• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

2e keer XTC voor auto examen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Amdm123

Newbie
Hallo allemaal,

Volgende maand ben ik van plan op vrijdag naar een indoor festival te gaan, ik wou hier xtc pakken. Dit is mijn tweede keer, bij de eerste keer had ik geen dip. Ik ben 67 kg en ik ben alleen van plan om een halve pil van 220 kg te pakken.

Het probleem is, ik heb 6 dagen later, donderdag mijn auto examens, kan ik probleemloos XTC pakken en goed genoeg rijden voor mijn auto examen?

SuperSilverHaze

Belezen gebruiker
Als je een pil neemt die 3x jouw gewicht is dan zul je daar donderdag zeker nog last van houden . Maar ik denk als je het bescheiden houd en de rest van de week gezond bezig bent dan zul je daar niet heel veel last meer van hebben

Perenijsje

Wijs gebruiker
Zou geen keukenmesje gebruiken om die pil door te snijden alleen. Denk eerder aan een Samoerai zwaard. En eerst ff naar de sportschool om je armen te trainen zodat je hem kunt tillen.

Weet wel zeker dat je in dit geval er last van gaat krijgen en niet kunt autorijden dan. Denk dat je helemaal niks meer kunt en 6 dagen later dood en begraven bent.

Zou het advies van @Benzoboss opvolgen. Met een dosis van 110MG kun je dan wel weer prima autorijden, zeker als je de rest van de week gezond doet. Succes met je examen!

Laatst bewerkt:

benzzzy

Badass junkie
Als je het over 110mg had dan komt het wel goed lol.

DE eerste paar dagen kunnen een beetje minder zijn maar naar 6 dagen voel je je wss gwn weer "normaal".

Purplext

Bewuste gebruiker
Wat hebben ze tegenwoordig op de markt joh, laatst hier ook al iemand met een pil van 196 kg.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Jongens..., lekker sarcastisch allemaal, deze newbie weet van geen wanten en stelt een serieuze vraag!
Jahoor, na gebruik (best zware pil maar ok) zal je de dag erna een kater hebben maar daarna gewoon weer normaal voelen. Dit heeft verder geen consequenties voor autorijden.
Laat je wel ff je pil testen? Dan weet je zeker wat je binnenkrijgt en kan je niet te hard gaan.

Succes met je examen ook he?

Amdm123

Newbie
Excuses, ik heb twee fouten gemaakt in mijn topic. Ik bedoelde dinsdag moet ik afrijden en vrijdag neem ik mijn xtc. En ik bedoelde 220 mg waarvan ik Max een halve neem. Rond de 110 mg. Dus een normale dosering.

Kan ik probleemloos dinsdag rijden?

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Excuses, ik heb twee fouten gemaakt in mijn topic. Ik bedoelde dinsdag moet ik afrijden en vrijdag neem ik mijn xtc. En ik bedoelde 220 mg waarvan ik Max een halve neem. Rond de 110 mg. Dus een normale dosering.

Kan ik probleemloos dinsdag rijden?
Fysieke effecten zul je niet meer merken maar de kans is wel aanwezig dat je een dipje ervaart en dit kan invloed hebben op je zenuwen. Als je zeker wil weten dat je de grootst mogelijke kans hebt van slagen zou Ik geen xtc pakken die vrijdag maar pas die week erop, om te vieren dat je je rijbewijs hebt

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan