2cb spreiding over pil?

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Een goeiemorgen,

Vraagje. Ik heb gehoort dat bij 2cb pillen er spreiding werkzame stof zit over de pil zelf ? Wat betekend dat als je een bijvoorbeeld een halve je zou nemen je een halfje met alles of een halfje met niks zou kunnen krijgen bij wijze van. Is dit waar ? Heb pillen van 21 mg(getest) en dacht misschien kan ik beter eerst 3 kwart nemen/15mg/(eerste keer 2cb), maar loop ik kan de kans dat ik een hele andere dosering neem dan dat ik denk ?

Ik vind het ook niet erg om een hele te nemen ik ben niet angstig ofso heb er heel veel zin in juist. Maar in het kader van veilig heid en willen weten welke dosering juist voor me is had ik liever op 15mg willen beginnen. Maar ach.

Hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid kan geven, kan het eigenlijk nergens vinden. Ik weet wel dat er spreiding kan zijn tussen pillen, dus dat als je 3 pillen van 21 zou kopen kan de een 19 zijn en de andere 20 en de ander 21 (bij wijze van). Weet niet of dit echt zo is, heb het zo gelezen op een drugs voorlichtingssite.

Peace out

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Als ze bij geteste pillen spreken over een spreiding van 21 tot 18mg bijvoorbeeld dan is de hoogste pil 21mg en de laagste 18mg afgeleid uit alle resultaten.

Sowieso is het altijd moeilijk doseren met pillen. 3kwart pil van een 20mg zou in principe 15mg zijn. In de realiteit kan dat net wat meer/minder wezen omdat het poeder soms niet over de hele pil verspreid is. Poeder en een precisieweegschaal zijn voor op de milligram doseren daarom wel handiger.

Chillax

Bewuste gebruiker
Sowieso is het altijd moeilijk doseren met pillen. 3kwart pil van een 20mg zou in principe 15mg zijn. In de realiteit kan dat net wat meer/minder wezen omdat het poeder soms niet over de hele pil verspreid is.

Is dat niet een broodje aap? Ik weet niet hoe pillen precies gemaakt worden hoor maar is het niet zo dat de werkzame stof (MDMA poeder) op grote schaal gemend wordt met een bindmiddel en dan van die twee samen de pillen gedrukt worden? Als dat zo is lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat er zo veel verschil tussen twee kanten van een pil zitten; met die theorie kan dan ook de ene pil alleen maar bindmiddel bevatten en de ander alleen maar MDMA poeder (extreem hoge spreiding). Dat de ene helft mss 10mg heeft en de andere helft 11mg kan ik me nog voorstellen, maar echt hele grote verschillen...?

Sannetje

Goed om te weten. Die vraag bleef maar rondspoken. Zou het echt zo zijn of overdrijven ze maar.

Ik heb nog nooit 2cb gedaan. Wel ervaring met xtc/mdma speed coke en ketamine. Maar het lijkt me echt super leuk, ben helemaal enthousiast over dit nieuwe avontuur.

Mezelf kennende raak ik niet snel in paniek en vind ik niet veel "drugseffecten" eng. Ik ga daarom denk ik ook maar gewoon voor de 21 mg. Ik heb liever in 1 keer raak dan dat ik minder neem en dan denk had k maar iets meer genomen. En als t iets te heftig is dan kan ik mezelf vast goed rustig houden, en anders me vrienden wel. Ik heb er alle vertrouwen in.

Jullie horen tegen die tijd wel of ik het heb overleefd en wat Ik dan heb meegemaakt haha

Sannetje

Klopt ! Maar onder dit kopje staat ook het 2cbhandleiding ding vgm dus daarom hier

Neo-Shulginist

Badass junkie
Is dat niet een broodje aap? Ik weet niet hoe pillen precies gemaakt worden hoor maar is het niet zo dat de werkzame stof (MDMA poeder) op grote schaal gemend wordt met een bindmiddel en dan van die twee samen de pillen gedrukt worden? Als dat zo is lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat er zo veel verschil tussen twee kanten van een pil zitten; met die theorie kan dan ook de ene pil alleen maar bindmiddel bevatten en de ander alleen maar MDMA poeder (extreem hoge spreiding). Dat de ene helft mss 10mg heeft en de andere helft 11mg kan ik me nog voorstellen, maar echt hele grote verschillen...?

Farmacologen of apothekers moeten bij het mengen van bindmiddel en medicijn rekening houden met speciale regels. Je mag nooit meer bindmiddel erbij mengen dan het totaal dat je hebt. Dus als je 1 gram medicijn met 10 gram bindmiddel wil vermengen, dan moet je eerst 1 gram + 1 gram doen, dan 2 gram + 2 gram, dan 4 gram + 4 gram (..).
Maarja, illegale pillenpersers hebben die opleiding niet gevolgd en willen bovendien zo snel mogelijk klaar zijn. Die mengen gewoon alles in één keer.

Spreiding van dosis in xtc-pillen (of 2C-B-pillen) is een reëel risico. Het drugstestsysteem DIMS houdt constant dezelfde soort pillen in de gaten om te ontdekken of er grote spreiding in zit. Vorig jaar is tijdens ADE een Red-Alert afgegeven omdat er in xtc-pillen een enorme spreiding zat. Ik weet de doseringen niet meer helemaal uit mijn hoofd maar volgens mij was de ene pil 140 milligram en de andere pil 220 milligram.
Dat soort dingen komen dus zeker wel voor.

Die spreiding kan ook in één pil voorkomen. Dat is een kwestie van kans. De kans dat alle MDMA of 2C-B aan één kant zit is niet extreem groot, maar ook zeker niet ondenkbaar. Stel je bijvoorbeeld voor dat niet alle kristallen heel fijn vermalen zijn. Dan kan je makkelijk een wat groter brokje ingekapseld krijgen ergens in de pil.

Neo-Shulginist

Badass junkie
2cb is geen research chemical.

'Research Chemical' is een marketingterm van bedrijven die nieuwe psychoactieve stoffen (NPS) verkopen. Ze schermen met 'research chemical' dat hun product 'niet voor menselijke consumptie' bedoeld is. Daarmee ontlopen ze eventuele aansprakelijkheid voor mensen die de stoffen innemen: "Ik had nog zo gezegd dat ze het niet moesten innemen!!".
2C-B staat als harddrug op Lijst I van de Opiumwet, dus dan is het officieel geen research chemical meer inderdaad =)

De bredere term is Nieuwe Psychoactieve Stof (NPS). Maar ook daarvan kan je verschillende gradaties hanteren. 2C-B is van alle NPS al wel redelijk lang op de markt: sinds halverwege de jaren '90. Tegelijkertijd is er maar één farmacologisch onderzoek naar gedaan bij mensen. Dus eigenlijk weten we nog nagenoeg niks over hoe 2C-B zich gedraagt in het menselijk lichaam. Daarom wordt 2C-B nog wel vaak een NPS genoemd.

Sannetje

Ik heb anderhalve pil weg gewerkt in totaal. Het was ge wel dig. Zeker voor herhaling vatbaar. Mijn leukste drugs ervaring tot nu toe. Bijzonder mooi spul haha

Bovenaan