1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

2CB - De eerste ervaring.

Discussie in 'Trip reports' gestart door Bombarie, 1 mrt 2019.

Tags:
Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Bombarie

Bombarie Newbie

Ik ben 40 jaar en heb me altijd als een walgelijk brave burger gedragen. Ik heb dus weinig ervaring met drugs (of paracetamol moet onder drugs vallen) en had ook behoorlijk wat vooroordelen over drugs in zijn algemeenheid. Maar onlangs zag ik een programma (wat blijkbaar al wat langer bestaat) namelijk Drugslab. Daar ging men 2CB proberen. 2CB leek me stiekem wel eens leuk om te proberen. Ik had nog nooit een trip meegemaakt en het feit dat je de trip kon sturen sprak me wel aan. Uiteindelijk had ik de 2CB (Cornetto 11-16mg) in mijn bezit. Omdat ik huiverig ben om drugs alleen te proberen en nog nooit een trip heb ervaren blijft mijn vrouw tijdens de trip naast mij zitten. De trip bleek achteraf heftiger dan verwacht en ik heb nooit geweten dat je zo kunt lachen om kussens.

0.45 - Na drie kwartier begin ik iets te merken. Het valt mij op dat tweedimensionale objecten wat meer driedimensionaal beginnen te lijken. Het is lastig uit te leggen maar het lijkt veel op de techiek bump mapping waarbij het relief van een afbeelding wordt versterkt zodat je een gevoel van diepte krijgt. Alles begint langzaam steeds meer te golven alsof ik op zee ben en ik wordt dan ook misselijk. (vergelijkbaar met zeeziek of wagenziek) Uiteindelijk verdwijnt de misselijkheid weer.

1.00 - Na een uur lijken objecten langzaam te 'ademen'. Schilderijen beginnen langzaam groter en kleiner te worden. De planten golven alsof het onderwaterplanten zijn. De shutters bewegen alsof de wind er zachtjes langs gaat. Veel objecten hebben inmiddels een stereoscopisch effect en de vloer en het plafond hebben een langzaam golvend patroon. Het voelt bijna alsof ik mij onder water begeef.

1.15 - Objecten gaan steeds heftiger 'ademen'. De bank naast me ziet er als een opgeblazen spingkussen uit. De kat lijkt steeds groter te worden en heeft op een bepaald moment het formaat van een tijger. Ik til hem op en het lijkt alsof hij in mijn armen 'smelt'. Ik moet er tot zover allemaal behoorlijk om lachen omdat ik weet dat het, ondanks het echt lijkt, toch nep is. De kat is overigens de enige stabiele factor tijdens de trip. Elke keer als ik aan de trip wil ontsnappen kijk ik naar de kat en kan ik weer een moment helder denken.

2.00 - Na twee uur voel ik me wat minder prettig en heb het gevoel dat het allemaal wat te hard gaat. Ik irriteer me aan drukke objecten in mijn blikveld en zodra ik naar de shutters kijk gaan mijn hersenen (door de patronen van de shutters) als een dolle te keer. Ik voel dat elke indruk in mijn blikveld er een te veel is dus ik ga maar liggen en doe mijn ogen dicht. Ik zie overal patronen en kleuren. Ik voel me weer misselijk worden en doe mijn ogen open. Mijn hersenen draaien op volle toeren en ik kan haast niet meer beseffen wat er allemaal gebeurd. Alles lijkt op hetzelfde moment te gebeuren waardoor het niet meer is te bevatten. Ik probeer me te concentreren op de omgeving en besef me wel waar ik me in de ruimte begeef, maar ik krijg niet de kans me te orienteren. De kamer wordt groter en kleiner, breder en langer en dit allemaal op hetzelfde moment. Ik heb geen idee meer wat noord, zuid, oost of west is. Ik laat mijn vrouw weten dat het allemaal wat teveel wordt. Mijn vrouw haalt even een glas (het leek wel het diepste glas ooit! hahaha) drinken voor me en zegt dat ik me er niet tegen moet verzetten. Ik kom weer wat tot rust en ga liggen. Ik kan het niet uitleggen, maar het lijkt en voelt of ik ontwaak uit een droom waarin ik droom dat ik ontwaak uit een droom en dit herhaald zich oneindig. Het voelde alsof ik tussen dimensies bewoog. (dit klinkt heel zweverig, maar ik kan het niet anders uitleggen)

2.30 - Na twee en een half uur lijkt het effect steeds na een paar seconden te verminderen en besef ik me dat ik gewoon trip, maar zodra ik dat denk ben ik weer in een compleet ander universum. Eerst voelde het niet zo prettig, maar nu ik me er aan overgeef voelt het als een erg bijzondere ervaring die ik op mijn gemak onderga.

3:00 - Na drie uur ben ik doodop van alle ervaringen. Mijn hersenen komen ietwat tot rust en ik heb het idee dat ik nu pas het gewenste effect voel. Alles beweegt weer langzaam en kleuren zijn minder fel maar wel meer intens qua kleur. De lampen hebben diepe kleuren en bewegen mee op de muziek. Op de achtergrond staat wat dubstep muziek op. Ondanks dat de muziek een druk onsamenhangend gepingel is lijkt deze muziek mijn gedachte te stabiliseren.

3:15 - Ik begin de slappe lach te krijgen, want ik zie een kussen op de bank die niet heel blij kijkt. Mijn vrouw moet het kussentje troosten zodat hij weer wat blijer wordt en meer kleur krijgt. Mijn slappe lach wordt nog erger want ik weet dat helemaal nergens op slaat, maar toch ervaar ik hevige emoties omtrent de kussentjes. Een kussentje is favoriet en we zijn onafscheidelijk. Er is nog een kussentje maar daar had ik niet zoveel mee. Dat was maar een
    chagerijn. Voor mijn gevoel hebben we uren over de kussentjes gesproken met alle hilariteit van dien. Ik merk dat bepaalde kleuren een emotie oproepen. Oranjebruin is zeer positief en donkergroen is negatief. Ik ben ondertussen helemaal bek af van de slappe lach.

3:45 - De slappe lach is eindelijk wat gezakt. Ik kom tot rust en kijk naar de tafel. De tafel heeft geometrische vormen en lijkt te leven. Dit zijn de effecten waarop ik hoopte en welke ik in het begin van de trip ook eventjes zag. Alle geometrische vormen bewegen ritmisch en zorgen ervoor dat objecten lijken te leven. Schaduwen zijn overigens op dit moment helemaal fascinerend. Ik zie nu pas de glinsteringen waar ik over heb gelezen in diverse ervaringen
    van 2CB. Kleuren lijken nog dieper en intenser dan voorheen. Ik moet plassen en het lijkt alsof er rook uit het toilet komt.

4:00 - Inmiddels zijn we vier uur verder en ik voel dat de trip nu echt snel wegzakt. Ik ben doodmoe en heb het gevoel alsof ik intensief heb gesport. We besluiten naar bed te gaan waar ik vervolgens prima heb geslapen. De volgende dag(en) ook helemaal geen last van een kater gehad. Ik baalde alleen dat het onmogelijk was om precies uit te leggen wat ik allemaal had ervaren. :)

Achteraf had ik duidelijk een veel te hoge dosering genomen. Omdat ik een trip wilde ervaren had ik er twee genomen. Dat bleek achteraf dus (voor mij) echt veel te veel. (maar misschien kwam het ook omdat ik gewoon nog niet wist wat ik moest verwachten) Ondanks de hevige trip, de vlagen van misselijkheid en de constante wisseling van een gevoel van koud en warm zou ik 2CB zeker toch nog vaker willen proberen (hetzij in lagere dosis) de mooie visuals en vreemde openbaringen zijn een hele ervaring! Ik ben helemaal geen zweverig iemand, maar het lijkt haast of je na een trip anders gaat denken.

Casaan, Fenrir, StimsalaBanne en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Wat mij betreft ligt de optimale dosering van 2C-B een beetje in de 15 - 25 milligram range. Bij 30+ milligram krijg ik echt last van vervelende bijwerkingen zoals stijve spieren, misselijkheid, buikpijn, hoofdpijn, zweten, dat soort dingen. Dat vind ik ook wel echt een nadeel van 2C-B; die bodyload in de hogere doseringen.

3. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Leuk reportje! Ondanks dat je misschien een wat heftige trip had, voor een eerste keer, klinkt het alsof je een leuke avond hebt gehad. :)

Vooral dit stukje vond ik treffend:

“Na twee en een half uur lijkt het effect steeds na een paar seconden te verminderen en besef ik me dat ik gewoon trip, maar zodra ik dat denk ben ik weer in een compleet ander universum. Eerst voelde het niet zo prettig, maar nu ik me er aan overgeef voelt het als een ergbijzondere ervaring die ik op mijn gemak onderga.”

Dat is heel typerend aan 2CB heb ik inmiddels ontdekt, dat je even helder bent en denkt “zo, ik ben er weer”, om vervolgens weer keihard weg te vliegen. :bigsurf:

Casaan en Game&Watch vinden dit leuk.
  4. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Heel leuk report zo van een walgelijk brave burger (niet mijn woorden he:wink:).
    Wel een beetje gewaagd om er meteen twee te nemen maar fijn dat het goed heeft uitgepakt.

Vind zelf 11 tot 16mg per pil erg ruim genomen trouwens. Want heb je er twee van 11mg dan valt het wel mee, maar pak je toevallig 2 van 16mg dan heb je toch wel een pittige hoge dosis te pakken. Te veel voor mij in ieder geval.

5. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Leuk, spannend ook! Ik begrijp alleen niet dat als je huiverig bent om alleen te proberen en nog nooit getript hebt dan meteen 2 neemt. Pfoeh, best heftig. Wellicht vindt je trippen helemaal niks, ga je zo hard en zo lang ook nog. Nouja, je hebt het meegemaakt. Ik kan er niet over oordelen, mijn eerste trip volgt binnenkort met 2C-b.

Bedankt dat je je ervaring hebt willen delen, heb ik weer een beetje bijgeleerd :blushing:

6. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Zo, 2cb is wel the drug of choice in trip reports de laatste tijd! Ik moet zeggen dat ik het ook een erg leuke drug vind dus ik snap het wel.

Grappig dat je het zo zegt. Veel mensen gebruiken juist psychedelica om eens helemaal anders te denken. De visuele aspecten zijn dan juist minder belangrijk. Dus waarvan jij denkt dat het niet de gewenste effecten zijn zijn dat volgens mij voor de meeste juist de gewenste effecten :)

Lol ja zo typisch. Ik heb dat eigenlijk met alle drugs wel, zeker met psychedelica. 2cb laat je wel vaak 'landen' in vergelijking met LSD bijv. Daarop kan je in de piek wel een uur in een soort monstergolf van derealisatie opgeslokt zitten, die wel weer uit allemaal eigen minigolfjes van werelden bestaat. Of misschien heb ik gewoon nog niet genoeg 2cb gepakt.

7. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat leuk dat zo'n brave burger de stap heeft genomen om niet alleen 2CB te proberen, maar ook nog eens een tripreport te schrijven op een heus drugsforum :grin: Heel leuk verslag, vooral het verhaal van de kussentjes, heerlijk. Herkenbare dingen ook. Wat een goede beslissing om je vrouw erbij te hebben als 'sitter' en ook leuk dat ze daar voor open stond. Is ze nu zelf ook nieuwsgierig geworden het te proberen, of niet?

8. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Leuk rapport hoor! 2cb is zeker leuk!
    Wat een spreiding in je pillen batch! 11-16 mg is nogal een verschil bij 2cb. 5 mg (10mg in jou geval met 2 pillen) kan echt al uitmaken in werking en heftigheid. De treshold bij 2cb is 5mg maar ik heb eens 5-7mg genomen en merkte dat echt zeker wel!
    Het kan wel per keer dat je gebruikt ook sterkt wisselen hoe “het valt”. Als je deze.fde dosering nee t kan het anders uitpakken heb ik gehoord en gelezen.

Ik zelf heb het een paar keer geprobeerd en mijn max dosis was 19-20mg. Dat vond ik nog heel goed te doen. Al ben ik toch iets huiverig om hoger te doseren. Juist omdat het per keer zo anders kan zijn en het best nauw komt qua mg. Aan écht keihard trippen ben ik namelijk nog niet toe mentaal gezien. In de toekomst ga ik wel eens echt trippen maar wil dat dan op truffels proberen en later eens LSD.

Probeer idd de volgende keer een 1 pil. Ik persoonlijk vind 10-11 mg een leuke dosis voor een leuke avond. Lichtelijk mdma gevoel (liefde, warmte, knusheid, empathie etc), niet echt trippen, nog helder maar wel wat kleuren zien en vervormingen. Muziek is dan echt super vet! Het klinkt echt heel anders dan. Ook is het op een dosis van 10-15 mg een leuke sociale drug. Kletserig en zin sociaal te zijn.
    Mocht je meer willen dan ik hierboven beschrijf kun je ook voor 1,5 pil gaan natuurlijk.

Wel vet gaaf dat je vrouw je tripsitter is geweest en zij het dus oke vind! Wil zij zelf niet eens iets proberen?

9. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Bombarie van harte welkom op het forum leeftijdsgenoot!

Wat leuk dat jij als zelfverklaard "brave burger" zo'n stap zet en daarover verteld op dit forum. Ik ben zelf van mening dat verantwoord drugsgebruik een verrijking van je leven kan betekenen en daarnaast ook nog veel plezier kan brengen. Helemaal de categorie psychedelica waar 2-CB onder valt is in het algemeen onschadelijk mits je er respectvol mee omgaat en geen psychologische kwetsbaarheden hebt. Het beeld dat alle drugs supergevaarlijk en ongezond zijn en dat alleen maar mensen aan de "rafelrandjes van de samenleving" drugs gebruiken is volgens mij achterhaald en onzinnig. Goed om te zien dat ook "brave burgers" op een verstandige manier experimenteren met dit soort middelen.

Leuk om te zien ook dat je zo'n goede trip hebt gehad. Al vraag ik me wel af wat je precies zocht in je trip. Persoonlijk ben ik het heel erg eens met de uitspraap van @Game&Watch :
    Ook echt top dat je vrouw tripsitter voor je is geweest en dat ze jou hierin steunt. Ik heb zelf ooit een keer een LSD trip samen met mijn vrouw gedaan en dat was echt fantastisch! Denk je dat jouw vrouw ook open staat om wat te experimenteren of vind ze dit meer jouw ding?

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Hou je ons op de hoogte?

10. Bombarie

Bombarie Newbie

Dat kwam eigenlijk omdat ik op veel forums had gelezen dat 1 x 16mg te weinig was om een trip mee te maken. Wat overigens hele maal niet zo blijkt te zijn, want ik heb inmiddels nog een poging ondernomen met 1 x 16mg en ook nu kwam ik in een trip. (maar niet zo heftig als de vorige gelukkig)

11. Bombarie

Bombarie Newbie

Het was een hele ervaring dus ik wilde direct mijn ervaring delen. Helaas valt het niet helemaal uit te leggen wat er gebeurd want er gebeurd zoveel tegelijk in je hoofd. Mijn vrouw heeft inmiddels ook 2CB geprobeerd. Vreemd genoeg deed het vrijwel niets bij haar op een vlaag van wat visuele veranderingen na dan. Aan de dosering kon het niet meer liggen want ze had al 2 x 16mg.

12. Pollewop

Pollewop Belezen gebruiker

Yeah! Op die beschrijving zat ik te wachten!!! :handok1:
    Heel het forum doorgespit, wat is nou de juiste hoeveelheid wanneer ga ik wat met wat voelen. Ik wil er niet helemaal vanaf zijn, me gek laten maken met kleurtjes en vervormingen maar juist heel chill thuis beetje kletserig, knuffelig en lief zijn. Oooh en dat dan de muziek ook nog eens als best klinkt, man..je hebt mijn dag gemaakt!

Binnenkort ff mijn vrachtje naar het testcentrum brengen en dan mag ik gaan ervaren..leuk leuk leuk!!

Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2019
    Casaan, Lichtjeshemel en De Dunne vinden dit leuk.
Laden...