2fma onverw8 maar erg leuk extra effect

yiazmat

Bewuste gebruiker
Ik heb dus gister voor t eerst 2fma geprobeerd en wou er ff wat meer over delen.
Gister geprobeerd en ongeveer zon 50mg gesnoven voordat k naar de judo ging (ja weet ook niet wrm die timing maar was nieuwschierig haha). Maar eerlijk gezegd vond k het erg tegen vallen, online stond dat 50mg een zware dosis zou zijn maar voelde bijna niks, bewust helemaal niks maar onbewust na later erover na te denken ietsjes meer energie en ietsjes zelfverzekerder maar thats it.
Nou de volgende dag vandaag dus zou ik met paar vrienden naar een klimmuur gaan en d8 leuk gezelschap en iets waarbij je wel energie kan gebruiken dus probeer t nog een keer maar dan met 250mg (ja ik weet het onverstandig:P), maar goed gedaan voor vertrek en merkte meteen al verschil, na zon 3 minuten leek t al te werken en d8 dat zal wel placebo zijn want hoort pas na minimaal 15 minuten te werken maar nog minuut later werd t nog duidelijker en kon t voor mn geboel geen placeboeffect meer zijn. Voelde me goed en energiek en toen opweg naar de klimmuur. 1 vd dingen die me opviel is dat mn focus op 1 ding beter werd en op meerdere dingen juist slechter. Tijdens het klimmen had k ook wel het idee dat t best goed ging voor mijn doen, enige gekke was wel dat normaal gesproken je energie langzaam verminderd over de dag heen maar nu had k grootste deel vd dag gwn veel energie maar zo nu en dan tussendoor dat t ineens helemaal weg was maar minuutje later ook weer helemaal aangevuld. Dus al genoeg leuke maar aparte effecten maar eentje stond voor mij wel echt ver boven de rest, ik vind namelijk een van die jongens erg leuk die ook mee was maar t leek wel alsof dit spul perfect connecten met dat gevoel wat k voor m heb. Dat verliefde gevoel werd vele malen sterker en de negatieve delen ervan (bv van mss vind hij mij wel niet leuk) werden juist zwakker. De 2 "stofjes" werden voor mn gevoel samengevoegd tot 1 heel nieuw ding met een gevoel vergelijkbaar met xtc maar dan zelfs nog vele malen beter (en xtc is al mn favoriet). Vond dit echt een bijzondere ervaring en had dit dan ook zeker niet verw8. Wil er wel bijzeggen dat zonder dat gevoel van mij het wss lang niet zo bijzonder was geweest en dan een ok uppertje was geweest maar met genoeg betere opties, maar nu met deze combi was t echt absoluut top

yiazmat

Bewuste gebruiker
Nog ff kleine update erbij maar wou ook nog ff erbij zeggen dat die "combi" ook wel lijkt te hebben gezorgd dat t effect vele malen langer heeft geduurd, bij snuiven zou volgens t internet de effecten 4-6 uur moeten duren maar in mijn geval zat k al tegen de 6 uur aan dat het effect begon te verzwakken en er wat negatieve effecten kwamen. Had 14:15 genomen en rond 20:00 begon t af te glijden, tijdens t afglijden merkte ik de dingen als afgenomen energie en zelfvertrouwen, maar merkte ook dat t positieve er ook nog wel zat want als k alleen maar naar die jongen keek of zelfs dacht kon k die effecten weer wegpushen. Denk rond middernacht dat ik me weer helemaal nuchter voelde maar zelfs daar was t nog niet helemaal klaar, voelde wel dat k nog steeds "aan" stond en slapen geen optie was, uiteindelijk na beetje op mn telefoon bezig te zijn geweest was het rond 5:00 en wilde ik gaan slapen, alleen van slapen was geen sprake en heb t rond 8:30 maar opgegeven. Had toen k "wakker" was wel aardig wat vuil uit mn neus gehaald om t maar ff netjes te zeggen en even later ook met hoesten ook zon behoorlijk groot stuk, na dat met mn neus ook ff flinke bloedneus gekregen. Ondanks t niet kunnen slapen voel ik me ook totaal niet moe, sterker nog voel me juist fitter dan normaal en heb vgm een hele lichte afterglow.
Dus tip ben je toevallig ook verliefd op iemand ga dit zeker combineren als je met die persoon bent want dat werkt echt fantastisch 😋

FerdFatoehaus

Badass junkie
Pas er mee op. Je bent drugsgebruik aardig aan het normaliseren voor jezelf. Het is niet gezond om gevoelens van verliefdheid te koppelen aan drugsgebruik. En je kan je ook afvragen of het slim is om onder invloed een activiteit als klimmen te ondernemen.

yiazmat

Bewuste gebruiker
Snap wat je bedoeld hoor en k geef je groot gelijk dat k de laatste tijd wat meer heb gedaan dan verstandig is want ben beetje aant experimenteren met verschillende dingen omdat k dat gwn erg leuk vind, en ja toegegeven verstandig is het niet maar erna doe k gwn weer aantal weken niks om weer ff aan te vullen.
Denk alleen dat je het grootste punt van t verhaal verkeerd hebt begrepen, ik zeg niet dat dat gevoel van verliefdheid is gekomen door de drugs, dat gevoel zat er namelijk al alleen ben ik er achter gekomen dat dit blijkbaar "combineert" ermee en zo tot iets heel nieuws en zelfs beters kwam. Dat was voor mij gwn een erg bijzondere ervaring en bedoel dan volledig op een positieve manier, en aangezien ik nooit van zo iets gehoord heb dat dat uberhaupt kan vond k het een ervaring die k graag wou delen hier

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Stimulanten zijn een slippery slope als je het tussen t gewoone leven gaat combineren.
Ik ben zelf ook een veel zelfverzekerder en ander persoon op amfetamine.
Ben geen heilig boontje want heb het zelf vaak zat toegepast op die manier maar weet wel dat het oppassen geblazen is.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Weet je zeker dat het 2-FMA was?

Ik heb wel eens een pellet van 30 milligram genomen omdat ik dacht dat het prestatieverhogend werkte en ik nog wat schrijfwerk moest doen. Ik was toen zo gestimd dat ik supergeil werd en urenlang heb zitten stimfappen. Dus de dosis die je noemt, en dan niks voelen. Da's wel een beetje fishy imo.

Sowieso geldt altijd de regel: als je niks voelt van een gebruikelijke dosis, NEVER DOUBLE DOWN!

Voor je het weet heb je een overdosis te pakken van een andere stof dan je dacht te nemen.

Er zijn echt legio voorbeeld van hoe dat goed fout heeft uitgepakt. Ook laatst nog op dit forum.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Weet je zeker dat het 2-FMA was?

Ik heb wel eens een pellet van 30 milligram genomen omdat ik dacht dat het prestatieverhogend werkte en ik nog wat schrijfwerk moest doen. Ik was toen zo gestimd dat ik supergeil werd en urenlang heb zitten stimfappen. Dus de dosis die je noemt, en dan niks voelen. Da's wel een beetje fishy imo.

Sowieso geldt altijd de regel: als je niks voelt van een gebruikelijke dosis, NEVER DOUBLE DOWN!

Voor je het weet heb je een overdosis te pakken van een andere stof dan je dacht te nemen.

Er zijn echt legio voorbeeld van hoe dat goed fout heeft uitgepakt. Ook laatst nog op dit forum.

Is wel heel persoonlijk blijkbaar. Ik gebruik 2-FMA wel eens als functionele stim als ik echt een dag hard moet doorwerken. Voor mij is een dosis van 30 mg wel functioneel - de ene keer ben ik er productiever mee dan de andere keer, maar het is in ieder geval nooit echt recreatief te noemen. Nu heb ik mogelijk wat stimtolerantie door ADD-medicatie, maar van methylfenidaat kon (kan) ik bijvoorbeeld nooit veel nemen; niet dat dat ooit recreatief werd, maar dan word ik helemaal gek van de onrust; eigenlijk bij iedere dosering boven 20 mg. 2-FMA is voor mij net als dexamfetamine wat vergevingsgezinder in de bijwerkingen. Het heeft zeker wel bijwerkingen, maar die zijn in verhouding meer 'smooth' van aard.

Wel volledig mee eens dat 50 mg zonder tolerantie in één keer, en daarna nog gaan sporten, een bizar hoge dosering is. 250 mg en dan aan een sport gaan doen is gewoon gekkenwerk. Het is bij 2-FMA ook helemaal niet de bedoeling dat je een 'XTC-achtig' effect krijgt, zou goed kunnen dat de verliefdheid een rol heeft gespeeld, maar 250 mg lijkt me gewoon écht op alle fronten niet handig. We weten helemaal niet wat dit middel doet op lange termijn, laat staan op dat soort extreme doseringen. Maar je hart zal er minimaal en heel zacht gezegd niet blij van worden.

yiazmat

Bewuste gebruiker
valt me op dat de reacties veel negatiever zijn dan verw8 (is geen verwijt hoor jullie hebben ook wel deels gelijk maar had t gwn ni persee verw8 ) maar mss ist ook wel dat je het gevoel gwn niet onder woorden kan brengen. de meeste hier weten uiteraard wel hoe speciaal die ene drug kan zijn en neem bv xtc bij mij dat was mn 1e maar ook zeker de beste, dat gevoel maakte me gelijk hooked en knop was om dat ik dit soort dingen wilde gaan ervaren (en nee bedoel niet qua verslaving), maar deze "combi" was gwn next level zelfs in vergelijking met zo iets als dat, en omdat dat dus zo speciaal was wilde ik gwn die ervaring hier delen. maar tbh ik kan t nog zo goed uitleggen je weet t niet tot je t gevoel kent :P

1 vd dingen die genoemd werden is of ik zeker weet dat het 2fma was, simpel gezegd nee niet zeker. ik heb t namelijk niet getest maar wel direct van de vendor gekocht, maar uit een eerder topic weet k nu ook wel dat dat niet persee iets zegt. daarbij wil k wel zeggen dat ik geen rede heb te denken dat het iets anders zou zijn. de normale effecten ervan zijn zoals je ervan verwacht, maar zoals k al zei moet je het zien als een fusie van de drug en het gevoel, dat is letterlijk hoe het voelt alsof je 1 nieuwe "drug" hebt gekregen die boven alle anderen staat, van daar wss ook die afwijkende effecten, weet zelf ook niet hoe dat kan maar tis echt zo. wbt die doseringen, ja ik weet heel goed dat ik heel veel heb genomen vandaar ook tussen haakjes geschreven ja het is onverstandig, maar ik heb dus eerst 50mg genomen wat wel gwn normaal is (ja aan de hoge kant maar normaal), en daarmee dus ervaren hoe zwak het op mijn lichaam werkte, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo vreemd want heb dat met best veel dingen en tot nu toe sws alles wat k heb geprobeeerd op dopamine basis, maar punt is door die eerste keer kon ik dus al voelen dat ik dit gewoon kon doen zonder te gaan overdoseren. en ja toegegeven verstandig is het niet maar dat valt over al het gebruik wel te zeggen (wederom geen verwijt maar gwn om t te begrijpen). punt is heb er over nagedacht en ja heb bewust een hoeveelheid genomen waarvan ik verwachtte dat het sterk (maarr niet gevaarlijk) zou gaan werken en dat is gelukt.
en nogmaals ik begrijp alle reacties maar wou er ff bijzeggen dat ik er goed over na heb gedacht en op basis daarop een keus heb gemaakt en dus niet zomaar ff een random schep eruit heb gepakt en dat dan maar genomen van dat zal wel goed zijn, 1x wel de fout gemaakt niet goed op te letten hoeveel maar van geleerd en doe ik niet meer, ging verder prima zonder gevolgen maar toch niet handig geweest en van geleerd

Laatst bewerkt:

yiazmat

Bewuste gebruiker
Wel volledig mee eens dat 50 mg zonder tolerantie in één keer, en daarna nog gaan sporten, een bizar hoge dosering is. 250 mg en dan aan een sport gaan doen is gewoon gekkenwerk.
nog wel ff een vervolgvraagje over dit punt, je zegt t alsof gebruik + sporten een slecht idee is, maar ik heb met elke upper die k tot nu toe geprobeerd heb dat ik juist graag iets actiefs wil doen, maar hz is dat een slechte combi dan?

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
nog wel ff een vervolgvraagje over dit punt, je zegt t alsof gebruik + sporten een slecht idee is, maar ik heb met elke upper die k tot nu toe geprobeerd heb dat ik juist graag iets actiefs wil doen, maar hz is dat een slechte combi dan?
Het is zwaardere belasting op je hart zeker intensief sporten.
Zelf veel lichte oefeningen gedaan op lichtere dosis stimulanten zoals yoga of planks.
Maar intensief sporten doe ik dan niet echt.

yiazmat

Bewuste gebruiker
ah thx 4 de info. tbh wel wat rustiger aan gedaan omdat k vorige week per ongeluk in mn duim had gestoken maar ben zelf wel iemand die meestal wel alles wil geven dus zal dan mss wel wat minder verstandig zijn, wel hou k altijd ff rust als k ni meer kan hoor

Psychojohn

Belezen gebruiker
Allereerst fijn dat je een leuke ervaring hebt gehad!
Nog ff kleine update erbij maar wou ook nog ff erbij zeggen dat die "combi" ook wel lijkt te hebben gezorgd dat t effect vele malen langer heeft geduurd, bij snuiven zou volgens t internet de effecten 4-6 uur moeten duren maar in mijn geval zat k al tegen de 6 uur aan dat het effect begon te verzwakken
Het lijkt mij logisch dat als je een dosis 5x zo hoog als de maximale aanbevolen dosis neemt, het langer duurt.
valt me op dat de reacties veel negatiever zijn dan verw8 (is geen verwijt hoor jullie hebben ook wel deels gelijk maar had t gwn ni persee verw8 ) maar mss ist ook wel dat je het gevoel gwn niet onder woorden kan brengen.
Als je een heel fijn gevoel bij een drug ervaart, of echt een fantastische ervaring opdoet. Betekent dit niet dat het niet onverstandig kan zijn. Ten eerste neem je een stof waar weinig over bekend is, dat is al een risico. Om dan ook nog eens veel meer te nemen dan dat er word aanbevolen is simpelweg gevaarlijk. Het is heel fijn dat je dan een leuke ervaring eraan overhoudt, maar was dat het nou echt waard?
maar punt is door die eerste keer kon ik dus al voelen dat ik dit gewoon kon doen zonder te gaan overdoseren.
Dat kon je dus niet. Tenzij je een bepaalde gave hebt om dingen te voorspellen, kan he be my guest.
maar wou er ff bijzeggen dat ik er goed over na heb gedacht en op basis daarop een keus heb gemaakt en dus niet zomaar ff een random schep eruit heb gepakt
Er zit een verschil tussen nadenken, en ergens "goed" over nadenken. Het was onverstandig, maar ik ben blij voor je dat het goed is gegaan.

yiazmat

Bewuste gebruiker
1 thx bro :)
2 wist dat niet helemaal zeker maar wel goed punt idd
3 das idd ook zeker waar, zie t meer als een ingecalculeerd risico op iets waarvan je weet dat t risky is maar de risicos zo laag mogelijk wil houden. en waard, absoluut :grin:
4 scherp, niet goed geformuleerd. zeker weten doe je t idd nooit maar mn dosis was op basis van wat k voelde met de dosis die wel verantwoord was, daarmee bedoelde ik dat k iig wel wist hoe hoog mn tolerantie ongeveer was en heb de 2e keer daarop aangepast
5 true

Hippie Langwaus

DF-koning
Mijn laatste ervaring met 2-FMA was met een dosis van 25 mg. Dat was meer dan genoeg om een hele dag 'aangejaagd' te zijn. Ik moet er niet aan denken om 250 mg in te nemen.

[Harm reduction]: Voor mensen zonder extreme tolerantie is een dosis boven 50 mg sterk af te raden! Daarnaast is er nog weinig bekend over 2-FMA, dus ook eventuele ernstige bijwerkingen zijn onbekend.

Neo-Shulginist

Badass junkie
ah thx 4 de info. tbh wel wat rustiger aan gedaan omdat k vorige week per ongeluk in mn duim had gestoken maar ben zelf wel iemand die meestal wel alles wil geven dus zal dan mss wel wat minder verstandig zijn, wel hou k altijd ff rust als k ni meer kan hoor
Het probleem met sporten terwijl je stimulerende drugs op hebt is dat je je grenzen niet meer goed aanvoelt en dan boven je kunnen gaat presteren. Daardoor heb je een veel grotere kans op blessures.

yiazmat

Bewuste gebruiker
Mijn laatste ervaring met 2-FMA was met een dosis van 25 mg. Dat was meer dan genoeg om een hele dag 'aangejaagd' te zijn. Ik moet er niet aan denken om 250 mg in te nemen.

[Harm reduction]: Voor mensen zonder extreme tolerantie is een dosis boven 50 mg sterk af te raden! Daarnaast is er nog weinig bekend over 2-FMA, dus ook eventuele ernstige bijwerkingen zijn onbekend.
Ah ok snap ik. Bij mij ligt dat ook wel anders hoor want bij 25 had k zelf niks gevoeld

En 100% mee eens 👍

yiazmat

Bewuste gebruiker
Het probleem met sporten terwijl je stimulerende drugs op hebt is dat je je grenzen niet meer goed aanvoelt en dan boven je kunnen gaat presteren. Daardoor heb je een veel grotere kans op blessures.
Ah goeie thx 4 de info

In alle eerlijkheid vind k dat juist ook wel een fijn gevoel dat je dat dan gaat doen want zo ben k van mezelf ook wel. Maar idd snap wel dan dat t in principe niet verstandig is

hetgajulliegoed

Bewuste gebruiker
Een klimmuur met een flinke dosis ongeteste stims lijkt me gevaarlijk. Voor jezelf en voor anderen, want het is toch ook de bedoeling dat je elkaar zekert bij zo'n klimmuur? Een overmoedige val, of iemand anders laten vallen is zo gebeurd.

Cardboard

Wijs gebruiker
En niet te vergeten vergroot je de kans op een hartaanval, ongeacht je leeftijd.

(Ik heb gesport op stims in het verleden - dom, dom, dom - en ben twee keer behoorlijk geschrokken. Daarnaast is het sowieso echt niet fijn. Je zweet niet normaal veel, mensen zien het aan je, et cetera).

yiazmat

Bewuste gebruiker
Een klimmuur met een flinke dosis ongeteste stims lijkt me gevaarlijk. Voor jezelf en voor anderen, want het is toch ook de bedoeling dat je elkaar zekert bij zo'n klimmuur? Een overmoedige val, of iemand anders laten vallen is zo gebeurd.
klopt idd. maar van dat zekeren is verder geen probleem hoor, uiteraard is gezekerd worden geen punt en een ander zekeren ook niet omdat mn focus juist sterker was, niet zwakker. dat geld wel alleen bij t focussen op 1 ding en niet op multitasken

yiazmat

Bewuste gebruiker
En niet te vergeten vergroot je de kans op een hartaanval, ongeacht je leeftijd.

(Ik heb gesport op stims in het verleden - dom, dom, dom - en ben twee keer behoorlijk geschrokken. Daarnaast is het sowieso echt niet fijn. Je zweet niet normaal veel, mensen zien het aan je, et cetera).
1e, goed punt idd

2e, had k zelf eigk geen last van, geen zweet (niet meer dan normaal iig), en ook geen hartkloppingen, wel versnelde hartslag maar acceptabel niveau

edit: 1 van hun wist trouwens wat ik genomen had en hoeveel en de ander weet niet eens van het gebruik af, hij had ook niet door dat er iets anders was en had nog ff dubbel gecheckt bij de gene die er wel vanaf wist of ik me apart gedroeg en hij bevestigde van niet

Cardboard

Wijs gebruiker
Het stukje tussen 'dit gaat lekker!' naar 'wtf heb ik gedaan, moet ik zo naar de balie (of EHBO) voor hulp' is heeel klein.
Echt mee uitkijken

FerdFatoehaus

Badass junkie
@yiazmat je kan lang en breed eromheen lullen maar wat je hebt is gewoon onverstandig en onveilig. Helemaal omdat je tijdens het klimmen ook andere mensen in gevaar had kunnen brengen.

yiazmat

Bewuste gebruiker
Heyy, oud topic maar wilde ff laten weten dat k die 2fma ook heb laten testen ondertussen en is bevestigd dat het idd ook echt 2fma is en er verder niks anders inzit. Ofwel t bijzondere effect was echt 2fma en 250mg is blijkbaar echt normaal bij mij

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ofwel t bijzondere effect was echt 2fma en 250mg is blijkbaar echt normaal bij mij
Nouja, 250 mg normaal is nog wel een flinke conclusie :wink:

2-FMA is redelijk mild. En we weten nog heel weinig over de gezondheidsrisico's. Wel kun je over het algemeen stellen dat als je 10-voudige doses gaat nemen, dat je dan een flink verhoogde kans hebt op nare klachten. Ook als je er niet zo hard van gaat.

Bovenaan