• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2cb tripreportje; ik dacht er goed vanaf te komen, maar ineens....🤭

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TripJess

Bewuste gebruiker
Heyoo ben ik weer , 2e 2cb reportje, omdat ik lekker zin heb om het te delen.😊 Mijn eerste keer ging erg slecht en was richting een bad trip gegaan. Daarna nog een aantal keer gehad, dat was niet heel bijzonder, maar nu heb ik het gisteren voor de 5e keer gehad samen met mijn vriend die het voor de eerste keer ging proberen. Echt spannend!

Wat? 2cb 8-10 mg
Wie? Me, 21 (vrouw) experimenterende
Vriend, 20 (man) nieuw, eerste keer
Waar? Thuis
Wanneer? Zondag, 13 juli

Ervaring: alcohol, xtc/mdma, speed, 2cb

Oh ik had al een aantal weken weer zin om te trippen! Voorlopig voordat ik aan de eerste keer 1p-lsd begin, zeker nog een aantal keer op 2cb trippen, en wellicht de fly variant nog eens proberen. Dit omdat 2cb toch wel het mildste middeltje is in de tripwereld. En redelijk goed stuurbaar. Zeker op mijn dosis.😝 Als het aan mij lag, had ik woe of do al getript met een andere vriend, maar dit kwam helaas niet uit en ik wilde niet alleen. Goed dan doen we zaterdag toch gewoon? Na een lange dag werken en een slechte planning, nu met mijn vriend, en die andere vriend, uiteindelijk naar een feestje geweest en nuchter gebleven. Wat achteraf erg verstandig was omdat ik te vermoeid was en niet lekker in me kop.

Zondag uitgerust wakker met het plan om naar Amsterdam te gaan, enkel met mijn vriend. Gezellig met zijn tweeën. Aan het einde van de middag op het terras spontaan na een wijntje of 2 het plan gemaakt om als de wiedeweer naar huis te gaan en daar alsnog de 2cb te gaan doen. Eerst nog de twijfel of we niet xtc zouden nemen weer eens met zijn tweeën, maar uiteindelijk toch 2cb, dit was nog spannender, omdat het voor hem de eerste keer zou zijn.

Tripreport:

20:00, t=0

Hier namen wij beiden een halve en nog wat overig poeder wat op het aanrecht ligt omdat ik 3 pogingen had gedaan voordat ik een pil goed door de midden kreeg. We kruipen op de bank en ik pak nog even psychonautwiki erbij om te checken wat de doseringen zijn en wat de inwerkingstijd is. Nadat ik vertel dat de dosis heel licht is kijkt hij mij en zegt zullen we er niet nog wat bij doen dan? Goed maar doe dat dan wel nu gelijk erachteraan, want de tolerantie treedt heel snel op. Nog ongeveer een kwartje erbij zo zitten we op 3/4 pil van 12 mg.

De tv staat aan en we kijken iets totdat ik met het plan kom om lekker een wandeling te maken, zodat we er buiten lekker in kunnen komen voordat we hard gaan. Hij vond dit een goed plan, en we begonnen te lopen zonder echt een route in ons hoofd te hebben. Het was nog helemaal licht, tuurlijk het was nog maar kwart over acht. Toch gek ik heb 4x eerder getript en dat was steeds weer in het donker geweest, als het om buiten ging. Ik was weer herinneringen naar boven aan het halen van de eerdere 2cbtrips en ik probeerde hem voor de zoveelste keer te vertellen wat ik mee had gemaakt om hem een soort van voor te bereiden.

20:30, t=0,5
Dit moment namen we de tijd om even te zitten op een bankje. Eerder merkten we al een verhoging van onze hartslag, maar nu begonnen we ook iets te zweten. Ikzelf werd een beetje lacherig , vrolijk zelfs. Wij hadden onze handjes vast gehad zoals altijd maar hij had zijn hand terug getrokken en in zijn zak gestopt voordat we op de bank gingen zitten. Hij hing iets voorover met de polsen op de knieën en ik vroeg bezorgd of het goed ging. "Ja het gaat goed, ik begin wat te voelen en ik moet er even aan wennen." Ik heel blij "oke is goed!" Even later liepen we verder. We kwamen aan bij een fietspad naast een 80 weg. Niet te veel mensen om ons heen maar evengoed genoeg prikkels van hard rijdende auto's. Deze sloegen we al snel af toen ik wat aan het vertellen was en random begon te lachen nadat ik wat vervormingen in de weg zag en spontaan niet meer wist waar ik het over had.

20:45, t=0,75
Oke er begon nu toch echt wel iets te komen en we besloten niet al te lange ronde meer te gaan lopen en een kleine ronde door een miniparkje te maken om even goed de bomen te bekijken. Mijn vriend merkte op wat ik al eerder had meegemaakt en verteld. Sommige geluiden kwamen heel hard binnen, waardoor andere wegvielen. Toen we stilstonden om even rond te kijken, merkte ik zelf wienig. Mijn vriend zei dat hij wel effecten zag. Al had hij het nog niet echt over iets dat 'ademde'. Op de terugweg was ik erg lacherig, maar bedacht me dat ik het makkelijk zo krijgen vanavond. Het mocht van mij nog wel meer worden, maar ik zou het absoluut accepteren als het niet veel meer ging worden dan dit. Ik voelde me sowieso heerlijk.

21:25 , t=1,25

Thuis aangekomen ben ik nog altijd vrolijk nu komt de vraag die steeds weer vervelend terug komt' WAT GAAN WE DOEN' tja ik had immers ook niet veel voorbereid, omdat dit toch wel spontaan was gekomen. Er zou een mooie natuurserie komen om half tien, BBC wildlife Afrika. Achteraf hebben we deze nooit aangezet. Wanneer de tv voor enkelen seconden aan stond en ik naar de wc was geweest om vervolgens terug in de woonkamer te komen, keken we elkaar aan , toen naar de tv, en toen neeeeeee dit is niet chill. Ik voelde me ietsjes nouja gestrest? Ik ga niet altijd goed op geluid dus laten we tv of muziek enkel voor op de achtergrond doen of gewoon uit. We zijn naar boven gegaan, omdat daar mijn printer staat en ik op het idee kwam om te gaan kleuren, dus even een kleurplaat zoeken en uitprinten. We zijn zo goed als bijna niet meer van mijn kamer boven afgekomen.🤭

Oke ik ben aan het schrijven en druk perongeluk op aanmaken?? Ik wilde dit nog niet posten, want het is nog niet af hoe haal ik het weg! 🤣

oke een kleurplaat printen vanaf mijn telefoon, kan niet zo moeilijk zijn toch? Ik weet niet waarom maar ik had er van te voren al geen zin in en het leek een hele opdracht te zijn. Kleurplaat via afbedingen, openen met PRINT en dan printen. Staat de printer aan? Ja. Oke er gebeurd wat er komt een blaadje aan. Hahahaha mislukt. De hele kleurplaat staat ergens in een hoekje op het a4tje. Dat word wel erg precies kleuren willen we dit goed doen. Nog eens proberen dan. Via google opnieuw openen met PRINT. Nu lukt dit niet meer. We krijgen een melding na lang laden, iets van" deze opdracht kan niet worden uitgevoerd omdat de printer in gebruik is. Ja duhh door ons, dit is je enige opdracht een simpele kleurplaat, maar wel verspreid over het hele a4tje graag. Na lang proberen ( mijn vriend dan, ikzelf had het al voordat we hieraan begonnen opgegeven.)

Vanaf hier weet ik de tijd niet exact meer, maar ik probeer deze wel af en toe te noteren.

21:45, t= 1,75
Er was een kleurplaat, wel heel klein maar ik zei tegen mijn vriend dat hij lekker mocht gaan kleuren en ik ging wel kijken. Ga maar aan het bureau zitten. Ik bleef er eerst achter staan en vulde nog een fles water, toen ik wat mindfuks had met wat ik nou ging doen. Toen mijn vriend vroeg" Is het niet heel saai om te kijken naar iemand die kleurt?" Begon ik te lachen en zei," Ik was niet aan het kijken." Toen klom ik op t bureau, in kleermakerszit, pakte wat whiteboard stiften erbij en ging scrollen in me telefoon bij afbeeldingen om vervolgens een poging te doen om iets na te tekenen. Voor mij was er niet veel spannends aan, ik voelde me vrij nuchter en nog steeds super vrolijk.

22:15, t= 2,25
Na heel wat stille minuten, had ik op de achtergrond mijn muziekboxje aangezet en verbonden met mijn telefoon. Ik moest een nummer echt horen, want die zat continu in mijn hoofd, daarna een lijstje aan gezet van Spotify, zodat ik er niet meer over na hoefde te denken.We waren beiden uitgekleurd/getekend , nadat ik een soort van klaar was met het natekenen en mijn vriend misschien 40% van zijn tekening had gevuld met kleur. Ik vond het vooral heel schattig hoe hij daar zo geconcentreerd en precies bezig was. Ik nog steeds zittend op het bureau keek naar buiten uit het raam en naar het rolgordijn erboven toen ik begon te lachen en vertellen dat er ineens vette effecten optraden. " Moet je dat gordijn zien! Echt gaaf ik zie het helemaal kronkelen en, whajow het heeft meerdere lagen." Mijn vriend begon dit ook te zien. Toen ik eindelijk van het bureau afkwam kwam ik tot het besef dat het allemaal begon. Geweldig , maar, heb jij dit de hele tijd al? " Nou niet heel erg qua visuals maar aan me lichaam voel ik het wel. Ikzelf begon steeds harder te gaan, om te checken of dit echt zo was pakte in mijn telefoon erbij en YES ik zag mijn appies allemaal wiebelen. Hahah net zoals de vorige keren. Mijn vriend lag ondertussen te kronkelen op bed en zijn ogen even dicht en weer open. " Oeh gaat alles wel goed?" " Ja het gaat goed maar rekken is zo lekker." Hahaha ja dat herkende ik wel. We liepen naar de andere slaapkamer om een vorige visual uit een eerdere trip terug te halen. Of nouja. Ik wilde die graag aan hem laten zien. Dit was schimmel op het plafond waarbij ik net als zojuist het gordijn. Meerdere lagen kon zien wat heel vet was! Dit was heel duidelijk weer te zien en ik was het enthousiast erover. " Hey besef dat je dit nu zo ziet en morgen is het gewoon weer plat en Goor hahaha."

22:30, t=2,5
Wow is het nog maar half elf? Ik heb niet zoveel moeite met de tijd deze keer en laat het allemaal lekker gaan. We besluiten om lekker op bed te liggen en vanuit daar alles te bekijken. Als ik mezelf op bed gooi lijkt me lichaam wel te zweven zo lekker ligt het en comfortabel. Mijn vriend had eerder de avond zijn shirt uitgedaan omdat hij na de wandeling een paar watervallen onder ze arm had. Nu wilde hij toch wel lekker de deken over zich heen trekken. Dus we lagen lekker onder de deken. Ik met mijn magic mushroom knijpend in mijn hand ( squishy) en hij de deken helemaal hoog opgetrokken tot zijn kin. ( opnieuw, vet schattig) we hadden het steeds samen over alles wat we zagen en mijn vriend was zo verbaasd hoe we beiden op hetzelfde moment hetzelfde zagen. Zoals het kleedje ik de grond. Die een trippy patroon opzich had, echt heel gaaf. Die zagen we gaan , soms heel wazig en de schoenen verderop die niet op de grond leken te staan maar zweefden. Het bovenste gedeelte van het behang zijn sterren en die waren heel makkelijk aan het dansen te krijgen. Een ingelijste puzzel, waarbij de vorm geen rechthoek kon blijven en het water echt leek te stromen. Onze eigen handen, waarbij ik nog eens heel erg schrok toen ik keek te zien dat zijn hand steeds dikker werd en ineens omgedraaid zat. " ULL doe snel weg je hand." En misschien wel het leukste van de avond. Het haakje op het plafond. Die had een schaduw doordat ik ondertussen het licht aan had gedaan omdat de schemer veranderd was in een donkere lucht. Die schaduw ging zijn eigen leven leiden, en we zagen exact hetzelfde. Dan gaat een gesprekje ongeveer zo: " oke wat zie jij bij dat haakje?" " Bij dat haakje zie ik niets maar zijn schaduw is heel leuk omhoog aan het gaan." " Ja dat heb ik ook, het lijkt wel een zeepaardje zoals die beweegt, en de vorm." "Ja inderdaad! Nu lijkt het puntje wel weg te willen, kijk hoe hard hij gaat, hij wil weg hahahah." "Ja en nu gaat hij weer slomer , het wordt uitgerekt. " "Ja ik zie het ook. Het doet me nu denken aan een hand van een piraat, en hij is aan het schrapen." " Hahaha kijken dat puntje dan! Die wilt weg."

23:30 t+3,5
Ik ga de deur checken of die op slot is en me tanden poetsen om vervolgens weer lekker in bed te kruipen en er daar een einde aan te breiden. We waren beiden erg moe al een langere tijd en het leek een kant op te gaan om te kunnen slapen. Mijn vriend wilde nog even water gorgelen in verband met een zere keel dus hij ging mee naar beneden. Ik zocht nog eens de wc op om te proberen ( ja ik heb altijd een rommelde buik op drugs) toen begon de muur in de wc, vlak voor me, alle tegels allemaal in elkaar op te gaan. Ik zag vreselijk mooie visuals. Het is niet per see een trippy muur maar heeft weer een bepaalde patroon waardoor het nogmaals lijkt of het meerdere lagen heeft en het was ontzettend aan het ademen. ( Deze muur kan ik sinds ik 2cb heb gehad, nuchter door er alleen naar te staren zo laten dansen. Dat is echt schitterend) nu onder invloed werd het een groot spektakel, mijn vriend moest kijken van mij, ik had niet het idee dat hij hetzelfde ervaarde, maar hij was al snel geneigd naar een schilderij van Buddha naast mij, nog steeds op de wc haha. Hij begon t vertellen hoe goed deze is en hoe echt het lijkt. Ik kon helemaal meegaan in zijn verhaal toen ik later naast hem kwam staan om deze goed te bekijken." Goed , zullen we weer naar boven? Ben wel erg moe en liggen is lekker. "

00:00, t=4

De trip nam af dit was duidelijk. Toch genoot ik nog af en toe van wat losse effecten en ik bleef lekker rondkijken, toen het licht nog aan stond. Vriendje zat nog even op zijn telefoon. Toen hij zich later omdraaide en me heel zachtjes een kus gaf, wilden we meer. Het leek heel intens. Hoe zou seks zijn op 2cb? Vanaf hier ging het heel snel van zachtjes voelen tot erg ruige stoten en meer en meer willen. Ik zal niet meer dat dit erop ingaan maar ik wil er nog wel over vertellen. Dat het zachtjes voelen héel gek was doordat je wist waar je hand zat, maar je af en toe het besef kwijt was waar die zat en het hele gevoel leek te verplaatsen. Ik kan dit niet heel goed omschrijven, maar ik had nooit verwacht dat het zo intens zou zijn. Waar ik vaker moeite heb met concentreren en/of loslaten ging het nu als vanzelf. Nadat we zo van elkaar hadden genoten keek ik hem met een grote lach op mijn gezicht aan en hebben wij nog veel zitten praten over alle ervaringen. Die steeds langzaam minder werden.

00:30, t= 4,5
Mijn vriend had nog even zijn telefoon erbij gepakt en ik begon weer te lachen en hem te waarschuwden dat de afterpartie nog zou komen. Hiermee bedoelde ik dat wanneer hij zou gaan slapen, zijn ogen dicht hem alsnog een hoop beelden zouden geven. Hij dacht zelf van niet. Ikzelf had dit al eerder de avond ervaren wanneer mijn ogen dicht waren dus ik wist genoeg.
Toen ging het licht uit, maar hij mocht weer aan als het niet goed ging met het licht uit. Alleen ik was zo moe dat ik wilde proberen te slapen ookal was mijn hoofd nog flink aan het gaan met ogen dicht. ( Ik heb in t verleden wel eens lichte paniekaanvalletjes gehad in het donker) nu ging het goed. Ik had zo een verschrikkelijk mooie dag gehad en kon vredig naast mijn lief in slaap vallen.

Laatst bewerkt:

TripJess

Bewuste gebruiker
Waarom ben ik zo stom dat ik niet weet hoe ik dit moet verwijderen? Mijn plan is om het morgen verder af te schrijven...😴 Volgens mij kun je bericht niet meer bewerken na aant uur

TripJess

Bewuste gebruiker
Ah je wilt verwijderen? Dat gaat geloof ik niet! Dat moet een admin doen.
Ze zouden dat eigenlijk moeten veranderen. Dat je een topic zelf kunt verwijderen, toch? Ik kan overigens nog steeds het bericht bewerken, dus had het vanacht niet hoeven doen. Alleen dit wist ik niet zeker. 🙃

Natozlato

Wijs gebruiker
Ze zouden dat eigenlijk moeten veranderen. Dat je een topic zelf kunt verwijderen, toch? Ik kan overigens nog steeds het bericht bewerken, dus had het vanacht niet hoeven doen. Alleen dit wist ik niet zeker. 🙃
Ja vind ik ook, je zou het moeten kunnen verwijderen.
Maar leuk tripreport! Herkenbaar, dat je elkaar ergens op wijst en dat je dan het zelfde ziet. Dat hadden wij ook met de lichtinval en schaduw van het licht op de gang, net alsof iemand het licht verandert.

TripJess

Bewuste gebruiker
Ja vind ik ook, je zou het moeten kunnen verwijderen.
Maar leuk tripreport! Herkenbaar, dat je elkaar ergens op wijst en dat je dan het zelfde ziet. Dat hadden wij ook met de lichtinval en schaduw van het licht op de gang, net alsof iemand het licht verandert.
Schaduw is inderdaad een hele goede op 2cb daar gebeurd vaak van alles mee ook op grote schaal, schaduw van een boom of gebouw. Heb jij wel eens overdag buiten getript?

TripJess

Bewuste gebruiker
😄😄😄
Super geschreven, ik heb er echt van genoten!!! 😄👌
Zo te lezen hebben jullie een topavond gehad samen 😊.
Ik wacht vol smart op een volgend report van je!! 😊❤
Hey syl! Hahaha thanks. Ik vind vaak lastig om zoveel ineen keer te schrijven, maar als ik eenmaal bezig ben gaat het wel. Ben serieus nog steeds vrolijk ? Ondertussen 3 dagen verder damn! Een volgend report komt wel hoor ben nog niet uitge-experimenteerd 😏

• Love
Waarderingen: Syl

Syl

Badass junkie
Hey syl! Hahaha thanks. Ik vind vaak lastig om zoveel ineen keer te schrijven, maar als ik eenmaal bezig ben gaat het wel. Ben serieus nog steeds vrolijk ? Ondertussen 3 dagen verder damn! Een volgend report komt wel hoor ben nog niet uitge-experimenteerd 😏
Klinkt zo raar om te zeggen, jaaaa ga zo door 😁
Maar ik wacht met smart op je volgende report!! 😊👌

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan