho-actief (als mijn pillen dus inderdaad deze specifieke stof bevat hebben). Thanks voor de extra info!

acht.zes en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  15. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Langsgaan bij een testcentrum heeft nog een extra voordeel. Bij het testcentrum vragen ze altijd in welke woonplaats je het middel hebt gekocht en voor welke prijs. Op die manier ontstaat er een database waarmee trends in de drugsmarkt herkend kunnen worden. Zo kan het Trimbos-instituut dus ook veel preciezer waarschuwen.

Om een voorbeeld te noemen: er was een tijdje ketamine waarin atropine (=giftige stof) zat. Maar dat bleek alleen in Rotterdam en west-brabant voor te komen. Toen hoefde het Trimbos-instituut niet heel Nederland te waarschuwen voor gevaarlijke ketamine, maar konden ze lokaal een waarschuwing afgeven.

Door langs te gaan met je pil help je dus bij het ontdekken van dit soort lokale trends.

Mezelf, Jmths, De Dunne en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. acht.zes

@Neo-Shulginist

Mijn mond valt weer eens wijd open bij het lezen van jouw reactie, wat een kennis zeg!

Dank voor het delen!

Zat ik toch redelijk goed met mijn aanname.

17. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Jammer dat de 2cb markt momenteel zo matig is. Mijn 2cb is namelijk op aan het gaan (nog 4 pillen @20mg) en ik wil wel nieuwe.

Bedank voor het delen van je kennis @Neo-Shulginist

18. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Ik dacht dat het gewoon een typfout was omdat de Methoxy / MeO groep en het broom atoom op de 2 en 4 positie verwisseld zijn ten opzichte van 2C-B.
    De Methoxy / MeO groep op de 4 positie lijkt mij het meest relevant in ieder geval aangezien deze de effectieve verbinding met serotonine receptoren faciliteert.

In het meest positieve geval vertoont het gelijkenissen met Mescaline welke dus een extra Methoxy groep heeft in plaats van een broom atoom op de 2 positie. Mescaline wordt als relatief veilig beschouwd en heeft een relatief lage potentie in gewicht.

4-MeO-Amfetamine beter bekend als PMA (gelijkend aan PMMA / 4-MeO-Methamfetamine) staat er echter om bekend dat deze, als ik het niet mis heb, oververhitting veroorzaakt van de hypothalamus wat dus vrij schadelijk is voor de gezondheid.

Maar los van deze speculatieve deducties lijkt willekeurig geouwehoer rond de serotonine receptoren mij sowieso onwenselijk. Plus het is maar de vraag wat er nog meer aan rommel bij komt aangezien scheikundig een broom en methoxygroep verwisselen normaal gesproken niet zomaar gaat.

Lekker bizar trouwens dat iemand met het idee kwam om atropine aan ketamine toe te voegen aangezien atropine in de geschiedenis breed toegepast is om mensen fataal te vergiftigen.

19. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Ik had onlangs ook vervuilde 2C-B pillen. Ik weet niet meer precies wat er dan wel in zat maar geen 2C-B. Waren wel andere dan mickey mouse, maar het geeft wel aan dat je 2C-B echt moet laten testen. Mee oppassen dus...

Waar gooi je vervuilde pillen eigenlijk weg? Is eigenlijk chemisch afval denk ik...

20. acht.zes

@Chillax
    Mijn apotheek heeft aan de buitenkant een vrij grote brievenbus waar je medicatie in kan gooien die je niet meer nodig hebt of over de datum is.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...