2MMC

Queenir

Experimenterende gebruiker
Kan iemand mij zeggen wat je precies met die 2MMC kristallen moet aanvangen? Gewoon doorslikken? Is dat oplosbaar in drank? En wat is een normale dosis? (Het mag sterk zijn want ik ben nogal tolerant tegen alles) Ik geraak er niet uit wijs, op veel sites lees je dat 100 mg echt wel veel is en elders verkopen ze dan pellets van 200 mg…

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Je kan het oraal gebruiken maar ik ben van mening na enkele keren 2-mmc gebruikt te hebben dat het vrij weinig effect heeft via die roa.
Daarom heb ik het meestal gesnoven.
Een dosering tussen de 50mg a 100mg heeft bij snuiven het beste effect.
Oraal kan dat makkelijk tussen de 100mg a 150mg.
In beide gevallen maak je kristallen helemaal plat tot fijn poeder.
Weeg je dosis af.
Maak een lijntje voor nasaal en voor oraal maak je een bommetje of vul je een capsule.
Neem wel in gedachte dat dit middel ook tot de cathinones behoort.
Met snuiven ligt compulsief doseren zeker op de loer.
Gebruik met mate en geniet ervan.

BDF

Experimenterende gebruiker
150-200mg oplossen in warm water, spuitje (zonder naald!) anaal inbrengen leeg spuiten en boem, feest.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
waarom is dat vreemd?
Vreemd omdat bij alle ROA's (met uitzondering van oraal) de werkzame stof relatief snel wordt opgenomen in het bloed en dan bij de hersenen komt. Ja, er zit verschil tussen: vrijwel onmiddelijk, heel snel en snel. Groter dan 10 minuten wordt dat verschil niet. Vanaf dat moment werkt het spul en begint het lichaam met opruimen en afbreken. Het lichaam weet dan niet meer met welke ROA de drug binnengekomen is, dus dat proces verloopt steeds hetzelfde. In die gedachtengang zou ik hooguit 10 minuten verschil in werkingsduur en effect verwachten. Maar toch is het verschil vaak groter. Vreemd !

Oraal is wel afwijkend, allereerst omdat er eerst een flinke afstand afgelegd moet worden voordat het in de darmen kan worden opgenomen. Onderweg treedt verdunning op en staat het in een wat onberekenbare file. Dus de opname is geleidelijker en veel trager. Mogelijk wordt ook niet de volle dosis opgenomen.
Vervolgens gaat het bloed eerst naar de lever voor een eerste passage. De lever is een chemische fabriek. Sommige drugs worden zo snel afgebroken al bij het eerste passeren, dat het oraal toedienen dan niet effectief is (bij keta bijvoorbeeld - terwijl oraal weer wel werkt voor 2f-dck). Andere drugs worden (deels) omgezet in afgeleide stoffen die ook weer een eigen werking kunnen hebben.

Na de lever stroomt het bloed naar het hart en daarna naar het hoofd, op dezelfde manier als bij de andere ROA's. Vanaf dat moment is proces van opruimen en afbreken hetzelfde als bij de andere ROA's. Een tijd(je) later is er voldoende stof in de hersenen beschikbaar om werking te hebben. En toch duurt het effect gerekend vanaf de start van het gevoel wel vaak langer dan bij de andere ROA's. Vreemd !

Laatst bewerkt:
Bovenaan