1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2de keer truffels

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door vliegendvisje, 4 sep 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. vliegendvisje

vliegendvisje Newbie

Ik heb een weekje geleden voor de eerste keer truffels (mexicana) gehad.
    Ik had toen 15 gram op en de trip leek me niet heel erg heftig. Ik ben ook aardig groot (100kg)
    Voor de 2e keer heb ik valhala truffels die erg sterk zouden zijn, maar het is mij onduidelijk hoe groot dat verschil is/of daar wel echt een verschil tussen zit. Ik zag dat een mod op dit forum zei dat het meer marketing is dan dat er verschil in zit.
    Ik weet nou dus niet goed of ik voldoende heb aan 15g(ik heb een ander zakje philosphers stone waar ik wat van bij zou kunnen doen) of dat 15g teveel is.
    Hopelijk zijn hier wat ervaren mensen die mij de weg kunnen wijzen :)

2. Misfit

Misfit Experimenterende gebruiker

Hoeveel verschil er zit in sterkte tussen soorten kan ik je niet zeggen gezien ik zelf nog geen ervaring heb met truffels, maar de tip die ik je wel kan meegeven is om te experimenteren met één soort. Dit heeft het voordeel dat je dus weet wat 15g mexicana truffels met je doet. Zo kun je dat dus langzaam opbouwen totdat je op een hoeveelheid zit die voor jou goed is.
    Wat het verschil in effecten is tussen verschillende truffel soorten is mij ook onbekend, maar ze bevatten allen dezelfde werkzame stof psylocybine. Zo groot kan het verschil naar mijn mening dus niet zijn. Maar nogmaals, om dat zeker te weten mis ik de ervaring.

Mindless vindt dit leuk.
  3. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Goeie tip. :)

Het is handiger om met 1 soort te experimenteren. Ook al verschilt het ene pakje met het andere pakje (van dezelfde soort), je haalt dan in ieder geval de variabele van verschillende soorten weg. Nog beter is een paddo of truffel kweekbak kopen, dan heb je uit dezelfde 'batch'.

Helaas kun je het nooit echt zeker weten of een trip goed gedoseerd zal zijn of te zwak of te sterk. Trippen is ook altijd een zeker risico nemen. Zelf ook vaak nieuwe sterkere soorten truffels geprobeerd en dan meestal alles ingenomen, onder het mom van "hoe sterk de ervaring ook zal zijn, ik onderga het gewoon en laat alles op me af komen". Je kunt altijd minder dan die 15g innemen, maar wie weet krijg je dan weer een trip die voor jou te zwak aanvoelt.

Niet echt een helder antwoord dit, besef ik me. Maar helaas is het dus onmogelijk van tevoren te zeggen of je dosering goed zal zijn. En trippen is toch echt een "go with the flow" soort iets. Zorg er in ieder geval voor dat je zonder twijfels aan elke trip begint. En ga er dan ook compleet voor (alles laten komen hoe het komt). Zo creëer je een mindset voor een goede trip, ongeacht of deze wat te zwak of te sterk is.

4. vliegendvisje

vliegendvisje Newbie

Ik had gisteren 15g valhalla gepakt en het begon erg snel te werken.
    Het was HEEL erg intens en ik voelde me erg ongemakkelijk bij.
    Gelukkig was mijn peak erg kort, misschien doordat ik ook wou dat het over was?
    Had een sterk gevoel dat ik iets moest doen en dat iemand met me moest praten omdat ik anders vast ging zitten in een slecht gevoel, wat gelukkig niet is gebeurd :)
    Na mijn peak voelde ik me een stuk meer als de eerste keer, en super relaxed omdat het daarvoor zo intens was. Fijn om weer wat controle terug te hebben zeg maar :grin:

Een eventuele volgende keer gewoon weer mexicana voor mij, met een hogere dosis zoals Misfit aanraden.

5. henkie2

henkie2 Experimenterende gebruiker

Heb ook wel eens 15 g Valhalla genomen, bij mij was het nogal weaksauce. Het was wel een van de enkele keren dat ik binnen bleef, terwijl ik een groot liefhebber ben van buiten (solo)trippen. Voelde gewoon een beetje headbuzz, gedachten sloegen lichtjes op hol, en zat de hele tijd te giechelen tijdens het kijken naar LOTR1. Nu je het zegt, de duur van de piek van Valhalla was bij mij ook érg kort, hooguit een uur of twee als ik het me goed herinner, sowieso korter dan de film :(

Fantasia blijft m'n favoriet, placebo of niet!

Laden...
Vergelijkbare Topics - 2de keer truffels
  1. theholyganja
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    1.495
  2. Sol
    Reacties: