2e keer XTC zelfde dosis ?

Ducati86

Newbie
Hi iedereen.

Afgelopen zondag op Amsterdam open air mijn eerste XTC ervaring gehad. Eerst even een kort verslag hiervan : s ochtends een stevig ontbijt gehad rond uur of 11 en om 3 uur een halfje gehad. Ik weet niet precies welke maar het waren oranje met 1 2 erop en getest. Mn beste vriendin gebruikt deze al een tijd en nooit fout op gegaan. Nou goed van tevoren ook niet heel veel erover gelezen juist omdat ik mezelf ook niet bang wilde maken met wat er eventueel mis zou kunnen gaan.

Om 3 uur dus een halfje genomen en na drie kwartier voelde ik nog niet echt wat. Liep met mijn vriendin richting een andere stage totdat ik ineens een heftige golf door mn lichaam voelde. Begon in mijn been en toen naar boven totdat ik het helemaal door mijn hele lichaam heenging. Ik keek haar aan en ze zag meteen dat het begon in te werken. Ik spacete helemaal op mijn benen en zweefde zowat over t zachte gras. Heel klein beetje angst omdat het zon ontzettend heftig gevoel was. Ik vroeg aan haar is dit normaal gaat dit wel goed ? Ze stelde me gerust en ze zei : accepteer dit gevoel even straks wordt t minder en ga je je heerlijk voelen. Ik was enorm draaierig maar niet bang ik vertrouwde volledig op haar en wilde ook dat ze dicht bij me bleef. Besef van tijd had ik niet echt meer maar kreeg enorme dorst. Denk dat dit hele heftige 5 minuten duurde en daarna voelde ik me heerlijk relaxed. Water gehaald en lekker gedanst, genoten van de zon, de muziek en de hoeveelheid mensen boeide me niet meer. Ik zat heerlijk in mijn bubbel met fijne vrienden om me heen. De zon en de muziek was zo heerlijk en zat helemaal in mijn element. Alles voelde lekker zelfs mijn ademhaling ervaarde ik ontzettend intens. Na 2 uur werd het gevoel minder en nam ik nog een kwart bij. Dit ritueel herhaalde ik 2 uur later nog een keer. Uiteindelijk een heerlijke avond gehad die voor mijn gevoel veels te snel voorbij ging. Daarna nog wat fruit genomen en iets van suiker en voelde me echt top.

Nu is mijn vraag kan ik de volgende keer (over een maand) weer precies hetzelfde nemen? Hoe groot is de kans dat het te heftig is?

Gabbertje

Wijs gebruiker
Een fijne eerste xtc ervaring zo te lezen :confused:mile:

Aangeraden wordt om 1x per 3 maanden xtc te gebruiken ivb met je serotonine voorraad.

Kwa dosis wordt 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht aangeraden. Bijv: 1.5 x 63 = 94.5 mg MDMA

Eerlijk gezegd heb ik me er nooit aan gehouden maar is wel de beste manier om het zo veilig mogelijk te houden.

Laatst bewerkt:

Ducati86

Newbie
Een fijne eerste xtc ervaring zo te lezen :confused:mile:

Aangeraden wordt om 1x per 3 maanden xtc te gebruiken ivb met je serotonine voorraad.

Kwa dosis wordt 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht aangeraden. Bijv: 1.5 x 63 = 94.5 mg MDMA

Eerlijk gezegd heb ik me er nooit aan gehouden maar is wel de beste manier om het zo veilig mogelijk te houden.

Bedankt voor je reactie. Ik ga dus over een maand naar een techno festival en daarna is t weer even klaar voor een hele tijd. Ik snap dat de tussenperiode korter is dan wordt aanbevolen alleen ik wil alleen weten of ik dan weer kan beginnen met een halfje of beter toch een kwartje. Ik vond het gevoel ontzettend heftig in het begin maar t ging redelijk snel over naar heel relaxed. Wil niet fout gegaan de 2e keer.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Je weet nooit hoe een volgende x valt, dat ligt aan veel factoren. Maar kan me wel voorstellen dat je nu omdat het nieuw voor je was ook een beetje overrompeld was misschien. Je moet je echt even leren overgeven asn dat gevoel. Je weet een volgende x wat je kan verwachten. Dat kan helpen bij de inslag.

En verder standaard rideltje over 3 mnd pauze: je hebt je serotonine voorraad dit weekend helemaal opgemaakt. Dat moet je lichaam weer aanvullen om weer zo'n toffe ervaring te kunnen hebben. Dat heb je die drie maanden voor nodig. Snap de verleiding na zo'n toffe kennismaking met molly, maar zou toch een feestje overslaan. Je hersenen verdienen ook wat tijd om te herstellen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je weet nooit hoe een volgende x valt, dat ligt aan veel factoren. Maar kan me wel voorstellen dat je nu omdat het nieuw voor je was ook een beetje overrompeld was misschien. Je moet je echt even leren overgeven asn dat gevoel. Je weet een volgende x wat je kan verwachten. Dat kan helpen bij de inslag.

En verder standaard rideltje over 3 mnd pauze: je hebt je serotonine voorraad dit weekend helemaal opgemaakt. Dat moet je lichaam weer aanvullen om weer zo'n toffe ervaring te kunnen hebben. Dat heb je die drie maanden voor nodig. Snap de verleiding na zo'n toffe kennismaking met molly, maar zou toch een feestje overslaan. Je hersenen verdienen ook wat tijd om te herstellen!

Dit is een goed en juist advies die je het beste wel in acht neemt. Ook spreekt de TS over halfjes, kwartjes en getest. Op wat is er getest? Hoeveel mg MDMA zit er in je geteste xtc pillen? Pas dan kun je juist doseren. Het gaat om het aantal mg per kg lichaamsgewicht, zoals Hardstylegabber al zei. Maar 1 maand tussen gebruik kan ook je xtc ervaring verkloten. De kans is er dat je nu een veel minder leuke ervaring krijgt omdat je hersenen nog niet herstelt zijn van de vorige x en dus veel minder met de serotonine kan omdat het nog niet 100% is "aangevuld".

Platina

Belezen gebruiker
Ik zou gewoon lekker een halve nemen. Je weet nu hoe de inslag gaat en dat je even helemaal kut voelt. Na 10 minuutjes gaat alles weer prima en kan je gaan! Met kwartjes heb ik persoonlijk al snel het gevoel net niet lekker te gaan. Nou klopt het natuurlijk wel wat de rest zegt met aantal mg mdma voor de juiste dosis. Maja weetje dat is je vraag niet dus hierbij antwoord ik je vraag. Gewoon een halve dus. Veel plezier!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De kans is er dat je nu een veel minder leuke ervaring krijgt omdat je hersenen nog niet herstelt zijn van de vorige x en dus veel minder met de serotonine kan omdat het nog niet 100% is "aangevuld".
Aangezien het pas de tweede keer word zal dat wel meevallen waarschijnlijk. Probleem is meer dat je het voor later verkloot voor jezelf en dat krijg je dan ook nooit meer terug.

Helaas spreek ik zoals velen uit ervaring. Als je xtc net ontdekt word je gretig en wil je het op elk feestje doen. Zo sta je dan in korte tijd elke maand te gebruiken, want je hebt dan dat feest en daar hoort het echt bij. Op die manier heb je misschien een half jaar het echte xtc effect. Daarna komt het nooit meer zo terug, ook niet als je later wel een jaar pauze houd bijvoorbeeld.

Even los van de schadelijkheid voor je hersenen, doe je jezelf echt een plezier om je vanaf het begin gewoon aan de drie maanden regel en de juiste doseringen te houden. Op die manier kun je nog jaren van xtc genieten. Het zou toch zonde zijn als je dat bijzondere gevoel zo snel kwijt raakt? Dat ene feestje kun je ook wel zonder xtc doen of met een ander middel wellicht.

Platina

Belezen gebruiker
Aangezien het pas de tweede keer word zal dat wel meevallen waarschijnlijk. Probleem is meer dat je het voor later verkloot voor jezelf en dat krijg je dan ook nooit meer terug.

Helaas spreek ik zoals velen uit ervaring. Als je xtc net ontdekt word je gretig en wil je het op elk feestje doen. Zo sta je dan in korte tijd elke maand te gebruiken, want je hebt dan dat feest en daar hoort het echt bij. Op die manier heb je misschien een half jaar het echte xtc effect. Daarna komt het nooit meer zo terug, ook niet als je later wel een jaar pauze houd bijvoorbeeld.

Even los van de schadelijkheid voor je hersenen, doe je jezelf echt een plezier om je vanaf het begin gewoon aan de drie maanden regel en de juiste doseringen te houden. Op die manier kun je nog jaren van xtc genieten. Het zou toch zonde zijn als je dat bijzondere gevoel zo snel kwijt raakt? Dat ene feestje kun je ook wel zonder xtc doen of met een ander middel wellicht.
Dit is zeker waar! Ik ben het echte effect al kwijt. Gebruik het pas 3 jaar waar de eerste 2 jaar flink misbruikt werd (2 pillen van meer dan 200mg in 1 nacht, 1x per maand). Maja uiteindelijk moet je het zelf weten natuurlijk. We kunnen niet zeggen dat we hem niet gewaarschuwd hebben.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee precies. Ik was hier allemaal niet van op de hoogte toen ik xtc ontdekte helaas. Vooral eigen schuld natuurlijk, las me toen nog helemaal niet echt in.

Ik herken dit wel deels. Ik was ook dom om mezelf niet in te lezen voor de eerste x. Ik wist wel niet teveel en niet teveel water drinken, meer niet. Gelukkig was ik sowieso niet in de gelegenheid/kennis om zelf te kopen, dat was mijn "redding". Al heb ik het het 1e jaar ook wel misbruikt. Qua frequentie vooral, niet qua hoeveelheid. Gelukkig attendeerde iemand mij op de 3 maanden en op Drugsforum! Nu weet ik wel beter. Het is fijn als je hier zo goed advies kunt krijgen. Wat je er dan mee doet is aan een ieder natuurlijk.

Off topic: ik heb sowieso een hele hoop over drugs geleerd hier. En over je mentale gestel etc. Fijn!

Ducati86

Newbie
Dag iedereen,

Ik wil toch even mijn 2e ervaring met jullie delen. 2 weken geleden dus op een festival geweest en dat was ook precies 2 weken na de 1e keer. Ik weet dat dat erg kort op mekaar is maar eigenwijs als ik ben probeerde ik het toch. Ik nam een halve blauwe (airforce dacht ik) van 190 mg, deze had ik rond 4 uur genomen. Na een half uur en een biertje later voelde ik me wel wat wazig maar eigenlijk nog helemaal niks verder. Dit had ik de vorige keer trouwens niet, ik voelde toen helemaal niks en toen een keiharde inslag. Rond een uur of 5 voelde ik hem langzaam erin komen en begon me wel wat lekkerder te voelen maar had helemaal geen inslag dit keer. De piek kwam ook niet echt en het fijne gevoel bleef op ongeveer 50% van de ervaring van de vorige keer steken. Om 18.00 uur nam ik nog een kwart bij om het effect wat te verlengen, heb dit keer trouwens ook wel banaan gehad ( en vlak voor het festival een stevige lunch) omdat ik de vorige keer lichtelijk misselijk werd. Om 20.00 uur nog een kwart en dit was kennelijk te veel want een half uur later voelde ik me helemaal niet lekker worden, draaierig en een misselijk gevoel bij vlagen en ook extreem koude rillingen. Dextro gehad 2 glazen cola en 2 bananen en heb toen een uur op een rustig plekje gezeten met een vriend van me, een uur later voelde ik me eigenlijk weer goed dus laatste uur gelukkig nog op een leuke manier het festival kunnen meemaken.

Goed al met al wel een prima avond gehad, wel redelijk lekker maar niet zo top als de 1e keer en helaas jammer van dat ene uurtje dat ik ff niet lekker ging. Nou de kater was wel minder maar wel een week later een aantal paniekaanvallen gehad, ik zat al niet lekker in mijn vel door privéomstandigheden en 's avonds thuis kwamen ineens de muren op me af voelde ik me benauwd worden en m'n hartslag voelde heel hoog aan. Ben toen een uur buiten gaan zitten met m'n moeder want die was toevallig op visite. Ik zit normaliter wel heel goed in mijn vel alleen vroeger had ik wel eens dat ik veel piekerde verder nooit echt last gehad van paniekaanvallen.

Vraag me af of het misschien van die laatste pil komt of dat XTC toch niks voor mij is. De eerste keer was trouwens een 220 mg en had ik ook eerst een halve en daarna 2 kwartjes en daar ging ik super lekker op.

Ik ben trouwens een vrouw 173 lang en 60 kg

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het kan vele oorzaken hebben. Maar ik lees natuurlijk bijna alleen maar fout gebruik, dus het is je eigen schuld. 2 weken ertussen is natuurlijk veel en veel te kort (mogelijke oorzaak 1). Een hele (ongeteste?) pil van 190mg er in kieperen is ook veel teveel. (Mogelijke oorzaak 2)
Alcolhol erbij drinken (geen idee hoeveel bier je op hebt?) is ook fout natuurlijk (oorzaak nr 3). Paniekaanvallen kunnen oorzaak zijn bij serotonine tekorten (oorzaak nummer 4). Ook de setting (oorzaak nr 5 is een erg belangrijke factor om een goeie mdma ervaring te hebben. Je verwachting dus en de mentale problemen die je al had. Met mentale problemen is drugs nemen ook niet slim. (Oorzaak nr 6) .
60 kg x 1,5 mg mdma is dus MAX 90mg voor het hele feest. Je hebt ruim het dubbele op.
Zoals hierboven door iedereen al is gemeld wist je alle "gevaren" en toch gewoon doen.
Waarom neem je het gegeven advies (waar je nota bene zelf om gevraagd hebt) niet ten harte? Mag hoor, maakt niet uit maar waarom vraag je dan advies als je er toch niks mee gaat doen?

Lees aub (please please) deze info in de link. Is heel goed en heel belangrijk. Dan weet je veel meer en ben jij in ene de slimste van je vriendegroep, ook leuk toch?

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/#post-1234506

Please lees en doe! Je verkloot je brein anders echt.

Ducati86

Newbie
Bedankt voor je reactie Dunnetjess33 . het was geen ongeteste pil het ging om een blauwe North Face 190 mg. Daarbij had ik eerst de helft genomen en 2 uur later een kwart en daarna nog eens een kwart, in totaal dus wel een hele. De eerste keer had ik in totaal ook een hele van 220 mg en dat ging gewoon goed daarom vroeg ik me af waarom het deze keer minder ging. Ik had er 2 biertjes bij die ik niet eens helemaal opgedronken had. Daarbij nog ongeveer een glas water per uur. Verder heb ik nu geen mentale problemen alleen de week erop had ik stress door een privésituatie zoals ik zei zit ik voor de rest supergoed in mijn vel. 2 weken is inderdaad veel te kort dat realiseer ik me ook. Komende maanden geen xtc meer voor mij.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bedankt voor je reactie Dunnetjess33 . het was geen ongeteste pil het ging om een blauwe North Face 190 mg. Daarbij had ik eerst de helft genomen en 2 uur later een kwart en daarna nog eens een kwart, in totaal dus wel een hele. De eerste keer had ik in totaal ook een hele van 220 mg en dat ging gewoon goed daarom vroeg ik me af waarom het deze keer minder ging. Ik had er 2 biertjes bij die ik niet eens helemaal opgedronken had. Daarbij nog ongeveer een glas water per uur. Verder heb ik nu geen mentale problemen alleen de week erop had ik stress door een privésituatie zoals ik zei zit ik voor de rest supergoed in mijn vel. 2 weken is inderdaad veel te kort dat realiseer ik me ook. Komende maanden geen xtc meer voor mij.
De redenen dat het deze x minder ging heb ik in mijn vorige post uitvoerig uitgelegd. Het feit dat je paniekaanvallen hebt gehad bewijst dat je dus niet goed in je vel zat en dus mentaal niet op je top bent. Dat betekend dus mentale problemen. Mentale problemen betekend niet dat je gek bent hoor. Stress valt ook onder mentale problemen en is ook funest voor een fijne mdma ervaring.
Goed van je dat je nu een tijdje wacht! Wat is eigenlijk je leeftijd? Lees je ook de info in die link die ik gaf even goed door?

Ducati86

Newbie
Ga ik doen! Ik ben 29 trouwens. Ik vind sowieso de kater van xtc best wel heftig. Heb eigenlijk de hele week na gebruik amper kunnen eten en voelde me lamlendig en rusteloos en extreem moe. Mijn vrienden die geen xtc op hadden en alleen speed hadden nergens last van.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ga ik doen! Ik ben 29 trouwens. Ik vind sowieso de kater van xtc best wel heftig. Heb eigenlijk de hele week na gebruik amper kunnen eten en voelde me lamlendig en rusteloos en extreem moe. Mijn vrienden die geen xtc op hadden en alleen speed hadden nergens last van.
Komt omdat je teveel en te kort op elkaar gebruikt. Probeer gezond te eten, wat te sporten en ook goed te slapen. Dan gaat je dip sneller over.
En speed werkt natuurlijk heel anders dan mdma, dus dat is logisch dat je vrienden zich anders voelen. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vraag me af of het misschien van die laatste pil komt of dat XTC toch niks voor mij is. De eerste keer was trouwens een 220 mg en had ik ook eerst een halve en daarna 2 kwartjes en daar ging ik super lekker op.
In eerdere posts is vrij duidelijk aangegeven dat het niet aan te raden is om binnen 2 weken weer XTC te nemen. Vervolgens zeg je zelf dat je te eigenwijs was en nu vraag je je af waardoor het niet zo goed ging als de eerste keer.... Wat is er dan nog steeds niet duidelijk aan dat je gewoon langer pauze tussen je gebruik moet houden?

Bovenaan