2cb

MDMAZIING

Badass junkie
kan je 2cb vergelijken met de euforie? Het heerlijke gevoel dat je krijgt van xtc? En het spacen zoals bij xtc is dat hetzelfde als bij 2CB? Ik lees dat het ‘trippen’ is? Wat moet ik daar onder zien? En hoelang duurt het ‘trippen/effect’ ? En moet je ook pauzes van 3 maanden nemen tussen het gebruik?

Thx.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De effecten van 2C-B worden omschreven als een combinatie van MDMA/XTC en LSD, maar zijn niet hetzelfde als de daadwerkelijke combinatie van deze middelen.[1] Op eenzelfde wijze als MDMA heeft het een remmend effect op het serotoninetransport en in mindere mate beïnvloedt het ook de noradrenaline- en dopaminetransportereiwitten.

2C-B verhoogt de dopamineconcentratie en vermindert de concentratie dihydroxyfenylazijnzuur in de nucleus accumbens. Het heeft een dubbel effect op beweging, bij lage doses remt het en bij hoge doses stimuleert het juist beweging. 2C-B beïnvloedt de visuele perceptie. mogelijk als een partiële antagonist van de 5-HT2A serotoninereceptor of de 5-HT2C serotoninereceptor. Dit is bij hallucinogene fenylethylamines een gebruikelijk werkingsmechanisme.

Op de waarneming heeft het subjectieve effecten, lijkend op die van ayahuasca en Salvia divinorum. Voor wat betreft de effecten op emotie, cognitie en beslisvaardigheid zijn deze vergelijkbaar met MDMA. Bovendien scoort 2C-B hoger dan amfetamine op plezier, sociale vaardigheden en sedatie en lager dan MDMA voor wat betreft psychosomatische onrust. Alexander Shulgin, autoriteit op het gebied van psychoactieve stoffen, beschreef dat 2C-B ook sensualiteit en seksualiteit vergroot. Totdat het aan het einde van de jaren 90 van de twintigste eeuw in de meeste landen in de opiumwet werd opgenomen, werd 2C-B door de firma Drittewelle uit Leipzig (Duitsland) gefabriceerd en in smartshops onder de merknaam Nexus als afrodisiacum verkocht.

2C-B zou zowel emphatogene als psychedelische eigenschappen hebben. In het algemeen worden de psychedelische eigenschappen van 2C-B als meer stuurbaar ervaren dan bij andere psychedelische middelen.[2]

Sinds 1997 staat het middel in Nederland op lijst 1 van de Opiumwet.[3] Het wordt nog illegaal verkocht in de vorm van (meestal kleine) pillen en soms poeder of capsules. Een gemiddelde orale dosering is tussen de 15 en 25 milligram.[4]; een dosis van 8–10 mg heeft milde effecten. De orale werkingsduur van 2C-B is gemiddeld 2-7 uur. De nasale werkingsduur van 2C-B is gemiddeld 2-5 uur.[5]

Consumptie vindt meestal thuis plaats, gevolgd door openluchtlocaties en in mindere mate gesloten ruimtes, zoals clubs. Belangrijkste redenen voor gebruik zijn experimenteren, psychonautisch, recreatief, spiritueel en soms ook therapeutisch.

Het is chemisch verwant aan mescaline.

Met wiki kom je al een heel eind. :)

MDMAZIING

Badass junkie
Dankje , ik heb al een beetje gegoocheld , maar kan je 2CB op een festival doen? Combinatie met
Dansen? Of moet je dan echt alleen maar zitten ? Of maar geen 2CB op een feest ?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@MDMAZING

Ik heb begrepen dat een niet zo'n zware dosis in combinatie met wat pep best te doen is op een feestje. Hou wel rekening met wat visuele dingetjes, zo schijnen strakke koppen er ineens heel eng uit te zien en zo.

Lijkt me meer iets voor op een buitenfeestje met mooi weer dan op zo'n indoor-gebeuren.

Ik wil zelf ook wel eens proberen op een party, maar heeft geen haast.

MDMAZIING

Badass junkie
@MDMAZING

Ik heb begrepen dat een niet zo'n zware dosis in combinatie met wat pep best te doen is op een feestje. Hou wel rekening met wat visuele dingetjes, zo schijnen strakke koppen er ineens heel eng uit te zien en zo.

Lijkt me meer iets voor op een buitenfeestje met mooi weer dan op zo'n indoor-gebeuren.

Ik ga vrijdag naar kingsday , en kan toevallig aan 2CB komen . Ik hoor wel dat er super hard van kan gaan spacen. Ben bang dat als ik het neem dat ik te veel neem ofzo , en dat ik ga zitten en super hard spacen i.p.v. te dansen. Ben wel benieuwd erna . :P

8️⃣6️⃣

Badass junkie
het doet wel iets met de serotonine, maar of dat net zo is zoals met MDMA dat het je voorraad uitput weet ik niet. Dus of het een goede MDMA vervanger is?

Daarnaast lijkt me eerst thuis proberen beter dan meteen op een feest doen.

dan lijkt het me ook erg belangrijk te weten hoe veel 2CB er in de pillen zit want de dosering komt heel nauw dacht ik.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Zoals @acht.zes zegt kun je het beter eerst thuis proberen. Iedereen reageert anders op de zelfde dosis 2cb, en dan bedoel ik de heftigheid van de trip.

Ikzelf begin pas echt te trippen vanaf 30mg en gebruik zelf als dosis 45 tot 60mg (raad ik je trouwens af om de eerste keer te nemen)
Maar vrienden van mij trippen al flink van 15mg.

Heb zelf ook 1 keer een dosis van 15mg genomen en vond dat voor mijzelf zeer geschikt voor bijvoorbeeld een feest/festival. Ik had van deze dosis een lichte euforie die je kan vergelijken met de euforie van xtc. Stond lichtelijk strak, kreeg er flink wat energie en een praatkick van. Ook golfde alles een heel klein beetje, eigenlijk wel een van me leukste 2cb ervaringen.

Probeer eerst is een keer thuis een lichte dosis van 15mg om te kijken hoe je erop reageert. Je kan altijd de dosis nog iets omlaag of omhoog gooien. Zo trip je niet onverwachts te hard op een feest/festival.

MDMAZIING

Badass junkie
Zoals @acht.zes zegt kun je het beter eerst thuis proberen. Iedereen reageert anders op de zelfde dosis 2cb, en dan bedoel ik de heftigheid van de trip.

Ikzelf begin pas echt te trippen vanaf 30mg en gebruik zelf als dosis 45 tot 60mg (raad ik je trouwens af om de eerste keer te nemen)
Maar vrienden van mij trippen al flink van 15mg.

Heb zelf ook 1 keer een dosis van 15mg genomen en vond dat voor mijzelf zeer geschikt voor bijvoorbeeld een feest/festival. Ik had van deze dosis een lichte euforie die je kan vergelijken met de euforie van xtc. Stond lichtelijk strak, kreeg er flink wat energie en een praatkick van. Ook golfde alles een heel klein beetje, eigenlijk wel een van me leukste 2cb ervaringen.

Probeer eerst is een keer thuis een lichte dosis van 15mg om te kijken hoe je erop reageert. Je kan altijd de dosis nog iets omlaag of omhoog gooien. Zo trip je niet onverwachts te hard op een feest/festival.
Ja Ik dacht dat 2CB een beetje te vergelijken was met mdma , maar blijkbaar toch niet. Hallucineren enzo vind ik niet veel aan. Ik zoek een goeie mdma vervanger, hebben jullie wat tips?

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ja Ik dacht dat 2CB een beetje te vergelijken was met mdma , maar blijkbaar toch niet. Hallucineren enzo vind ik niet veel aan. Ik zoek een goeie mdma vervanger, hebben jullie wat tips?
Je zou 4-fmp kunnen proberen, dat word Ook wel xtc light genoemd, het effect zit tussen speed en xtc in. Er is veel over op het internet te vinden, heb het zelf 2x gebruikt en het beviel me erg goed. Hier kun je er meer over lezen: https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/4-fa/

Ook hoor ik hier en daar dat 6-abp kwa effect dicht in de buurt komt van xtc. Maar hier kan ik je niks over vertellen, misschien dat andere leden je er wat meer over kunnen vertellen.

MDMAZIING

Badass junkie
Je zou 4-fmp kunnen proberen, dat word Ook wel xtc light genoemd, het effect zit tussen speed en xtc in. Er is veel over op het internet te vinden, heb het zelf 2x gebruikt en het beviel me erg goed. Hier kun je er meer over lezen: https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/4-fa/

Ook hoor ik hier en daar dat 6-abp kwa effect dicht in de buurt komt van xtc. Maar hier kan ik je niks over vertellen, misschien dat andere leden je er wat meer over kunnen vertellen.
Ik heb toevallig 5 4F capsules liggen. Dan ga ik die nemen. Is de begindosis bij 4F ook zo belangrijk zoals bij mdma?

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ik heb toevallig 5 4F capsules liggen. Dan ga ik die nemen. Is de begindosis bij 4F ook zo belangrijk zoals bij mdma?
Volgens mij wel maar dat durf ik niet zeker te zeggen, ik neem zelf een dosis tussen de 180-200mg en ga daarvan helemaal uit me plaat.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Ikzelf vind 2C-B vetter op een indoor feestje dan een festival buiten. In het donker en met de vele lichten komen de visuals voor mij veel meer tot zijn recht. In het daglicht vallen de visuals me amper op totdat ik er echt heel duidelijk op ga letten. Maar op een indoor feestje is het daardoor ook wel snel een stuk overweldigender, de drukte en de lichten kunnen soms best heftig binnen komen en die strakke koppen zijn niet heel aangenaam om naar te kijken inderdaad. Maar als je een beetje ervaren bent met trippen is het allemaal wel goed te doen vind ik persoonlijk.

@MDMAZING, 2C-B dossisen zijn nogal persoonsafhankelijk. Ik neem op een feestje bijvoorbeeld altijd zo'n 25mg en dan 2 uur later nog een keer 25mg om het wat te verlengen en thuis neem ik meestal ergens tussen de 40 en 60mg. Maar sommigen mensen trippen hem thuis al de pan uit op 15mg.

2C-B lijkt niet echt op MDMA in ieder geval, het heeft het empatische van MDMA maar dan in lichtere mate. Verder is het gewoon een tripmiddel met alles wat daarbij hoort. Ik gebruik het inmiddels wel als alternatief voor MDMA op feestjes, maar dat zal niet voor iedereen weggelegd zijn denk ik.

Bovenaan