• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

2F-Ketamine of ketamine?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Is 2f-ketamine (2-FDCk) hetzelfde als normale ketamine? of wat is het verschil?
Het zou moeten lijken op ketamine, maar het werkt wel een uurtje langer. De dosering ligt iets hoger en er wordt redelijk vaak misselijkheid gemeld. De space wordt soms omschreven als iets minder diepgaand.

Cutpool

Newbie
@MDMAZING
Ik vind het persoonlijk veels leuekr dan ket. Je wordt niet zo super dronken van, is veel meer visueel en niet zo erg voor je neus. Werkt ook langer. Ben ook nooit misselijk van geweest wat in mijn geval met K best vaak voorkomt.

Eve's drop

Bewuste gebruiker
Klein bumpie (20mg) en het voelt aan alsof je twee goede biertjes op hebt en maak je er een groter bumpje (40-80mg)van dan komt er zelfs een beetje euforie bij kijken maar ik vind het zelf niet iets om te veel onderzoek naar te doen. Het is nassaal wel heel zacht en de drip is ook niet onaangenaam, ook heb ik na gebruik een prima moodlift en na een 3-tal uurtjes is het weer terug bij baseline. Slapen na een dag gebruik gaat opzich prima maar echt wel 3 uur van tevoren niet meer toedienen

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik heb wat ervaring te melden over deze 2FDCK HCL.
Het is idd een dissociatief.
Ik heb alleen oraal getest.
Opkomst is zo ongeveer na een 10 a 15 minuten, bij een dosering van 100 mg icm een gewicht van 75 kg zit je aardig goed.
Totale duur van de trip is 60 tot 80 minuten.
Ik heb elders een triprapport geplaatst over deze rc, maar aangezien er nu (enkele weken nadat) zich een vervelende nawerking van is opgedoken, meld ik deze toch nog maar even.
Deze bijwerking is: bloed plassen .
Daar kijk je toch even van op!
Ineens een theekopje helder rood bloed plassen, is een nare gewaarwording, en het deed ook nog eens flink pijn!
Toevallig kwam ik deze bijwerking tegen op Psychonaut (wikipedia)
Ik kreeg het idee om het toch maar even hier te vermelden .

Purplext

Bewuste gebruiker
Zou maar even een dokter bellen dan.
Kan ook nierstenen of een blaasontsteking o.i.d. zijn.
Het lijkt me vreemd dat je deze bijwerkingen pas weken na eenmalig gebruik krijgt. Bij keta gebeurt dit na langdurig overmatig gebruik...

D

Don_Juan

Gast
Ik zou ook zeker even naar de huisarts gaan.

Kan een tal van oorzaken zijn natuurlijk, ik zou niet meteen drugs gebruik de schuld geven.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ben bij de huisarts geweest, en heb een kuur meegekregen na controle van de urine.
Daar zaten bloedcellen in, ook leucocyten, hetgeen idd op een ontsteking wijst.
Er is een kweek van in de maak.⁰
Natuurlijk geef ik de rc niet de schuld ...maar ik vind het typisch om dit als een mogelijke bijwerking te lezen.
Ik heb meerdere keren de 2FD rc genomen, maar dat is maanden geleden. Dus zo lang na een keertje de 2FD trip deze bijwerking is niet logisch! Maar toch.
Ik zet hier nog wel meer, wat het was.

Purplext

Bewuste gebruiker
Ben bij de huisarts geweest, en heb een kuur meegekregen na controle van de urine.
Daar zaten bloedcellen in, ook leucocyten, hetgeen idd op een ontsteking wijst.
Er is een kweek van in de maak.⁰
Natuurlijk geef ik de rc niet de schuld ...maar ik vind het typisch om dit als een mogelijke bijwerking te lezen.
Ik heb meerdere keren de 2FD rc genomen, maar dat is maanden geleden. Dus zo lang na een keertje de 2FD trip deze bijwerking is niet logisch! Maar toch.
Ik zet hier nog wel meer, wat het was.
Goed dat je naar de dokter bent gegaan. Grote kans dat er gewoon een E.coli uit je kweek komt.
Zoals ik al zei; die bijwerkingen van keta komen na langdurig misbruik.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Dat lijkt mij ook.
Bloed plassen is wel pijnlijk...
Maar, heeft zeer waarschijnlijk niets met 2FD te maken.
Ik wil wel zekerheid, het staat wel als bijwerking vermeld, toch een beetje toevallig. ....
Toeval bestaat niet.
De betreffende gebeurtenissen zijn in deze zaken get gevolg van feiten en of omstandigheden , die ons op het moment van de gebeurtenissen nog niet bekend waren...

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Het is éven een tijdje later, maar nu toch nog even...
Ik ga ervan uit, dat het een urinewegen infectie is geweest.
Nu is er nog wel een héél klein beetje gevoeligheid, maar bloed etc. Is passé .
Ik heb in het verleden nogal vaak een infectie gehad aan de urinewegen, de oorzaak is nooit gevonden.
Omdat bloed bij de urine in deze vorm erg zelden voorkomt, plus is deze typische bijwerking beschreven in Psychonaut wikipedia, ga ik er vooralsnog van uit, dat het toch wél eens aan de 2fdck kan liggen.

By the way, wat is het verschil tussen 2fdck, env2fdckHcl? Behalve de prijs?
Graag info!

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Antwoord aan mezelf:
Er bestaat alléén maar 2 FDCK keta, en de enige echte keta.
De ziekenhuis operatieketa mag alléén worden gegeven, als je op hartbewaking ligt.
Dat is toch wel even verbazingwekkend.
Echte keta zogezegd heb ik nog nooit gehad, en dus gedaan.
De ziekenhuisketa wel. Want: ik lag daar eventjes.
Sooooodeju goed spulletje
N B.
In het ziekenhuis wordt de keta alleen intraveneus toegediend....

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan