1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

2Cb op festival bleek verkeerde keuze

Discussie in 'Trip reports' gestart door Casiofx82, 5 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Casiofx82

Casiofx82 Newbie

Afgelopen weekend besloot ik 2Cb eens uit te proberen op een festival. Na de eerste dag van het festijn redelijk aan de pep te hebben gezeten (en daarbij nauwelijks heb kunnen slapen) leek het me geen goed idee om er andere oppeppende middelen doorheen te raussen, 2Cb was in mijn ogen een "verstandigere" keuze, vooral omdat ik daarna ook wist normaal te kunnen slapen.

Ik had 1x eerder 1 pilletje 2Cb van +/- 12mg gebruikt met een vriend op de bank een maand terug, deze ervaring was niet super intens en voelde eigenlijk wel prettig aan, ik merkte vooral de visuele aspecten op wanneer ik me ergens op focuste. Daarnaast voelde ik me soms een tikje euforisch en hadden we na het kijken van wat filmpjes soms een kleine lachkick. M'n eigen lichaam voelde verder helemaal normaal aan en ik had niet het idee dat ik geen controle meer had over mezelf. De trip ging toen eigenlijk vrij geleidelijk over en ik vond het al met al een prettige/grappige ervaring.

Op de betreffende besloot ik rustig aan te beginnen met 2Cb, vrienden zeiden dat het gebruik op een festival erg intens kan zijn en dat het daarom slimmer was niet een te grote dosis te nemen. Ik nam het advies aan en besloot rond 17:00u die dag een half pilletje (dezelfde als eerder) te nemen; +/- 6mg. Na ongeveer een uur merkte ik langzaam de effecten naar aanleiding van switch van buiten- naar binnenstage. Muziek op deze plek was vrij intens en ik merkte dat ik er onwijs van kon genieten als ik me erop focuste. De roterende lichtbladen achter de DJ waren trouwens ook heel intrigerend en ik voelde langzaam een euforisch xtc-achtig gevoel opkomen, vond vooral het dansen ook heel chill. Na het volgende rondje lopen naar een andere binnenstage waren de lichten nóg intenser en op dat moment merkte ik dat het communiceren met andere iets lastiger ging omdat ik vooral verkocht was aan de omgeving, maar ook omdat ik niet helemaal meer uit mijn woorden kon komen.

Toen we even later buiten in het gras gingen chillen zag ik het grasveld waarin we zaten en de bomen om ons heen bewegen, kleuren leken intens groen en ik zag allerlei vormen in het samenspel van de bomen waar ik van genoot. Ik vond het op dat moment chill om even uit de drukte te zijn maar merkte hoe gemakkelijk ik me kon aanpassen toen we weer gingen dansen. Omdat het ondertussen 19:30u was (2,5u na m'n eerste +/- 6mg), de ervaring tot nu toe goed was en ik graag nog even door wilde, besloot ik het tweede halfje (ook +/- 6mg) bij te nemen. Op dit moment stond ik vooral tussen vrienden en mensen die aan de xtc, pep of speed zaten en ik leek me eigenlijk hetzelfde te voelen; ik genoot van de muziek, de zon en het licht en ik danste lekker mee.

Toen ik rond 20:15u met een vriend naar de WC liep kickte het ineens keihard in, ineens was iedereens gezicht vervormd, het leek of sommige mensen een veel boller, vierkanter of juist langwerpiger gezicht hadden. Ook klopte sommige lichaamsverhoudingen niet helemaal, het leek eigenlijk of dat iedereen "raar" was, ik wist niet zo goed wat ik ermee moest. Ik besloot mezelf toen te kalmeren en te bedenken dat ik even in een piek van de trip zat maar merkte dat dit lastig ging, bij het vullen van m'n flesje water werd ik zenuwachtig van het wachten en het zweet brak me uit, ik merkte dat m'n shirt langzaam nat werd en ik dacht "fuck wat gebeurt er", ik keek het meisje tegenover de wasbak aan en zocht naar steun in de vorm van een lach, maar omdat ook haar gezicht vervormde brak er nog meer paniek uit. Ik liep terug naar m'n vriend en die zag dat het niet helemaal lekker met me ging, we besloten terug te lopen naar een andere chillspot maar tijdens deze loop werd ik overvallen door een lastig te omschrijven gevoel in m'n lichaam. Het voelde alsof alles aan m'n lichaam vreemd was en ik dacht even dat ik weer aan het plassen was waardoor ik dacht dat ik in m'n broek plaste, dit gebeurde echter helemaal niet maar ik was er wel gigantisch over aan het stressen.

Eenmaal zittend probeerde dezelfde vriend me gerust te stellen in de vorm van vragen over het festival, leuke dingen van de afgelopen week en dat was best een kalmerend gesprek, maar telkens als ik weer naar alle mensen om me hee keek leek iedereen vervormd en werden de patronen steeds heftiger. Ik voelde me onwijze angst omdat ik het gevoel had dat ik opgesloten zat in m'n eigen lichaam en ik begon nu redelijk te flippen. Omdat de vriend die toen bij me was ook niet helemaal helder meer was besloten we terug te gaan naar de groep. Ik wist niet zo goed waar ik wilde zijn of wat ik wilde en ging daarom gewoon mee met de groep, het gekke is dat ik me bij de hierop volgende gebeurtenissen niet alles helemaal helder meer kan herinneren, ik weet bepaalde momenten en delen nog wel maar vooral de volgorde (gingen we eerst naar de WC, toen drankjes halen en toen naar de stage of andersom) vooral niet meer. Rond 21:00u had ik m'n eigen gedachtegang niet meer onder controle en voelde ik eigenlijk pure angst en paniek; ik pakte m'n telefoon uit mn zak en zag letters groter en kleiner worden en draaien, op dat moment vroeg ik me af of het wel mijn hand was die de telefoon vast had en ik voelde niet eens meer of ik zelf slikte. Ik kwam voor m'n eigen gevoel nauwelijks meer uit mijn woorden (vrienden zeiden later dat dit reuze meeviel). Na een kalmerend gesprek met een hulpverlener kreeg ik de angst iets beter onder controle omdat ik besefte dat het weer over kon gaan. Het ongemakkelijke gevoel in m'n lichaam bleef en de wereld om me heen voelde nog steeds heel vreemd aan. Ook had iedereen nog steeds een gek gezicht en klopte de lichamen niet.

Na weer even te hebben gezeten wilde ik me niet meer focussen op het nare gevoel en besloot ik tot het einde te gaan dansen, rond 22:00u leek ik redelijk terug te komen uit m'n trip. Ik kon in ieder geval weer wat helderder denken en dat was een onwijs fijn gevoel. Ik merkte dat het over ging en dat maakte me op dat moment gigantisch blij. Voor m'n gevoel ging het communiceren nog niet helemaal lekker en ik zag tot ik ging slapen nog vervormde gezichten en draaiende objecten. Daarnaast voelde mn eigen lichaam en de omgeving nog steeds een beetje vreemd.

Het enige lichtpuntje aan deze ervaring was dat ik in ieder geval wel goed kon slapen :wink:. De volgende dag (vandaag) voel ik me na een redelijke nacht vooral moe maar ook nog een beetje vreemd. Ik ben vooral erg geschrokken van de hele ervaring en het nadenken/herinneren gaat nog een beetje moeilijk, ik voel me ook nog een beetje vreemd daar maak ik me eigenlijk nog best veel zorgen over.

In ieder geval had ik deze ervaring nooit zien aankomen, na de eerdere goede ervaring met 2Cb was deze trip echt 100x zo heftig. Ik had niet verwacht dat dit zo beangstigend en overheersend kon zijn na twee dosissen van +/- 6mg. Ik was de complete controle kwijt en daarom zal ik in ieder geval voorlopig (en niet op een festival) geen 2Cb meer nemen.

Mochten jullie nog tips hebben om hier de komende tijd mee om te gaan, dan zijn die meer dan welkom!

Zonnetje en Mezelf vinden dit leuk.
  2. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Heftig hoor maar psychedelica is ook niet niks en al helemaal niet op een feest.
    Wat er met jou gebeurde is dat je angstig werd (duh) en daardoor niet kon relativeren dat al die visuals ook mooi of leuk kunnen zijn ipv eng. Maarja dat is de truc natuurlijk en makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als je ook nog maar 1x eerder psychedelica hebt gebruikt. Je weet tenminste nu wel wat het kan doen met je :wink:.

Enige wat helpt is overgave. Laat het gebeuren en weet dat het weer over gaat. Analyseer het en ga na waarom je bang was. Misschien kan je hier voor jezelf een les uit halen.

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Oeiii, dat klinkt behoorlijk heftig. Ik snap dat je geschrokken bent! Van je dosis is eigenlijk niets te zeggen, die is bescheiden. Waarschijnlijk is het de combinatie met slaaptekort en de vele prikkels op zo’n feest die je de das heeft omgedaan. Als je weinig geslapen hebt zijn je hersenen veel sneller overprikkeld (en ben je dus gevoeliger voor hallucinaties), en blijkbaar was dat wat teveel in de context. Je bent gaan panikeren en dan kan zelfs een in eerste instantie milde trip zich blijkbaar opeens tegen je keren. Jammer dat je zo’n nare ervaring hebt opgedaan met 2C-B want het is opzich een leuk middel. Niet terugschrikken voor het verliezen van controle is zoals hierboven gezegd de beste manier om met trippen te dealen, het vooral ‘gewoon’ allemaal over je heen laten komen. Maar dit is iets verre van gemakkelijk is en wat je gaandeweg ook een beetje moet leren. Het is daarom wellicht ook beter voor je om eerst thuis in alle rust wat meer ervaring op te doen met dit soort middelen, dan kun je later eventueel alsnog een keer de beslissing nemen om het nog eens een kans te geven op lage dosis in een sociale setting.

Al snap ik dat je daar de komende tijd absoluut nog even niet om staat te springen! Sterkte met de verwerking, zie het inderdaad als waarschuwing voor hoe onvoorspelbaar psychedelica kunnen uitpakken in verschillende set/settings.

4. Rosie

Rosie Experimenterende gebruiker

Wow wat een heftige ervaring zeg!
    Ik heb ook op een festival voor het eerst 2cb gedaan. 8 mg. Geen visuals, opgewekt gevoel, chaos in mijn hoofd etc. En wat was echt gewoon een prima 1e ervaring.
    2e dag ook weer 2cb gedaan, 16 mg. Geen visuals. Opgewekt gevoel, maar al snel onrustig. Teveel prikkels. Opgewekt gevoel kwam en ging. Moest het veel sturen. Ben die avond een paar uur alleen gaan lopen. Focussen op steeds andere dingen. Ging ik niet meer fijn bij die stage, weglopen. Lichtjes kijken. Op andere dingen focussen.

Moet ook zeggen dat die 2e dag mij veel heeft geleerd. Ben echt tot ontdekking gekomen dat ik mentaal sterk ben.

Laat de trip over je heen komen. Accepteer het. Zie het als een mooie leerzame reis.

Tijdens mijn 2e dag heeft een vriend van me een boxje gegeven met een muzieknummer. Ik ging op in dat nummer. Het slokte me op. Pakte mijn gezicht. Mijn gezicht smolt ineen en werd een toefje. Zo'n ijsje. En met de outro gaf die muziek heel langzaam mijn gezicht weer terug.

Ik vond dat een hele gave ervaring!

Volgende keer eerst maar eens weer proberen met minder prikkels. Kan me best voorstellen dat het wel teveel kan worden! Niet bang zijn.

5. Jij

Jij Newbie

Dit heb ik ook vaak door psychedelica als ik niet lekker ga. Heel vervelend, denk gewoon dat sommige mensen er (net zoals ik) helaas slecht tegen kunnen.

6. Misfit

Misfit Experimenterende gebruiker

Jammer dat je het zo heb mogen ervaren. Ik heb zelf 1 keer 2c-b gebruikt en had daar ook een bad trip op. Ik had ongeveer 25 a 30mg genomen en de hele kamer was aan het ademen. Alles dat recht was stond krom en overal zag ik oogjes op de muur en in gezichten van mensen op tv. De gezichten van vrienden van mij waren dan wel nog helemaal normaal.
    Ik vraag me af of je het idee had eeuwig in de trip te zitten. Bij mij leek het alsof er al uren voorbij waren, maar in werkelijkheid waren het nog geen 2 minuten. Ook was ik heel erg opgefokt. Het gevoel overal chagrijnig van te worden. Vrienden van mij waren heel rustig aan het praten, maar voor mij leek het alsof ze overal een discussie van maakten en super snel aan het praten waren.
    Nu was mijn setting ook verre van optimaal. Ik zat in het pikkedonker bij die vriend van mij op zijn kamer waarvan 2 mensen nuchter waren en onverwacht waren gekomen.

7. Sorpresa

Sorpresa Experimenterende gebruiker

Ik heb eenzelfde ervaring gehad met 10mg 2cb-fly. In de piek was het eigenlijk allemaal heel fijn en alles was mooi, en dat alles bewoog en veranderde vond ik heel leuk. Maar toen we van locatie veranderden en ergens gingen zitten klopte niets meer. Ik raakte onwijs overprikkeld omdat de auto's die ik zag bijvoorbeeld niet allemaal hetzelfde waren en de hele tijd veranderden. Uiteindelijk met m'n medetripper naar huis gegaan en naar een witte muur zitten staren. Ik werd er echt onrustig en een beetje angstig van dat alles steeds maar bleef veranderen en bewegen. Daarbij was ik ook vrij lang behoorlijk misselijk, dat hielp niet echt. Ik vind het dan ook geen partydrug en zou het niet snel meer ergens doen waar ik zelf geen controle heb over de prikkels. Denk echter dat het best leuk spul kan zijn in een andere setting!

Laden...
Vergelijkbare Topics - 2Cb festival bleek
  1. broodjeaap
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    1.148
  2. Zweefkaak
    Reacties: